kryt vany motoru

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Maaaniak
Příspěvky: 163
Registrován: 27. 03. 2008 07:29

kryt vany motoru

Příspěvek od Maaaniak » 30. 08. 2008 12:33

Tááááákže pánové, když jsem dával na fórum do klubových aut mého Plecháčka miláčka, někdo se v příspěvku ptal jak na to. jenom bych chtěl podotknout, že se to opravdu vyplatí. Po čtvrtku Vám hrdě mohu řící, že to auto potom opravdu přežije vše. Jel jsem se jen tak projet a v České Kamenici ( severočeši asi vědí... ) na námku jsem prolítl ne dírou, ale spíš to vypadalo jako kráter ze simulace ve filmu Armagedon co by provedl meteor s naší planetou. Už jsem chtěl volat tágo, jelikož jsem si myslel, že mám po vaně, jenže chlapi divte se. Protože mezera mezi vanou a plechem byla asi jen 3 mm tak se stalo jen to, že se výpušťák opřel o ten plech a dělalo to bordel. Bál jsem se, že to prodřu tak teď jsem plech na chvilku sundal abych ho zpátky narovnal. To je vše co se stím stalo ... Ufff to sem si ale oddechl :D No a teď necháme teorie a pustíme se do toho co vy na to ?

Ingredience:

1. Zvedák na BMW :D
2. CO či nějaká jiná technika na svařování jak se komu chce...
3. Trocha vody v láhvy s dírou ve víčku ( to aby vám nezačalo hořet celý auto až to budete svářet...náhoda je blbec )
3. 4xM14 matice + šrouby
4. vrtačku
5. vrták průměr 16 mm
6. kus plechu tloušťka asi tak 6-8 mm
7. buď ohejbačku na plech nebo gen
8. nějaký ty stranový nebo očkový klíče
9. snad jsem nic nezapomněl

takže k věci

Určitě jste měli skoro každej z Vás auto na heveru, takže jedem dál, až ho zvednete tak si navaříte celkem 4 šrouby. Dva z nich přijdou na tenhle příčník kterej drží středový kuláky na příčnejch ramenech, zespodu tam jsou dva otvory který na nic nejsou a prefektně se k tomuhle účelu hoděj :arrow: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
a dva zbylý šrouby píchnete za intercooler na ten spodní nosník kterej drží chladič. Tam jsou taky dva zbytečný otvory. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=05 Ti co nemají intercooler by to měli mít úplně stejný, jenže bez intercooleru...aspoň doufám. Na obu dvou obrázcích je to kreslený pohledem shora tak doufám, že co jinej rok výroby to jinak rozmístěný otvory atp. :lol:
Až to navaříte můžete se pustit do řezání plechu. Já to mám dělaný tim způsobem, že mi podesta zakrejvá vlastně celej předek na šířku těla servořízení ( plech končí u pracovek řízení ) z toho si mužete odhadnout šířku... je to 45 cm a rozteč těch šroubů je asi o 5 míň, to proto aby jste nenavařili šrouby jinam. Máme vyřešenou šířku ( není to žádnej patent, takže si to udělejte klidně širší a ti co se bojej, že to bude moct vážit to můžou mít užší v tom případě to bude na hovno protože vana je užší než roztěč šroubů který ste navařily jak na ten příčník dozadu tak ten vepředu a bastlit tam 150 návarků aby jste to vůbec přichytili je podle mýho hloupý, ale kdyby jste někdo přišel jak na to tak sem s tim ať to víme všichni ) Teď se musíte rozhodnout zda to mít vcelku nebo jako svařenec. Já mám svařenec protože nemám ohejbačku na plech z toho vyplývá, že ti co mě pak budou buzerovat za to, že to zvohejbali a je to na prd si může trhnout nohou protože já to taky ještě nedělal :D
První díl je dlouhej asi 8 cm, slouží jen k tomu aby se na něj přivrtaly díry . Druhej díl je zkosení a vyrovnává rozdíl výšky mezi rovinou toho nosníku chladiče kterej je vysoko a rovinou vany + 3 mm která sedí níž. třetí díl je samotna ochrana vany před nárazy o silnici a krátery na našich D1 atp. :D
Než to budete svářet tak si změřte předběžně délky všech tří dílu aby jste to pak dokázali svařit nebo si vypočtěte napřímenou délku plechu. Napsal bych tady ten horznej vzoreček, jenže tady nemám sešit ze strojírenský technologie. Stejně by to bylo k prdu protože to nikdy netrefíte tak jak chcete díky tepelný roztažnosti a úhlu toho zkosení, takže až to budete mít svařený a vyvrtaný díry budete to nejspíš muset pobouchat aby ste tam měli úhel, kterej vám to natáhne nebo zkrátí a vy měli střed šroubu na středu díry.
předem se chci omluvit za ty výrazy a gramatiku, nikdy jsem nebyl na ty humanitnní vědy :-)

tady je pár foto a videí
http://img98.imageshack.us/my.php?image=obraz067bf6.jpg
http://img257.imageshack.us/my.php?imag ... 072tc0.jpg
http://img257.imageshack.us/my.php?imag ... 074je1.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=94IRdrOkkMk
Ex 316i Touring, Ex 325i Touring, 330d HAS COME !!!
Teď už vím, že ... OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ !!!
--------------------------------------------------------
Obrázek

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 30. 08. 2008 12:56

Buduci mesiac sa idem dat nato tiez, ale z 5mm pasoviny nech usetrim i vahu , niekde som to tu uz videl a mislim ze i origo su take podobne.
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Maaaniak
Příspěvky: 163
Registrován: 27. 03. 2008 07:29

Příspěvek od Maaaniak » 30. 08. 2008 13:01

Tom.... píše:Taky nad něčím takovým uvažuju,ale chtěl bych to spíš z hlíníku(duralu),ten tvůj kryt můsí vážit 30kilo. :)
Máš pravdu. když jsem to držel nad hlavou tak se mi málem zkroutily nohy :D ale zase si myslim furt lepší dát tam užší plech než dvakrát silnější dural. Bál bych se jestli to vydrží. U tohohle máš jistotu, že to buď urveš ze sváru nebo z příčníků :D a bojíš se a nebo to uděláš z matroše jak říkáš a bojíš se skoro furt, že to nevydrží.
Každopádně si myslim, že u 125 kW je to jedno 30 kg sem, 30 kg tam :D
Ex 316i Touring, Ex 325i Touring, 330d HAS COME !!!
Teď už vím, že ... OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ !!!
--------------------------------------------------------
Obrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 30. 08. 2008 16:49

Jsem to kdysi takydělal na E30, teď ale už radši volím dostatečnou světlou výšku 8)

Kdyby někdo měl zájem, myslím, že tu jeden použitej a jeden novej dekl mám...

http://www.mackovo.com/bazar/dekl/
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 30. 08. 2008 17:11

Tohle mám pod vanou já 8)
Je to trochu kopie origo kritu
Zvedám za to i auto 8)

Obrázek

hyry
Příspěvky: 943
Registrován: 02. 08. 2007 22:29
Bydliště: NEW BYDZOV

Příspěvek od hyry » 31. 08. 2008 07:18

slubox píše:
Stany píše:Tohle mám pod vanou já 8)
Je to trochu kopie origo kritu
Zvedám za to i auto 8)
Presne take chcem robit, len najskor musim vyriesit uchytenie.
Mám to uchycený vepředu 3* do jeklu v předním čele a na nápravnici jsou origo 2*závity. :wink:

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 02. 09. 2008 11:18

Maaaniak píše:
marlin píše:no ja chci origo, nebo aby to tak vypadalo. tudiz ty lyziny
Tak tohle vidim poprvé a myslim, že když jsou mezery tak akorát tak je to ... hmm no je lepší než to mý ... :oops: podle mě perfektní poměr váha/funkčnost
ja mam prave za to, ze origo to jsou takovyhle lyziny.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 02. 09. 2008 14:30

origo
Obrázek
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
lukas_gg
Příspěvky: 60
Registrován: 18. 10. 2006 10:52
Bydliště: Hranice na Moravě

Příspěvek od lukas_gg » 10. 09. 2008 10:13

´87 BMW E30 325i saloon ///M-technic I
[OOOOOO] M20B25 Power

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 10. 09. 2008 10:57

Marosqo píše:Pasuje to aj na 4val ?
podle ETk je to pro všechny E30 stejný.. (ix a M3 tam v seznamu nebyla)
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Klouczech
Příspěvky: 59
Registrován: 12. 05. 2009 22:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Klouczech » 10. 06. 2009 23:32

Mám iso 8cm nad zemí, a bez lyžiny by byla vana v prdeli už asi stokrát. 5mm tlustej dural, vzadu na šroubech řízení, vpředu dva silentbloky ze škodovky na předním příčníku, a: no problem. Mám na tom i tažný oko pro závody- vlevo vpředu. Přemek Doležal- Jihlawa

Uživatelský avatar
Pitrs69
Příspěvky: 148
Registrován: 05. 02. 2010 20:54
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pitrs69 » 29. 06. 2012 06:59

tak o krytu na motor premyslim take... mam vanu par cm nad zemi a rad bych to nejak ochranil :) navod je super a diky za nej :) jen bych doplnil, kdyz by to nekdo varil, tak radsi odpojte baterku ;)
e30 Coupe 318
e30 TcBaur 323
e30 Cabrio 325
E46 320D

Odpovědět