BMW e30 M3 - odstranenie separatora na zachytenie olej. par

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

BMW e30 M3 - odstranenie separatora na zachytenie olej. par

Příspěvek od crevko » 16. 02. 2007 20:13

Chcem sa spytan na vas nazor. Teraz mam rozobrane komplet cele sanie na S14. Z krytu na vacky ide odvetranie do separatora, takisto aj odvetranie z olejovej vane ide do separatora a potom "reciklovany-ocisteny" vzduch sa vracia do airboxu tak ako to je na obrazku.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Zlomok vypar sa vsak dostava aj ko airboxu sania /separator vsetko nezachyti/ tak by som chcel spravit nasledujucu upravu. Z krytu vacky potiahnut hadicu do nejakej novej nadrzky na zachytenie vyparov a emulzie, takisto to potiahnut aj z olejovej vane. Povodny vstup do airboxu zablendovat. A teraz moja otazka. mam hermeticky uzavriet novu nadrzku na zachytenie vypar, alebo nemusi byt vobec utesnena. Mam pocit, ak by nebola utesnena ze to moze nieco robit s otackami na volnobeh. Aky mate nazor,prosim len odborne stanovisko. Dakujem

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 16. 02. 2007 20:28

palo, palo, ides na to zvlastnym sposobom :!: ked odpojis hadicu co ide z kartra do airboxu a zablendujes airbox a natocis auto tak bude blbnut volnobeh a ked hadicu co ide z kartra zablendujes a chvylu pojazdis tak po otvoreni motoroveho priestoru zistis ze mas vsetko otecene od oleja..tlaky co sa robia v kartri /netesnost kruzkov/ ti vytlacia simeringi a bude to olejnicka.....takze ani jedna z tych dvoch variant neni dobra......o co ti presne ide :?: :?: nechces mat mastny saci trakt alebo nechces nasavat horuci vzduch z kartra :?: :?:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 16. 02. 2007 20:35

teraz ma napadlo ze ti mas karbonove sanie a program bez vahy vzduchu......ak ano tak mozes kludne odpojit tu hadicu co ide do airboxu ..airbox zablendovat a jazdit z volnobehom bi ti to nemalo nic urobit..........
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

separator

Příspěvek od crevko » 16. 02. 2007 20:49

Ahoj. Ide mi v podstate o obe veci co si spominal, ale hlavne oto aby nesli mastne veci do airboxu, ale aj teply vzduch. Momentalne mam este normalene S14 sanie, ale chcel som to uz urobit ako predpripavu na carbon sanie ktore by som tam chcel dat. Videl som to na viacerych motoroch tak spravene, ze to mali do zvlast nadoby, ale udajne bola naschval odvetravana a netesnila hermeticky. tak to mal aj Julo koncek na svojej DTM ale aj kopu nemeckych pretekarov. Ale videl som aj S14 motory s carbon sanim a separator bol ponechany. Na carbon boxe je uz nachystany otvor na hadicu zo separatora, Dik za nazor

Uživatelský avatar
Dan 001
Příspěvky: 321
Registrován: 15. 02. 2003 03:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dan 001 » 16. 02. 2007 21:21

To co hledas Palo, je takzvany "Oil Catch Tank"
Nadrzka nemuze byt hermeticky uzavrena, protoze nekam ten vzduch prece musi jit :-)
Bud tedy zpet do sani, nebo jedina spravna moznost: odvetravat ven.
A kazdopadne dej na odvetravani filtr, protoze jinak ti bude zapachat cely auto olejem...
         Obrázek
(OO=00=OO)

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 17. 02. 2007 06:56

Ano je to Oil Catch Can, nabízí např. bidrin na www.bidrin.cz, pokud uděláš odvětrání do atmosféry tak tam nedávej ty malý filtříky brzo se ucpou olejem a potom to nefunguje a systém se tlakuje. Mám to vyzkoušený na mým autě, kde se bez OCC vůbec nedá jezdit (s turbem).
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Vlko
Příspěvky: 149
Registrován: 27. 12. 2005 00:33
Bydliště: Bratislava SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlko » 18. 02. 2007 00:35

Palo palo!!! Jedine co by som zmenil /ak uz nedas inak/ je velkost separatora aby zachitil viac oleja ale zabudol si na jednu vec, ze ono je to tam naschval!!! Aby bol v malom mnozstve mazany aj spalovaci priestor inak zacnu trpiet horne kruzky. Kedysi sa aj do benzinu pridaval olej aj ked iba v malom mnozstve aby to moc neznizovalo oktanove cislo ale pridaval do zavodnych aut. NEROBTO ty rozdiel na vykone nepoznas len tym do buducnosti uskodis motoru.
E30 M3 S62B50 biTurbo
(OO=[][]=OO)

crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

seprator

Příspěvek od crevko » 18. 02. 2007 20:06

Fajn, som rad ze toto forum takto super funguje, mam uz o tom po vasich info, lepsiu predstavu. Da sa separator niecim vycistit, alebo bude vhodnejsie kupit novy, alebo to nema vobec vyznam?. dakujem

Odpovědět