Mám 325iX Touring r.v.´89 ze švýcarska, kterou hodlám papírově zprovoznit v ČR.
Protože tu hodně putují mystifikační keci "auta z CH nejdou přihlásit" atp., raději jsem se napřed informoval na příslušných místech.
Bylo mi řečeno, že auta ze zemí, které nejsou členy EU jdou přihlásit bez velký potíží. Tedy jedná se jen o auta u kterých lze prokázat udělení osvědčení o homologaci typu ES (evropské společenství). To osvědčení je vlastně homologační číslo uvedené na štítku a v technickém průkazu. V mém případě to není uvedeno ani v TP ani na štítku. V tom případě zbývá jediné. Auto se i tak musí podrobit přihlašovací technické kontroly aut z dovozu na stanicích s licencí DEKRA. Tam lze zažádat o zjištění a prověření již zmíněné homologace typu ES. Samozřejmě to jsou výdaje navíc. Pak je také důležité zjistit emisní normu daného vozidla. Pakliže vše proběhne bez problémů, lze zažádat o zařazení vozidla do registru, vydání TP atd. na OÚ s rozšířenou působností.
Z toho plyne, že autu zůstane zachován původ, namísto řešit přihlášku formou přestavby a mlátit nový vin kamsi do motorového prostoru...
Až budu mít auto kompletně přihlášený, tak dám vědět na kolik to vyšlo.
Předpokládám, že to bude někdy v prosinci. Pro iXo ideální začátek!
