Jak to chodi v BMW servisech aneb jak dostat kafku

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Jak to chodi v BMW servisech aneb jak dostat kafku

Příspěvek od Vasa » 23. 02. 2011 10:18

V Plzni v Inveltu mame jednoho takoveho "bodreho a technicky erudovaneho" prijimaciho technika jahoz pristup k zakaznikum jiz prestoupil brany servisu. Muj sef si tam auto dava celkem pravidelne a "moc to neresi"... Diky svemu pristupu k veci se stal oblibencem tohoto lovce "kavek" a ve me tim ziskal rypaveho nepritele ktery se vzdy rad ukaze kdyz sluzebni 5ka miri do "servisu". Priznavam, nemam ho rad a dam si zalezet aby jeho technicke soudy (rozumej bludy) byly v otevrenem prostoru salonu uvedeny s patricnym komentarem na pravou miru. Nutno podotknout, ze me take nema rad :)
Kdyz to jde, tak si udelam cas a nez tam 5ka zamiri dam si tu praci a predem si zdiagnostikuji zavadu, udelam si predstavu o reseni a cenove narocnosti abych mela nejake "naboje".
Dnes rano tam 5er miril s tim, ze pod 0C spatne chyta poslednich par dni. Predem diagnostikovany 2 nefunkcni zhavicky a sup za technikem. Sednul jsem si vedle na zidlicku a mlcky poslouchal co "technik" vymysli..., vyslechl potize a jal se predat moudra s bodrym usmevem baziliska na tvari. Zacal tim, ze kdyz uz to ma najeto pres 200t km tak bude "unaveny" starter ktery jiz neni schopen motor dostatecne roztocit v mrazu tak aby chytil, nasledovala poznamka o studenem vlhkem vzduchu ve valcich a problemy s tim spojenymi a uzavrel to tim, ze rovnou objedna radeji starter, RJ zhaveni a samozrejme pro vsech 6 zhavicek. Cele to doplnoval nekolika podobnymi pribehy z posledni doby.
V tomto bode jsem se ho zeptal dost nahlas zda tem bludum co prave rekl skutecne veri. A pokud ano tak si o tom muzeme trochu povypravet. Nechtel. Tak jsem rekl at neoblbuje obycejne lidi, vymeni vadne zhavicky na 1 a 3 valci a da si pro priste pozor co komu rika, protoze pokud bych byl prehnane podezrivavy mohl bych nabyt dojmu, ze me chce okrast.
Koukal jak puk a s pranim prijemneho dne jsem se s nim rozloucil.

Ja chapu, ze takhle ten sevis ted funguje a 99% lidi jsou technicky mimonove co berou za pravdu co se jim rekne, ale myslim si ze je to spatne.
Naposledy upravil(a) Vasa dne 23. 02. 2011 17:10, celkem upraveno 2 x.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 23. 02. 2011 10:50

přesně podobné story mi vždy vykládá drahá polovička když se vrací z TOYOTA servisu. - ty bludy ktere tam do ni jedou jsou neskutečné. - poslední zrovna ze včerejška. Byl na téma nadměrná kouřivost u dieslového motoru. Pan technik řekl, že na to maji speciaální zařízení, ktere na výfuk nasadí, pak s tím v rúzných režimech budou asi hodinu jezdit a ono to bude diagnostikovat složení plynů a zároveň pak hned čistit katalisator... - no to mě uvádí poměrně v rozpaky jak ten přístroj bude katalistaor čistit?? - dovedu si představit že ho maximálně z venku opláchne vodou ale jaký to bude mít efekt na jeho funkci....

asi udělám přesně to co ty a někdy tam s ní zajdu a budu "hodně zvědavý" zákazník..
Naposledy upravil(a) Kubajz von Odry dne 23. 02. 2011 11:52, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Jak to chodi v BMW servisech aneb jak dostat "kafku

Příspěvek od Venca » 23. 02. 2011 10:56

Vasa píše:V Plzni v Inveltu ....
Správnej postup.
Na takový "regulační prvek trhu" je málo lidí a bohužel nebude líp - ti znalí mají čím dál méně času a nových fundovaných téměř nepřibývá.

.

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 23. 02. 2011 11:56

Takhle to funguje ve všech autorizovanych servisech, ta jejich logika ma sve opodstatněni - člověk ktery koupi nove auto převažně ma prachy na jeho udržbu ale nema čas čekat až mechanik přijde na zavadu prostě chce aby večer nebo přišti rano přišel a odjel autem bez poruchy. Když se se stejnym probemem bude muset vracet 2 a vice krat tak bude nasrany proto servis řeši zavady s vyměnou nahradnich dilů v radiusu půl metru od zavady :D vim to protože rodinna firemni auta byla kupovana nova(oply) a jezdila do autorizaku a mělo byt hotove "zitra rano", to že pravidelny servis stal cca 10-20t každej nas až tak netrapilo protože nebyli znalosti ani kontakty to řešit jinak :oops: pak došly prachy a teď jezdime 20let starejma bavorakama s minimalnima nakladama :D
Obrázek

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 23. 02. 2011 12:01

Mno ja mam cerstvou zkusenost s resenim problemu na X-drive...bohuzel neumim udelat jeho synchronizaci, tak jsme byli nuceni zajet do bmw. Pred tim jsem mel vyndany stelovaci moturek x-drivu kterej jsem vyzkousel a promeril, podle me vse OK. Ve stredu rano odvezeno auto na synchronizaci, odpoledne telefon, ze to nelze udelat, protoze je moturek KO. Po prijezdu mi prisel mechanik vysvetlit, ze je ten moturek KO a ze se musi vymenit, na mou otazku, co presne s nim je mi odpovedel, ze ma spatny odpor, na otazku jaky odpor, pry ten vevnitr, ptam se ho jaky ten ve vnitr, pry ten uvnitr moturku, ptam se myslite odpor vinuti? Chvili mlcel a rika jj, tak se ho ptam, takze se netoci?...odpoved ne... Na to jsem mu odpovedel, ze je to divny, ze jsem vcera ten moturek promeroval a na vlastni oci i videl se otacet, mechanik zrudnul a zacal pisnicku o spatnym odporu a ze mu to ukazala diagnostika, tak jsem mu teda rekl OK, ze tomu neverim, ze pak budu chtit ten stary i s protokolem z diagnostiky. Majitel auto ale nutne potreboval, tak souhlasil i stou vymenou moturku i kdyz jsem mu rikal, ze je to podle me zbytecny a naprosto k nicemu. Za dva dny k velkemu udivu x-drive opet nesel kodovat...ale moturkem uz to pry neni, pry odesla cela ta rozvodovka, ktera pak nasledne rozbila i ten moturek....mno a vysledek? Majitel si to resi primo s nimi a podle posledniho infa to auto stale nejezdi a predpokladana cena "opravy" se priblizila cca. 85 000,-
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
desp
člen E30.cz
Příspěvky: 308
Registrován: 08. 10. 2003 18:19
Bydliště: Praha

Příspěvek od desp » 23. 02. 2011 12:30

Taktéž Invelt, tentokrát pražský ve Stodůlkách (bývalý AuTec) - v minulém týdnu jsem šel do ND doobjednat k Alpině nějaké drobnosti k pokličkám na kola. První problém je, že svým oblečením zřejmě nezapadám mezi vyvolené klienty BMW - od toho se již odvíjí přezíravý přístup arogantního mlaďocha se studentským chmýřím na bradě navlečeného do ologovaného ošacení a zřejmě s měsíčním platem, který se +- rovná mé momentální hotovosti v kapse (to on ale netuší). Předvede mi příslušný výstup a nechá mne čekat na vedoucího, který si Alpinu dělá sám. Jsem při čekání u pultíku svědkem tragikomické skeče - přichází typický klient BMW v navoněném obleku, pohůnek Inveltu okamžitě změní chování a oba mi předvádějí vzájemné tokání včetně vyslovování astronomických částek doplňované snášením všeho možného v ologovaných krabicích a nablýskaných obalech. Poptávané zboží se kupí na pultíku a mezi dalšími požadavky je měnič CD - po mnohaminutovém ujišťování do jakého typu, r. v., atd, atd. a upřesňování v počítači přináší pohůnek ze skladových pozic draze zabalený látkový či koženkový futrál se zipem na přenášení či skladování více CD a myslí to smrtelně vážně. Klient znejistí, ptá se na co to je a pohůnek snaživě vysvětluje - klient sezná futrál zajímavým a káže ho přibalit. To již nevydržím a mé tlumené výlevy jsou již zřejmě slyšitelné a dostává se mi doporučení se zdržet projevů. Nakonec po telefonické konzultaci s manželkou/přítelkyní klient konstatuje, že vše bylo předčasné a že snad někdy jindy později. Bere si pouze nějakou drobnost za pár korun, na jednoznačný dotaz pohůnka - hotově/kartou odpovídá : "..samozřejmě hotově ..". Po vystavení dokladu náhle mění své rozhodnutí a vyžaduje platbu kartou. Odchází a pohůnek skoro uctivostí mlátí hlavou o pultík. Musel jsem to jít rozdýchat mimo prostor ND do oddělení moto a teprve následně jsem mohl s vedoucím oddělení dokončit svoji Alpina objednávku, která byla výrazně vyšší, než-li předchozí vystoupení správného klienta. Mimochodem, chování vedoucího naprosto korektní.
Závěrem - běžný "O" kroužek 22 x 1,5 do krycího víčka zámečku pokličky 16" Alpina kola stojí u Alpiny v pražském Inveltu řádově 68,- Kč bez DPH a ve speciálce s většinou německým zbožím (zelený domeček v P10 Štěrboholích nedaleko OBI stojí ten samý "O" kroužek 3,15,- Kč bez DPH. Invelt Alpina mi mimochodem ještě k seznamu zboží dopočítal dopravu 625,- Kč + DPH.
Že je to skoro šílené, ano - stalo se v Pá 18. 2. 2011 v cca 13,15 hod.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 23. 02. 2011 13:02

desp píše:Taktéž Invelt, tentokrát pražský ve Stodůlkách (bývalý AuTec) - v minulém týdnu jsem šel do ND doobjednat k Alpině nějaké drobnosti k pokličkám na kola. První problém je, že svým oblečením zřejmě nezapadám mezi vyvolené klienty BMW - od toho se již odvíjí přezíravý přístup arogantního mlaďocha se studentským chmýřím na bradě navlečeného do ologovaného ošacení a zřejmě s měsíčním platem, který se +- rovná mé momentální hotovosti v kapse (to on ale netuší). Předvede mi příslušný výstup a nechá mne čekat na vedoucího, který si Alpinu dělá sám. Jsem při čekání u pultíku svědkem tragikomické skeče - přichází typický klient BMW v navoněném obleku, pohůnek Inveltu okamžitě změní chování a oba mi předvádějí vzájemné tokání včetně vyslovování astronomických částek doplňované snášením všeho možného v ologovaných krabicích a nablýskaných obalech. Poptávané zboží se kupí na pultíku a mezi dalšími požadavky je měnič CD - po mnohaminutovém ujišťování do jakého typu, r. v., atd, atd. a upřesňování v počítači přináší pohůnek ze skladových pozic draze zabalený látkový či koženkový futrál se zipem na přenášení či skladování více CD a myslí to smrtelně vážně. Klient znejistí, ptá se na co to je a pohůnek snaživě vysvětluje - klient sezná futrál zajímavým a káže ho přibalit. To již nevydržím a mé tlumené výlevy jsou již zřejmě slyšitelné a dostává se mi doporučení se zdržet projevů. Nakonec po telefonické konzultaci s manželkou/přítelkyní klient konstatuje, že vše bylo předčasné a že snad někdy jindy později. Bere si pouze nějakou drobnost za pár korun, na jednoznačný dotaz pohůnka - hotově/kartou odpovídá : "..samozřejmě hotově ..". Po vystavení dokladu náhle mění své rozhodnutí a vyžaduje platbu kartou. Odchází a pohůnek skoro uctivostí mlátí hlavou o pultík. Musel jsem to jít rozdýchat mimo prostor ND do oddělení moto a teprve následně jsem mohl s vedoucím oddělení dokončit svoji Alpina objednávku, která byla výrazně vyšší, než-li předchozí vystoupení správného klienta. Mimochodem, chování vedoucího naprosto korektní.
Závěrem - běžný "O" kroužek 22 x 1,5 do krycího víčka zámečku pokličky 16" Alpina kola stojí u Alpiny v pražském Inveltu řádově 68,- Kč bez DPH a ve speciálce s většinou německým zbožím (zelený domeček v P10 Štěrboholích nedaleko OBI stojí ten samý "O" kroužek 3,15,- Kč bez DPH. Invelt Alpina mi mimochodem ještě k seznamu zboží dopočítal dopravu 625,- Kč + DPH.
Že je to skoro šílené, ano - stalo se v Pá 18. 2. 2011 v cca 13,15 hod.
desp sen.
:shock: no určitě bych ten "O" kroužek vzal, spíš bych dostal záchvat smíchu a odešel

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 23. 02. 2011 13:27

Takhle to nechodí jen v BMW. Rodičů Volkswagen začal padat do nouzového režimu při vyšší rychlosti. Jelikož je to vůz novějšího data a vždy servisovali celkem spokojeně v autorizovaném servisu Auto Podbabská, hodil po mně otec klíče, ať to tam odvezu. Fajn, auto jsem tam ráno nechal a za několik málo hodin volá přijímací technik (vlastně pardon - "servisní poradce") Lubomír Burian, že je to špatné turbo a budou ho muset vyměnit. Rozpočet 20-30k, opravené bude příští týden...

Je nutné říct, že se neživím rukama a když přijdu do servisu slušně a čistě oblečen, tak na někoho můžu působit dojmem "mladého ucha", co "tomu nerozumí", alias "kavky", jak píše Vasa. K jejich škodě mám auta jako hobby a přeci jen už jsem vytažené turbo jednou nebo dvakrát v ruce držel. Abych to zkrátil - oprava za litr, výměna ventilu N75. Do Auto Podbaba jsem od té doby nezavítal a jediné co mi vrtá hlavou je, zda-li tomu opravdu nerozumí nebo mě (s)prostě chtěli natáhnout o třicet tisíc. A taky nevím, co je pro ně smutnější vizitka...

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 23. 02. 2011 13:59

Kamos potreboval turbo a "kavka" to zaplati. To si myslim ja.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 23. 02. 2011 14:08

kamos, co dela u skodovky: "hlavne musis umet nazpamet prirucku jak ojebat zakaznika" , na tohle si vzdycky vzpomenu, kdyz ctu podobny storky :)
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 23. 02. 2011 14:26

No jistě....zase nadruhou stranu nevidim nic špatného na tom, že prodejce ND cpce klientovi různý předražený blbosti...

Pokud je klient takový, že se nechá proč ne...

to by do Tesca před hlavní vchod mohli dát rovnou pečivo a mlíko a rázem by kšefty padly o 50%
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 23. 02. 2011 14:39

dokud bude technik finančně motivován na obratu/zisku servisu, bude to takhle funbgovat pořád......
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
VendaHK
člen E30.cz
Příspěvky: 2816
Registrován: 21. 08. 2007 20:17
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od VendaHK » 23. 02. 2011 16:04

Lukas-e21 píše:dokud bude technik finančně motivován na obratu/zisku servisu, bude to takhle funbgovat pořád......
stim souhlasím
EX-Ford Sierra 2,0 DOHC---
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
EX-BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 23. 02. 2011 17:03

Zavarenec píše:No jistě....zase nadruhou stranu nevidim nic špatného na tom, že prodejce ND cpce klientovi různý předražený blbosti...

Pokud je klient takový, že se nechá proč ne...

to by do Tesca před hlavní vchod mohli dát rovnou pečivo a mlíko a rázem by kšefty padly o 50%
Ne všichni rozumí autum a proto mají být ojebáváni, pro svou neznalost, to snad nemyslíš vážně?
Taky uvedu jeden příklad z praxe. Spolupracovník z práce za mnou přišel, že jeho známá si koupila E46 320d touringa a že s tím měla nějaké problémy, tak s tím byla několikrát v servisu, kde platila dost vysoké částky. Při poslední návštěvě už radši odjela, že si to ještě rozmyslí a právě se ptala známého, jestli neví o někom, kdo se vyzná v BMW. Tak on přišel za mnou a když mi povídal, co všechno jí tam nabulíkovali, že si musí nechat vyměnit, tak na mě šly mdloby. Jako třešničku na dortu uvedu výměnu obou poloos, že prý je to potřeba, že už jsou skoro před smrtí. Tohle mě jako správné jednání rozhodně nepřijde. Znám spoustu lidí, kteří mají auto pouze jako věc, která je odveze z bodu A do bodu B a vůbec je nezajímá co a jak funguje, tak proč by si měli udělat učňák obor automechanik, aby je náhodou v servisu neojebali?
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 23. 02. 2011 17:05

trochu OT, zatim mam to stesti ze sem z jakehokoliv duvodu nemusel neco resit s autorizovanym servisem, ale tohle resi prijimaci technik ? mel sem za to ze ten jen prebere auto se zavadou a odevzda mechanikovi...? ze neresi co jak a proc natoz aby neco objednaval..

Jirzik
Příspěvky: 555
Registrován: 21. 01. 2010 19:58
Bydliště: Praha a u Kolína

Příspěvek od Jirzik » 23. 02. 2011 17:14

kouBaMW píše:trochu OT, zatim mam to stesti ze sem z jakehokoliv duvodu nemusel neco resit s autorizovanym servisem, ale tohle resi prijimaci technik ? mel sem za to ze ten jen prebere auto se zavadou a odevzda mechanikovi...? ze neresi co jak a proc natoz aby neco objednaval..
přijímací technik ti věčinou řekne nějakou přibližnou diagnozu plus nějakej předběžnej odhad ceny

Uživatelský avatar
icecold
Příspěvky: 734
Registrován: 29. 12. 2009 17:11
Bydliště: Měřín

Příspěvek od icecold » 23. 02. 2011 18:07

proto nikdy jsem v servise nebyl a nehodlám tam jezdit, auto spravuju výhradně sám nebo přes známé...
e36 Lego Packet

Uživatelský avatar
kouBaMW
Příspěvky: 7094
Registrován: 09. 03. 2007 22:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kouBaMW » 23. 02. 2011 19:04

pokud tam dela nejaky patek tak pochopitelne placne pravdepodobnou zavadu, cenu apod., ale to neni totez

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 23. 02. 2011 19:13

A to v Renocaru ještě k tomu chování byli schopní zákazníkovu rok starou M5 zaparkovat do rozbahněnýho pole za kšeftem, kterýmu říkají servis.
Možná už to tam není. Vypadalo to jak nízkorozpočtovej podnik někde v Gruzii.

A ten jejich servis:
- převodovka - neděláme, vyměnit nebo Kojetín
- karoserie - převezmou, auto pošlou do AutoNovy (tuším)
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 23. 02. 2011 19:24

Lov na kavky se nekoná jen v servisech, takové stavební odvětví a dodržování technologii při stavbě, hoooodně dlouhá kapitola... velmi rád trápím tyto lovce, je to dobrá prdel když si sednou naprdel a neví co říct... :lol:

Odpovědět