sirka kola/zrychleni

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Cr4sh
Příspěvky: 35
Registrován: 06. 04. 2007 23:05

sirka kola/zrychleni

Příspěvek od Cr4sh » 17. 02. 2008 21:44

zdravim, zajimalo byme jakej je rozdil v akceleraci napr. na kolech 225/45 r16 a 195/55 r15 u auta ktery ma 140 koni? e36....
BMW 318iS (103kW) Obrázek

Uživatelský avatar
Raaadja
Příspěvky: 114
Registrován: 13. 09. 2007 21:49
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Raaadja » 17. 02. 2008 23:14

Nikdy jsem to nezkoušel změřit, ale řekl bych, že rozdíl nepoznáš. Větší valivý odpor širších gum se projeví až při vyšších rychlostech, takže zrychlení 0-100 bych očekával totožný. Řekněme, že v rychlostech někde nad 150 by nějaký rozdíl patrný být mohl. Mnohem větší vliv ale bude mít obvod kola, jehož odchylka je přes 2%. Pokud jsem dobře počítal.
Touring 318i E30 M40 - po výměně motoru -> 318i E30 M43 - díky, brácho...

Pomozte mi vymýtit smrt z našich silnic - jezděte po chodníku

Uživatelský avatar
Cr4sh
Příspěvky: 35
Registrován: 06. 04. 2007 23:05

Příspěvek od Cr4sh » 18. 02. 2008 14:40

ok ok.. me porave kamos zarazil tim zemi tvrdohlave tvrdi ze mam o sekundu pomalejsi zrychleni na kilo nez na uzsich kolech .... tosemi zda fakt brutal.... naky ty setinky urcite jo ae sekunda :-( tomu neverim
BMW 318iS (103kW) Obrázek

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 18. 02. 2008 17:07

to už bych řekl, že bude mít větší vliv, jestli máš správně nahuštěný kola.
Jinak si myslím, že na sprint bych spíš nazul ty širší a určtiě vyrazil lépe.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 18. 02. 2008 17:17

Taky si myslím že šířka pneu to nijak k horšímu neovlivní,druhá věc je jaký je váhový rozdíl mezi disky,jeslti 7x15,nebo 9x16,(samo že záleží na výrobci),jestli je rozdíl 2,5kg na kolo,už by to mohlo jít trochu znát.

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 18. 02. 2008 18:40

V létě jezdím 225/50/R15 a přes zimu 195/65/R15, oboje na origo BMW pavučinách. Problém je ten že na 195 se nemůžu rozjet... Ale na 3. stupeň kdy je to už uklidněný to zrychluje víc jak na 225... ne zas nějak extrémně, ale malej rozdíl tam je..

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 18. 02. 2008 19:18

a jak jsi to meril?

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 18. 02. 2008 19:47

Nijak jsem to neměřil, ale vzhledem k tomu že na obou pneu už mám najetých pár km tak mi to tak prostě přijde, hlavně to byl rozdíl když jsem jel do servisu na 225 a zpět na 195... vzpomínám že na mojí první 318i m10, jsem taky testoval a tam byl ten rozdíl hodně a hodně citelnej, to bylo 195/60/R14 a pak se naskytlo za dara 175/60(65)/R14 tak jsem to tam dal, sice to plavalo ale na akceleraci to byl opravdu velký rozdíl... na 325 to takový rozdíl není... :wink:

Uživatelský avatar
domaz
Příspěvky: 102
Registrován: 25. 05. 2004 13:06
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od domaz » 18. 02. 2008 21:53

Dolfa 325i píše:Nijak jsem to neměřil, ale vzhledem k tomu že na obou pneu už mám najetých pár km tak mi to tak prostě přijde, hlavně to byl rozdíl když jsem jel do servisu na 225 a zpět na 195... vzpomínám že na mojí první 318i m10, jsem taky testoval a tam byl ten rozdíl hodně a hodně citelnej, to bylo 195/60/R14 a pak se naskytlo za dara 175/60(65)/R14 tak jsem to tam dal, sice to plavalo ale na akceleraci to byl opravdu velký rozdíl... na 325 to takový rozdíl není... :wink:
Ale ten rozdil je kvuli ruzny vysce gumy. Rozdilny prumer -> rozdilny obvod -> jina paka -> vsecko jinak....

Sirka podle me ma v provozu naprosto nepozorovatelnej vliv (pokud to neni o pul metru). Poznas to jenom na prednich kolech a jenom kdyz nemas servo.... ;)

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 18. 02. 2008 22:00

Nebo když vletíš na vodu. :lol: :lol:
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 19. 02. 2008 06:20

domaz píše:
Dolfa 325i píše:Nijak jsem to neměřil, ale vzhledem k tomu že na obou pneu už mám najetých pár km tak mi to tak prostě přijde, hlavně to byl rozdíl když jsem jel do servisu na 225 a zpět na 195... vzpomínám že na mojí první 318i m10, jsem taky testoval a tam byl ten rozdíl hodně a hodně citelnej, to bylo 195/60/R14 a pak se naskytlo za dara 175/60(65)/R14 tak jsem to tam dal, sice to plavalo ale na akceleraci to byl opravdu velký rozdíl... na 325 to takový rozdíl není... :wink:
Ale ten rozdil je kvuli ruzny vysce gumy. Rozdilny prumer -> rozdilny obvod -> jina paka -> vsecko jinak....

Sirka podle me ma v provozu naprosto nepozorovatelnej vliv (pokud to neni o pul metru). Poznas to jenom na prednich kolech a jenom kdyz nemas servo.... ;)
To je pravda že skutečná rychlost se může lišit dle pneu (čekal jsem kdo se ozve) :) ...taky zimáky mají větší valivý odpor jak letní.., nicméně vzhledem k tomu kolik jsem najel na různých pneu tak si stojím za svým, na užších pneu je to auto prostě živější, hlavně u nižších obsahů to je dost znáti! :wink: To je moje zkušenost a můj názor :D

Odpovědět