Jak porazit rally auta za milony 20 let starým "vrakem&

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Jak porazit rally auta za milony 20 let starým "vrakem&

Příspěvek od Fusion » 22. 03. 2010 23:29

http://jalopnik.com/5497042/how-a-500-c ... e=true&s=i

Jak auto za 500 dolarů z Craigslistu porazilo $400tis rally auta

Obrázek

Profesionální motorsport je chladné, tvrdé místo. Pokud chcete běhat s velkýma klukama, nelze jen postavit auto v garáži své mámy a ukázat se na startu, ne? Špatně. Jeden chlápek udělal přesně to. Zde je jeho úžasný příběh.

Toto je mnohostranný příběh Billa Caswella, muže, který koupil vrak za 500 dolarů z Craigslistu aby soutěžil proti vozům za $400,000+ v závodě Rally Mexico World Rally Championship počátkem tohoto měsíce. Je to příběh muže, který měl svářečku, pár kreditních karet, a hodně volného času, ale žádný reálný podklad nebo prostředky. Je to příběh o chlápkovi, který se sám naučil, jak postavit klec dle pravidel FIA, bez předchozích zkušeností, protože chtěl ušětřené peníze raději utratit za závodní pneumatiky. Je to příběh nadšence, který dojel rezavou plechovkou na třetím místě v oficiálním závodě FIA.

Ze všeho nejvíce, je to příběh o bláznivé jízdě.

Bill Caswell, nezaměstnaný obyvatel Chicaga a blázen do závodů, vstoupil do mexické erzety World Rally Championship s BMW 318i z 91 roku, který našel na Craigslistu. Auto za 500 dolarů. Před rokem se Caswell rozhodl, že chce jít do Rally America. O dva měsíce později a pět minut po startu první akce, auto naboural a zničil motor. O čtyři závody později našel mezeru v pravidlech FIA, která mu dovolila startovat se dvacet let starým vozem ve stejné kategorii s borcama jako Ken Block a bývalý pilot F1 Kimi Raikkonen.

Příběh přihlášky Caswella do WRC je příběhem podivným: Vstoupil do největší motoristicé událostí svého života bez týmu, s nevyzkoušeným motorem E30 M3 namontovaným týden před tím na vrakovišti (neptejte se); vůz který byl stále špinavý z minulé sezony závodů ("Já bych ho umýl, ale musím místo toho opravovat věci"), a s pronajatou dodávkou. Jeho spolujezdec, génius na Rally America jménem Ben Slocum, nestrávil více než pět minut v autě s ním před akcí. Udělal to ne z hlouposti, ale z nedostatku prostředků - on chtěl jít závodit, a tohle byl jediný způsob, jak to uskutečnit.

WRC Corona Rally Mexiko: Toto není běžný začátek

WRC Mexiko proběhla před dvěma týdny. Neměl jsem čas se zúčastnit, ale díky zázrakům moderní techniky, měl jsem non-stop zásobu od Case, když byl tam. Já původně chtěl napsat příběh sečtením toho všeho dohromady, ale e-maily - Billovy divoký "jak jsem se sem dostal" aktualizace ze silnice - nepotřebují úpravu. Tady jsou. Užijte si je.

Část první: Nejdřív jsme toho hodně rozbili

Příběh byl odeslán do mé schránky nárazově. Toto je první věc, kterou jsem dostal po týdenu ticha:
Myslím, že jsem na druhém místě. Ale sjel jsem z tratě a vytrhl zadní tlumič za řidičem přímo z auta. Měl bych to být schopný svařit, ale potrvá to tak půl hodiny.
Jo, to je uklidňující, že?

http://www.youtube.com/watch?v=1Z6kESyQ ... r_embedded

Pak to bylo ještě bláznivější. Neměl jsem žádné telefonáty, žádné aktualizace, jen náhodné e-maily. Časem ale byly delší a ukacanější. Video výše - zahájení rally na slavnostním večeru, s tisíci lidmi, otočným pódiem pro auta a nějakou podivnou živou hudbou v pozadí - bylo natočeno telefonem Billa. Ukázal se v mé schránce bez varování během víkendu.

Obrázek
Jo mimochodem: policie zavřela dálnici a ulice města abychom se mohli dostat od města k městu rychle. No řeknu vám, že jízda s rally pneumatikama a ostatními automobily mexické rallye za zadkem, zatímco se s váma policie snaží držet krok je k nezaplacení. Nemluvě o tom, že ulice jsou lemovány jen lidmi na více než 30 kilometrech. Bylo to úžasné. Dojeli jsme pozdě a tak nebyl čas na průzkum a museli jsme odflákat poznámky od šampiona peruánské rally. Borec je super, ale poznámky jsou ve španělštině, nebo tak něco. Tak "e" je vpravo a "d" vlevo?

FIA nám dala obrovskou GPS do auta. Kdybychom zastavili na deset vteřin bez zaslání zprávy "Jsme OK" a kdyby od nás nebylo slyšet víc jak 30 vetřin, pošlou vrtulník a erzeta je zrušena. Radiátorová trubka byla po technické kontrole netěsná, a když jsem si s tím hrál, jeden z komisařů si všiml. Řekl jsem mu, že to byl jen přebytek vody?
http://www.youtube.com/watch?v=yaEcwQ6a ... r_embedded

Jednou jsem se zeptal, proč Bill trval na tom, projíždět každou diváckou část s motorem v omezovači. "Ty vole," řekl, "Je mi jedno, jestli mě to bude stát pár desetin sekundy. Fanoušci z toho šílí."
Palivový čerpadlo se seklo tři RZ od konce. Vzal jsem ho, zabušil na něj, půjčil nůž od policejního důstojníka, rozřezal nějaký dráty v kabině abych obrátil chod a zabušil na něj, až zase pracoval. Ale my jsme byli pár minut pozadu. Ohulili jsme to a dohnali je. Chtěl sem dojet další dvě ale ale ztratili jsme se a byli vyloučeni na zbytek dne. No jo no.
Čtyři hodiny spánku, nejvíc co jsem naspal za týden. Auto je perfektní. Palivové čerpadlo opraveno ve škarpě. Zadní rozpěra opravena. Přezuto na nové pneumatiky. Vyrobil jsem nové úchyty kapoty vypůjčenou svářečkou - musel jsem půjčit větší generátor, můj se rozbil. Přírubu převodovky držela jedna uvolněná matice a napůl zničená. Měl jsem štěstí.

Po opravě palivovýho čerpadlo jsme se ukázali v další RZ pozdě. Rozhodčí říkali, "fanoušci si myslí, že RZ je u konce, lidi nyní chodí po RZ a pickupy jezdí uprostřed silnice, nemůžete jet." Tak jsem musel jet 15mph, a časovali nás, po RZ kde bychom normálně jeli 100mph. Aby toho nebylo málo, [cenzrua] Kimi Räikkönen poslal svůj vůz z útesu. Vyprošťovací vozidlo vytahovalo auto z příkopu a blokovalo silnici. Když odtahový vůz konečně odjel, dojeli jsme erzetu.

Museli jsme dohnat čas a později nám řekli, že u silnice stáli policajti s autem ale nestavili nás. Někdo nám řekl, že Federales vytvořili jakousi zátaras, ale my nikdy neviděli žádné světlo, nic. (Něco nám říká, že je toho víc k tomuto příběhu. Pokud narazíte na Billa na rally nebo ohruhu, kupte mu pivo a zeptejte se na podrobnosti-Ed.)
Obrázek

Část druhá: Nějakej borec na nás ukazoval prdel?
Jsem ve špatném stavu, ale protože jsem byl poslední, v "parc ferme" bylo jediný místo s milion-dolarovými vozy WRC. Zaparkoval jsem plechovku vedle Loeba, Hirvonena, a celé posádky. Můžu si jen představovat, co si ostatní řidiči řikali, když se připoutávali: "Do prdele, cože? Jsem se ještě ani nenarodil, když tento model vyšel." Další chlápek z FIA přišel a potřásl mi rukou a vrací se pro můj autogram. Vážně. Říkal, že neviděl pohon zadních kol u automobilu v hlavním závodu, dlouho nic podobnýho, šílenýho. A navíc schopný soutěžit ... Říkám "tak trochu". Stále v pohodě.

Neuvěřitelný. Jeli jsme jednu erzetu, kde jsem jel mezi domy, z kopce zhruba 100mph a klouzal bokem asi 100 yardů. Hustý.

Je čas roz[cenzura] ty Eva. Je tu Mitsu na druhém a třetím místě a pět let starý vůz WRC na prvním. To byly jediné vozy, které skončily všechny erzety včera. Silnice jsou šílený. Stejně jako jet přes 100mph po šotolinových valchách.

Jo, včera nám borec ukázal prdel. Vběhl 3 metry do silnice, otočil se, shodil kalhoty a chytl kotníky. Ty vole. Je to ve videu. Slocum na mě řval když sem ukázal palec nahoru z okna na fotografy a fanoušky při jízdě bokem s volantem v opačným rejdu. Myslím, že to vypadalo hustě.
Obrázek

Z této zprávy mě skočilo srdce do krku.
Zrovna sem dohoukal první erzetu dne. Třicet kilometrů šílenství. Projel jsem 70-80mph úsek s tisíci lidí čekajících u silnic. Dojeli jsme za roh a tam byl most, který nějak nebyl v poznámkách. Ale je to rovnej kus betonu, 3 metry širokej a naše stopa nás vedle mimo něj. Slocum říká do mikrofonu: "Toto je konec," přestal číst poznámky a připravil se na náraz. Řeka dole má balvany velikosti Volkswagenů. Písek a štěrk v zatáčce, skoro jakoby to diváci naplnili. Nemůžu se dostat k apexu o metr a půl, jedeme moc ze široka, výjezd ze zatáčky je vstup na most. Dupnu na plyn cca 35-45mph. Polovina auto sjede z mostu. Vidíme denní světlo a já jsem doufám, že plný plyn na levé pneumatice a difer přenese sílu. Auto tolik minulo most, že se o několik centimetrů prohla vnitřní strana zadního ramene. Téměř celá pravá stranu vozu visela ve vzduchu. Nyní stojíme ve frontě druhé etapy, ještě šest dalších.

Zavřeli etapu! Nevíme proč, ale předpokládáme nehodu. Block, Sordo, a někdo další to narval v poslední etapě. Porazili nás obě Eva ale jen asi o 45 sekund po 23 min. Mají turbodmychadla. Jsme více než kilometr nad mořem.

Vlečené rameno má 3cm prohyb od místa, kde jsme narazili na most. To je to, co nás zachránilo - chytlo to auto zpět nahoru na most. Auto jeblo most 5cm od šroubu nápravnice, který drží ke kastli.
Obrázek

Některé z e-mailů se opakují, ale byly okouzlující.
Vyžebral sem svářečku a přivařil domek tlumiče a drží to. Ale na první etapě se provalil. Pak ventilátor se přehříval a tavil pojistky a byl horkej. Na třetí etapě jsme minuli skok v poznámkách (naše poznámky byly v portugalštině, nebo tak něco) při 80mph, nebo tak, a vystřelili do vzduchu. Skok doprovázel pocit nárazu do cihlové zdi a zlomil rameno uchycení motoru přímo vejpůl.

Ale skok to byl úžasný. Později jsem měl slabší chvilku ale udržel se na silnici. Některé děti házely kameny na silnici při přejezdu a já jsem probodl nádrž a ztratil téměř polovinu nádrže během 24 km na další etapu. Nejlepší bylo, když komisař poukázal na náš únik a ukázal hrst benzínu, když jsme se ptali, jak velká je - Věděl jsem, že je průser, ale řekli abychom začli další etapu tak jsme to udělali. Oprava proběhla z věcí v kufru - RTV a kuličky izolační pásky - sedm metrů za cílem etapy, na boku silnice, a komisaři se dívali. Neměli jsme čas to opravit během servisu tak zítra pět etap s RTV opravou. Sotva jsme dojeli zbytek dne. Máme 10 minut na servis ráno, než vyjedeme z parc ferme, ale musíme nasadit nový pneumatiky.

Narazil jsem na pořadatelé Rally Mexiko v baru. Petter Solberg to tam řídí. Je tu super zábava. Stejnak jsou zítra pouze tři etapy. Ale zřejmě ex-WRC v naší třídě, nebo Evo se rozbilo v poslední etapě, což znamená, že jsem zpátky na třetím místě.
Obrázek

Část třetí: možná nás uznají, možná ne
Ajo. Parc ferme - zámknou auto a nemůžete na něm pracovat v noci. Ale můžete jej vytáhnout na 45-minutovej servis. Takže před poslední časovou kontrolou jsem vlezl pod auto a vyndal rameno motoru s tou úžasnou malou origo sadou nářadí v kufru. Tudíž jsem mohl pohodlně vyrobit novej díl a pak vytáhnout auto z parc ferme a jen vyměnit ramena. Fungovalo to skvěle. Nyní máme ocelové rameno a origo silntblok. Nádrž je ještě záplatovaná s RTV a lepicí páskou. Nebyl čas na vypouštění nádrže a svařování. Doufejme, že to vydrží ještě dneska.

Mimochodem. Je to úžasný valit tady v BMW a ukazovat kouř těm malým WRC Peugeotům, a to na podvozku, kterej nejel rally od dob Prodrive E30 M3. Mejdan má být mega. Je to v jiném městě v nějaké staré mexické škole nebo zřícenina hradu nebo něco, ríkali borci, kteří tam byli v loňským roce.
Video níže ukazuje dva fanoušky jak mluví s Billem a popisují, jak projel kolem nich na etapě s názvem "El Cubilete." Billovy telefonní klipy jsou všichny stejný, všichni končí jeho obličejem a ohromeným výrazem typu "Věříš tomu? To jsem já!".

http://www.youtube.com/watch?v=Mxn_vPge ... r_embedded
OK, vím, že to začíná být starý, ale wow. Mám na sobě bundu BMW u snídaně a stůl vedle mě (asi deset chlapů), se otočí a řekne: "Vy jste pilot BMW?" Pak jsem se vyfotil s každým z nich přímo v restauraci.

Řekli, že mají rádi BMW, ale jsou z mexickýho klubu Dodge. Jsou rádi, že jsem přišel do WRC bez týmu a vyskočím při každým servisu a začnu pracovat. Říkali, že musím být z části mexičan, podle toho jak umím opravit svoje auto. To je kompliment, ne?
Hustý. Zhroutil se přední svislý rám dopadem na ochrannou desku, která je spojena k trubkám klece na spodku rámu. Moje "nemocné já" chce vidět, jak dlouho to můžu trestat, než praskne vejpůl.

Taky někdo mě nabídnul volný vstup a přepravu na jiný rally?!? Zřejmě se dívali, jak na mě spolujezde křičí ať jdu, když jsem podepisoval autogramy a fotil se s fanoušky až do poslední možné chvíli před skokem do auta a odjezdu. Myslím, že ostatní týmy na to prdí, protože je ohraný když desítky dětí strkají věci do ksichtu, když si nasazujete HANS zařízení.

Slocum a já jsme počítali. Podepisoval jsem autogramy cellý tři hodiny v neděli. Myslí si, že to by mohlo být téměř 1500 nebo 2000 podpisů a možná i 1000-1500 fotografií. Jednu chvíli křičelo několik stovek lidí "Caswell! Caswell!". Ale myslím, že Ken Block a já jsme jediný Američani tady, takže nás uznávají, nebo tak něco? Skončili jsme třetí ve své třídě. Nevím, jak jsem se sem dostal. Šílený.
Obrázek

Jo, Bille - šílený. Ty, příteli, jsi pravý "Jalop". Jsi pašák dne, možná pašák měsíce, možná dokonce pašák roku. A máš kule kamaráde. Příště až vpadneš do světa FIA a vše rozbombarduješ, dej Jalopniku vědět. Vezmeme margarity a budeme ti fandit.
10:39:17 Bill Caswell: Burning Down the House se zdá být ústřední melodií pro celé to divné dobrodružství. Byli jsme jediným týmem, kterej válčil hudbu během servisů. Vyskočil jsem a první, co jsem udělal se svými 30 minutami je naladění hudby, protože nemůžete pracovat v horkém mexickém slunci bez hudby. Měli jste vidět dav. Řidič v protipožárním obleku zvedá auto a opravuje zatímco Talking Heads řve z rádia a spolujezdec křičí 20 minut .... to bylo opravdový. Já se začal jednou úplně sám smát při montování kola - jsem opravdu na akci WRC v mé oblíbené kombinaci vozu a motoru všech dob, bez posádky, a opravuju vůz sám?

10:41:28 Caswell Bill: I když bych už nikdy závod nejel, můžu být šťastný. Bylo to epický. Měli jste tam být.
Naposledy upravil(a) Fusion dne 23. 03. 2010 03:15, celkem upraveno 6 x.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 03. 2010 23:32

prosim o zbytek :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 22. 03. 2010 23:32

určitě přelož
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 22. 03. 2010 23:34

Ok, zhruba za půl hoďky to updatnu :wink:
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 22. 03. 2010 23:47

budu cekat - to zni velice dobre :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 23. 03. 2010 00:43

ano ano ano :P
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
BMWHanz
Příspěvky: 1177
Registrován: 08. 10. 2008 16:03
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od BMWHanz » 23. 03. 2010 07:46

tak ten chlap ma styl! :lol: dobre on

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 23. 03. 2010 07:57

A asi to dokazal aj bez motora z M3, ja som na fotkach videl iso :shock:

Uživatelský avatar
j3ykobim
Příspěvky: 432
Registrován: 14. 10. 2008 20:12
Bydliště: Břežany

Příspěvek od j3ykobim » 23. 03. 2010 08:00

pěkné čtení :wink:
ex e34 525i Diamondschwarz
ex e34 525i Delphinmetallic
ex e34 525i Silvermetallic
now e36 323i Cupe Carbonschwarz M-paket, Bilstein B8 Sprint + LOWTEC, Debaffled Airbox + Simota, Brembo MAX
+ VW Golf 1.9TDi

Uživatelský avatar
mikin88
Příspěvky: 1882
Registrován: 08. 08. 2008 11:55
Bydliště: Haná

Příspěvek od mikin88 » 23. 03. 2010 08:56

To je celkem borec. Vyhrál teda aspoň něco aby mohl dál závodit?

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 24. 03. 2010 23:13

kura tady je to s překladem - pecka! :P Fusionovi diky za překlad :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
T613
člen E30.cz
Příspěvky: 593
Registrován: 13. 03. 2006 01:07
Bydliště: Zlín

Příspěvek od T613 » 25. 03. 2010 04:07

no hledal jsem oficialni results a jeho jmeno nenasel nikde, ale to bude tim ze jel nejakou posledni tridu :-) je to psane trochu jako clanek v blesku, urcite ma obdiv, ze dojel s takovym autem do cile

zajimave je, ze ho pustili s tim na start, pokud vim tak e30 m3 uz homologaci pro takovy zavod nema, tak tezko rict jak to ochcal s timto iSem
prodavam ND z techto aut: E38 730iA M60 V8, 730iL piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ

Uživatelský avatar
JFK
Příspěvky: 36
Registrován: 22. 06. 2004 11:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JFK » 25. 03. 2010 15:25

Celý ten článek zní dost nevěrohodně. Jelikož nejel v rámci WRC (MS) a a žádný jiný podnik se v Mexiku nejel, nechápu jak se dostal na start. Ve startovce není, auto není homologované a Historici také nejeli, takže nechápu. Potom také nechápu to je jeho tvrzení že ve skupině by dojeli třetí. To že pro toto auto není vypsaná skupina je jedna věc, druhá věc je ta že skupiny které tam jsou jsou pro soudobá vozidla a v A6 jela pouze dvě auta, A8 jela WRC, v N3 nejelo žádné auto a v N4 jela S2000 a N4. Takže jaké třetí místo v kategorii??? V A8? Smích :D

Výsledky zde:
http://www.ewrc-results.com/results_mai ... =&section=
<i>"Live is short drive fast"</i>

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 25. 03. 2010 15:52

taky mi to vrtalo hlavou a hledal jsem to - nikde ani zmínka o BMW na mexické rallye 2010
Obrázek

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 25. 03. 2010 18:45

jsem se na to poptal a tady je komentař(neni to autor članku)
The Rally of Mexico not only had WRC participants, but also some drivers from other categories (P-WRC and WRC Cup), including the Rally America class, which is the class this guy entered.

http://www.rallymexico.com/contentEs.ph ... %20America

:)

He did finish 3rd in class because there were only 9 cars in total, and 4 of them were almost-standard 206 XS or Clio Sports... with only 3 other competitive cars: 3 Evos and a 206 WRC driven by Triviño.
takže kachna to neni, překlad necham povolanějšim :oops:
Obrázek

Uživatelský avatar
T613
člen E30.cz
Příspěvky: 593
Registrován: 13. 03. 2006 01:07
Bydliště: Zlín

Příspěvek od T613 » 26. 03. 2010 01:32

jak pise JFK tak v kategorii WRC byt nemohl ani ve snu ... proto si myslim, ze jel nejake lokalni mistrovstvi a nekdo z toho hned udelal senzaci a srovnal to s wrc
prodavam ND z techto aut: E38 730iA M60 V8, 730iL piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ

Uživatelský avatar
Alex_78
Příspěvky: 308
Registrován: 13. 02. 2003 12:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Alex_78 » 26. 03. 2010 09:18

JFK píše:Celý ten článek zní dost nevěrohodně. Jelikož nejel v rámci WRC (MS) a a žádný jiný podnik se v Mexiku nejel, nechápu jak se dostal na start....
No ono je to naopak, rally Mexico má několik kategorií a jedna z nich je WRC. On jel v kategorii (seriálu) Rally America. Více v odkazu od ARMANa. Časem by porazil 2 auta z kategorie WRC. Nadpis článku je tedy dost zavádějící, ale každopádně je to hezký počin.
ex E30 325i Sedan '86
E30 325i Touring '89
E46 320d Sedan '98
http://youtu.be/n41YmKA9KXE

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 26. 03. 2010 10:41

mě to teda bylo hned od začátku jasné, že to nebyl závod WRC, ale nějaká US rally mistroství. Už v okamžiku kdy byla zmínka o Blockovi...
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
JFK
Příspěvky: 36
Registrován: 22. 06. 2004 11:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JFK » 29. 03. 2010 18:34

marlin píše:mě to teda bylo hned od začátku jasné, že to nebyl závod WRC, ale nějaká US rally mistroství. Už v okamžiku kdy byla zmínka o Blockovi...
Ale Block jel v rámci WRC (i s WRC) :wink:
<i>"Live is short drive fast"</i>

Uživatelský avatar
JFK
Příspěvky: 36
Registrován: 22. 06. 2004 11:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JFK » 29. 03. 2010 18:43

Alex_78 píše:
JFK píše:Celý ten článek zní dost nevěrohodně. Jelikož nejel v rámci WRC (MS) a a žádný jiný podnik se v Mexiku nejel, nechápu jak se dostal na start....
No ono je to naopak, rally Mexico má několik kategorií a jedna z nich je WRC. On jel v kategorii (seriálu) Rally America. Více v odkazu od ARMANa. Časem by porazil 2 auta z kategorie WRC. Nadpis článku je tedy dost zavádějící, ale každopádně je to hezký počin.
ta informace že by pojel časem 2 auta z kategorie WRC je právě nesmysl... Nepleťte si auto WRC a závody WRC. Auto WRC (World Rally Car) je kategorie A8 a Závody WRC jsou World Rally Championship. Ten s tou třícou by skončil v závodě WRC 23 z 25 dojetých, tzn. že pojel dvě auta ze seriálu WRC (ale ne 2 auta WRC), což je dost podstatný rozdíl, protože ty dvě auta co by pojel byla z kategorie A6 Peugeot 206XS... :)
<i>"Live is short drive fast"</i>

Odpovědět