Co žere víc e30 325iX nebo 325i automat?
Co žere víc e30 325iX nebo 325i automat?
Potřebuji zjistit informace o tom jaký ze dvou výše uvedených typů má větší spotřebu. 90% provozu je po městě. Díky za praktické zkušenosti.
- Lospiratos
- Příspěvky: 957
- Registrován: 12. 03. 2006 20:33
- Bydliště: Praha7
hele pirate je to fakt dulezity chapes...on jezdi po meste 90% svejch cest navic nekde JC coz asi chapes ze se nedat reba s nama v praze srovnavat...my taj stojime v zacpe prumerem tak 1-2 hodiny denne ale na jihu? tybláho to musi bejt teprve zradlo...potom je dost zasadni rozdil zda ujedes cestu dlouhou neuveritelnejch 15km pres cely mesto se spotrebou 16 nebo 17 l na sto



smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Re: Co žere víc e30 325iX nebo 325i automat?
Tabulkově je ten rozdíl asi o 0,4 litru vyšší u 325iX.Kovi píše:Potřebuji zjistit informace o tom jaký ze dvou výše uvedených typů má větší spotřebu. 90% provozu je po městě. Díky za praktické zkušenosti.
Nezapomeň, že tyhle auta jsou starý cca 18-22 let, nacházejí se v opravdu různých stavech.
Praktický hodnoty se liší podle stylu jízdy a druhu provozu.
V tomhle případě bych spotřebu vůbec neposuzoval - rozhodnutí bych podřídil spíš tomu, jestli chci 4x4 nebo zrovna automat (nebo iX automat..).
Chci 325i, ale zrovna je na skladě ve slušném stavu a rozumné peníze pouze ixo nebo automat. V touringu jsem se s 325i s mech. řazení šoural po své městské trase v průměru lehce přes dvanáct. E28 s automatem a s etou těch 16 zkrmila. Nevím co je větší zlo, pohon 4X4 nevyužiju a automat není po mých zkušenostech až tak strašný. Sežere pohon 4x4 325 hodně výkonu, ten automat asi víc co?
- aristoloser
- člen E30.cz
- Příspěvky: 1312
- Registrován: 20. 01. 2008 14:52
- Bydliště: nový knín
- Kontaktovat uživatele:
ber ixo a neřeš,když se po městě naučíč eko,tak budeš v poho a v zimě oceníš 4x,
e21_1994-1995ex/e30_2004-2009 2x ex/e39_2009-2014-nikdy více!ex/e30_2012-2016tour 313i arbeiter wagen ex/ e36_2014-tour 318i frauen wagen,e38_allte father wagen 730i v8
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,
http://www.filmcarsrent.cz
Fair Trade-Ardo,Konyyy,Jan Kučera,Wild,Semry, Tumage,
Hledám, hledám, ale v mé cenové kategorii auta na štrachání o víkendu jsem v poslední době na nic nenarazil. Bez báwa v garáži si připadám nějaký méněcený. Už jsem tak zblblej , že jsem aspoň začal ladit babettu. Z kopce s mým 1q jsem z ní vytáh 55km a to už mi ty stromky lítaj pěkně rychle kolem plachet




Já se z tebe poseru, inženýreKovi píše:Hledám, hledám, ale v mé cenové kategorii auta na štrachání o víkendu jsem v poslední době na nic nenarazil. Bez báwa v garáži si připadám nějaký méněcený. Už jsem tak zblblej , že jsem aspoň začal ladit babettu. Z kopce s mým 1q jsem z ní vytáh 55km a to už mi ty stromky lítaj pěkně rychle kolem plachet![]()
![]()

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
- Martin_BMW
- Příspěvky: 230
- Registrován: 25. 10. 2004 11:13
- Bydliště: New Bor City
- Kontaktovat uživatele:
- Martin_BMW
- Příspěvky: 230
- Registrován: 25. 10. 2004 11:13
- Bydliště: New Bor City
- Kontaktovat uživatele:
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
dela to temer kazdej automat, jedno jaka znacka auta... das D a auto pomalu jede, pokud ho nebrzdisVenca píše:Pri volnoběžných otáčkách to snad dělat nemá...Martin_BMW píše:Nevim s jakym automatem mas zkusenosti, ale u 750i E32 zaradis D a auto skubne dopredu. Pak staci jen pustit brzdu a uz se rozjizdi. E30 je z stejneho roku, pochybuju, ze je v necem lepsi.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Jezdil jsem s větší potvorou (KNA250/KNB250), automat ZF, 4 stupně dopředu i dozadu.Max-Max píše: dela to temer kazdej automat, jedno jaka znacka auta... das D a auto pomalu jede, pokud ho nebrzdis
Tam to nepřicházelo v úvahu, při volnoběhu se nesměla ani hnout - naopak pohyb svědčil o špatné funkci.
Zřejmě to má osobní auto záměrně.
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Automat neber, je to peklo na zemi. Tak špatně se mi nejezdilo ještě s ničím. Jediná pozitivní vlastnost automatu je v tom, že ho lze předělat na manuál. Spotřeba? U 320 rv. 1990 v perfektním stavu nešla při běžné jízdě pod 12,5, po přestavbě 10 (mluvím o LPG). Na české poměry automat rozhodně NENÍ, tak např. když dojíždíš náklaďák či traktor, tak pomalu uvolňuješ pedál plynu, auto to vyhodnotí jako nižší zátěž, přeřadí nahoru a auto vyrazí kupředu. Také na projíždění zatáček pod plynem zapomeň (auto podřadí, ze zatáčky vyjedeš se řvoucím motorem pomaleji, než jsi do ní vjel). Vysoké opořebení brzd! Na brždění motorem zapomeň (taková funkce tam sice je, ale funguje to jinak než normálně). Automat je choulostivý, snadno se rozseká, má svou vlastní řídící jednotku, je strašně těžký, musí se v něm každou chvíli měnit 1/4 olejové náplně (když vyměníš celý, zničí se to). Razantnější rozjezd ti přijde jako když ti prokluzuje spojka (motor řve na stejných otáčkách, auto se poooomalu rozjíždí). Auto 320 jelo pomaleji než 316 s manuálem (vše bylo v perfektním stavu). Na jakési sportování to má tzv. kick-down, takže když dáš plný plyn, tak to chvíli neřadí, ale veětšinou to nefunguje, protože když stiskneš plyn silou, což je většinou ten případ, tak se spínač rád zasekne, a musíš ho rozpojit rukou, jinak jedeš po městě celou dobu na 1. rychl. stupeň. Když startuješ, musíš si dát pozor, abys neměl páku v poloze jízdy, jinak auto nestartuje. Tzn. musíš se podívat, co tam je, přeřadit, nastartovat, znovu se podívat, zařadit, čekat až to cukne a rozjet se. Celé to trvá naprosto neuvěřitelnou dobu a v obtížných dopravních situacích to způsobuje nemalé potíže a stres. V manuálu stiskneš spojku, startuješ, bez dívání řadíš a okamžitě jedeš, což celé stihneš i za 1 sekundu. Řadící páka automatu má vodorovné madlo, které má vespoda tlačítko, které musíš stisknout při změně. Způsobuje to mozoly! Taky jsem zvyklý při parkování zabrzdit rychl. stupněm. Automat má také parkovací brzdu, ale není moc účinná; když od auto odcházíš, stojí, a když k němu přijdeš, je opřené o auto před tebou. Automat je prostě takový tlumič vášně (v angličtině je hezký termín "mokrá deka"), který udělá z agilního spotrovního vozu neohrabaný vagón metra. Fakt, že tlumí hluk, neospravedlňuje použití toho zařízení. Automat je buď pro postižené osoby, nebo pro řidiče - kriply, kteří nejsou schopní se do automobilu vcítit a potřebují jednoduché nastavení jede-nejede.
Promiňte mi tento výlev, jsem zrovna kapku nalitej.
Promiňte mi tento výlev, jsem zrovna kapku nalitej.
uz dlouho jsem tak nezasmal jako ted
pry mozoly ... dik prodlouzil jsi mi zivot o 3 dny nejmin 
abych to shrnul, to ze neumis jezdit s automatem jsi tu popsal tak jak nikdo jiny




abych to shrnul, to ze neumis jezdit s automatem jsi tu popsal tak jak nikdo jiny

prodavam ND z techto aut: E38 730iA M60 V8, 730iL piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Ano, mozoly. Ono totiž strašně mě sralo, jak když byl úplně studený, čerstvě nastartovaný motor, tak automat řadil na dvojku při nejakých 3000 - 3500 otáčkách, takže jsem stejně jezdil na manuální režim a neustále kvedlal s řadící pákou. Ta má dole takové tlačítko přes celou šířku páky, které se ale zvedá k jedné straně a na druhé zůstává jakoby stisknuté. Když několikrát za minutu musíš konečky prstů zmáčknout tohle tlačítko, abys to převolil, tak si ti po čase začnou dělat poměrně bolestivé mozoly na dlani před prsty, podobně jako třeba při práci s nářadím s násadou.T613 píše:uz dlouho jsem tak nezasmal jako ted![]()
![]()
pry mozoly ... dik prodlouzil jsi mi zivot o 3 dny nejmin
abych to shrnul, to ze neumis jezdit s automatem jsi tu popsal tak jak nikdo jiny
Mimochodem otáčivý volič režimů (ekonomik, sport, manuál) je taky kapitola sama pro sebe.
Neumím jezdit s automatem. Hm, nepřu se. V americe jsem jezdil s vozem Chevrolet Caprice. Mělo to automat s voličem nahoře za volantem na krytu řídící tyče. Jízda připomínala řízení říčního parníku Primátor Dittrich. Skoro šestimetrový vůz s pětilitrovým (?, asi) motorem se do zatáček ovládal s určitým předstihem, motor měl typické otáčky 1500 a nikdy nešel přes 2000. Nic podobného jako kick-down nebylo potřeba, nikdy jsem nikoho nedojel jako tady, protože tam si prostě přejedeš do pruhu jedoucího tvou rychlostí a tím to hasne. Jede to prostě samo, a to za v přepočtu 15/100 89 okt. Navíc můj typ měl jakési prototypové varování, když jsem se ocitl blízko bílé čáry vymezující pruh, ozval se gong a řízení mírně ztuhlo. Svezení to bylo pohodlné, ale absolutně nesportovní a nic podobného bych tady nechtěl. V Mexiku jsem 14 dní řídil vůz Bentley a ten byl navíc tišší a podvozek lépe seděl a filtroval nerovnosti, taky jsem s ním neměl nejmenší potíže. 14/100 93 okt. Takže předchozí zkušenosti s automaty jsem měl pozitivní. Takovýto problém v Evropě jsem opravdu nečekal, tady se to prostě neužije. Silnice samá zatáčka, dálnice samé zrychlení, drahé palivo...