BMW s RHD - přestavba - legalizace

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Daviddd
Příspěvky: 63
Registrován: 21. 07. 2010 11:30
Kontaktovat uživatele:

BMW s RHD - přestavba - legalizace

Příspěvek od Daviddd » 21. 07. 2010 18:17

Měl bych dotaz na někoho kdo se vyzná :)

Jak je to s BMW který se doveze třeba z UK a má RHD řízení ? Uměl by to někdo zlegalizovat v případě že bych si zařídil přestavbu na LHD ?

Díky za názory.
Mám rád BMW...


Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 21. 07. 2010 18:50

buď tady nebo na bmwklubu se tohle parkrat řešilo zkus pohledat :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 21. 07. 2010 20:09

Legalne nelze provest prestavbu, nikdo to nepovoli. Pokud Ti to za to stoji tak jedine privest, prestavet na "normalni" auto a pak udelat dovoz. Tezko urad obhaji to, ze z Anglie to ma mit volant na druhe strane. Anglican si to mohl dovezt z Evropy, protoze u nich lze mit auto s LHD legalne.

Znamy takhle vozil Fabie a Octavie, nejdrive je predelal na LHD a pak prihlasil jako dovoz.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 07. 2010 22:22

Vasa píše:Legalne nelze provest prestavbu, nikdo to nepovoli. Pokud Ti to za to stoji tak jedine privest, prestavet na "normalni" auto a pak udelat dovoz. Tezko urad obhaji to, ze z Anglie to ma mit volant na druhe strane. Anglican si to mohl dovezt z Evropy, protoze u nich lze mit auto s LHD legalne.

Znamy takhle vozil Fabie a Octavie, nejdrive je predelal na LHD a pak prihlasil jako dovoz.
pokud ovsem nakej aktivista z VINu nevycte, ze je to pravostranka, to je ale male riziko
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Danny.Sp
Příspěvky: 545
Registrován: 06. 10. 2007 10:34
Bydliště: Nbk City

Příspěvek od Danny.Sp » 22. 07. 2010 09:51

co vim tak existuje vyjimka...pokud seze nes nejakej doklad nevo potvrzeni ze si byl v anglii a to auto sis tam koupil za vydelany penize a pak ses vratil sem tak ti musi udelit vyjimku jelikoz je to tvuj majetek za tebou vydelane penize...

pak samozrejme lze pokud tam budes mit znamyho aby ti tam udela poviny a jezdit tady na anglickejch cislech...ale to nevim jak je to s STK...tam ti myslim napisou do poznamek ze to ma RHD...
Obrázek
___________________________________

Stále som ten vyjebaný vagabond čo po sídlisku jezdí černým vyjebaným báwom...

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 22. 07. 2010 13:00

Danny.Sp píše:co vim tak existuje vyjimka...pokud seze nes nejakej doklad nevo potvrzeni ze si byl v anglii a to auto sis tam koupil za vydelany penize a pak ses vratil sem tak ti musi udelit vyjimku jelikoz je to tvuj majetek za tebou vydelane penize....

no vzdyt Ti ti auto za vydelane penize nikdo nebere..., akorat s nim nesmis na silnici :)
Je to stejny blud jako kdyz si za vydelany penize privezu auto z USA s jejich prednimi a zadnimi svetly kde neni svetlo na zpatecku, mlhovka a jeste mi budou pri odbocovani blikat brzdovy. Uz vidim jak mam v technicaku napsano:
Zlotorovic ma na tohle vyjimku, protoze si to privezl za vydelane panize :lol:

Budu mit pouze vyhodu v tom, ze nebudu muset platit clo a DPH kdyz jsem v zahranici LEGALNE zil a pracoval a tam vuz nabyl. To je tak jediny co muzes cekat. (Navic tahle vyhoda z GB nehrozi pac jsme (bohuzel) UNIE)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Danny.Sp
Příspěvky: 545
Registrován: 06. 10. 2007 10:34
Bydliště: Nbk City

Příspěvek od Danny.Sp » 22. 07. 2010 15:01

nevim no...ale me to rikal primo vedouci STK...
Obrázek
___________________________________

Stále som ten vyjebaný vagabond čo po sídlisku jezdí černým vyjebaným báwom...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 07. 2010 16:00

Danny.Sp píše:nevim no...ale me to rikal primo vedouci STK...
pan vedouci podleha sebeklamu ze je reditel zemekoule
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 23. 07. 2010 08:48

Max-Max píše:
Danny.Sp píše:nevim no...ale me to rikal primo vedouci STK...
pan vedouci podleha sebeklamu ze je reditel zemekoule
V tomhle případě podléháte sebeklamu spíš ty s Vasou... :wink: Nějaká výjimka na tohle existuje, podmínky sice zvláštní, ale co bychom mohli čekat od našich ministerstev:

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/789CF78 ... ostran.doc

Pak taky existujou nějaký lidi okolo TF co ti přivezou a přihlásí jakékoliv RHD (nevim přesně jak, jestli přes tuhle výjimky nebo přes něčí kapsu) a ještě je možnost (u starších modelů) jít do veteránských značek. Zrovna jsem se teď po roce z UK vrátil, ale nakonec jsem dostal rozum a bez Defendera. :D

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 23. 07. 2010 09:52

Marosh píše:Pak taky existujou nějaký lidi okolo TF co ti přivezou a přihlásí jakékoliv RHD (nevim přesně jak, jestli přes tuhle výjimky nebo přes něčí kapsu) a ještě je možnost (u starších modelů) jít do veteránských značek. Zrovna jsem se teď po roce z UK vrátil, ale nakonec jsem dostal rozum a bez Defendera. :D
Nevim co je TF (asi nejspis tunning forum), ale je jasny ze v CZ lze vse (at uz uplatky, znamostmi nebo demenci uradu). Take mam legalne zapsany motor M50 v E30 diky tomu, ze jsem se nenechal "odbyt" a cca 1/2 roku tydne 2x volal a byl "stouravy".
O veteranech se bavit nebudeme, to ma jina pravidla nesouvisejici s "normalni registraci" vozidla. Kratce zpet k tomu dokumentu MDCR: jak tam jasne uvadeji vyjimka se vztahuje pouze na KONKRETNIHO majitele a KONKRETNI vozidlo jehoz podminena registrace konci se zanikem vlastnictvi vozu toho KONRETNIHO zadatale a MUSI se vyradit nebo vyvezt ze zeme. Tudiz se nelze bavit o "normalni registraci" jako takove. Takze bych si opet dovolil tvrdit, ze pro ceskeho obcana trvale nezijiciho v minulosti v GB a nasledne presidliciho do CZ, je registrace RHD vozidla v CZ znacne problematicka bez pouziti tzv. nelegalnich zpusobu. Tyto zpusoby at uz jakehokoliv druhu opet nelze povazovat za "normalni registraci" :wink:

Navic nejak nerozumim tomu proc by nekdo mel chtit jezdit vpravo s pravostranym rizenim v beznem provozu...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Daviddd
Příspěvky: 63
Registrován: 21. 07. 2010 11:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Daviddd » 23. 07. 2010 10:02

Mě jde vo to :arrow: dovýzt auto z UK původně RHD a překopat to na LHD a co potom, jestli se to normálně přihlásí nebo může vzniknout nějakej problém :shock:
Vasa píše:
Marosh píše:Pak taky existujou nějaký lidi okolo TF co ti přivezou a přihlásí jakékoliv RHD (nevim přesně jak, jestli přes tuhle výjimky nebo přes něčí kapsu) a ještě je možnost (u starších modelů) jít do veteránských značek. Zrovna jsem se teď po roce z UK vrátil, ale nakonec jsem dostal rozum a bez Defendera. :D
Nevim co je TF (asi nejspis tunning forum), ale je jasny ze v CZ lze vse (at uz uplatky, znamostmi nebo demenci uradu). Take mam legalne zapsany motor M50 v E30 diky tomu, ze jsem se nenechal "odbyt" a cca 1/2 roku tydne 2x volal a byl "stouravy".
O veteranech se bavit nebudeme, to ma jina pravidla nesouvisejici s "normalni registraci" vozidla. Kratce zpet k tomu dokumentu MDCR: jak tam jasne uvadeji vyjimka se vztahuje pouze na KONKRETNIHO majitele a KONKRETNI vozidlo jehoz podminena registrace konci se zanikem vlastnictvi vozu toho KONRETNIHO zadatale a MUSI se vyradit nebo vyvezt ze zeme. Tudiz se nelze bavit o "normalni registraci" jako takove. Takze bych si opet dovolil tvrdit, ze pro ceskeho obcana trvale nezijiciho v minulosti v GB a nasledne presidliciho do CZ, je registrace RHD vozidla v CZ znacne problematicka bez pouziti tzv. nelegalnich zpusobu. Tyto zpusoby at uz jakehokoliv druhu opet nelze povazovat za "normalni registraci" :wink:

Navic nejak nerozumim tomu proc by nekdo mel chtit jezdit vpravo s pravostranym rizenim v beznem provozu...
Mám rád BMW...

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 23. 07. 2010 13:34

Vasa píše:Pokud Ti to za to stoji tak jedine privest, prestavet na "normalni" auto a pak udelat dovoz. Tezko urad obhaji to, ze z Anglie to ma mit volant na druhe strane. Anglican si to mohl dovezt z Evropy, protoze u nich lze mit auto s LHD legalne.
A co asi pisi zde???
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 23. 07. 2010 17:25

Vasa píše: Nevim co je TF (asi nejspis tunning forum), ale je jasny ze v CZ lze vse (at uz uplatky, znamostmi nebo demenci uradu). Take mam legalne zapsany motor M50 v E30 diky tomu, ze jsem se nenechal "odbyt" a cca 1/2 roku tydne 2x volal a byl "stouravy".
O veteranech se bavit nebudeme, to ma jina pravidla nesouvisejici s "normalni registraci" vozidla. Kratce zpet k tomu dokumentu MDCR: jak tam jasne uvadeji vyjimka se vztahuje pouze na KONKRETNIHO majitele a KONKRETNI vozidlo jehoz podminena registrace konci se zanikem vlastnictvi vozu toho KONRETNIHO zadatale a MUSI se vyradit nebo vyvezt ze zeme. Tudiz se nelze bavit o "normalni registraci" jako takove. Takze bych si opet dovolil tvrdit, ze pro ceskeho obcana trvale nezijiciho v minulosti v GB a nasledne presidliciho do CZ, je registrace RHD vozidla v CZ znacne problematicka bez pouziti tzv. nelegalnich zpusobu. Tyto zpusoby at uz jakehokoliv druhu opet nelze povazovat za "normalni registraci" :wink:
TF jsi rozkodoval spravne a k tomu dokumentu jen to, ze je podle meho nazoru napsan totalne vagne a formulace jako: "vlastník vozidla pobýval na území členského státu EU a stěhuje se na území České republiky, přičemž současně s tím přesouvá svoje vozidlo" jsou usmevne. Podle meho vykladu muzes pobyvat treba na tydennim degustacnim pobytu v Highlands a na objizdeni palenic si koupit touring, se kterym si nasledne budes stehovat svou nove nabytou sbirku skotske domu. :)

S naslednym prodejem to asi bude zajimave, protoze jsem nekde videl ORV a jedina poznamka v nem byla "pravostranne rizeni" - jestli se někde eviduje ona nepreveditelnost, to nevim. Pak taky vznika otazka, jak se urady stavi k situaci kdy by sis tohle auto koupil, vyvezl do UK (v souladu s vyjimkou), tam provozoval nejaky cas na ceskych RZ a nasledne se stehoval nazpatek (a chtel vyjimku ne prevest, ale zkratka uplatnit znova). :-D
Vasa píše: Navic nejak nerozumim tomu proc by nekdo mel chtit jezdit vpravo s pravostranym rizenim v beznem provozu...


Nekdo zase nechape proc jezdime tricet let starymi slupkami a hrabeme se v nich kazdy druhy vikend, misto toho abychom si koupili novou Fabii jako "normalni lidi". :) Jinak treba u Landaku je duvodem nejcasteji asi cena (RHD levnejsi v radu mnoha desitek az mozna stovek tisic) a nekde mezi Tanvaldem a Zasadou ti je v unoru stejne jedno, ze nemuzes tak dobre predjizdet. Navic to tak hrozny neni, jezdil jsem prave v UK s LHD a krome parkingu, atd. v tom neni az tak problem. Podle me se s tim delaji moc velke strafy - kdyby to slo dovest stejne jak z Nemecka, tak by stejne lidi nezacali houfne jezdit v RHD a tech par posuku co chce konkretni model/usetrit/byt zajimavy si to stejne vzdycky nejak zaridi.

Odpovědět