
šrotovné
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
šrotovné
zdroj Ekonom č.18


Trochu s tim nesouhlasím. Právě výroba a prodej produktů je to, co žene ekonomiku dopředu. Kdyby každej šetřil, lidi a firmy si nepučovali, tak nevznikaj peníze, neroste hdp a ekonomika stojí. Nejsem žádnej extra ekonom, ale v tomhle mam jasno
.
Jinak, že stát brání volnému trhu aby fungoval? To jako autor chce, aby tomu tak nebylo? To by jsme tu byly jak na divokým západě, nebo?

Jinak, že stát brání volnému trhu aby fungoval? To jako autor chce, aby tomu tak nebylo? To by jsme tu byly jak na divokým západě, nebo?

325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Myslím, že autor nepřímo myslí a hlavně kritizuje, že stát vybírá od některých podnikatelů peníze, aby je mohl dávat jiným podnikatelmů v protěžovaném odvětví, místo, aby chvíli čekal, než je tam ti první podnikatelé začnou utrácet - přestože ne v takové míře jako přímá dotace.
Dál, že o velkých penězích, které akcelerují vývoj jen některých odvětví (místo např. snížení daní), rozhodují většinou naprosto nekompetentní státní úředníci, kteří jsou úplně blbí a ve svém občanském životě jsou totální nicky (jinak by nezačali dělat politiku) a tady o nějaké koncepci zbytečno mluvit, stejně jako o vlivu často až kriminálním různých "zájmových" skupin a jednotlivců - dotace nevychází z nějaké reálné potřeby a protekcionismu vlastní (národní) výroby, ale prostě ze všiváctví, kamarádšoftů a "malých domů".
Dál i o tom, že potom importérský lobby válcujou národní produkty s ohledem na to, že tahají zboží ze zemí, kde stát výrobce zdaleka tolik neprudí a nezatěžuje.
Jak říká autor - je krize - kdo si proboha chce v krizi kupovat nový auto?? (a to ještě zase s milionem podmínek) - lidi chtějí a potřebují jiné věci, ale teď si budou kupovat a zadlužovat se na auta, protože dostanou na 1/7 jejich ceny dotaci
- co budou dělat vrakoviště, skládky, výrobci a servisy starých aut - a co se stane za 8 let, až z těhle levně koupených aut budou zase vraky a ti lidi zase nebudou mít na nový auto?
Dál, že o velkých penězích, které akcelerují vývoj jen některých odvětví (místo např. snížení daní), rozhodují většinou naprosto nekompetentní státní úředníci, kteří jsou úplně blbí a ve svém občanském životě jsou totální nicky (jinak by nezačali dělat politiku) a tady o nějaké koncepci zbytečno mluvit, stejně jako o vlivu často až kriminálním různých "zájmových" skupin a jednotlivců - dotace nevychází z nějaké reálné potřeby a protekcionismu vlastní (národní) výroby, ale prostě ze všiváctví, kamarádšoftů a "malých domů".
Dál i o tom, že potom importérský lobby válcujou národní produkty s ohledem na to, že tahají zboží ze zemí, kde stát výrobce zdaleka tolik neprudí a nezatěžuje.
Jak říká autor - je krize - kdo si proboha chce v krizi kupovat nový auto?? (a to ještě zase s milionem podmínek) - lidi chtějí a potřebují jiné věci, ale teď si budou kupovat a zadlužovat se na auta, protože dostanou na 1/7 jejich ceny dotaci

Na šrotovný se mi hrozně líbí jeden článek: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009041901
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Media vytahnou praseci chripku (uz jsme tu dlouho zadnou hrozbu nemoci nemeli), aby uz nemleli pul roku jen o krizi, jaka tu jeste nebyla, aby EU mohla vzapeti jednat, ze se nesmi jmenovat praseci, aby nezpusobila krizi v prasecim prumyslu, takze mexicka. Silene vrazdici, hlavne, ze ti lidé umreli na jiny nemoci stejne, jako se to muze stat pri klasicke chripce... Jako by to projednavani srotovnyho krizi vyresilo, najednou nikde.
Srotovny na cesky povahy hledajici slevy zapusobi famozne, sesrotujou svou stodvacu, koupej si fabii, pac byla prece o tricitku levnejsi...samo, ze na leasing...jenze opla, ten stastlivec delal v reznictvi a najednou nikdo nekupuje veprovy, pak jeste sileny kravy a nikdo nekupuje hovezi, ptaci chripka a drubezi uz taky ne. Pronajimatel kramu potrebuje z duvodu splaceni novyho roomstera, na kterej jeste dosahla norma srotovnyho, zvysit najem. Nas reznik uz neni reznikem...najednou bydli ve sve fabii a hudruje, ze si nepriplatil na verzi kombi, aby se mohl vyspat pohodlneji... No co, hlavne, ze srotovne splnilo, co melo...
Doplnte si uvozovky a
nebo
na konec dle svyho...
Prosim mods, aby to smazali, jestli se jim bude chtit, musel jsem se vykecat
Srotovny na cesky povahy hledajici slevy zapusobi famozne, sesrotujou svou stodvacu, koupej si fabii, pac byla prece o tricitku levnejsi...samo, ze na leasing...jenze opla, ten stastlivec delal v reznictvi a najednou nikdo nekupuje veprovy, pak jeste sileny kravy a nikdo nekupuje hovezi, ptaci chripka a drubezi uz taky ne. Pronajimatel kramu potrebuje z duvodu splaceni novyho roomstera, na kterej jeste dosahla norma srotovnyho, zvysit najem. Nas reznik uz neni reznikem...najednou bydli ve sve fabii a hudruje, ze si nepriplatil na verzi kombi, aby se mohl vyspat pohodlneji... No co, hlavne, ze srotovne splnilo, co melo...
Doplnte si uvozovky a


Prosim mods, aby to smazali, jestli se jim bude chtit, musel jsem se vykecat

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
Správně,kdo chce uživí se i v týhle uměle vyvolané krizi.Prostě žiju na co mám a nehoním machra.Venca píše:Tzv. "krize" je jen stav, kdy nenažraná nicnedělající obluda otevřela zeširoka tlamu a chytla do ní málo žrádla.
Takže nasrat, mrcho...!
* * *
Moc málo lidí se s tím umí vypořádat, proto tyhle "krize"...
.
Těm co mají práci, se to mluví, že nějaká krize není problém. Já o práci přišel, naštěstí jsem ale jinou hned sehnal. Bylo to ale sakra štěstí, jinak všude prd, všude stop stav, nikde neberou, spíš propouštějí. V některých oborech kšefty opravdu nejdou Znám několik případů lidí v okolí, co přišli o práci díky "krizi" nebo jim to bylo podáno jako důvod, včetně mýho tatíka. V oboru ve kterém tatík dělá, má sakra jméno a všechny firmy tady u nás by ho hned braly, kdyby měly kšefty, ale takhle smůla, všude stop stav. A pár lidí co znám to samý, nejsou to žádný líný lemry, co by se chtěli válet na pracáku, ale práci prostě neseženou, protože je nikdo nevezme. Já práci teď mám, ale s kšeftama to ve firmě taky nijak růžový není, jsem ve zkušebce a každý den může být posledním a můžu být na pracáku taky.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

Neměli bychom ale zapomínat, že šrotovné má dva významy. První, který tu vy probíráte je poznamenán krizí a pomoci automobilkám, ale ten druhý je si myslím mnohem důležitěší. Stát konečně přišel na to, že náš věkový průměr aut kolem 14 let je alarmující a proto je třeba občany motivovat ke koupi nového vozu. To co u nás se teprve teď začíná řešit je ve už třeba ve Francii dávno funguje (mají tam tuším už třetí dávku šrotovného), ale to jen tak naokraj. Nejde teda jen o to pomoct automobilkám (koneckonců těch pár aut co se u nás prodá žádnou automobilku nespasí), ale hlavně pomoct lidem ČR k modernějšímu vozu a tím i všem k větší bezpečnosti a ekologii. Myslím že je u nás hodně lidí co by šrotovné využilo i navzdory "krizi". Mě ani nikoho v mém okolí totiž krize nezasáhla, takže to vidím z jiného pohledu, tak proto ty uvozovky.
ex 95" E36 325TDS Cosmoschwarz metallic
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník
ex 94" E34 540iA- The Beast
98" E39 525TDS- dělník
Jestli si stát myslí že se zbavím byť 20let starého BMW za to 100% splehlivýho a skočím do pařeza v podobě např. Fobie s motorem jehož základ spočívá v motoru Š1000MB z kraje šedesátých let tak teda nevím no kdo komu v čem pomáhá.Navíc s mým čistým výdělkem 13000,- měsíčně a rodinou na krku mě nějakých zasraných 30000,-kč absolutně nechává chladným.Parda píše:Neměli bychom ale zapomínat, že šrotovné má dva významy. První, který tu vy probíráte je poznamenán krizí a pomoci automobilkám, ale ten druhý je si myslím mnohem důležitěší. Stát konečně přišel na to, že náš věkový průměr aut kolem 14 let je alarmující a proto je třeba občany motivovat ke koupi nového vozu. To co u nás se teprve teď začíná řešit je ve už třeba ve Francii dávno funguje (mají tam tuším už třetí dávku šrotovného), ale to jen tak naokraj. Nejde teda jen o to pomoct automobilkám (koneckonců těch pár aut co se u nás prodá žádnou automobilku nespasí), ale hlavně pomoct lidem ČR k modernějšímu vozu a tím i všem k větší bezpečnosti a ekologii. Myslím že je u nás hodně lidí co by šrotovné využilo i navzdory "krizi". Mě ani nikoho v mém okolí totiž krize nezasáhla, takže to vidím z jiného pohledu, tak proto ty uvozovky.

Pokud jde o tu ekologii, to snad ani není možné myslet vážně - zásadní ekologická zátěž je to auto vyrobit, sestavit, svézt díly ze všech koutů světa atd. Ekodaně jsou taky nesmysl, za základní "ekodaň", i když tak není nazvána, považuju spotřební daň z pohonných hmot - čím víc jezdíš/spotřebuješ, tím víc platíš.
Je jasné, že je spousta aut, které už nemají na silnicích co dělat, ale to, čím se chlubí Bursík (tuším 150tis odhlášených a sešrotovaných aut), je důsledek vymáhání pokut za povinné ručení a ekodaní za přepis u dokladů, ke kterým už dávno auta neexistují.
O čem se nepřu je ta bezpečnost, většina aut vyrobených do roku 2000 jí v dnešních měřítkách moc neoplývá. Další věcí ale je kvalita a trvanlivost vlastností nově vyrobených aut, protože crashtesty se dělají na autech nových, ne třeba pětiletých. A ta trvanlivost aut mi přijde, že klesá (nevím tedy, jestli na nosných částech aut, ale celkový dojem z nových aut je pro mě spíš, že jsou dost fórová).
Je jasné, že je spousta aut, které už nemají na silnicích co dělat, ale to, čím se chlubí Bursík (tuším 150tis odhlášených a sešrotovaných aut), je důsledek vymáhání pokut za povinné ručení a ekodaní za přepis u dokladů, ke kterým už dávno auta neexistují.
O čem se nepřu je ta bezpečnost, většina aut vyrobených do roku 2000 jí v dnešních měřítkách moc neoplývá. Další věcí ale je kvalita a trvanlivost vlastností nově vyrobených aut, protože crashtesty se dělají na autech nových, ne třeba pětiletých. A ta trvanlivost aut mi přijde, že klesá (nevím tedy, jestli na nosných částech aut, ale celkový dojem z nových aut je pro mě spíš, že jsou dost fórová).
E39 535i sedan
- marlin
- Příspěvky: 2059
- Registrován: 17. 02. 2007 22:37
- Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
- Kontaktovat uživatele:
Tak pozor. Já taky defacto té slavné "krizi" přišel o práci (novoborsko, a sklárna), i když je pravda že to bylo na konci minulého roku, ale přesto. Ale práci jsem si našel hned a dokonce na okrese. Takže já žádný problém ohledně krize nevidím. Ale možná to je jinde fakt horší.BOOST píše:Těm co mají práci, se to mluví, že nějaká krize není problém..
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
-
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 18. 09. 2007 21:18
- Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem
ono je to hodně o přístupu,jestli opravdu chceš pracovat,nebo si chceš vybírat,co ti voní a co nemarlin píše:Tak pozor. Já taky defacto té slavné "krizi" přišel o práci (novoborsko, a sklárna), i když je pravda že to bylo na konci minulého roku, ale přesto. Ale práci jsem si našel hned a dokonce na okrese. Takže já žádný problém ohledně krize nevidím. Ale možná to je jinde fakt horší.BOOST píše:Těm co mají práci, se to mluví, že nějaká krize není problém..