Rád by som sa s Vami podelil o odpoveď p.Lochmana zo spoločnosti ML-Tuning s.r.o na moju otázku, či a za koľko dokážu vyrobiť karbonový kardan na E30. Zároveň mu chcem poďakovať za promptnu a technicky hodnotnú odpoveď.
Zdravím,
určitě Vám můžeme nabídnout kardan speciálně vyrobený na zakázku s použitím netradičních materiálů jako je trubka z uhlíkových vláken, komponenty z titanu či leteckého duralu, flexibilní spojky z uhlýkových či skelných vláken ... atd. K tomu ovšem potřebujeme znát mnoho údajů pro optimalizaci. Především pro jakou aplikaci to chcete používat (motorsport, tuning, rallycross, běžný provoz ...ten asi ne -:o) ). Také všechny údaje o max. výkonu, max. otáčkách, převodech 1st. a poslední st., převod v diferenciálu (je tam uzávěrka), průměr kola, váha na nápravu.... atd. Zástavbové rozměry - náčrt výstupů z převodovky a dif. včetně rozměrů - jaký se dá použít max. průměr trubky. Jaká je okolní teplota kolem hřídele(vede kolem výfukové potrubí?). To vše je třeba znát k tomu aby mohla být navržena optimalizace - váhová a z té se odvíjí cena (může se pohybovat mezi 40 tis. až 150 tis. Kč ,dle stupně optimalizace).
Hezký den přeje
Jan Lochman.
--------------------------------------------------------------------------------------
Development&Design
ML-Tuning s.r.o.
Namesti CSL armady 90
471 24 MIMON
CZECH REP.
TEL./FAX +420 487 762 230
GSM +420 602 184 502
E-Mail : ml-tuning@ml-tuning.cz
Web : www.ml-tuning.cz
Carbon Drive Shaft, alebo uhlíkový kardan
špatná firma ,moje zkušenost 3x reklamace, nechal jsem si dělat kardan na 750 když jsem ho dovezl řekli mě že je v háji jeden křížový kloub ,lobro, středové ložisko o tom jsem věděl a proto jsem ho koupil v bmw a dovezl s sebou, nechal jsem ho tam ať to všechno udělaj cena kolem 9000kč ,kříž vyměnili, středové ložisko taky ale lobro neměli a tak dali nějaký jiný s tím že rozměrově je stejný jako co tam bylo jen se museli převrtat díry na lobru (asi 10 děr) z průměru 8mm na 10mm, nevadilo mě to myslel jsem že to jsou profíci a vědí co dělají, při montáži kardanu na auto jsem zjistil že lobro nesedne přesně do příruby diferenciálu, bylo na průměru větší o 0.2mm , lobro jsem sundal a na soustruhu stáhl o 0.2mm aby tam sedlo, to byla první věc co mě dostala, po montáži byly stále znatelné vibrace auta které předtím nebyly, 3x jsem byl na převážení kardanu a pokaždý se dovažovalo, při poslední reklamaci jsem si vynutil být přítomen na dílně a dívat se jak to dělají, nevím zda to že jsem jim stál za prdelí a viděl na vyvažovačku a displej je nějak nakoplo a udělali to pořádně, nevím jak by to řešil někdo kdo k nim má dál než já (cca 40km)
Mám stejnou zkušenost, taky jsem tam byl reklamovat 3x obyčejný železný kardan na BMW a skončilo to tak, že jsem šel ke konkurenci.
Jsou to hrozní amatéři, nedovedu si představit, že by dokázali vyrobit něco z jiného materiálu než železo, ale ani s tím neumí pracovat.
Tak jak na mě působili, tak si myslím, že asi dost záleží pro koho to dělají, ale je li to kusová výroba pro člověka s ulice tak to dopadá špatně.
Jsou to hrozní amatéři, nedovedu si představit, že by dokázali vyrobit něco z jiného materiálu než železo, ale ani s tím neumí pracovat.
Tak jak na mě působili, tak si myslím, že asi dost záleží pro koho to dělají, ale je li to kusová výroba pro člověka s ulice tak to dopadá špatně.
Ondra ex.M-Fahrer