M10B18 vs. M40B18

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
handbrake
Příspěvky: 52
Registrován: 05. 01. 2008 22:02
Bydliště: Žilina/Brno

M10B18 vs. M40B18

Příspěvek od handbrake » 14. 01. 2008 13:12

uz tu na fore chvilu som a zhanal som si informacie o E30 aby som sa nepytal blbosti. chcel by som ale vediet nejake info z prvej ruky ake su tieto motory. Ake su spolahlive, mozete spomenut aj naklady i ked to riesit nebudem a proste ako sa s nimi zije. Technicke data si zistim to je ok. Skor ma zaujimaju dlhodobe skusenosti.

a kto ma skusenost mohol by pridat i skusenosti s ladenim a upravou tychto motorov.

diky
chcelo by to bmw . . .

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 14. 01. 2008 15:18

tohle si projdi v diskuzích na téma maximální rychlost, spotřeba ap. tam se tábory M10 a M40 dycky zhádají do krve.

Lidé, co mají M10 budou tvrdit, že je ten motor nesmrtelný, ale projdi si sekci technika a zjistíš, kolik M10 nestartuje, nejede, nejde, žere, kouří ap. - není to moc podchytitelný, že by tam problémy s M40 byly častěji.
Úplně nejvíc stejně záleží na stavu toho konkrétního motoru, který uvidíš - tj. může být úplně na nic M10, ale může být i M40 a naopak - ve věku těhle motorů se to už nedá shrnout jen tak.
Před nedávnem tady stejný problém někdo řešil - jestli zachovalou M1O nebo shnilou M40 ap.

Když jsou ty motory v pořádku, tak jediný co můžou M1O káři tvrdit, tak že ti to třeba někdy začne cvakat nebo se přetrhne gumovej rozvoďák. Ale jinak M40 míň žere, líp jede a já jsem s ní moc problémů neměl :)
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 14. 01. 2008 15:22

A já žil do teď v domění, že m10 má rozvody řetězem, dle Jak na to :?:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 14. 01. 2008 15:27

Zavarenec píše:A já žil do teď v domění, že m10 má rozvody řetězem, dle Jak na to :?:
nejen podle knihy a i jsem to tak napsal, přestože jsem to možná napsal lehce zamlženě - ROZBOR VĚTNÝ:
JA píše:jediný co můžou M1O káři tvrdit, tak že ti to třeba někdy začne cvakat nebo se přetrhne gumovej rozvoďá
Psal jsem to ze svého pohledu majitele M40, kdy mi zlí a zapšklí lidé vlastnící M10 tvrdili, že mi u TOHO (jako u mé M40) začnou cvakat hydra nebo prdne rozvoďák.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

pedro
Příspěvky: 550
Registrován: 27. 08. 2007 15:53
Bydliště: praha 5

Příspěvek od pedro » 14. 01. 2008 17:45

sorry za ot
kuaja: jen mě zaujalo jak si říkal že to míň žere, jako ta m40, mě se malokdy dostane pod deset, neberu když na to šlapu a tak, ale i když jedu normalně a v klidu tak jako dá se jet za nějakejch9l/100km ale to se plynu jen minimalne dotykas, kdyz jedes v klidu s tim ze drzis rychlost takze ten pedal je trochec zmáčklej, tak to po 10 nevleze,furt kolem 12l/100km a když to beru obecně, s rozjížděním a tak, tak se mi spotřeba pohybuje kolem 13-15l/100km, nedavno sem tam dal plnou, nebo skoro plnou asi za 1600,- a najel sem pouhých 300km, což mi přijde hodně málo, neříkám že jsem mezitím neblbnul, ale jen občas sem to trochu vytočil... snad sem to celý dobře zformuloval :D je to normoš? nebo je někde chyba? :D

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 14. 01. 2008 17:50

KuaJa píše:
Zavarenec píše:A já žil do teď v domění, že m10 má rozvody řetězem, dle Jak na to :?:
nejen podle knihy a i jsem to tak napsal, přestože jsem to možná napsal lehce zamlženě - ROZBOR VĚTNÝ:
JA píše:jediný co můžou M1O káři tvrdit, tak že ti to třeba někdy začne cvakat nebo se přetrhne gumovej rozvoďá
Psal jsem to ze svého pohledu majitele M40, kdy mi zlí a zapšklí lidé vlastnící M10 tvrdili, že mi u TOHO (jako u mé M40) začnou cvakat hydra nebo prdne rozvoďák.
Aha, sorry....asi jsem to špatně pochopil :wink:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 14. 01. 2008 17:51

pedro píše:sorry za ot
kuaja: jen mě zaujalo jak si říkal že to míň žere, jako ta m40, mě se malokdy dostane pod deset, neberu když na to šlapu a tak, ale i když jedu normalně a v klidu tak jako dá se jet za nějakejch9l/100km ale to se plynu jen minimalne dotykas, kdyz jedes v klidu s tim ze drzis rychlost takze ten pedal je trochec zmáčklej, tak to po 10 nevleze,furt kolem 12l/100km a když to beru obecně, s rozjížděním a tak, tak se mi spotřeba pohybuje kolem 13-15l/100km, nedavno sem tam dal plnou, nebo skoro plnou asi za 1600,- a najel sem pouhých 300km, což mi přijde hodně málo, neříkám že jsem mezitím neblbnul, ale jen občas sem to trochu vytočil... snad sem to celý dobře zformuloval :D je to normoš? nebo je někde chyba? :D
Hele já jsem jezdil s m10 1.8 za 7,5-8l/100km. Ted v zimě jezdim s 1.6 m40 a přes 10l musim vytáčet motor furt nebo jezdit jako prase, tak nevim
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

pedro
Příspěvky: 550
Registrován: 27. 08. 2007 15:53
Bydliště: praha 5

Příspěvek od pedro » 14. 01. 2008 18:13

ja mam 1.8 m40 a taky mi ted přijde že tomu musím trochu pomoct aby to jelo :D ale to co jsem psal tak beru už nějak když jedu na ten 4-5 převodový stupeň... hodně lidí mi říká že to není možný, že to takhle žere že mám něco v pr.. a další mi říkaj že je to nejhorší motor co jsem si mohl vybrat že ten prostě žere tak já nevím...

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 14. 01. 2008 18:19

to Pedro: je fakt, že já mluvím o M40B16, ale jinak se s tím autem dalo jet docela dobře i kolem 7 litrů - myslím, že i 6,7 - rychlost tak 100-110 kmh na rovinách, ale jinak když jsem jezdil s autem teď tak jsem jezdil 150 km za tak hodinu dvacet pět minut (pro představu o průměrné rychlosti) a spotřeba byla kolem devíti (spíš tak 8,5 litru) - určitě ne přes 10 litrů - to mi auto nebralo nikdy.
Měřil jsem to dlouhodobě a od plný do plný.
Je fakt, že teď mám 320i e36 M52, jezdím Prahu za hodinu dvacet a docela přiměřeně svižně a jezdím za 9,5 litru - ani s tímhle autem jsem se nedostal přes deset. Většinou, když jedu tak mě za celou cestu předjedou tak 2 auta :D
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

handbrake
Příspěvky: 52
Registrován: 05. 01. 2008 22:02
Bydliště: Žilina/Brno

Příspěvek od handbrake » 14. 01. 2008 18:39

KuaJa píše:tohle si projdi v diskuzích na téma maximální rychlost, spotřeba ap. tam se tábory M10 a M40 dycky zhádají do krve.

Lidé, co mají M10 budou tvrdit, že je ten motor nesmrtelný, ale projdi si sekci technika a zjistíš, kolik M10 nestartuje, nejede, nejde, žere, kouří ap. - není to moc podchytitelný, že by tam problémy s M40 byly častěji.
Úplně nejvíc stejně záleží na stavu toho konkrétního motoru, který uvidíš - tj. může být úplně na nic M10, ale může být i M40 a naopak - ve věku těhle motorů se to už nedá shrnout jen tak.
Před nedávnem tady stejný problém někdo řešil - jestli zachovalou M1O nebo shnilou M40 ap.

Když jsou ty motory v pořádku, tak jediný co můžou M1O káři tvrdit, tak že ti to třeba někdy začne cvakat nebo se přetrhne gumovej rozvoďák. Ale jinak M40 míň žere, líp jede a já jsem s ní moc problémů neměl :)
jasne nechcem po vas kategoricke sudy skor skusenosti, to ze rozhoduje skor stav v ktorom je motor viem no len neviem co urobim ked bude vedla seba dobra M10 a dobra M40 :lol:

s ladenim nejake skusenosti? a s udrzbou?
vidim ze vyhranene nazory na spotrebu sme uz objavili :D
chcelo by to bmw . . .

pedro
Příspěvky: 550
Registrován: 27. 08. 2007 15:53
Bydliště: praha 5

Příspěvek od pedro » 14. 01. 2008 18:48

KuaJa píše:to Pedro: je fakt, že já mluvím o M40B16, ale jinak se s tím autem dalo jet docela dobře i kolem 7 litrů - myslím, že i 6,7 - rychlost tak 100-110 kmh na rovinách, ale jinak když jsem jezdil s autem teď tak jsem jezdil 150 km za tak hodinu dvacet pět minut (pro představu o průměrné rychlosti) a spotřeba byla kolem devíti (spíš tak 8,5 litru) - určitě ne přes 10 litrů - to mi auto nebralo nikdy.
Měřil jsem to dlouhodobě a od plný do plný.
Je fakt, že teď mám 320i e36 M52, jezdím Prahu za hodinu dvacet a docela přiměřeně svižně a jezdím za 9,5 litru - ani s tímhle autem jsem se nedostal přes deset. Většinou, když jedu tak mě za celou cestu předjedou tak 2 auta :D
myslíš že by teda měla být někde chyba? docela mě to štve a nevím si rady

to handbrake: sorry ze ti tu zabirám místo :D doufám že to neva, rád bych si to objasnil... ;)

handbrake
Příspěvky: 52
Registrován: 05. 01. 2008 22:02
Bydliště: Žilina/Brno

Příspěvek od handbrake » 14. 01. 2008 18:52

pedro píše: to handbrake: sorry ze ti tu zabirám místo :D doufám že to neva, rád bych si to objasnil... ;)
chalani, kym to je o baworakoch mozete tu aj tancovat 8)
chcelo by to bmw . . .

Uživatelský avatar
nugget
Příspěvky: 655
Registrován: 11. 07. 2007 21:51
Bydliště: Hoštejn

Příspěvek od nugget » 14. 01. 2008 21:12

pedro: Chyba nejspise nekde bude jedzim s M40B18 tak prumerne 8,5-9l prevazne se me auto ani poradne neohreje

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 14. 01. 2008 21:30

KuaJa píše: Je fakt, že teď mám 320i e36 M52, jezdím Prahu za hodinu dvacet a docela přiměřeně svižně a jezdím za 9,5 litru - ani s tímhle autem jsem se nedostal přes deset. Většinou, když jedu tak mě za celou cestu předjedou tak 2 auta :D
A kdyz te predjizdeli, tak jsi si nevsiml, ze to bylo jedno a to same auto dvakrat, daval jsem si na benzince kaficko :lol:

Sorry :twisted:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 14. 01. 2008 21:33

Na ladenie je na 100% vhodnejsi M10. Alpina z neho v E21 dostala celkom slusny vykon :wink: (tusim sa to volalo Alpina A4 320i, 160PS s mechanickym kugelfischer vstrekovanim z 2L objemu), M10 prekopane na karbece dodnes jazdia vo vselijakych zavodakoch, naporti tomu mi neni zname ze by ktokolvek upravoval M40 (okrem jednej M40 turbo tu na fore, ale tak to je uz uplne ina kapitola...), tazke asi na tom nieco bude... Na druhej strane uznavam, ze pokial su oba motory v rovnakom obstojnom stave, tak by na bezne presuvanie z bodu A do bodu B mal byt teoreticky vhodnejsi M40 (vyssi vykon, nizssia spotreba, mensia servisna narocnost - odpada nastavovanie ventilov...).
E30 325i
E34 535i

handbrake
Příspěvky: 52
Registrován: 05. 01. 2008 22:02
Bydliště: Žilina/Brno

Příspěvek od handbrake » 14. 01. 2008 21:55

Helldiver píše:Na ladenie je na 100% vhodnejsi M10. Alpina z neho v E21 dostala celkom slusny vykon :wink: (tusim sa to volalo Alpina A4 320i, 160PS s mechanickym kugelfischer vstrekovanim z 2L objemu), M10 prekopane na karbece dodnes jazdia vo vselijakych zavodakoch, naporti tomu mi neni zname ze by ktokolvek upravoval M40 (okrem jednej M40 turbo tu na fore, ale tak to je uz uplne ina kapitola...), tazke asi na tom nieco bude... Na druhej strane uznavam, ze pokial su oba motory v rovnakom obstojnom stave, tak by na bezne presuvanie z bodu A do bodu B mal byt teoreticky vhodnejsi M40 (vyssi vykon, nizssia spotreba, mensia servisna narocnost - odpada nastavovanie ventilov...).
taketo info sa mi lubi :) stale neviem kolko bude penazi, nechcem to ladit do extremnych vykonov. skor ho najskor dostat aspon do serioveho vykonu a potom sa s tym trochu pohrat aby to slo jak hodinky a mozno par konikov navyse...peniaze su v tomto pripade vsetko (bohuzial :cry: )
chcelo by to bmw . . .

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 14. 01. 2008 23:19

Na M10 zas ale nemusis pravidelne delat rozvody...i kdyz zas kolik se s tim autem najede....ale minimalne se musi udelat pri koupi, pokud neni nejak prokazatelny,kdy presne byly delany...
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 15. 01. 2008 04:59

jo když jsme u té turbíny tak m10 je pro turbení lepší že si můžeš pohrát s předstihem což u m40 není tak jednoduché ale zase m40 vypadá pod kapotou lépe ještě hezčí je Iso spotřebu mám na seriové 1,6 kolem 7,5-8 L.
U turbíny je to málo vyšší něco kolem 10 teď jsem koupil pro přítelkyni toura s 1,8 má najeto 250000 neklepe jede klidně perfektně startuje nehulí emise má jak miminko akorát mi to připadá nějaké slabé :wink:
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 15. 01. 2008 07:25

Já měl první BMW s M10 a maximální spokojenost..rozvod řetěz, víčko rozdělovače a myslím že i palec tam pasuje ze škodovky (s tím palcem si teď nejsem jist, je to 9 let) :arrow: není tam zarážka proti pootočení takže když jsem chtěl jezdit divočinu tak se jen pootočilo víčkem rozdělovače, v nízkých ot. to haprovalo ale ve vyšších "oheň"...a zas naopak když se jela dálka..+ ještě zprůchodnit výfukovou soustavu..Když auto jelo bez omezovače tak 2 stupeň se dal vytočit až na 120 (s omezovačem kolem 90), 3 stupeň byl rekord 160-170...zkrátka se motor ochotně nechal vytáčet až na zarážku otáčkoměru (možná to šlo i dál..).Spotřeba na dálku byla reálných 7 na 100 +- nějaká deci..Auto jsem měl přes 2 roky a vůbec se nešetřilo a motor byl stále ve skvělé kondici a bez problémů až na spotřebu oleje (asi 3-4 litry do výměny,t.j. 10000 km)..Když se o motor dobře staráš a dáš mu co potřebuje tak věřím tomu že je nesmrtelnej.. Toť moje zkušenost s M10.. :wink:

handbrake
Příspěvky: 52
Registrován: 05. 01. 2008 22:02
Bydliště: Žilina/Brno

Příspěvek od handbrake » 15. 01. 2008 08:54

no teraz ste ma uz totalne doblbli :D vidim ze to bude narocne rozhodovanie. turbo sa sice montovat nechystam, ale dobre vediet co motor zvladne, o tych M10 som cital, ze ked sa spravne urobia vnutornosti tak blok vydrzi neskutocne vela . . .

u tej m40 sa trochu bojim co sa stane ked odide elektrika, ja som v elektrike slaby a co mam ludi s ktorymi by som sa chcel o auto starat tak sice vedia ale bmw nikdy nemali. tu by mi jednoduchost M10 skor vyhovovala, asi . . .
chcelo by to bmw . . .

Odpovědět