E30 318IS vs E30 325i

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

E30 318IS vs E30 325i

Příspěvek od BOOST » 12. 09. 2004 19:57

Včera jsme se hádali s kámošem, jestli ISo pojede na zatáčkovitý trati dvaapůli. Tak by mě zajímal váš názor, jestli s tím máte nějaký zkušenosti. Já bych vsadil na ISo. Díkec za komentáře. Mějte se.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 09. 2004 20:55

Nepojede, ani ked sa rozdeli na dva. Samozrejme, oba vozy v gut stave a obaja vodici skuseni.
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 12. 09. 2004 21:21, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymak » 12. 09. 2004 21:18

tak do tohodle sporu nejdu :?
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Uživatelský avatar
Spooky-0987
Příspěvky: 2232
Registrován: 29. 07. 2003 04:07
Bydliště: západní čechy - KV kraj

Příspěvek od Spooky-0987 » 12. 09. 2004 23:49

ja bych rekl ze ani tak nezalezi na aute, jako na tom co je mezi pedalama a volantem, protoze kdyz je nekdo "dobrej" tak ujede i s 1.6kou tot muj nazor
e30/320i rv 88

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 13. 09. 2004 15:35

souhlas, stejńej ridic s novyma vozama dosahne lepsiho casu s 2,5 rozhodne...
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
Mao
Příspěvky: 754
Registrován: 25. 02. 2003 16:30
Bydliště: Zmrdville

Příspěvek od Mao » 13. 09. 2004 20:02

To je špatně položená otázka..záleží na tom, jakou zatáčkovitou trať máš na mysli, jakej je povrch a čím jsou auta obutý....třeba já se svojí dvouapůlí jsem proti iSu v Luštěnicích šanci neměl, pač je to těžký a mám tam obuto 215/40/16, takže je to občas jak saně...na druhou stranu třeba v kokořínským údolí si myslím že bych iSu nandal pač tam je to na mý auto celkem ideální....perfektní asfalt a krásný zatáčky kde dvouapůle má na výjezdech navrch....toť můj názor :idea:
member of zewl crew

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 13. 09. 2004 20:18

Omlouvám se, že jsem to neudal přesně, myslel jsem za sucha na čistým asfaltu. Obě káry v perfekt stavu , stejný kola i gumy a ten samý řidič, aby to bylo objektivní. Myslel jsem, že dvaapůle na tom bude hůř díky těžšímu předku, že to víc potáhne ze zatáčky a tím pádem větší šance pro ISo, ale jak vidím, tak jsem se asi mýlil. :oops:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Night.chimera
Příspěvky: 2639
Registrován: 12. 08. 2004 17:30
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od Night.chimera » 13. 09. 2004 20:20

ja myslim ze na vyjezdu ma 325 stejne vetsi zatah tak ze by sundala ISo
holt "objem nicim nenahradis" 8)
520i E34 M50 pekne autoObrázek Obrázek
cekatel na novejsi BMW nebo mercedes benzin+lpg

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 14. 09. 2004 08:58

Mao píše:...třeba já se svojí dvouapůlí jsem proti iSu v Luštěnicích šanci neměl...
V Lustenicich obsadilo iS druhe misto, 1. a 3. byly iX tedy ctyrkolky. Na cistem asfalte by to dopadlo jinak ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 14. 09. 2004 10:02

Francis píše:
Mao píše:...třeba já se svojí dvouapůlí jsem proti iSu v Luštěnicích šanci neměl...
V Lustenicich obsadilo iS druhe misto, 1. a 3. byly iX tedy ctyrkolky. Na cistem asfalte by to dopadlo jinak ...
podle mě se to nedá určit všeobecně, je tam hodně hledisek
vždycky závisí na čistotě průjezdu, V Luštěnicích 1) iS kočíroval pan řidič -tam kde většinou čichni hrabaly/smykovaly - tam on jel absolutně čistě
co se stávalo výkonějším autům - že skoro nikdy nepřenesly 100% výkonu - hrabaly a když už to rozjely na nějakou rychlost, která byla většinou vyšší než to rozpralo iS, tak ztrácely "probržděním" zatáček - brzdily víc než bylo potřeba a pak zas skoro z nuly roztahovačka, brzdy víc než je potřeba - samozřejmě ne dycky,...
iX tam měly výhodu - výkon + nesrovnatelně lepší trakce než zadohraby
prostě jízda se sebevýkonějším káresem vratama napřed byla zákonitě ztráta na čase, ale zase + za umělecký dojem :twisted:

Někde např. v Alpských serpentinách (podm. široký, betzpečný cesty) by dostalo iS na prdel, to je snad každýmu jasný. 8)
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 14. 09. 2004 14:40

opravdu by záleželo na trati...do kopce, táhlé rychlé zatáčky jednoznačně 325i, krátké ostré zatáčky (prostě tam kde se neprojeví výkonostní rozdíl) má šanci iS vlivem lepšímu rozložení váhy a lepší ovladatelnosti.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 14. 09. 2004 15:56

Rozdíl váhy motoru M42 a M20 je asi 40 kg dle ETK. Takže bych to s tím váhovým rozdílem až tak zle neviděl.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 14. 09. 2004 18:23

nechapu jak muze i na seberozmanitejsi trati vyhrat 100KW/170Nm nad 125KW/222Nm kdyz sou to obe E30, naky hmotnosti a rozlozeni vahy je podle me v tomto pripade zanedbatelny
----------------------:)

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 15. 09. 2004 12:54

Hanis píše:Rozdíl váhy motoru M42 a M20 je asi 40 kg dle ETK. Takže bych to s tím váhovým rozdílem až tak zle neviděl.
Taká mucha určite nemá viac, ako dva gramy, ale keď ťa trafí do čela v päťdesiatke, je to šlupka jak od dvojkilového kladiva.. :idea:
Musíte počítať s hmotnosťou pohybujúcej sa hmoty, nie statickej, a tu rozdiely rastú geometrickým radom, takže 40 kilo je hrozne veľa. Prečo asi M3 mala štvorvalec..?
Inak súhlasím s názorom, že záleží na type trate.
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 15. 09. 2004 17:42

gusto318is píše:
Hanis píše:Rozdíl váhy motoru M42 a M20 je asi 40 kg dle ETK. Takže bych to s tím váhovým rozdílem až tak zle neviděl.
Taká mucha určite nemá viac, ako dva gramy, ale keď ťa trafí do čela v päťdesiatke, je to šlupka jak od dvojkilového kladiva.. :idea:
Musíte počítať s hmotnosťou pohybujúcej sa hmoty, nie statickej, a tu rozdiely rastú geometrickým radom, takže 40 kilo je hrozne veľa. Prečo asi M3 mala štvorvalec..?
Inak súhlasím s názorom, že záleží na type trate.
no ono to zas nebude tak horky :wink: ta kineticka energie sice roste se ctvercem na druhouz takze pri 2x vyssi rychlosti je uz energie, stejne jako odpor vzduchu 4x vetsi..proto treba auto ktery se tukne ve 30 je relativne v pohode a pri 60 je to uz srot..a ja sem srazil ptaka celnim sklem pri 80kmh a nic se me nestalo.
podle gusta by to bylo jak rána z vesmiru :lol:

a jeste otazecka: vazne se delala M3 ve 4valci kuli hmotnosti? :?
----------------------:)

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 15. 09. 2004 18:40

And píše:
gusto318is píše:
Hanis píše:Rozdíl váhy motoru M42 a M20 je asi 40 kg dle ETK. Takže bych to s tím váhovým rozdílem až tak zle neviděl.
Taká mucha určite nemá viac, ako dva gramy, ale keď ťa trafí do čela v päťdesiatke, je to šlupka jak od dvojkilového kladiva.. :idea:
Musíte počítať s hmotnosťou pohybujúcej sa hmoty, nie statickej, a tu rozdiely rastú geometrickým radom, takže 40 kilo je hrozne veľa. Prečo asi M3 mala štvorvalec..?
Inak súhlasím s názorom, že záleží na type trate.
no ono to zas nebude tak horky :wink: ta kineticka energie sice roste se ctvercem na druhouz takze pri 2x vyssi rychlosti je uz energie, stejne jako odpor vzduchu 4x vetsi..proto treba auto ktery se tukne ve 30 je relativne v pohode a pri 60 je to uz srot..a ja sem srazil ptaka celnim sklem pri 80kmh a nic se me nestalo.
podle gusta by to bylo jak rána z vesmiru :lol:

a jeste otazecka: vazne se delala M3 ve 4valci kuli hmotnosti? :?
:D :shock: :D

To bol iba príklad, aj ja zom raz zrazil zajaca a autu sa nič nestalo. :o

Tu sa skôr jedná o to, že aj zotrvačné sily rastú geometrickým radom, a iste uznáš, že pri aute, ktoré má cca. 1100 kilo tých 40 kg nie je pri brzdení a zatáčaní až tak málo, hlavne, keď sú všetky vpredu.. :idea:

S tou M3 to nie je na 100%, možno to prikazovali predpisy DTM. Ale tipujem, že to bolo skôr kvôli váhe.
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 16. 09. 2004 11:09

gusto318is píše:
And píše:
gusto318is píše: Taká mucha určite nemá viac, ako dva gramy, ale keď ťa trafí do čela v päťdesiatke, je to šlupka jak od dvojkilového kladiva.. :idea:
Musíte počítať s hmotnosťou pohybujúcej sa hmoty, nie statickej, a tu rozdiely rastú geometrickým radom, takže 40 kilo je hrozne veľa. Prečo asi M3 mala štvorvalec..?
Inak súhlasím s názorom, že záleží na type trate.
no ono to zas nebude tak horky :wink: ta kineticka energie sice roste se ctvercem na druhouz takze pri 2x vyssi rychlosti je uz energie, stejne jako odpor vzduchu 4x vetsi..proto treba auto ktery se tukne ve 30 je relativne v pohode a pri 60 je to uz srot..a ja sem srazil ptaka celnim sklem pri 80kmh a nic se me nestalo.
podle gusta by to bylo jak rána z vesmiru :lol:

a jeste otazecka: vazne se delala M3 ve 4valci kuli hmotnosti? :?
:D :shock: :D

To bol iba príklad, aj ja zom raz zrazil zajaca a autu sa nič nestalo. :o

Tu sa skôr jedná o to, že aj zotrvačné sily rastú geometrickým radom, a iste uznáš, že pri aute, ktoré má cca. 1100 kilo tých 40 kg nie je pri brzdení a zatáčaní až tak málo, hlavne, keď sú všetky vpredu.. :idea:

S tou M3 to nie je na 100%, možno to prikazovali predpisy DTM. Ale tipujem, že to bolo skôr kvôli váhe.
m3 e30 byl 4 valec kvuli hmotnosti, a hlavně i kvuli rozložení 50/50. a prej taky, že 4v de líp do otáček........
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
speedfred
Příspěvky: 361
Registrován: 01. 10. 2003 17:36
Bydliště: niekde v CSSR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedfred » 17. 09. 2004 18:12

4 valec ide lepsie do otacok to je pravda,a este viac valcov-viac trenia
vcelku to ujde

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 18. 09. 2004 11:32

Já bych řekl, že ten výkon nebude tak důležitej, ale větší roli bude hrát to že ISo má daleko sportovnější podvozek než sériová 325ka. Všichni asi vycházíte z toho jak se chová vaše 325ka, ale většina z vás to má snížený s tvrdejma pružinama. Sériová 325ka je dost měkká a plave víc než ISo.

Takže já vsázím na ISo.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 09. 2004 23:15

Robert píše:Já bych řekl, že ten výkon nebude tak důležitej, ale větší roli bude hrát to že ISo má daleko sportovnější podvozek než sériová 325ka. Všichni asi vycházíte z toho jak se chová vaše 325ka, ale většina z vás to má snížený s tvrdejma pružinama. Sériová 325ka je dost měkká a plave víc než ISo.

Takže já vsázím na ISo.
No, aj to je pravda. Treba porovnat iS s 325i M-Tech. :twisted:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět