Dnes "slavim" 16 let souziti s E30
Dnes "slavim" 16 let souziti s E30
Kouknu se dnes do kalendare, vidim 20.11.2011 a zhodnotim, ze vlastne "nic". Krome predstavy hnusne "outdoorove" zimy kam se po "kafi" vydam se mi nic nevybavilo. Ale pak najednou se mi vyjevil v mysli obraz spojeny s tou hnusnou zimou co panuje venku.... a byla z toho hrejiva vzpominka na dobu pred 16ti lety kdy jsem si se zvednutym nosem privezl domu svou 1. E30. Bylo mi 21 a mel jsem BMW, navic 6ti valec a jeste k tomu 2.7L... Svet byl krasne misto k ziti a bylo jedno jak je venku.
I kdyz jsem (dle lidi okolo mne se pohybujicich) nebyl typicky predstavitel 21leteho imbecila mohu rici, ze mi bylo "velmi prijemne" se v takovem voze pohybovat natoz pak zkoumat jeho jizdni vlastnosti, techniku a samozrejme podlehat jeho obcasnym vrtochum majicim primou navaznost na zuby skripajici penezenku. Byla to doba kdy jakakoliv oprava na aute sebou prinasela velkou davku tajemna, kdy v podstate nebylo komu "zavolat" pro radu natoz se zeptat komunity stejne postizenych blaznu na "foru". Ve znackovych servisech (mysleno v CZ) byla k mani pouze banda technickych zoufalcu, orientovanych na rychle zbohatnuvsi klientelu, kteri menili dily jeden po druhem az to "opravili" (pri cene dilu pro normalniho uzivatele je tento zpusob servisu nepouzitelny).
Pres vsechnu vyse popsanou "nepohodu" jsem s E30 zustal, te 1. poridil nekolik dalsich sestricek a za tu dobu s nimi stravenou se necemu z techniky i priucil. Kdyz to strucne sectu, tak mi za tech 16 let poskytly nekolik set tisic km bezpecne jizdy, odvezly nekolik znamych do chomoutu a dokonce mi privezly potomka z porodnice. S trochou sentimentu lze nazvat E30 clenem rodiny. Mel jsem a mam nekolik dalsich povozu jinych znacek, ale za sebe mohu prohlasit, ze v zadnem se necitim tak jako v "Trice".
Na tema E30 lze napsat mnoho slov, ale zaverem bych chtel In memoriam podekovat dusevnimu otci panu Clausi Luthemu za to co nam stvoril a vsem "fanatikum E30" preji at zaziji alespon polovinu toho co jsem s E30 prozil ja.
I kdyz jsem (dle lidi okolo mne se pohybujicich) nebyl typicky predstavitel 21leteho imbecila mohu rici, ze mi bylo "velmi prijemne" se v takovem voze pohybovat natoz pak zkoumat jeho jizdni vlastnosti, techniku a samozrejme podlehat jeho obcasnym vrtochum majicim primou navaznost na zuby skripajici penezenku. Byla to doba kdy jakakoliv oprava na aute sebou prinasela velkou davku tajemna, kdy v podstate nebylo komu "zavolat" pro radu natoz se zeptat komunity stejne postizenych blaznu na "foru". Ve znackovych servisech (mysleno v CZ) byla k mani pouze banda technickych zoufalcu, orientovanych na rychle zbohatnuvsi klientelu, kteri menili dily jeden po druhem az to "opravili" (pri cene dilu pro normalniho uzivatele je tento zpusob servisu nepouzitelny).
Pres vsechnu vyse popsanou "nepohodu" jsem s E30 zustal, te 1. poridil nekolik dalsich sestricek a za tu dobu s nimi stravenou se necemu z techniky i priucil. Kdyz to strucne sectu, tak mi za tech 16 let poskytly nekolik set tisic km bezpecne jizdy, odvezly nekolik znamych do chomoutu a dokonce mi privezly potomka z porodnice. S trochou sentimentu lze nazvat E30 clenem rodiny. Mel jsem a mam nekolik dalsich povozu jinych znacek, ale za sebe mohu prohlasit, ze v zadnem se necitim tak jako v "Trice".
Na tema E30 lze napsat mnoho slov, ale zaverem bych chtel In memoriam podekovat dusevnimu otci panu Clausi Luthemu za to co nam stvoril a vsem "fanatikum E30" preji at zaziji alespon polovinu toho co jsem s E30 prozil ja.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
16 let, panečku, to o letí že? tak i já přeji i nadále jen samé hezké zážitky s touto baworáckou legendou, nu u tebe spíš legendami 

E30...a sny se plní
koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html
koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html
taky by mě zajímal fotosled tvých e30 

E30...a sny se plní
koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html
koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html
Tak ta "prvni" byla 325e (slabsi ETA), kupoval jsem ji v Risi z bazaru, bylo to nekde za Bonnem coz je cca 700km od baraku. Na hranice (Folmava) dojela "po svych" a pak na plataku. Cena po "licitaci" byla od bazarnika 3000DM, melo to servisku a najeto poctivych 141t. km. Barva Platanen Gruen Metallic vcetne zeleneho interieru. V tomto stavu odjezdila cca 200t. km do roku 2001 kdy bylo potreba opravit nam znama mista na kastli a pri te prilezitosti mne ovanula "tunerska muza" (cehoz trochu lituji) a ETA se promnenila na "otuzenou jebku", zacoz se ji omlouvam. Misto M20 se osadila M50, zmizely kliky ze dveri a barva se zmenila na efektovou ala Alfa Romeo. Tesne pred dokoncenim jsem se na 3 roky odklidil za more a auto cekalo v garazi jestli se vratim. Po navratu jsem to doladil a jezdil. V teto podobe to jiz nekteri znaji. Po prestavbe auto ujelo cca 40t.km a po zhodnoceni stavu jsem auto "zdemontoval". To byl vlastne jeji konec. (PS: i kdyz ne tak docela, karoserie na napravach se shodou nahod zachovala a zatim ji likvidovat nebudu - to ji prece nemohu udelat)Apple324D píše:taky by mě zajímal fotosled tvých e30
Zvlastnost: motor M50 byl legalne zapsan v dokladech
nejaky pribeh zde: 325e-m50b25-konec-info-na-strane-1-t24117.html
Dalsi pribyl:
Touring 318i rv.90 a porizoval jsem ho v roce 2006 pro zenu na priblizovani "sem a tam". Hlavnim duvodem pro koupi byl vyjimecny stav karoserie, auto bylo puvodem z IT. Tento vuz dodnes ujel cca 100t km a momentalne je ve stadiu znacneho rozebrani a s nekolika ruznymi plany co s nim. Kazdopadne bude zit dal (v podstate zije schizofreni zivot 2 osobnosti v jednom svete - zbytek necham na vasi predstavivosti), ale jak nakonec dopadne a jake srdce v nem bude bit jeste rozhodnute neni. Kazdopadne ISo to uz urcite nebude.
Zvlastnost: origo bezkatova verze a ma legalni doklady s IS motorem vcetne origo stitku kde je uvedeno 184S1. Jo, holt v IT je vsechno mozne
nejaky pribeh zde: touring-318i-ital-reinkarnace-str-12-t54352.html
a mame zde dalsiho adepta:
324d ve stavu "prave jsem se vratil z bitvy", toto vozidlo bylo ziskano nechtene a vlastne i zbytecne. nicmene nakonec odjezdilo nad ocekavani. V tuto chvili jiz prakticky neni.
Zvlastnost: take puvodem z IT, navic stalo nove rok na showroomu nez si ho nekdo koupil.
nejaky pribeh zde: 324d-nevolnik-t55550.html
ten zbytek jeste doplnim...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Nekde existuje par fotek po dovezeni na plataku do Plzne a par foto z provozu. Ale ted nevim kde jsou - byly jeste na klasickem papire - digitaly v te dobe bylo velice okrajove zbozi...ARMAN píše:dochovala se ňaka fotka po koupi ty ety? to jsem spiš měl na mysli

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Gratuluji Vaso 
zacal jsi driv nez ja
v mem pripade slo o 316i, zacal jsem s ni jezdit o neco pozdeji zima 1998/99. Celkem jsem s ni najel asi 145tis km. Ted ji ma kolega z prace. Je to jedna z tech na fotce. Pak prisly dalsi bily kary od 2005 az po posledni arnold 2007. Na E39 jsem najel zatim vic, nez na poslednich 2 tricach. S jednou jezdi tata, asi nejstarsi (77) SPOKOJENY uzivatel E30 v cz.
Celkem mne spolehlive ovezly moje BMW kary asi 300kkm celkem. Jedna jedina fatalni zavada, praskly chladic pred 2 lety v D, na E39.
no ale skore celkem prijemne.

zacal jsi driv nez ja

v mem pripade slo o 316i, zacal jsem s ni jezdit o neco pozdeji zima 1998/99. Celkem jsem s ni najel asi 145tis km. Ted ji ma kolega z prace. Je to jedna z tech na fotce. Pak prisly dalsi bily kary od 2005 az po posledni arnold 2007. Na E39 jsem najel zatim vic, nez na poslednich 2 tricach. S jednou jezdi tata, asi nejstarsi (77) SPOKOJENY uzivatel E30 v cz.
Celkem mne spolehlive ovezly moje BMW kary asi 300kkm celkem. Jedna jedina fatalni zavada, praskly chladic pred 2 lety v D, na E39.

no ale skore celkem prijemne.