Klika td

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

Klika td

Příspěvek od Petr Bohm » 05. 03. 2008 12:03

Chtěl bych se zeptat jestli klika z Omegy 2,5td je totožná s Bmw TDS.
nejsou tam nějaký změny???? Jde mi o zástavbu do M20. A ještě jeden dotaz: kolik bych tak měl za ní zaplatit. Už mi leží doma ale peníze jsme ještě neřešili.Díky za odpovědi

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 03. 2008 22:25

omega je proti tds skrcena, ale to asi vis... podle mne je slabsi nez tds verze
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 05. 03. 2008 22:35

Max-Max píše:omega je proti tds skrcena, ale to asi vis... podle mne je slabsi nez tds verze
no td je i v bmw slabsi nez tds, u omegy je ale este k tomu dementne sprevodovany a s tou vahou co ma to je totalne mrtvy...

ja to alep ochopil tak ze on by pouzil jen kliku do motoru bmw...nebo ne?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 03. 2008 23:02

adam320 píše:
Max-Max píše:omega je proti tds skrcena, ale to asi vis... podle mne je slabsi nez tds verze
no td je i v bmw slabsi nez tds, u omegy je ale este k tomu dementne sprevodovany a s tou vahou co ma to je totalne mrtvy...

ja to alep ochopil tak ze on by pouzil jen kliku do motoru bmw...nebo ne?
dyt ja nic jinyho ani netvrdim... a na prikladu toho ze omega je skrcenej bmw motor poukazuju ze teroeticky bude ta klika slabsi nez u origo bmw
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

........

Příspěvek od Petr Bohm » 05. 03. 2008 23:35

A nemá někdo odpověď k věci????

Omega je seškrcená přes počítač,má jinej charakter než 5ka a nemohla mít stejnej výkon už marketingovejch důvodů. Myslím si že blok je identickej,prostě to zkusím to tam spasovat,uvidíme....

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 06. 03. 2008 09:03

Za kliku dej litr, max dva.
Jestli Ti to půjde do M20 nevím

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Re: Klika td

Příspěvek od sys325i » 06. 03. 2008 09:53

Petr Bohm píše:Chtěl bych se zeptat jestli klika z Omegy 2,5td je totožná s Bmw TDS.
nejsou tam nějaký změny???? Jde mi o zástavbu do M20. A ještě jeden dotaz: kolik bych tak měl za ní zaplatit. Už mi leží doma ale peníze jsme ještě neřešili.Díky za odpovědi
:shock: :shock: a na co chces pouzit kluku z diesla do m20????? je ohavne tazka .........a tie bajky ze vydrzi viac to su ludove rozpravky ja som este neodpisal kluku na motoroch m20 a to mam za sebou rozne upravy /turbo/......kde jak uznas su vecsie namahania na skrut ako u atmosferickych motoroch......a dokonca pri prerabke pouzivam kluku z e36..325i.....nema sice zdvih 81mm /327e,324d,td/ ale zdvih sa mi ukazal bit nepodstatny oproti vahe a vysledny efekt tej lachsej kluky je uplne inde oproti zdvihu .......neviem co ides skusat z tou klukou ...trosku to rozpis aby sme sa tu nemiesali :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

.....

Příspěvek od Petr Bohm » 06. 03. 2008 17:10

Klika td,setrvačník -3kg,288 Schrick,nastavitelný kolo na vačku,svody hartge,chip hartge H27,kat ven,výfuk-rámus 4,10 špéra,

Krom vačky mám všechno komplet, a říkáte že 1000 stačí,ok

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Re: .....

Příspěvek od sys325i » 06. 03. 2008 17:17

Petr Bohm píše:Klika td,setrvačník -3kg,288 Schrick,nastavitelný kolo na vačku,svody hartge,chip hartge H27,kat ven,výfuk-rámus 4,10 špéra,

Krom vačky mám všechno komplet, a říkáte že 1000 stačí,ok

robis nezmysel ...zotrvacnik odlachcis a kluku pouzijes tachsiu :lol:
to sa nerobi :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

...

Příspěvek od Petr Bohm » 06. 03. 2008 17:34

A kde jinde vzít kila???? měl jsem na první 325ce setrvák z 2,0 a bylo to super,ten má tušim o 2,4kg míň. A naftová klika má 800gramů navíc oproti M20B25kat. Takže setrvák 2,5i -3,2kg,nebo 2,0i -0,8kg

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 06. 03. 2008 22:01

Já myslím že to je čistý BMW motor,jenom s výkon degradující elektronikou 8)

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Re: .....

Příspěvek od Boban » 06. 03. 2008 22:49

sys325i píše:

robis nezmysel ...zotrvacnik odlachcis a kluku pouzijes tachsiu :lol:
to sa nerobi :wink:
"To sa nerobi" asi jenom nekde :D , slusne zavodni motory samozrejme kovane kliky maji a necele kilo navic na klice se snadno eliminuje odlehcenim setrvacniku. Klika ma oproti setrvacniku mnohem mensi prumer, takze zvyseni momentu setrvacnosti se zvysenim hmotnosti kliky tolik neprojevi, naopak odlehceni setrvacniku na vnejsim obvodu o par kilo se projevi velmi vyrazne, protoze moment setrvacnosti narusta s druhou mocninou polomeru, na kterem se hmota otaci. To ze tvoje upravy vydrzela seriova lita klika neznamena, ze se ta klika nekrouti a nezpusobuje vetsi opotrebeni a nezadouci kmity.
"Nezmysel" je akorat blbe kecat bez znalosti vsech souvislosti...

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Re: .....

Příspěvek od Boban » 06. 03. 2008 22:52

Petr Bohm píše:...nastavitelný kolo na vačku...
Jak to ladis, mas pristup k brzde? Mas s tim uz nejaky zkusenosti?

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Re: .....

Příspěvek od sys325i » 06. 03. 2008 23:48

Boban píše:
sys325i píše:

robis nezmysel ...zotrvacnik odlachcis a kluku pouzijes tachsiu :lol:
to sa nerobi :wink:
"To sa nerobi" asi jenom nekde :D , slusne zavodni motory samozrejme kovane kliky maji a necele kilo navic na klice se snadno eliminuje odlehcenim setrvacniku. Klika ma oproti setrvacniku mnohem mensi prumer, takze zvyseni momentu setrvacnosti se zvysenim hmotnosti kliky tolik neprojevi, naopak odlehceni setrvacniku na vnejsim obvodu o par kilo se projevi velmi vyrazne, protoze moment setrvacnosti narusta s druhou mocninou polomeru, na kterem se hmota otaci. To ze tvoje upravy vydrzela seriova lita klika neznamena, ze se ta klika nekrouti a nezpusobuje vetsi opotrebeni a nezadouci kmity.
"Nezmysel" je akorat blbe kecat bez znalosti vsech souvislosti...
plne s tebou suhlasim :D ze je nezmysel blbe kecat bez znalosti vsech souvislosti......podme teda od zaciatku......slusne zavodne motory pouzivaju kovane vnutornosti komplet..ojnice piesty a v niektorych pripadoch ked presahuju otacky cez 10 000 sa zvikne urobit kluka s nazvom /kovana/ ktora je ale od seriovej lachsia mozno aj o 1/3 a s inych materialov a inim postupom vyroby................
a to zvysenie vykonu na ktory sa chysta tento clovek s dieslovou klukou bude mat mozno o 50ps viac ked sa to podari....myslis si ze normalna kluka s 2,7e /teda ked mu ide o zdvih/ to nevydrzi ???? myslis si ze tych 50 ps narast vykonu je uz za jej zivotnostou???? ja mam 400ps vykonu a kluka si veselo kruti svoju pesnicku bez zjavnych vedlajsich efektou uz celych 15000km....... a to ze je o 800gramov tachsia od 2,5 neviem ale ked som to ja vazil tak rozdiel od 2,5ky bol 2,7kg a rozdiel od 2,7e bol 1,6kg.......ono ani tie kluky niesu vsetky rovnako tazke ...boli medzi rovnakymi klukamy aj 700g rozdiel........a ked pouzije namiesto /kovanej/ cize dieslovej kluky kluku lachsiu cize z 2,7e tak to bude len lepsie......................a co mu kto poradi z toho si chalan vyberie cize skus trochu konkretnejsie popisat co bi mal urobit a nie kritizovat druhych nazor ........cize poradit............. :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Re: .....

Příspěvek od sys325i » 07. 03. 2008 00:03

Boban píše:
Petr Bohm píše:...nastavitelný kolo na vačku...
Jak to ladis, mas pristup k brzde? Mas s tim uz nejaky zkusenosti?
nadstavitelne kolo na vacku sa ladi tak ze motor si das do hornej uvrati presny stred......../kluka na znacku/........povolis vacku a natocis do maximalnej polohy smerom oproti ako sa toci motor az kym necitis ze sa ti ventil opre o piest.........kusok povolis naspet a skusis premacknut ventil .....samozrejme das si indikator na ventil a zatlacis ho a minimalna vzdialenost ventilu od piesta bi mala bit 1,5mm........cim viac vacku natocis tym viac posuvas vykon do hornych otacok s narastom ......ide o to aby sa ti saci ventil neskor zatvaral ako pri seriovom nadstaveni vacky...ta dynamika plynov vo vysokych otackach je mensia a motor sa nevladze nadychnut a natocenim vacky mu trochu pomozes.....samozrejme lepsie sa to ladi na motoroch co maju 2 vackove hriadele /saci,vyfukovi/........pry tychto motoroch co maju jednu vacku je to o kompromysoch ked zoberes spodok tak to bude dost lenive a zase kazde preradenie sa tio nechce v premavke tahat az za 4200rpm :wink: cize ja bi som volil stred toho maximalneho natocenia vacky......
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 07. 03. 2008 01:22

jen muj poznatek ke klikam-skoro kazdej typ motoru, ma jinej tvar kliky, takze je mozny, ze nebude pasovat...
jen eta ma min 2varianty..mel sem rozhozeny 2,7e bezkat a 2,5i kat, ze si udelam 2,7i a mely ruzny tvary protizavazi a pistu ze spodni :!: strany, takze protizavazi narazelo do pistu.. no a jinej zdvih..takze sem to nechal bejt ..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Re: .....

Příspěvek od Boban » 07. 03. 2008 15:59

sys325i píše: ...a to zvysenie vykonu na ktory sa chysta tento clovek s dieslovou klukou bude mat mozno o 50ps viac ked sa to podari....myslis si ze normalna kluka s 2,7e /teda ked mu ide o zdvih/ to nevydrzi ???? myslis si ze tych 50 ps narast vykonu je uz za jej zivotnostou???? ja mam 400ps vykonu a kluka si veselo kruti svoju pesnicku bez zjavnych vedlajsich efektou uz celych 15000km...
400 koni jsi asi dosahl preplnovanim a jeste k tomu s mensim zdvihem. Mimochodem pri kolika otackach tech 400 koni mas? Ja si opravdu nemyslim, ze se ta klika pretrhne, o to tu vubec nejde. Jde o to, ze pri zvyseni zdvihu na 81 mm a zachovani maximalnich otacek 325i, nebo mozna s chipem od Hartge i jejich zvyseni na 7000, se dost podstatne zvysuje pistova rychlost a ucinky setrvacnych sil a da se predpokladat, ze standardni lita klika 2,7e, ktera se normalne toci max. 5500, se uz bude znacne rozkmitavat, coz predevsim snizuje zivotnost lozisek. Sice nevim presne z jakeho materialu je kovana klika v dieselu, ale da se predpokladat, ze z lepsiho, nez lita v 2,7e.
sys325i píše: ...a ked pouzije namiesto /kovanej/ cize dieslovej kluky kluku lachsiu cize z 2,7e tak to bude len lepsie...
Lepsi to asi nebude, to krouceni kliky ucinky setrvacnych sil od vlastni hmotnosti bude asi zanedbatelne. Mozna se bude motor ochotneji vytacet, ale totez se da docilit i odlehcenim setrvacniku.
sys325i píše: ...a co mu kto poradi z toho si chalan vyberie cize skus trochu konkretnejsie popisat co bi mal urobit a nie kritizovat druhych nazor ........cize poradit.............
Jestli nechapes muj prvni prispevek jako radu, aby pouzil dieslovou kliku, pak se obavam, ze s tebou jen ztracim cas...

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Re: .....

Příspěvek od Boban » 07. 03. 2008 16:17

sys325i píše: nadstavitelne kolo na vacku sa ladi tak ze motor si das do hornej uvrati presny stred......../kluka na znacku/........povolis vacku a natocis do maximalnej polohy smerom oproti ako sa toci motor az kym necitis ze sa ti ventil opre o piest.........kusok povolis naspet a skusis premacknut ventil .....samozrejme das si indikator na ventil a zatlacis ho a minimalna vzdialenost ventilu od piesta bi mala bit 1,5mm........
Ja vim, jak takovy kolo vypada, takze je mi i jasny, jak se da vacka natacet a dokonce i vim, co se tim da ziskat a za jakou cenu. Spis me zajimalo, jestli to Petr dela odhadem (jako ty) nebo to dela na brzde...

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

...

Příspěvek od Petr Bohm » 07. 03. 2008 17:53

Chtěl jsem na brzdu a vyzkoušet i pár chipů,ale dneska jsem se byl podívat na 735i manuál kat. Technicky 1A,180tkm,v německu stála přes 1t Eur,popravili jí neofigo přestavbou,torpedo s vinem je zavařený-zprasený jak sviň a auto je teď díky tomu jen na díly a za super peníz.takže asi 335i

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 07. 03. 2008 19:50

:D :D :D neni o com ................ ,,l,.
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Odpovědět