M10B18 vs. M40B18

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 15. 01. 2008 10:32

Jednodussi je urcite a urcite vydrzi lip horsi zachazeni nez M40...
Pokud bych si mel vybrat z obyc. 18ky, tak bych sel do M10 icka..
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 15. 01. 2008 10:57

mě M40 motor nepřipadl tak složitej a u M10 se tu taky řeší nevyřešitelný dlouhý starty, padání otáček ap.
Ta elektrika není zase tak strašně složitá, abyses v tom nezorientoval - myslím :-)
Nepřipadá mi, že by měl M40 při horším zacházení problémy.
To už jsou právě ty dohady o nesmrtelnosti.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 01. 2008 10:59

kup si favorita
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 15. 01. 2008 11:00

Max-Max píše:kup si favorita
favorita nebrat teď jsem se z radosti jednoho zbavil nejede dělá kraval klepe se netopí no prostě hnus :?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

handbrake
Příspěvky: 52
Registrován: 05. 01. 2008 22:02
Bydliště: Žilina/Brno

Příspěvek od handbrake » 15. 01. 2008 11:30

M40TURBO píše:
Max-Max píše:kup si favorita
favorita nebrat teď jsem se z radosti jednoho zbavil nejede dělá kraval klepe se netopí no prostě hnus :?
diky za radu :D auto na bezne jazdenie uz mam, teraz by som rad nieco na obcasnu zabavu cize radsej to BMW. favorit neni moje gusto (ani auto, ani bicykel)
chcelo by to bmw . . .

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 499
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 15. 01. 2008 18:40

M40 je na bezny jezdeni optimalni, na divocinu je M20 a dalsi vicevalce.
Kdyz se v tom chces vrtat a bastlit jdi proti casu vyvoje -> M10. :twisted:

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 15. 01. 2008 19:17

handbrake píše:
M40TURBO píše:
Max-Max píše:kup si favorita
favorita nebrat teď jsem se z radosti jednoho zbavil nejede dělá kraval klepe se netopí no prostě hnus :?
diky za radu :D auto na bezne jazdenie uz mam, teraz by som rad nieco na obcasnu zabavu cize radsej to BMW. favorit neni moje gusto (ani auto, ani bicykel)
e30 na zabavu jako druhe auto? 325i(jede),aj 320i(aspon zvuk) nebo 318is (uz se taky trochu hejbe)
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

handbrake
Příspěvky: 52
Registrován: 05. 01. 2008 22:02
Bydliště: Žilina/Brno

Příspěvek od handbrake » 15. 01. 2008 20:27

samiq píše:M40 je na bezny jezdeni optimalni, na divocinu je M20 a dalsi vicevalce.
Kdyz se v tom chces vrtat a bastlit jdi proti casu vyvoje -> M10. :twisted:
M20B20 nechcem platit na poistke a M20B25 si nemozem dovolit, rovnako ako iS. nemam stalu pracu, len kde tu cosi cize 318 kvoli poistkam a asi teda M10 kvoli bastleniu :D moja prva zadokolka cize mi nedostatok vykonu snad vadit nebude. ide o pocit nie o cisla . . .
chcelo by to bmw . . .

georgewolfik
Příspěvky: 1890
Registrován: 05. 08. 2006 11:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od georgewolfik » 15. 01. 2008 21:52

tak něco do vínku...měl jsem všechny 1.8 prvně M10 pak M40 a ted M42 všechny motory postupně v jedné karoserii!!

M10 - neskutečnej držák jen ta spotřeba,(kolem 13L) dával jsem tomu vždy neskutečnou čočku a vydržel bez problémů!

M40 - oproti M10 jsem pocítil výkonový nárust a zprvu docela příjemné vlastnosti motoru ale bohužel jsem byl zvyklej na hrubé zacházení k motůrku což se asi po 5000 km projevilo vačkou hydrošteli a podobně ale spotřeba byla o poznání lepší pak asi při 190km/h prdl píst a bylo vymalováno narychlo jsem sehnal jinou M40 a to už byl totální šicí stroj. Spotřeba kolem 8-9L

M42 - po osazení do kastle a nastartování mi tenhle motor tak trochu přirostl k srdci, je trochu náročnější na peníze co se rozvodů týče ale jede pěkně(na to že je to 1.8) a spotřeba velké BC hlásí většinou kolem 7,5 - 8L/100, ale skotečnost je taková že jsem kolem 9-10 litrů jelikož se rád svezu maximální rychlost byla dle GPS 238km/h ale už je na tom dosti úprav!! ovšem sečteno podtrženo povedený motor.(malé emko)

:wink:
Obrázek
http://www.youtube.com/watch?v=HdXYsiuD0zs comntář by BOOOBIKÁÁÁÁ
www.vlk-art.cz 776 390 176

handbrake
Příspěvky: 52
Registrován: 05. 01. 2008 22:02
Bydliště: Žilina/Brno

Příspěvek od handbrake » 17. 01. 2008 12:04

no tak zatial diky za vsetky rady este som tot nedavno zistil ze M10B18 bola aj karburatorova aj s priamym vstrekovanim to ma este trochu zmiatlo . . . mozno skoda ze je ta karburatorova uz fakt slaba..
chcelo by to bmw . . .

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 16. 02. 2008 00:26

Dolfa 325i píše:Já měl první BMW s M10 a maximální spokojenost..rozvod řetěz, víčko rozdělovače a myslím že i palec tam pasuje ze škodovky (s tím palcem si teď nejsem jist, je to 9 let) :arrow: není tam zarážka proti pootočení takže když jsem chtěl jezdit divočinu tak se jen pootočilo víčkem rozdělovače, v nízkých ot. to haprovalo ale ve vyšších "oheň"...a zas naopak když se jela dálka..+ ještě zprůchodnit výfukovou soustavu..Když auto jelo bez omezovače tak 2 stupeň se dal vytočit až na 120 (s omezovačem kolem 90), 3 stupeň byl rekord 160-170...zkrátka se motor ochotně nechal vytáčet až na zarážku otáčkoměru (možná to šlo i dál..).Spotřeba na dálku byla reálných 7 na 100 +- nějaká deci..Auto jsem měl přes 2 roky a vůbec se nešetřilo a motor byl stále ve skvělé kondici a bez problémů až na spotřebu oleje (asi 3-4 litry do výměny,t.j. 10000 km)..Když se o motor dobře staráš a dáš mu co potřebuje tak věřím tomu že je nesmrtelnej.. Toť moje zkušenost s M10.. :wink:

Ten palec tam nepasuje :-D to vím
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 16. 02. 2008 01:36

Helldiver píše:Na ladenie je na 100% vhodnejsi M10. Alpina z neho v E21 dostala celkom slusny vykon :wink: (tusim sa to volalo Alpina A4 320i, 160PS s mechanickym kugelfischer vstrekovanim z 2L objemu), M10 prekopane na karbece dodnes jazdia vo vselijakych zavodakoch, naporti tomu mi neni zname ze by ktokolvek upravoval M40 (okrem jednej M40 turbo tu na fore, ale tak to je uz uplne ina kapitola...), tazke asi na tom nieco bude... Na druhej strane uznavam, ze pokial su oba motory v rovnakom obstojnom stave, tak by na bezne presuvanie z bodu A do bodu B mal byt teoreticky vhodnejsi M40 (vyssi vykon, nizssia spotreba, mensia servisna narocnost - odpada nastavovanie ventilov...).
Tak ale M10 1.8 a M10 2.0 jsou dva různý motory, těch 2litrů je jak šafránu :wink:
E36 323i coupé

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 16. 02. 2008 10:57

To sice ano, ale lisia sa len objemom - teda ak z poladeneho 2L dostanes 160-170PS, tak z 1.8 mozno 140-150... V principe su to zhodne motory.
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 16. 02. 2008 11:19

Helldiver píše:To sice ano, ale lisia sa len objemom - teda ak z poladeneho 2L dostanes 160-170PS, tak z 1.8 mozno 140-150... V principe su to zhodne motory.
Přidej... :wink:
www.zlinczf.net/~sild/M10_2002.pdf

v englandu jezdivaji M10B18 na karbecich zavody do vrchu ... mivaji 200-220PS...
Obrázek

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 16. 02. 2008 11:36

Jasne, ale tak dal som len realisticky odhad v domacich podmienkach, no :) .
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 17. 02. 2008 18:48

Stenlie píše:
Dolfa 325i píše:Já měl první BMW s M10 a maximální spokojenost..rozvod řetěz, víčko rozdělovače a myslím že i palec tam pasuje ze škodovky (s tím palcem si teď nejsem jist, je to 9 let) :arrow:

Ten palec tam nepasuje :-D to vím
no tak rozvodovej řetěz taky těžko, škocna to má v bloku vačici, takže ten řetěz by délkově vycházel možná na čerpadlo, možná .

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 18. 02. 2008 06:30

Kony píše:
Stenlie píše:
Dolfa 325i píše:Já měl první BMW s M10 a maximální spokojenost..rozvod řetěz, víčko rozdělovače a myslím že i palec tam pasuje ze škodovky (s tím palcem si teď nejsem jist, je to 9 let) :arrow:

Ten palec tam nepasuje :-D to vím
no tak rozvodovej řetěz taky těžko, škocna to má v bloku vačici, takže ten řetěz by délkově vycházel možná na čerpadlo, možná .
podle mě myslel že m10 narozdíl od m40 má rozvodový řetěz a že víčko a palec pasují ze škodovky
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 18. 02. 2008 07:21

M40TURBO píše:
Kony píše:
Stenlie píše:
Ten palec tam nepasuje :-D to vím
no tak rozvodovej řetěz taky těžko, škocna to má v bloku vačici, takže ten řetěz by délkově vycházel možná na čerpadlo, možná .
podle mě myslel že m10 narozdíl od m40 má rozvodový řetěz a že víčko a palec pasují ze škodovky
Asi jsem to trošku blbě napsal, místo čárky sem tam měl dat tečku :lol: ..Samozřejmě že jsem nemyslel že řetěz pasuje ze škodky :wink:
A jak pak dodal kolega, tak ten palec taky ne...jen to víčko rozdělovače 8)

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 18. 02. 2008 22:59

Dolfa 325i píše:
M40TURBO píše:
Kony píše: no tak rozvodovej řetěz taky těžko, škocna to má v bloku vačici, takže ten řetěz by délkově vycházel možná na čerpadlo, možná .
podle mě myslel že m10 narozdíl od m40 má rozvodový řetěz a že víčko a palec pasují ze škodovky
Asi jsem to trošku blbě napsal, místo čárky sem tam měl dat tečku :lol: ..Samozřejmě že jsem nemyslel že řetěz pasuje ze škodky :wink:
A jak pak dodal kolega, tak ten palec taky ne...jen to víčko rozdělovače 8)
Přesně tak ten palec jsem asi před měsícem kupoval na M10 a co si tak pamatuju tak škodovka má palec jen jednostranej a to tak že dáva jiskru každýmu valci zvlášť zato M10 dává jiskru po 2 valcích na jednou ... kdyžtak mě opravte :-)
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 19. 02. 2008 12:40

Helldiver píše:Na ladenie je na 100% vhodnejsi M10. Alpina z neho v E21 dostala celkom slusny vykon :wink: (tusim sa to volalo Alpina A4 320i, 160PS s mechanickym kugelfischer vstrekovanim z 2L objemu), M10 prekopane na karbece dodnes jazdia vo vselijakych zavodakoch, naporti tomu mi neni zname ze by ktokolvek upravoval M40 (okrem jednej M40 turbo tu na fore, ale tak to je uz uplne ina kapitola...), tazke asi na tom nieco bude... Na druhej strane uznavam, ze pokial su oba motory v rovnakom obstojnom stave, tak by na bezne presuvanie z bodu A do bodu B mal byt teoreticky vhodnejsi M40 (vyssi vykon, nizssia spotreba, mensia servisna narocnost - odpada nastavovanie ventilov...).
Dokonce jsem nedávno koukal na pořad, tuším na Discovery, že bloky typu m10 se používaly jako základ motoru do F1 na přelomu 70. a 80. let. Motory byly přeplňovaný a dosahovaly výkonů něco přez 1000PS. A podotýkám, že objem byl 2L, což byla norma pro přeplňované motory pro F1. :shock: Přitom bylo řečeno, že blok je čistě sériový (mimo pístů, kliky a ojnic samo7zřejmě). Dokonce bylo řečeno, že těch bloků bylo vyrobeno tolik, že se válely venku před fabrikou i na dešti "a že snad zaměstnanci na ně chodili i čůrat." :lol: A poté se bloky používaly dále do výroby.
A jinak u m40 sice odpadá seřizování vůle ventilů, ale zas se nesmí opomínat měnit, tušim každou druhou výměnu oleje, tu sprchovací trubičku nad vačkou a častější a dražší údržbu rozvodů než je u m10. Jinak spotřeba závisí hodně na stavu a údržbě motoru (kabely, svíčky, cívka, lambdasonda, váha vzduchu....)

Odpovědět