Turbo úpravy M20 motorů

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Turbo úpravy M20 motorů

Příspěvek od ondra_m » 11. 11. 2004 23:23

Zajímá vás to ?

Nebo raději atmosférické nebo žádné úpravy?

Jestli se mám spisovat s pokračováním turbo článku :-) ?
A co by vás konkrétněji zajímalo?
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 11. 11. 2004 23:29

Tak treba me :twisted: co se da jakstak normalnim spusobem udelat s 2.5 :?: bleble
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 11. 11. 2004 23:41

Maranelo píše:Tak treba me :twisted: co se da jakstak normalnim spusobem udelat s 2.5 :?: bleble
Co je to jakš takš normální způsob? Neco co vykutí každej? nebo Něco co jde dělat na ulici? Nebo to není drahý? Nebo jak? :D

Třeba určit finanční cifru a podle toho něco vymyslet?
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 11. 11. 2004 23:50

Dobre si me pochopil :wink: myslel jsem co se da normalne udelat s 2.5kou zadny takovy frankenstainy co delas ty :wink:
Neni to "drahy" a je to jednoduchy :oops: rekneme do 50 000kc :oops:
Prekopavky za jiny motor ne ne :wink: i kdyz to me taky zajima :wink:
Naposledy upravil(a) Maranelo dne 12. 11. 2004 01:56, celkem upraveno 2 x.
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 12. 11. 2004 01:20

No jasně že zajímá.
Teda pokud by to bylo o kompresorování M10 bylo by to ještě lepší,
ale páč je plno věcí společnejch nebo podobnejch, myslím, že každej takovej počin je hoden obdivu. :wink:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Kupča
Příspěvky: 130
Registrován: 19. 03. 2003 07:05
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kupča » 12. 11. 2004 06:27

No já nevím, cena tak do dvou stovek....
:D

Ale čtení je to vždycky zajímavé.

Konkrétního?
Snížit písty? tlak turba @ životnost motoru..

OT: Nevíš kde sehnat kliku z M50TU(M52) 2,8?

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 12. 11. 2004 08:57

Mě by zajímalo jak dodat M20 nějakej ukrutnej spodek.
motorkáři vítáni :D : www.yacomi.cz
Obrázek

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 12. 11. 2004 09:50

me by zajimalo kolik lidi pak udela to co tady popises? :twisted:

nic ve zlym vsem, ale jakykoliv napad tuneni motoru MUSI automaticky vyloucit otazky typu kolik ten motor vydrzi? kolik bude zrat? atd....

....pokud nekdo chce ferove resit zivotnost motoru pri zastavbe turba musi mit v polstari zasitych penez tak na 4 až 5 E30-ek.... :twisted: 8)

...bohuzel ale je to tak...

...cili pokud se nekdo vyda touto cestou (mam na mysli finacni uroven nas vsech - cili nic moc volnych financnich prostredku) tak musi pocitat s tim ze tam muze kdykoliv cokoliv odejit...:( cili pokud mam malo penez a udelam levny (bastl) tak to se sebou automaticky nese vyse uvedenou skutecnost...

...proto by si mel kazdy zvazit jestli to doopravdy chce a je si vedom vsech jejich nasledku anebo je pouze unesen zazitkem z jizdy v takove kare ....

pokud ovsem nekdo je ochoten i do takove kary jako je E30 (nic ve zlym ale musime uznat ze jsou to min. 15 let stara auta a jejich hodnota je takova jakova je) investovat do turba tak si myslim ze je lepsi to udelat poradne...cili pripravit si naky to kilicko na cajicek...

...tot vse... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 12. 11. 2004 10:34

A co turbo na M50... :D
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 12. 11. 2004 11:29

TO Gerox:
A co kdyby jsi použil třeba nízkotlaké turbo?
Přidá ti to sice míň koní ale zlepší průběh a točák a toho zvýšení spotřeby nebo že by se ti rozlít motor bych se nebál.

Aspoň by to jelo víc od spodu.
motorkáři vítáni :D : www.yacomi.cz
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 11. 2004 11:39

GeRoX píše:me by zajimalo kolik lidi pak udela to co tady popises? :twisted:
No, máš pravdu, moje otázky měly mířit tímto směrem. Abych nepsal o něčem co stejně nikdo odsud nevyužije. A je fakt, že s těmi co takové věci staví a provozují u nás v čr jsem v úzkém kontaktu :-)

Je tu někdo takový kdo by ty informace vůbec reálně využil?
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 11. 2004 11:49

GeRoX píše:nic ve zlym vsem, ale jakykoliv napad tuneni motoru MUSI automaticky vyloucit otazky typu kolik ten motor vydrzi? kolik bude zrat? atd....

....pokud nekdo chce ferove resit zivotnost motoru pri zastavbe turba musi mit v polstari zasitych penez tak na 4 až 5 E30-ek.... :twisted: 8)

...bohuzel ale je to tak...
Gerox má naprostou pravdu, ty motory jsou staré 13-20let a někdy stačí jim jenom začít nakládat a je problém, ale mám-li dobrý kus tak vydrží nevídané věci.
Realita je taková, že když chci o hodně víc výkonu než má motor v sérii tak mne vůbec nesmí štvát to, že čas od času ten motor vyměním, že se mi třeba utrhne ojnice :-). Já zastávám názor, že v případě E30 motorů, je lepší něž to generálkovat, tak koupit jinej a přehodit všechny věci a maximálně přetěsnit.
(Generálkou myslím, výměnu kroužků, žál, zabroušení kliky atd..)
Při dnešních cenách M20 motorů 5-16000,- to fakt nemá smysl řešit.

Pořádná GO vyjde na 30 000,- a vůbec není jistý, že to vydrží odpovídajíc k vloženým penězům....
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 11. 2004 11:55

Maranelo píše:..... zadny takovy frankenstainy co delas ty :wink: ....
....rekneme do 50 000kc... :oops:
50 000,- ? No za takovou vatu vložených do motoru se dá pořídit.
Vcelku velké turbo, svody, ICcooler a !!! klidně elektroniku typu HalTech.
Za takové prachy bych odhadoval, že se z M20tky dá vydlabat tak 280-300koní? Asi tak... (Počítám, že práce by byla zadarmo :-))

Samozřejmě i tyhle prachy lze utratit za úpravy v atmosférickém režimu, ale když se člověk bude snažit, tak to bude 230 kobyl ale naprosto nepoužitelnejch na normální jízdu (budou v hodně vysokejch otáčkách).

Ale realisticky? Tolik do toho asi nepustíš, ne?
Naposledy upravil(a) ondra_m dne 12. 11. 2004 12:01, celkem upraveno 1 x.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 12. 11. 2004 12:00

Robert píše:TO Gerox:
A co kdyby jsi použil třeba nízkotlaké turbo?
Přidá ti to sice míň koní ale zlepší průběh a točák a toho zvýšení spotřeby nebo že by se ti rozlít motor bych se nebál.

Aspoň by to jelo víc od spodu.
Co je to nízkotlaké turbo? 8)
Je to o tom, že když už se budeš s tím patlat, tak neodoláš a nenecháš to tlačit jenom 0.2Bar, ale budeš vědět, že pár relativně jednoduchýma změnama tam budeš mít o dost koní navrch, tak to prostě nevydržíš a stejně to předěláš na hodně koní....
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Petr Bohm
Příspěvky: 301
Registrován: 28. 03. 2003 12:22
Bydliště: Chomutov

...

Příspěvek od Petr Bohm » 12. 11. 2004 12:25

A proč ne motor ze starý sedmy,745i???? Tam je všechno hotový,spodek litina,i při malym tlaku/tušim že 0,3bar/ přes 250 koní a s relativně malejma úpravama se to dá slušně zvednout.Ten motor má rozumnej limit někde na 400koních,dělal to Hamman do m3/420ps/
A nechte si komentáře že nejde sehnat,koupil jsem jí v automatu 85rok za 700 eur v plný polní
To mi přijde rozumnější než turbovat poloutahanej 2,5 litr,ne???

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 12. 11. 2004 12:26

A kdepak je tý sedmě teď konec?
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

biker
Příspěvky: 2540
Registrován: 01. 03. 2004 14:45
Bydliště: velký venkov: PRAHA

Příspěvek od biker » 12. 11. 2004 12:48

Fido píše:A kdepak je tý sedmě teď konec?
:lol: dobra otazka 8)
E+5 Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: ...

Příspěvek od ondra_m » 12. 11. 2004 12:49

Petr Bohm píše:A proč ne motor ze starý sedmy,745i???? Tam je všechno hotový,spodek litina,i při malym tlaku/tušim že 0,3bar/ přes 250 koní a s relativně malejma úpravama se to dá slušně zvednout.Ten motor má rozumnej limit někde na 400koních,dělal to Hamman do m3/420ps/
A nechte si komentáře že nejde sehnat,koupil jsem jí v automatu 85rok za 700 eur v plný polní
To mi přijde rozumnější než turbovat poloutahanej 2,5 litr,ne???
Jo, správná varianta, proč ne... :-)
Jinak argument s litinou, je špatnej, z čeho myslíš, že jsou normální motory? Tenhle motor se od "normálního" liší jenom v drobnostech. (Ostřik pístů, nižší komprese, lepší ventily) Takže ve vysledku když chceš s koněma nahoru tak stejně zjistíš, že je to úplně stejný "prasení" jako na 2.5i. - výhoda většího objemu, nevýhoda větší váhy.

A copak budeš dělat s tou sedmou? :-)

Abych byl upřímnej můj momentální sen je Oturbit 5.0 V12, v nejlépe nějaké takové kasně jako je E21 :-) Vím, že to bude mít jízdní vlastnosti totál brutál na pytel, ale koně tam budou :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 12. 11. 2004 12:51

no konecne tu taky neco napsal nekdo jiny nez ondra...uz sem se bal, ze si zacal povidat jen sam pro sebe a ostatni uz k tomuhle foru nepusti...:-)
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 12. 11. 2004 12:53

to ondra:
pokud vim, tak jsi ten v12 chtel stavet predevsim do zigula...
jestli do toho pujdes, ja ti toho zigula klidne koupim:-)
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Odpovědět