Dotaz...koupit E30 323i r.v.86 ?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Mates
Příspěvky: 8
Registrován: 27. 08. 2004 09:31

Dotaz...koupit E30 323i r.v.86 ?

Příspěvek od Mates » 27. 08. 2004 10:04

Mělo by to být mé prvni BMW ... moc se nevyznám tak prosím omluvte mé "přihlouplé" dotazy.Zatím mám Alfu 75 2.5twinspark a ta má do BMW dost daleko přesto,že je to taky "zadohrab".

1)Není 323i náhodou nějaký atyp?Ještě jsem neviděl.Všude jezdí 318,320,325 ale 323?
2)Jsou náhradní díly běžně dostupné jako na napr. 325?
3)Má 323 katalyzátor? Co když ho sundám?Na Alfě to proběhlo v pohodě a na BMW?
4)Kotouče jsou v předu i vzadu?Ten co to prodává tvrdí,že ano a ručka má údajně separé buben.Je to tak?
Děkuju vám za trpělivost a případné odpovědi.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 27. 08. 2004 10:39

http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Re: Dotaz...koupit E30 323i r.v.86 ?

Příspěvek od Prox » 27. 08. 2004 10:50

Mates píše:Mělo by to být mé prvni BMW ... moc se nevyznám tak prosím omluvte mé "přihlouplé" dotazy.Zatím mám Alfu 75 2.5twinspark a ta má do BMW dost daleko přesto,že je to taky "zadohrab".

1)Není 323i náhodou nějaký atyp?Ještě jsem neviděl.Všude jezdí 318,320,325 ale 323?
2)Jsou náhradní díly běžně dostupné jako na napr. 325?
3)Má 323 katalyzátor? Co když ho sundám?Na Alfě to proběhlo v pohodě a na BMW?
4)Kotouče jsou v předu i vzadu?Ten co to prodává tvrdí,že ano a ručka má údajně separé buben.Je to tak?
Děkuju vám za trpělivost a případné odpovědi.
1) ne, neni
2) ano
3) to ted nevim :)
4) ano ma, ano separe buben :)
5er

Mates
Příspěvky: 8
Registrován: 27. 08. 2004 09:31

Příspěvek od Mates » 27. 08. 2004 11:18

Díííky moc za odpovědi.
Ještě dvě otázky pokud budete tak laskaví:
1)Jsou nějaké závažné důvody proč nekoupit 323 ale 325?Samozřejmě kromě 18koní a 14km/h.Ptám se kvůli rozdílu v pojistném.

2)Majitel tvrdí že auto je v pořádku...no nejsem včerejší..:-)
Jediná závada o které mi řekl je nějaká porucha diagnostiky.Po nastartování se rožne pár červených signálek.Když se to nastartuje znovu rožnou se opět,ale úplně jiné-púvodní nesvítí a tak pořád dokola.Je to něco vážného-důležitého nebo se na to mám vybodnout?

Děkuju

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 27. 08. 2004 11:58

Mates píše:Díííky moc za odpovědi.
Ještě dvě otázky pokud budete tak laskaví:
1)Jsou nějaké závažné důvody proč nekoupit 323 ale 325?Samozřejmě kromě 18koní a 14km/h.Ptám se kvůli rozdílu v pojistném.

2)Majitel tvrdí že auto je v pořádku...no nejsem včerejší..:-)
Jediná závada o které mi řekl je nějaká porucha diagnostiky.Po nastartování se rožne pár červených signálek.Když se to nastartuje znovu rožnou se opět,ale úplně jiné-púvodní nesvítí a tak pořád dokola.Je to něco vážného-důležitého nebo se na to mám vybodnout?

Děkuju
1- nejsou, ručení je stejné - obojí do 2,5
2- Jaký diagnostiky? Check control nebo Oilservice ? Nebo mazání, dobíjení ,etc ?
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 27. 08. 2004 12:09

tady jsou běžné modely e30: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... page&pid=3

náhradní díly stejně snadno dostupné, 323i kat nemusela mít takže spíše jde o kus na který jsi narazil a rozhodující je stav v dokladech nikoli skutečnost, 323i měla vždy kotouče a tyto kotouče mají uvnitř integrován buben na ruční brzdu....ostatně jako všechny BMW

Co tam bliká jsem nepochopil stejně jako Dan td, ale u 323i to bude jen kosmetická vada a na běh motoru by neměla mít vliv
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Mates
Příspěvky: 8
Registrován: 27. 08. 2004 09:31

Příspěvek od Mates » 27. 08. 2004 12:16

Huska píše:tady jsou běžné modely e30: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... page&pid=3

náhradní díly stejně snadno dostupné, 323i kat nemusela mít takže spíše jde o kus na který jsi narazil a rozhodující je stav v dokladech nikoli skutečnost, 323i měla vždy kotouče a tyto kotouče mají uvnitř integrován buben na ruční brzdu....ostatně jako všechny BMW

Co tam bliká jsem nepochopil stejně jako Dan td, ale u 323i to bude jen kosmetická vada a na běh motoru by neměla mít vliv
Ten panel signalizace je u zpětného zrcátka a svítí-bliká to úplně všechno.10x nastartuju a 10x se rožne zcela jiná kombinace kontrolek.Je to totálně pomatený.Nevím jestli to není v háji třeba řídící jednotka, potom by to auto asi nebyla nejlepší volba....nevím možná není problém sehnat jednotku na BMW,ale na starým autě mě to stálo půl roku shánění a pěší chůze.Nerad bych stejnou chybu zopakoval.Díky za trpělivost.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 27. 08. 2004 12:20

to je check control panel který má podružně ukazovat jestli Ti svítí světla jestli máš dost oleje, chladící kapaliny, vody v odstřikovačích atd.... nemá žádný vliv na běh motoru a podobně ...pouze informuje o stavu některých věcí.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Mates
Příspěvky: 8
Registrován: 27. 08. 2004 09:31

Příspěvek od Mates » 27. 08. 2004 12:25

Huska píše:to je check control panel který má podružně ukazovat jestli Ti svítí světla jestli máš dost oleje, chladící kapaliny, vody v odstřikovačích atd.... nemá žádný vliv na běh motoru a podobně ...pouze informuje o stavu některých věcí.
Děkuju Vám všem moc. Dnes se mé sny stanou skutečností.Jedu si pro něj.Ještě jednou díky. :mrgreen:

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 27. 08. 2004 12:31

Huska píše:to je check control panel který má podružně ukazovat jestli Ti svítí světla jestli máš dost oleje, chladící kapaliny, vody v odstřikovačích atd.... nemá žádný vliv na běh motoru a podobně ...pouze informuje o stavu některých věcí.
Přesně tak. Vyndej celou kalkulačku a máš to spravený :lol:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 27. 08. 2004 12:31

Mates píše:
Huska píše:to je check control panel který má podružně ukazovat jestli Ti svítí světla jestli máš dost oleje, chladící kapaliny, vody v odstřikovačích atd.... nemá žádný vliv na běh motoru a podobně ...pouze informuje o stavu některých věcí.
Děkuju Vám všem moc. Dnes se mé sny stanou skutečností.Jedu si pro něj.Ještě jednou díky. :mrgreen:
jen zkotroluj všechno at pak nejsi překvapenej že není ve stavu jak majitel říkal..... Člověk pak často přes samou radost přehlédně prorezavělá místa, klepání motoru za studena, olej na převodovce nebo diferáku, ¨špatné kotouče a tlumiče nebo taky že bylo havarované.... je potřeba být co nejpodrobněji seznámen se stavem auta a koupit i s vadou o které víš, než pak překvapeně koukat ..... jinak přeji hodně štěstí
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Mates
Příspěvky: 8
Registrován: 27. 08. 2004 09:31

Příspěvek od Mates » 27. 08. 2004 12:39

Huska píše:
Mates píše:
Huska píše:to je check control panel který má podružně ukazovat jestli Ti svítí světla jestli máš dost oleje, chladící kapaliny, vody v odstřikovačích atd.... nemá žádný vliv na běh motoru a podobně ...pouze informuje o stavu některých věcí.
Děkuju Vám všem moc. Dnes se mé sny stanou skutečností.Jedu si pro něj.Ještě jednou díky. :mrgreen:
jen zkotroluj všechno at pak nejsi překvapenej že není ve stavu jak majitel říkal..... Člověk pak často přes samou radost přehlédně prorezavělá místa, klepání motoru za studena, olej na převodovce nebo diferáku, špatné kotouče a tlumiče nebo taky že bylo havarované.... je potřeba být co nejpodrobněji seznámen se stavem auta a koupit i s vadou o které víš, než pak překvapeně koukat ..... jinak přeji hodně štěstí
Jasný.Dík za starost.Beru sebou mechanika snad nic nepřehlédneme.Odpoledne sem napíšu jak jsem pořídil.Jestli to teda dojede až domů...:-)))

Uživatelský avatar
Seba325iX
Příspěvky: 94
Registrován: 25. 08. 2004 09:11
Bydliště: Praha

Příspěvek od Seba325iX » 27. 08. 2004 12:43

At Ti to vyjde, bylo by dobré vzít sebou někoho kdo ma 325

PS: když jsem v97r kupoval formana.--- 1.vypadal na 92r docela slušne ¨
při projiždce mi bazarysta říkal, že by to chtělo nové svíčky atd. a
druhej den jsem narazil 2.formana o 7mesicu mladšího a 4t dražší ale o
poznání lepší. (na stav toho prvniho jsem se dostal tak po 70t km)

Mates
Příspěvky: 8
Registrován: 27. 08. 2004 09:31

Příspěvek od Mates » 27. 08. 2004 12:55

Seba325iX píše:At Ti to vyjde, bylo by dobré vzít sebou někoho kdo ma 325

PS: když jsem v97r kupoval formana.--- 1.vypadal na 92r docela slušne ¨
při projiždce mi bazarysta říkal, že by to chtělo nové svíčky atd. a
druhej den jsem narazil 2.formana o 7mesicu mladšího a 4t dražší ale o
poznání lepší. (na stav toho prvniho jsem se dostal tak po 70t km)
Opravdu jsi mě uklidnil...:-((( Tohle jsem vůbec,ale vůbec nechtěl slyšet.Nicméně sice se těším jako blázen,ale je mi jasný,že se musím držet na uzdě abych si nepořídil vrak.Pokusím se domluvit s majitelem prohlídku v servisu abych to viděl i zespodu a uvidím.Pokud se bude cukat tak je to první příznak nějakého problému.Uvidíme.Balím to v práci a vyrážím.Jak jsem dopadl napíšu tak za 2h.

Uživatelský avatar
Seba325iX
Příspěvky: 94
Registrován: 25. 08. 2004 09:11
Bydliště: Praha

Příspěvek od Seba325iX » 27. 08. 2004 13:06

PS: Doporučuji udelat geometrii ta hodně napový (nemusí být laser).

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 27. 08. 2004 16:11

geometrii muzes udelat tak ze vezmes provazek a zmeris vzdalenost stredu kol na obou stranach

jinak pred prodavajicim neni dobry davat najevo emoce jak ses moc zapalenej do E30 a jak moc to auto chces apod. proste tam prid podivej se na to projed to zvaz to a rozhodni se a to vsechno s normalnim vystupovanim
----------------------:)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 27. 08. 2004 16:29

And píše:geometrii muzes udelat tak ze vezmes provazek a zmeris vzdalenost stredu kol na obou stranach
Provázkem toho opravdu hodně poznáš :lol: Už tě vidím jak běháš kolem auta s kusem provazu a vysvětluješ prodávajícímu, že je auto celý křívý, že ti to provázek prozradil.
Jestli chceš vědět stav postavení kol, je nutné provést i měrení odklonu, záklonu a rejdových úhlů což provazem nemáš ani nejmenší šanci zjistit. Jediná možnost jak to zjistit je kontrola geometrie neljlépe digitální.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 27. 08. 2004 16:41

Hanis píše:
And píše:geometrii muzes udelat tak ze vezmes provazek a zmeris vzdalenost stredu kol na obou stranach
Provázkem toho opravdu hodně poznáš :lol: Už tě vidím jak běháš kolem auta s kusem provazu a vysvětluješ prodávajícímu, že je auto celý křívý, že ti to provázek prozradil.
Jestli chceš vědět stav postavení kol, je nutné provést i měrení odklonu, záklonu a rejdových úhlů což provazem nemáš ani nejmenší šanci zjistit. Jediná možnost jak to zjistit je kontrola geometrie neljlépe digitální.
no aspon zistis vzdalenosti kol esi sou stejne daleko od sebe a pokud budou jinak tak uz nema moc co resit..naky uklony a postaveni kol u 20 let staryho auta stejne budou v prdeli a lepsi provazek nez nic
----------------------:)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 27. 08. 2004 16:49

And píše:no aspon zistis vzdalenosti kol esi sou stejne daleko od sebe a pokud budou jinak tak uz nema moc co resit..naky uklony a postaveni kol u 20 let staryho auta stejne budou v prdeli a lepsi provazek nez nic
A jak poznáš, že máš přední kola rovně vůči těm zadním? Podle volantu, nebo podle oka? Na tom provázku si to můžeš akorát hodit, ale nepoznáš vůbec nic. Jinak nevím z jakýho důvodu by neměla bejt na 20 let starým autě v pořádku geometrie, mýmu autu je 15 a žádnej problém, a vím o autě kterýmu je 22 a taky dobrý.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Venca.

Příspěvek od Venca. » 27. 08. 2004 17:24

V tomhle případě provázek ne-e.

Já si ale kontrolu sbíhavosti dělám podobným způsobem (na olovnice) a při kontrole mi naměří na optice stejné hodnoty.

Nouzovka pro pečlivé šťoury - amatéry... :lol:

Odpovědět