Mnichov a Paříž, 2. února 2011
BMW a PSA Peugeot Citroën zakládají joint-venture k posílení vzájemné spolupráce na vývoji hybridních technologií
Cílem společného podniku je vyvíjet a vyrábět komponenty pro hybridní vozy, což je odvětví zaznamenávající rychlý růst.
Spolupráce povede k výrazným úsporám pro oba partnery.
Skupiny BMW a PSA Peugeot Citroën se rozhodly vstoupit do nové etapy vzájemné spolupráce a vytvořit společný podnik, ve kterém budou obě skupiny vlastnit 50 %. Podnik dostal název BMW Peugeot Citroën Electrification. Dohodu podepsali 1. února předseda představenstva skupiny BMW Norbert Reithofer a předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Philippe Varin. Představitelé skupin BMW a PSA Peugeot Citroën podepsali již v říjnu 2010 dokument „Mémorandum of Understanding“ týkající se záměru rozšířit vzájemnou spolupráci na hybridní systémy.
BMW Peugeot Citroën Electrification se soustředí na vývoj a výrobu součástek pro hybridní vozy (bateriové moduly, elektrické stroje, generátory, výkonová elektronika, nabíječky) a dále také programového vybavení pro fungování hybridních systémů. Partneři budou vyvíjet, vyrábět a/nebo nakupovat tyto součásti společně, což oběma skupinám přinese výrazné úspory.
Cílem této iniciativy skupin BMW a PSA Peugeot Citroën je především vyvíjet standardní hybridní součásti pro elektrifikaci svých vozů. Dalším účelem spolupráce je vytvořit otevřenou evropskou platformu věnovanou těmto technologiím, která přispěje ke strukturalizaci evropského průmyslu na poli hybridních technologií. Společný podnik bude moci v tomto směru zadávat určité vývojové práce svým dodavatelům a prodávat hybridní součástky i jiným podnikům než jen svým dvěma akcionářům.
Pokud společný podnik obdrží souhlas od příslušných protimonopolních úřadů, začne fungovat ve druhém čtvrtletí roku 2011. Nové hybridní součásti vyrobené v rámci této spolupráce budou do vozů obou partnerů montovány od roku 2014.
Management a pracovníci podniku BMW Peugeot Citroën Electrification vzejdou ze stávajících zaměstnanců obou společností. Doplní je také nově přijatí zaměstnanci. Hlavní místa ve vedení si oba akcionáři rozdělí rovným dílem. Výkonným ředitelem (CEO) nového podniku bude jmenován současný manažer pro nákupní strategie skupiny BMW Wolfgang Güllich a generálním ředitelem stávající ředitel divize Péče o zákazníky a plánování kvality ve skupině PSA Peugeot Citroën Jean Leflour.
„Tato spolupráce nám umožní dosáhnout významných úspor v oblasti elektrifikace vozů. Znamená také významný krok na cestě k udržitelné mobilitě,“ prohlásil Norbert Reithofer. „Díky tomuto společnému podniku rozvineme a obohatíme naše odborné kompetence a budeme schopni se stát evropským leaderem v oblasti automobilů s hybridním pohonem,“ uvedl Philippe Varin.
Skupiny BMW a PSA Peugeot Citroën již několik let úspěšně spolupracují na poli benzinových motorů. V letech 2006 až 2010 vyrobily společně 1,8 milionů motorů. V únoru 2010 se oba partneři zavázali vyvinout novou generaci čtyřválcových benzinových motorů, které budou splňovat normu Euro 6. Společně vyráběné motory jsou v současnosti montovány do modelů MINI a do řady vozů značek Peugeot a Citroën.
TZ PSA a BMW : joint venture v oblasti hybridních technologi
TZ PSA a BMW : joint venture v oblasti hybridních technologi
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
BMW a PSA jiz davno spolupracuji i na jinych " vecech ". Napr. motor 1.6 VTi nebo 1.6 THP pouzivany napr v Peugeotech nebo Citroenech pouziva treba tez Mini .... spolecne vyvijeli tyto motory ....
A ZAvarenec o par sekund pozdeji
A ZAvarenec o par sekund pozdeji

Naposledy upravil(a) Záchvat dne 02. 02. 2011 20:36, celkem upraveno 1 x.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
Tohle je oficiální tisková zpráva z PSA, za pár dní se určitě všichni dočtete poloviční pravdu zasypanou kravinama z novinek.cz apod... tak pak můžeme porovnat..,
PSA co se týče alternativních pohonů apod... byli vždy o něco napřed... BMW jim již půjčilo jejich 1.4 a 1.6VTi motory
PSA co se týče alternativních pohonů apod... byli vždy o něco napřed... BMW jim již půjčilo jejich 1.4 a 1.6VTi motory
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
Žádné půjčilo svoje motory, to je blbost. Jak bylo psáno výše. BMW a PSA spolupracovali při vývoji těchto motorů. PSA je používá skoro do všeho, BMW zatím jen do Mini. Ale v dalších generacích 1er a 2er se už taky objeví.
ex 95" E36 325TDS Cosmoschwarz metallic
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník
Jasně blbost...Pežot spolupracoval na vývoji (to jooo) to se jen píše hochu... pravda je jinde... Z 90% za tím stojí BMW. Podívej se na PSA klasickou stříkačku 8v co používá dodnes v C3 či 207 apod...to je ale síla. Myslím, že tímhle směrem vyvinou leda tak velký kulový... BMW vyvinulo, PSA zaplatilo a použilo...Parda píše:Žádné půjčilo svoje motory, to je blbost. Jak bylo psáno výše. BMW a PSA spolupracovali při vývoji těchto motorů. PSA je používá skoro do všeho, BMW zatím jen do Mini. Ale v dalších generacích 1er a 2er se už taky objeví.
Ještě taky kolujou fámy, že ty motory jsou PSA a BMW je jen zaplatilo atd atd... Variant je hodně a ty věř čemu chceš...já to vidím every day

nicméně zasílám další část TS navazující :
BMW a PSA Peugeot Citroën budou investovat 100 milionů eur
do společného podniku, který se bude věnovat hybridním technologiím
Divize výzkumu a vývoje bude sídlit poblíž Mnichova
Výrobní závod bude mít sídlo v Mulhouse
Společný podnik by měl do konce roku 2011 zaměstnat 400 osob
Skupiny BMW a PSA Peugeot Citroën dnes na tiskové konferenci v Ženevě oznámily svůj záměr investovat 100 milionů eur do projektu společného podniku věnovaného hybridním technologiím, který bude pojmenován BMW Peugeot Citroën Electrification. Nový podnik by měl působit na dvou místech, jedna část bude mít sídlo na předměstí Mnichova, druhá v Mulhouse. Do konce roku 2011 by zde mělo pracovat 400 zaměstnanců. Spuštění provozu je plánováno na druhé čtvrtletí 2011, pokud podnik získá potřebná povolení od antimonopolních úřadů. Nové hybridní součásti, které budou výsledkem této spolupráce, budou do vozů obou partnerů montovány od roku 2014.
Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Phillipe Varin prohlásil: „Jako odpovědní výrobci automobilů musíme přispět k vytvoření otevřené evropské platformy a podpořit vypracování evropských norem pro hybridní technologie. Tento společný podnik nám umožní rozvinout v Evropě technologické a průmyslové odborné znalosti týkající se elektrického pohonu a zachovat veškerý jeho potenciál pro vytváření hodnot.“
Předseda představenstva BMW AG Norbert Reithofer dodal: „BMW a PSA Peugeot Citroën mají společný názor na to, jaký význam bude mít hybridizace v budoucnu. Tento společný podnik nám umožní zaujmout jediný společný přístup a jednat strategičtěji. Naše spolupráce se projeví rovněž ve výrazných úsporách z rozsahu, ve sdílení nákladů na vývoj, ve využití standardizovaných součástí a urychlení procesu rozvoje.“
V Mnichově bude soustředěn veškerý výzkum a vývoj a dále nákupní oddělení, zatímco v Mulhouse bude probíhat výroba. 400 zaměstnanců, se kterými se počítá do konce roku 2011, bude pracovat v Mnichově. V Mulhouse vzniknou nová pracovní místa, jakmile se přiblíží spuštění výroby, které se očekává v roce 2014. Až bude továrna pracovat na plný výkon, bude v ní zaměstnáno přibližně 250 osob.
Management a zaměstnanci podniku BMW Peugeot Citroën Electrification vzejdou ze stávajícího personálu obou společností. Během několika příštích měsíců, jakmile bude společnost fungovat, bude přijata přibližně stovka nových zaměstnanců. Zájem bude především o inženýry specializované na elektrickou mobilitu a elektroniku.
Skupiny BMW a PSA Peugeot Citroën úspěšně spolupracují již téměř deset let. V roce 2002 podepsali oba partneři dohodu o spolupráci na vývoji čtyřválcových motorů. V letech 2006 a 2010 vyrobili společně 1,8 milionů motorů, kterými jsou vybaveny modely MINI a vozy Peugeot a Citroën. V únoru 2010 se oba partneři zavázali vyvinout novou generaci čtyřválcových benzínových motorů, které budou splňovat normu Euro 6.
V říjnu 2010 podepsali představitelé skupin BMW a PSA Peugeot Citroën memorandum o porozumění týkající se záměru rozšířit svou spolupráci na hybridní systémy. 1. února 2011 obě skupiny oznámily, že jejich spolupráce bude mít formu společného podniku s názvem BMW Peugeot Citroën Electrification, který se soustředí na vývoj a výrobu standardních hybridních součástí pro elektrifikaci jejich vozů (bateriové moduly, elektrické stroje, generátory, výkonová elektronika, nabíječky a softwary určené pro fungování hybridních systémů). Dalším účelem spolupráce je vytvořit otevřenou evropskou platformu věnovanou těmto technologiím, která přispěje ke strukturalizaci evropského průmyslu na poli hybridních technologií.
Společný podnik bude moci v tomto směru zadávat určité vývojové práce svým dodavatelům a prodávat hybridní součástky i jiným podnikům než jen svým dvěma akcionářům.
PSA Peugeot Citroën
Skupina, za kterou stojí dvě světově proslulé značky Peugeot a Citroën, prodala po celém světě v roce 2010 celkem 3,6 milionu vozů, z toho 40 % mimo Evropu. Jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě dosáhla skupina v roce 2010 obratu 56,1 miliardy eur.
Skupina PSA Peugeot Citroën je obchodně přítomna ve 160 zemích a po celém světě zaměstnává 198 000 osob. V roce 2010 věnovala 2,1 miliardy eur na výzkum a vývoj, a to především do oblasti nových energií. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Finance), logistiku (Gefco) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia).
BMW
Skupina BMW Group je jedním z největších výrobců automobilů na světě, a to díky úspěchu svých značek BMW, MINI a Rolls-Royce. Tato skupina světového rozsahu má k dispozici 24 továren ve 13 zemích a její obchodní síť pokrývá více než 140 zemí,
V roce 2010 skupina prodala přibližně 1,46 milionu vozů a 98 000 motocyklů, oproti 1,29 milionu vozů a 87 000 motocyklů v roce 2009. K 31. prosinci 2009 byl její obrat 50,68 miliard eur a zaměstnávala přibližně 96 000 osob.
Skupina BMW vždy opírala svůj úspěch o odpovědné působení s dlouhodobou vizí. Skupina tak přijala principy sociální a ekologické odpovědnosti v rámci celého hodnotového řetězce a životního cyklu svých výrobků a ve své strategii přijala jasné závazky ve prospěch ochrany zdrojů. Díky svému úsilí si skupina BMW Group již šest let drží ve svém odvětví prvenství v hodnocení indexů Dow Jones Sustainability.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé