Dilema... M10/M40/M42

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Dilema... M10/M40/M42

Příspěvek od Vasa » 16. 08. 2010 22:17

Tour je oholen na kost, vetsina dilu je pripravena a nyni se pouze ceka az klempir bude mit trocha casu na tech par bolistek. No a jak uz to tak byva v mezidobi vymyslim koniny. A ted k veci...:

1, stavajici M40 ma cca 390t km, asi tak 3. vacku/koniky/hydra, tlaky v poradku, spotrebu oleje do 1L/10000km a do omezovace jde jak "z praku". Nicmene ten motor je mi znacne nesympatickej minimalne svym zvukovym projevem, neustalou vymenou vacek a rozvodu...

2, pred jistou dobou jsem jako nahradu poridil M42 (proc ne kdyz mam Toura ofi na ISovych papirech), ale kdyz jsem si spocital kolik bych do nej narval (a to jsou rozvody krome plastovych voditek retezu OK) tak aby byl jak si predstavuji musim rici, ze radsi ISo necham lezet v garazi v rohu.

3, a tim se dostavam k hovadskemu napadu ktery hodlam realizovat..., vsechny pseudomoderni kovovy kramy mi mohou vlezt na zada a do Toura se nastehuje M10. Mam jednu (doufam, ze mi ji Daudgen necha za dekuju:) ) ktera ma najeto cca 80tkm a mohla by poslouzit jako dobry zaklad na pokusy. V zaloze mam jeste M10/2.0 blok, ale zatim nevim v jakem je stavu. Originalni vstrikovani Jetronic sice funguje spolehlive, ale doba jiz pokrocila a mam v planu upgradovat M10 na Motronic verzi. Myslim, ze M10/2.0 Motronic by mohla byt celkem funkcni kovadlina...


Co si o teto zhovadilosti mysli zdejsi pani motorari? Nazory typu dej tam ISo akceptuji, ale nejsou na poradu dne :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
curich
Příspěvky: 1681
Registrován: 06. 01. 2008 14:10
Bydliště: BRNO

Příspěvek od curich » 16. 08. 2010 22:26

udal jsi dobré argumenty ... poslední varianta M10B20 zní asi nejzajímavěji :)
Škoda Fabia 1.2TSI 12' :oops:

ex:
NISSAN Almera N16 1.5i 00' :|
Suzuki Swift 1.0 98' :roll:
BMW E30 318i M10 85' :D
///MHD Power :cry:

Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od » 16. 08. 2010 22:31

Vášo viděl bych to na M42 8)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 08. 2010 22:34

ja si myslim, mistre, ze nez dokoncis ty sve pokusy, bude tour stat tak odhadem 3 roky... zij nohama na zemi, casu moc neni na prestavby napr na Motronic, i kdyz by to byla zajimava vec.... udelat z toho M43 :lol:

ja bych tam dal iso, investice se vrati pak pri prodeji
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 16. 08. 2010 22:35

Pů píše:Vášo viděl bych to na M42 8)
M42 je pro ženský.
M10B20 Motronic zní jako dobrej nápad. Nebo i tu 18ku, vždyť jsi říkal, že veverky už neřešíš :wink: ISo v touru už není zas taková rarita, s M10 budeš opravdu unikát a vo vo vo vo tom to je :lol:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Felix
Příspěvky: 439
Registrován: 04. 09. 2008 19:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Felix » 16. 08. 2010 22:42

Ja jako hrdy majitel M10 ti napad samozrejme schvaluju. Byla by to neskutecna bomba s Motronicem a jeste kdyby vysel ten dvoulitr.
Byla chyba ze M10B20 nedavali do E30 uz ve fabrice.

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 17. 08. 2010 00:59

napiš malutkemu on aplikoval motronic s m40 na m10
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 17. 08. 2010 05:05

m10 2.0 a k tomu turbicko, at na starý kolena nejezdíš jak děděk :wink:
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 17. 08. 2010 05:43

já bych tam dal buď M43 nebo tu M10 - u ní bych vybral hezčí blok (stav honování, ovalita) - je jedno jestli 1,8 nebo 2,0 protože jsou bloky stejný a lišej se jen zdvihem klikovky - jestli víš že ten M10B18 od Daudgena má jen 80, tak asi ten

do toho vrazit písty z tý M10B20 (pokud nejsou KO), klikovku B20 a máš solidní základ

hlavu i sání z M10B18 a pokud možno lepší vačku, ta dost pomůže

a na Motronica bych se vykašlal hnedle, radši jdi do programovatelný jednotky typu Megasquirt - s tim se dá jezdit i se starym motorem s fajn spotřebou když tomu nešlapeš a vyladíš si to podle sebe

Motronic má oproti Jetronicu navíc hlavně řízení předstihu a je nepatrně chytřejší, ale kvůli tomu bych se s tim v dnešní době nesral
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 08. 2010 08:34

Na ISo kaslu, to je kripl moderni a Tour je "daily rider" a tam je potreba odolny ingot proti vsemu coz jeste M10 splnuje. Ten motor od Daudgena je podle stavu vacky a hlavy (vizualne) jako novy. Sice to je puvodne karbec, takze budu potrebovat sani a balast okolo z Jetronica, ale co jsem koukal tak vse ostatni by melo byt stejne (pouze zaslepit nahon na mech.pal.cerpadlo a nasadit snimac na remenici). Sundam makovici, povymenuji tesneni, zkontroluji stav, prerazim blok na 184S1 :) a sup s nim do auta. Implantace Motroniku nevidim jako "srani" a jako zaklad postaci. Vim, ze Motronic neni zadny "myslitel", ale az bude nalada tak tam mohu implantovat neco jako Megasquirrel.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 17. 08. 2010 08:37

M10 a nebo M43 :-)
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 17. 08. 2010 08:44

jednoznačně M10, jednoduchej, nenáročnej, odolnej.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Jirzik
Příspěvky: 555
Registrován: 21. 01. 2010 19:58
Bydliště: Praha a u Kolína

Příspěvek od Jirzik » 17. 08. 2010 09:43

m10 nesmrtelnej...

PS: a co takhle dehet 2,4d nebo td:)

počet válců a palivo stejně policie nepozná:)

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 17. 08. 2010 10:37

Píšeš, že máš toura jako "dayly caru" a jedním dechem dodáváš, že hodláš realizovat M10B20, se kterým asi trocha práce bude. To mi k sobě moc nejde.... navíc když je iso v papírech :twisted:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 17. 08. 2010 10:43

Kurňa Vášo ty se opravdu nudíš, začneš rozborkou a zkončíš s 200koňovou m10 :twisted:

Nic odolnějšího než m10 snad BMW ani nedělalo...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 17. 08. 2010 11:13

To já bych se poradil se Záchvatem :lol:
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 08. 2010 11:45

aula píše:Píšeš, že máš toura jako "dayly caru" a jedním dechem dodáváš, že hodláš realizovat M10B20, se kterým asi trocha práce bude. To mi k sobě moc nejde.... navíc když je iso v papírech :twisted:
Prace by asi byla nacpat na M10 treba VANOS :) , tohle mi jako prace nepripada stejne jako za par hodin prehodit celej svazek auta kdyz chci ABS a Check Control. Je to pouze rutinni prace s kafem v ruce a muzikou v zadech.
ISo v papirech si necham jako raritku uz jen z toho duvodu, ze Tour ma ISo i na stitku na kastli i kdyz je VINko Touringovy (nevim kde soudruzi udelali chybu, ale potesi).
Proste M10 vyhrala a finalni "osazeni" bude dle momentalni nalady a dostupnosti exotickych komponent.
Jirzik píše:PS: a co takhle dehet 2,4d nebo td:)
počet válců a palivo stejně policie nepozná:)
ropu jsem u mel v obou variantach a i kdyz to byly prijelmne motory uz to nechci. Vsude z toho neco tece, je to porad spinavy a smrdi to.

Navic se mi libi jak je M10 na pohled jeste takova "industrialni", nic neskryva pod nesmyslny plasty, dava na odiv hadice, draty a kupu zeleza :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 17. 08. 2010 12:13

tak tak, M10 a M30 je ještě poctivá kovářská práce :-)
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 17. 08. 2010 12:25

tifole on ma u TOURA papiry na m42 a nevi co tam dat :? i když jak řikaš že to neni tva varianta bez rozmyšleni bych tam narval m42 je živějši, miň žere, po rozvodech vydři ještě hodně dlouho atd. Jsem si jist že spousta nas kombajnerů by si s tebou vyměnila jen kdyby byla tato možnost(meho bys ale asi nevzal :lol: )

m10 je i 2l? :shock:
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 17. 08. 2010 12:33

ARMAN píše:m10 je i 2l? :shock:
jj třebas do 2002 se dávala :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Odpovědět