Borcení baroserie - BMW e30

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Sid6.7
Příspěvky: 679
Registrován: 01. 07. 2006 11:58
Bydliště: Vyškov

Borcení baroserie - BMW e30

Příspěvek od Sid6.7 » 21. 02. 2010 12:26

Kluci, včera si do mě rýpl jeden "znalec" BMW. Tvrdí mi že se mi na mém kabru (BMW e30 M20B20) tím jak je snížené vzadu bortí kastle, že se mi horní misky pomalu časem přibližujou k sobě atp... Mohl by se mi k tomuto, podle mě blábolu vyjádřit někdo z Vás znalých věci? Má cenu řešit u už tak dost vyztuženýho kabria rozpěru mezi zadní tlumiče? Mě to přijde celý jako hlopupost, co Vy na to ?
774 266 255; Škoda 105, Škoda 120, Toyota Corolla E9 1,6S, Alfa Romeo 164 2,5 TD SUPER, BMW 735iA, Dodge Interpid 3,5 V6 24v, muj mazel BMW e30 2,0 r.v 91, BMW 525i e34 141 kW, e30 KABRIO a teď e39 528i Tiptronic FULL

Uživatelský avatar
Vasek
Příspěvky: 375
Registrován: 18. 04. 2008 16:37
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Vasek » 21. 02. 2010 12:42

To, že když dáš na starý auto extra tvrdej a nízkej podvozek, bude se ti kastle lehce rozpadat (budou povolovat bodový sváry), to je jistá věc. Ale řekl bych, že jestli to nemáš extra kámen, tak to nebude tak horký.
325 e30 - pro chudého studenta nejrychlejší cesta k bankrotu
http://www.youtube.com/watch?v=X04-aa9FyF0
http://www.youtube.com/watch?v=-yfgi8U0TDM

Uživatelský avatar
člen E30.cz
Příspěvky: 4253
Registrován: 15. 04. 2008 15:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od » 21. 02. 2010 14:26

Vasek píše:To, že když dáš na starý auto extra tvrdej a nízkej podvozek, bude se ti kastle lehce rozpadat (budou povolovat bodový sváry), to je jistá věc. Ale řekl bych, že jestli to nemáš extra kámen, tak to nebude tak horký.
a proto se dávaj rozpěry, aby se to trochu eliminovalo :wink:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Re: Borcení baroserie - BMW e30

Příspěvek od DAN » 21. 02. 2010 15:13

Sid6.7 píše:.... Má cenu řešit u už tak dost vyztuženýho kabria rozpěru mezi zadní tlumiče? Mě to přijde celý jako hlopupost, co Vy na to ?
Rozpěry hlavně zvyšují torzní tuhost karoserie. Na kábro bych je klidně dal obě.
Podle mě má kábro horší torzní tuhost jak uzavřená karoserie. Je to jen můj odhad. Docela by mě zajímalo, jak to opravdu je. Třeba někde existují nějaké studie.

Nevím jak mohl poznat, že se k sobě přibližují nějaké misky. To se dá jedině měřit, ale asi těžko se to dá poznat z nějakého pohledu. Co by tomu mohlo nasvědčovat - že se bortí kastle ?
Asi tě jen strašil, sám to někde slyšel v autobuse - dvě babky se o tom bavily. :twisted: = já bych takový kraviny neřešil, pokud bych teda neměl schnilou podlahu.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Borcení baroserie - BMW e30

Příspěvek od aula » 21. 02. 2010 15:18

DAN píše:
Sid6.7 píše:.... Má cenu řešit u už tak dost vyztuženýho kabria rozpěru mezi zadní tlumiče? Mě to přijde celý jako hlopupost, co Vy na to ?
Rozpěry hlavně zvyšují torzní tuhost karoserie. Na kábro bych je klidně dal obě.
Bych chtěl vidět, jak na kábro dáváš dozadu rozpěru :lol:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 21. 02. 2010 16:59

ono kanro vlastne tu rozperu jaksi ma, je to ta vana kam cpes strechu, to si myslim, ze je dostatecna vyztuha, neni tam ani jak dat nejakou rozperu a pod...asi bych se na ty blaboly "odbornika" vykaslal
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
mišák
Příspěvky: 833
Registrován: 23. 03. 2008 20:23
Bydliště: krnov

Příspěvek od mišák » 21. 02. 2010 17:32

Něco do sebe to má,ale z druhé strany by museli být znatelné trhliny kolem uložení tlumičů.Možná si všimnul,že při snižení kabra jdou trochu více kola do A.Jak napsal maca tak na to mysleli už při výrobě.V předu rozpěra pomůže,ale já sem zadek neřešil ten se vždycky svezl.

Uživatelský avatar
Sid6.7
Příspěvky: 679
Registrován: 01. 07. 2006 11:58
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Sid6.7 » 21. 02. 2010 18:15

Kluci, všechny názory co jsem si teď přečetl jsou rozumný a pravdivý. Hlavně podstatný je že u kabria jsou mezi zadníma tlumičama 2 přepážky. Aspoň teda na mým jo.:-) Jedna je svisle, druhá je pod zadním opěradlem tudíž tam není rozpěru kam dát právě skrz vanu do které se ukládá střecha. Když jsem ji dal dopředu tak jsem to na tom autě poznal, to jo ale ono kabrio jako takový je už tak dost vyztužený. Pokusil jsem se to trošku nafotit tak posuďte sami ...

Obrázek

Obrázek
774 266 255; Škoda 105, Škoda 120, Toyota Corolla E9 1,6S, Alfa Romeo 164 2,5 TD SUPER, BMW 735iA, Dodge Interpid 3,5 V6 24v, muj mazel BMW e30 2,0 r.v 91, BMW 525i e34 141 kW, e30 KABRIO a teď e39 528i Tiptronic FULL

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 21. 02. 2010 19:31

No takže ještě vyměnit všechny silentbloky a bude to siper.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
mišák
Příspěvky: 833
Registrován: 23. 03. 2008 20:23
Bydliště: krnov

Příspěvek od mišák » 21. 02. 2010 19:41

Taky se přikláním k výměně siláčů,hlavně těch svislích které drží nápravnici ke kastli.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 02. 2010 22:33

mišák píše:Taky se přikláním k výměně siláčů,hlavně těch svislích které drží nápravnici ke kastli.
a ne nahodou silace v ramenech zpusobuji odklon mimo toleranci?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Sid6.7
Příspěvky: 679
Registrován: 01. 07. 2006 11:58
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Sid6.7 » 21. 02. 2010 23:22

Silendbloky co držej nápravnici? To bude strašná prace :-( Vyfuk dolu, difec, rozhodit ramena ... Neeee :-(
774 266 255; Škoda 105, Škoda 120, Toyota Corolla E9 1,6S, Alfa Romeo 164 2,5 TD SUPER, BMW 735iA, Dodge Interpid 3,5 V6 24v, muj mazel BMW e30 2,0 r.v 91, BMW 525i e34 141 kW, e30 KABRIO a teď e39 528i Tiptronic FULL

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 02. 2010 00:05

Sid6.7 píše:Silendbloky co držej nápravnici? To bude strašná prace :-( Vyfuk dolu, difec, rozhodit ramena ... Neeee :-(
kdybys trochu premyslel, tak bys vedel ze odklon nedelaji velke silentbloky.. chytremu napovez, hloupeho kopni
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 22. 02. 2010 00:23

ja nejsem mechanik a hrabu se v tom jen svatecne. Tak to prosim berte jako radu nekoho koho ucite. Jak jste na tom poznali ze jsou v haji silace. Takhle z obrazku?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 02. 2010 00:28

PÁREK píše:ja nejsem mechanik a hrabu se v tom jen svatecne. Tak to prosim berte jako radu nekoho koho ucite. Jak jste na tom poznali ze jsou v haji silace. Takhle z obrazku?
to ze jsou v haji poznal pan mechanik Misak. Navic urcil nespravnej duvod, ja ho jen opravil.

pruser u e30 je, ze pri pouziti snizeneho podvozku dojde ke zmene geometrie napravy, je to dano konstrukci vleceneho ramene a polohou prvku urcujicich polohu karoserie vozu vuci naprave. Dle foto se mi zda ze je to vzhledem ke snizeni normalni, ale je to jen foto. Napr e36, ktera ma zadni napravu uz konstruovanou jinak, pri snizeni tak nezmeni geometrii, to uz u e36 musi byt silace uplne v hajzlu aby meli odklon jako ma snizena trica bezne :)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Borcení baroserie - BMW e30

Příspěvek od Max-Max » 22. 02. 2010 00:48

Sid6.7 píše:Kluci, včera si do mě rýpl jeden "znalec" BMW. Tvrdí mi že se mi na mém kabru (BMW e30 M20B20) tím jak je snížené vzadu bortí kastle, že se mi horní misky pomalu časem přibližujou k sobě atp... Mohl by se mi k tomuto, podle mě blábolu vyjádřit někdo z Vás znalých věci? Má cenu řešit u už tak dost vyztuženýho kabria rozpěru mezi zadní tlumiče? Mě to přijde celý jako hlopupost, co Vy na to ?
nicmene cast pravdy na tom je, ale to neni je problem kabra... moc tvrdej a nizkej podvozek dokaze opravdu casem zkurvit kastli, hodne e30 ma popraskane nosniky v motorovem prostoru,pod pojistkovkou a spoj motorovej prostor-karoserie u spodniho rohu celniho skla, na druhe strane podobne. Vzadu to tak vyrazne neni, to kecal. Mas li obavy, ve FAQ je tema s rozmery e30 od fabriky, klidne si to muzes zmerit a budes vedet jak jsi na tom.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
mišák
Příspěvky: 833
Registrován: 23. 03. 2008 20:23
Bydliště: krnov

Příspěvek od mišák » 22. 02. 2010 20:40

Maxi nevím jak ty,ale já sem si to už dvakrát měnil.Než sem dal nižší péra dozadu bylo vše OK.Po namontování snížených se začali rapidně sjíždět vnitřní strany gum.Každej koho sem se ptal mi tvrdil,že jsou vymačkané silače ve vlečných ramenech.Koupil sem je,rozebra a bylo jim hovno!Zbytečně vyhozené prachy.Tak sem koupil ty svilé do nápravníce,tu demotoval,vyměnil a byl klid.Gumi se sjížděli po celé ploše stejně.Na druhém byl stejný problém,vyměnil sem svislé v nápravnici a opět klid.Nebudu se dohadovat,ale já měl tenhle problém a tím sem to vyřešil.Ať si každej vybere podle svého úvažení ne?

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 22. 02. 2010 20:44

mišák píše:Maxi nevím jak ty,ale já sem si to už dvakrát měnil.Než sem dal nižší péra dozadu bylo vše OK.Po namontování snížených se začali rapidně sjíždět vnitřní strany gum.Každej koho sem se ptal mi tvrdil,že jsou vymačkané silače ve vlečných ramenech.Koupil sem je,rozebra a bylo jim hovno!Zbytečně vyhozené prachy.Tak sem koupil ty svilé do nápravníce,tu demotoval,vyměnil a byl klid.Gumi se sjížděli po celé ploše stejně.Na druhém byl stejný problém,vyměnil sem svislé v nápravnici a opět klid.Nebudu se dohadovat,ale já měl tenhle problém a tím sem to vyřešil.Ať si každej vybere podle svého úvažení ne?
No jo, jenže když si dáš dozadu nižší péra, tak se ti logicky budou sjíždět vnitřní hrany gum. Nic ti na autě neodešlo, jen se ti snížením změnili odklony do Aček. U E30 se vzadu odklony štelovat nedají, ale kdysi tu mám pocit někdo psal o excentrických silentblocích ramen - ty by to měli vyřešit.
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
mišák
Příspěvky: 833
Registrován: 23. 03. 2008 20:23
Bydliště: krnov

Příspěvek od mišák » 22. 02. 2010 21:01

Jo tí se to dá vyřešit,ale každá sranda něco stojí.

safry
Příspěvky: 83
Registrován: 26. 05. 2007 22:53

Příspěvek od safry » 22. 02. 2010 22:16

Já na své tříce vypozoroval,že se mi bortí kastle přesně tam kde se opírají zadní péra o kastli,je tam jakoby placka-víme,všude okolo už to trhá barvu,čekám co to bude dělat..

Odpovědět