UPRAVA MOTORU
UPRAVA MOTORU
ZDAR MAM DOTAZ JAK SE UPRAVUJE MOTO 2,7 ETA ABY MELA KOLEM 200 PS?PRY SEE TAM DA HLAVA Z 2 LITRA A TO STACI?NOBO CO VSECHNO SE MUSI UDELAT
Re: UPRAVA MOTORU
No najprv by si potreboval nahradny motor, pre istotu, ktory ti uplne nahodou mozem dodatC.DANI píše:ZDAR MAM DOTAZ JAK SE UPRAVUJE MOTO 2,7 ETA ABY MELA KOLEM 200 PS?PRY SEE TAM DA HLAVA Z 2 LITRA A TO STACI?NOBO CO VSECHNO SE MUSI UDELAT

Faszom a seggedbe verem te buzi 

UPRAVA MOTORU
FAJN A ZATO CHCES KOLIK?A NEMUZES MI JESTE RICT CO OSTATNIHO NATO POTREBUJU A NAKOLIK ME TO TAK VYJDE?JESTLI TOTIZ NEBUDE LEPSI KOUPIT ROVNOU 3,5 ZA 10 TIS
Re: UPRAVA MOTORU
No urcite to bude chciet minimalne aj RJ, mozno vahu vzduchu... nemam s tym skusenostiC.DANI píše:FAJN A ZATO CHCES KOLIK?A NEMUZES MI JESTE RICT CO OSTATNIHO NATO POTREBUJU A NAKOLIK ME TO TAK VYJDE?JESTLI TOTIZ NEBUDE LEPSI KOUPIT ROVNOU 3,5 ZA 10 TIS


Faszom a seggedbe verem te buzi 

Re: UPRAVA MOTORU
Napiš na co to auto chceš používat?
Na sprinty na 400m nebo na normální jízdu, nebo na okruhy, nebo na co?
A taky záleží z čeho vycházíš(myslím díly).
Na sprinty na 400m nebo na normální jízdu, nebo na okruhy, nebo na co?
A taky záleží z čeho vycházíš(myslím díly).
Ondra ex.M-Fahrer
Uplně vyčerpávající odpověď najdeš na http://www.e30.de , ale jestli Ti germánština nesedí, shrnu to.
Než začneš:
Je důležité si uvědomit, že e30 je chabrus na brzdy, takže ty bys měl updatovat společně s motorem i podvozek. Jen pro pořádek, pružiny, tlumiče, stabilizátory a kotouče. Nic nezkazíš rozpěrami vpředu i vzadu a vyžšími koly s nízkoprofilovými pneumatikami. To je základ, bez změny těchto dílů a vyhnání výkonu motoru máš v pazouře neřiditelnou střelu s různou dráhou letu. Za ušetřené peníze můžeš koupit hezký kousek žuly na pomníček do nějaké zatáčky.
Varianta 1:
socka
Zahoď katalyzátor a chvíli se povoz, rozdíl zaručeně poznáš. Jestli to nebude stačit, vykopni ETA hlavu, nasaď hlavu se širokými kanály. Ta se vyskytovala v 320, nebo v 323. Hlavu můžeš nechat snížit, v jedné části dosedací plochy hlavy je taková jako mistička, to je maximální hloubka, kam až se dá hlava ubrat (do zarovnání s okolním materiálem). BEZPODMÍNEČNĚ MUSÍ mít sedmkrát uloženou vačku a dvojité pružiny. Přehoď váhu vzduchu a řídící jednotku z 323 a kompletní motorovou elektriku!
To sice není oněch 200 PSů, ale je to za míň peněz. Taková Špidla varianta.
Varianta 2:
Zahoď kat, jako v předchozím případě
a implantuj díly z 320, 323, nebo E28 520 po 8/82. Uber hlavu, opět platí sedmkrát uložená vačka atd. Sežeň a vyměň kliku z 324 D/TD je kovaná narozdíl od ostatních, které jsou odlité. Vyměň písty za lehčí. Sežeň si ostrou vačku, jakému úhlu dáš přednost je na Tobě. S úhlem vačky souvisí software v e-prom paměti ŘJ TEN JE NUTNÉ VYMĚNIT! Pokud to začíná být nesrozumitelné, nebo si na to netroufáš rovnou se na to vykašli, nebo najdi někoho, kdo to už dělal, nebo umí (opravdu umí) udělat, jinak zlikviduješ týdny práce, shánění, peněz a iluzí v jediném okamžiku pokusu nastartovat. Pak už snad zbývají "jen" takové drobnosti jako filtr a laďák, ale to je jiná kapitola.
Pro obě varianty:
Musíš vyměnit otáčkoměr. Taky bys měl dát diferenciál podle toho na co chceš auto používat, jestli budeš vozit pytle s cementem, nebo předjíždět Schumachera.
NA HLAVU Z 325i SE VYKAŠLI! Má sice větší ventily, ale právě proto je neotevře tak hluboko při ubrané hlavě a ze stejného důvodu má mezi ventily míň materiálu a ochotněji praská.
P.S. Brutality záměrně neuvádím, taxe na ně neptej
P.P.S. NA MODRÝ LEDKY A SUŠÁK NA PRÁDLO SE VYSER
Než začneš:
Je důležité si uvědomit, že e30 je chabrus na brzdy, takže ty bys měl updatovat společně s motorem i podvozek. Jen pro pořádek, pružiny, tlumiče, stabilizátory a kotouče. Nic nezkazíš rozpěrami vpředu i vzadu a vyžšími koly s nízkoprofilovými pneumatikami. To je základ, bez změny těchto dílů a vyhnání výkonu motoru máš v pazouře neřiditelnou střelu s různou dráhou letu. Za ušetřené peníze můžeš koupit hezký kousek žuly na pomníček do nějaké zatáčky.
Varianta 1:
socka
Zahoď katalyzátor a chvíli se povoz, rozdíl zaručeně poznáš. Jestli to nebude stačit, vykopni ETA hlavu, nasaď hlavu se širokými kanály. Ta se vyskytovala v 320, nebo v 323. Hlavu můžeš nechat snížit, v jedné části dosedací plochy hlavy je taková jako mistička, to je maximální hloubka, kam až se dá hlava ubrat (do zarovnání s okolním materiálem). BEZPODMÍNEČNĚ MUSÍ mít sedmkrát uloženou vačku a dvojité pružiny. Přehoď váhu vzduchu a řídící jednotku z 323 a kompletní motorovou elektriku!
To sice není oněch 200 PSů, ale je to za míň peněz. Taková Špidla varianta.
Varianta 2:
Zahoď kat, jako v předchozím případě

Pro obě varianty:
Musíš vyměnit otáčkoměr. Taky bys měl dát diferenciál podle toho na co chceš auto používat, jestli budeš vozit pytle s cementem, nebo předjíždět Schumachera.

P.S. Brutality záměrně neuvádím, taxe na ně neptej

P.P.S. NA MODRÝ LEDKY A SUŠÁK NA PRÁDLO SE VYSER
BMW RULEZZZ !
jednodušší řešení?
No a nešlo by to udělat jednodušeji z 320? Co kdybych do 320 (nebo 325) ''swapnul'' celej spodek motoru Eta (blok, klika, písty...) a zbytek (hlavu, váhy vzduchu, sání) bych zachoval původní 320.
Mňo, v podstatě by to i šlo, ale rovnou si k tomu sežeň ten pomník. 320 má vzadu bubny a brzdí ještě hůř, bez lepších kotoučů všude a lepších brzdičů bych se do toho asi nepouštěl, je to fakt vo držku.Saigone píše:No a nešlo by to udělat jednodušeji z 320? Co kdybych do 320 (nebo 325) ''swapnul'' celej spodek motoru Eta (blok, klika, písty...) a zbytek (hlavu, váhy vzduchu, sání) bych zachoval původní 320.
To si teda piš, že zůstane pohromadě, 525e do 8/85 měla kompresi 11:1 a taky to přežila.Anonymous píše:nechci vam do toho kecat ale ten blok z ety, to by asi hlava z 320 nemusela zustat pohromadě, možna ne ale njdřiv bych se někoho s takovym motorem skusil najít, protože to podle myho hodne zvedne kompresi v motoru což ti sice výkon přidá......![]()
Sorry Ivo, ale nemáš pravdu. Co si myslíš, že lítá v Alpině C2?Ivo píše:Eta to nevydrží !!!!!! nejleší je mít dobrou dvaapůlu!!!!
BMW Alpina C2-2.7, 2693ccm, 210 PS, 267 Nm / 4500 U/min, 10,2 :1, BoschMotronic II. Není to náhodou původně eta?
A včíl mudruj

Tohle nějak nechápu??? Proč by kára musela bejt původně eta? Ale jinak souhlasím, nalož tomu za studena a máš z palice vrtuli.GeRoX píše:ale vydrzi...pokud je to delano jakoby "na etu" (cili kara je puvodne eta) tak to vydrzi...
...je jasny ze plny kotel za studena mu asi neprispeje...
BMW RULEZZZ !