Autoelektrikar v Praze-Nedobijim e39

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Zamčeno
Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Autoelektrikar v Praze-Nedobijim e39

Příspěvek od KuaJa » 12. 01. 2010 01:32

Pratele kamaradi prosim hned nesmazat,potreboval bych urgentni pomoc.
Mam e39,M52B28-zacala mi svitit kontrolka dobijeni-kdyz pridam nad 2000 otacek (nekdy nad 3000),tak zhasne. Nekdy nesviti vubec ani na volnobeh. Ujel jsem s timhle blikanim asi 10km,takze baterka jeste drzi,ale nechci to zkouset. Predpokldam,ze altik samotny jde,ale bud uhliky nebo mustek nebo mozna jen neco povolenyho (nekdy to zacne svitit pri drncnuti)-nedostanu se k tomu poradne. Zitra to chci jeste prostrikat WD,ale nepocitam s velkym uspechem.
S autem bych potreboval na vikend odjet.
Vedeli byste o nekom (popr. nejste nekdo) kdo by mi mohl pomoct? Potreboval bych minimalne zjistit,co s tim je a nejlepe, kdyby mel nekdo moznost to opravit (pripadne rovnou smaznout i urvany drzak chladice-neni podminkou :-)
jeste nehledam odtah,dojedu kam treba (po Pze)

PS Pro upresneni nehledam pouze pratelskou sluzbu,samozrejme odmena jista.

Jestli mate prosim nejake doporuceni,dejte vedet jakkoliv.

Diky, JA
tel. 777566700
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 12. 01. 2010 08:01

Michal Kulík 602662313 Hodně zdatný a pečlivý, ale je dost často totálně zavalenej prací... ale zkus ho...

Ulice Podle Trati http://maps.google.com/maps/mm?ie=UTF8& ... 00327&z=19
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 12. 01. 2010 08:25

Na 99% je to diodový můstek na altíku. Auto nedobíjí, i když se tak tváří, takže až vycucne baterku, zastaví se.
Změříš to multimetrem na baterce, přivypnutém motoru a potom při nastartovaném. Měl by tam být rozdíl 12V/13,8V, vsadím se, že není.

Ten můstek může stát stovku, ale i dva tisíce. Nejjednodušší a nejrychlejší řešení je dát jiný altík.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 12. 01. 2010 10:22

Mohou to byt i opotrebovane "uhliky", dost casto se to na zacatku projevi tak, ze pokud je altik studny tak dobiji a po zahrati prestane dobijet v nizkych otackach nebo uplne.

Jiny altik je reseni, ale muze na tom byt uplne stejne jako ten Tvuj. Doporucuji pujcit si nahradni a ten svuj nechat opravit. (a zaroven udelat i loziska a dalsi "spotrebni" material na altiku)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 12. 01. 2010 10:41

Vaso, tak tohle je úplně přesně, jak popisuješ.. po startu to nějakou chvíli nesvítilo (jako kontrolka) a pak postupne zacne a kdyz jsem s tim ujel asi 10km, tak uz to nedobiji ani nad 3000 ot.

Jinak Macku, díky moc za kontakt - pan Kulík mi předal elektrikáře - je to pan Hák, ulice K Chmelnici na Žižkově - tak jsem domluvenej, že mu to přes oběd hodím a zítra se na to podívá.

Nevím, jestli budou mít náhradní alternátor :-/
Jak dlouho může tak repas toho altíku trvat a jen bych se takhle zeptal, kdyby se měnily "uhlíky", ložisko a celý se to udělalo, kolik byste řekli, že je přiměřená cena? - nechci nějak licitovat, spíš, jestli tam rovnou neprsknout novej.

Díky moc za pomoc a omlouvám se, že to není v technice.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 12. 01. 2010 21:16

Mam v tomto smeru celkem "legracni" zkusenost...:)

cestou do Chorvatska cca 300km od Makarske mi zacalo lozisko v altiku ZNACNE naznacovat, ze uz dlouho "tocit" nebude a do makarske se podiva v kuse jen z vypetim vsech sil. Povolil jsem klinak co sel, aby nenamahal lozisko pac umrtveni jsem si vhledem k tomu, ze stejny klinak obsluhuje i vodni pumpu nemohl dovolit a zacal drzet altiku palce. Nakonec to lozisko "dalo" a ja premyslel kde vezmu v Makarske altik do E30 za "normalni" penize. Nadeje, ze by lozisko vydrzelo 1300km zpet byla vice nez blahova a nepripadala v uvahu.
3 dny jsem si dal oraz na plazi a v sobotnim dopoledni se vydal do mestecka na vyzvedy. Prvni variantu - novy za bratru 300EUR jsem vyloucil pac by stal temer pul ceny auta. Druha varianta mi napadla az bloumanim mestem..., chorvati jsou v leccems podobni jako my = tudiz kutilove. Zeptal jsem se na par mistech zda v Makarske existuje neco jako "autoelektrikar" a na treti pokus jsem stanul pred malou dilnickou s napisem neco ve smyslu "elektromoty & startery" a uvnitr 3 lidi. Majitel cca 45-50, syn teenager a znacne chytry/opily soused autobusak.
Chorvatsky mluvit jsem se nepousel a zkusil jsem anglictinu - kupodivu porozumel a zeptal se co bych rad. Vysvetlil jsem mu moji strast a polozil otazku kdy mam dorazit s autem. Nechapave na mne ziral s vyrazem v ocich proc uz tam to auto nemam sebou. Byla sobota 13hod a ja s udivem vyrazil pro chromy stroj. Po prijezdu mne privital majitel s upravenym fonendoskopem na usich, nechal si motor nastartovat a zacal alternator "odposlouchavat" po lekarskem zpusobu. Celkem jsem se bavil a bral to jako soucast dovolene s radosti, ze jsem nasel nekoho kdo mne mozna zajisti cestu domu. Po 2 minutach vyrkl ortel s vysledkem - predni lozisko po smrti a zadni neni daleko prednimu. V ramci dalsi "diagnostiky" vyslal s naradim "teenagera" na demontaz, po 5ti minutach se uvelebil invalidni altik na ponku celkem vybavene dilny a po dalsich 10min odbornik sdelil moznosti.
1, nouzovka - kdy vymeni predni lozisko a ja snad dojedu zpet do CZ s cenou cca 500CZK
2, vymeni obe loziska a altik jeste neco natoci s cenou cca 800CZK
3, udela repasi altiku (obe loziska, uhliky, medene krouzky na rotoru atd) s cenou cca 1100CZK

Vzhledem k tomu, ze vnitrni stav altiku odpovidal stavu lozisek (i kdyz dobijel OK) jsem rekl at to udela cele a zeptal se ktery den mam prijit. Cekal jsem, ze loziska, uhliky a dalsi veci musi nekde objednat a par dni to potrva. Opet se na mne prekvapene podival a odpovedel, ze jestli mam 2 hodiny casu at klidne pockam a cekani si zkratim lahvi rakyje kteroum mi podaval. Opet jsem si rekl, ze je to sprymar a se zajmem zacal pozorovat kde ty veci vezme... (rakyje + nameteny soused byl bonus).

Altik se behem par minut stal hromadkou dilu, Mistr elektrikar zkusene omeril loziska, pak zalovil v jednom z "x" supliku, vytahl spravny kus a tak se to opakovalo i s druhym. Muj zajem vsak smeroval k vymene medenych krouzku specifickeho tvaru a rozmeru nalisovanych na hrideli rotoru. Opet nezklamal a na scenu nastoupilo mereni rozmeru, porovnani s nejakym katalogem Bosch, vylisovanim, vyhledanim odpovidajiciho polotovaru, naslednym pouzitim soustruhu, vytocenim a nalisovanim zpet. Vse zakonceno naletovanim vodicu. Podobny postup pouzil i v pripade vymeny uhliku.
Po 1 lahvi rakyje, klabosenim o nicem a 2 hodinach casu jsem mel repasly altik na pobrezi Jadranu namontovan zpet v aute. Zaplatil jsem pozadovany obnos + "vsimne" a s uklonou odkvacil zpet vstric drazsi polovicce.

V dnesnim svete nevsedni zkusenost. Navic altik funguje dodnes.
Takze repase altiku by nemela stat vice naz 1500CZK a 1 den zdrzeni.
Samozrejme v pripade, ze se samotny regulator neodporoucel do vecnych lovist.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 01. 2010 23:24

mam silnej dojem, ze e39 ma uz altik s vodnim chlazenim a tudiz to nemusi byt jen tak jednoducha sranda. Drzim palce.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 12. 01. 2010 23:57

Vodni chlazeni nema, jinak mam pocit ze se tam davalo vic druhu altiku, od ruznejch vyrobcu. Delal jsem altik myslim od bosche z e39 a jedno z lozisek tam bylo naprostej atyp, kterej stal 1500Kč. Jinak tadle zavada vypada na uhliky
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 13. 01. 2010 09:16

Včera jsem to tam odvezl s tím, že dneska na tom začnou dělat a pokud je to to, co si myslí, tak by to mělo být odpolko k vyzvednutí. Cenu počítá 2000,- - 4000,- Kč, což bych podle rozsahu považoval za zcela přijatelné.
Další informace podám.
Jinak díky moc všem za pomoc.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 13. 01. 2010 23:22

takže celá mise nakonec dopadla tak, že altík ráno rozebrali - vyměnili obě ložiska, kroužky a říkal, že uvidí, jestli bude fungovat regulátor, že už je jetej docela fest - tak jsem mu po telefonu rovnou řekl, ať se na to vybodne a radši tam rovnou dá novej regulátor.
Nakonec tedy komplet repase alternátoru hotová za den a cena 5.000,- Kč.
Je možný, že kdybych měl čas, tak by mi to někdo udělal levnějc, ale já jsem to podal jako expresní záležitost a tak to dopadlo.
Nakonec mi týpek ukázal všechny kousky, co odsud vyndali a nacenil je a já jsem spokojeně odjel s autem.

Celkově doporučuji a děkuji všem za rady technické i kontakty a MODům za ponechání tématu v této sekci.

Tímto díky a jestli chcete téma smazat nebo přesunout do sekce s nabídkama servisů, ponechám na vás.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Zamčeno