moje kupátko

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 04. 2004 18:38

Max-Max píše:Podľa toho čo tak pozorujem a čítam, klepú sa len R6 Motronic, tento poznatok by nám mohol niečo napovedať. Ale čo? :roll:
Me se 325i s Motronicem neklepe. Jde klidne uz od volnobehu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 04. 2004 18:44

Francis píše:
Max-Max píše:Podľa toho čo tak pozorujem a čítam, klepú sa len R6 Motronic, tento poznatok by nám mohol niečo napovedať. Ale čo? :roll:
Me se 325i s Motronicem neklepe. Jde klidne uz od volnobehu.
O.K., len niektoré R6 a len niektoré s Motronicom sa klepú.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 04. 2004 18:58

Max-Max píše:O.K., len niektoré R6 a len niektoré s Motronicom sa klepú.
:oops: Vetsina E30 ma nalitano 200-300k km nebo i vice. Nekteri "tuneri" je oplastuji/olaminuji, daji barevne navleky na hadice ale viko ventilu radeji neotviraji aby nemeli depresi z "projete" vacky a radsi daji nekrestanske penize za iridiove svicky a motorovy olej 0W-60. O deravych hadicich sani mezi vahou a skrtici klapkou nebo deravem vlnovci na vyfukovem potrubi a prisavani vzduchu k lambde radsi ani nepisu. Kdyby uvedli motor do puvodniho stavu, peclive vycistili a pretesnili sani a hadice k posilovaci brzd, nemeli vyfuk se zvukem startujiciho Messerschmittu, mozna by se divili.

Priznam se, mam v motoru vacku z M20B20VE, Motronic 1.3 (daval se k M20 v pozdejsich seriich) a platinove svicky Bosch WR8LP, ale zbytek je totalni serie - sani, filtr, klapka, svody, vyfuk, ... a mam protokol z dynamometru s namerenymi 130.5 kW / 177.4 PS. Kde se tam ty kobyly navic asi vzaly?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 06. 04. 2004 19:33

Rotten píše: Ale s tou vačkou myslim, že to přeháníš. Ty na to jdeš moc profi, ale nikdo koho znám co měnil vačku se tim tak nezabejval, prostě vyndáš starou a dáš jinou - pokud se tam nacpe a točí se, tak je hotovo. A tohle zas takovej problém neni, to udělá kdeko.
Ale potom je to jenom vačka z jinýho auta, ale těžko lze mluvit o ostrej vačce. I když název ostrá vačka je dost relativní pojem, ale při prodeji to kouzelné slovo udělá svoje. A novej majitel si potom namlouvá jak koupil dobře. S Francisem plně souhlasím a je tu krásně vidět DCho "ostrá vačka" v akci. DC má na brzdě změřeno o několik desítek koní míň než Frencis, kterej nemá "ostrou vačku"...

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 06. 04. 2004 19:42

Krásný by bylo, tedy v našich případech změřit si své motory a pak laborovat, znovu změřit a porovnávat. Průšvih je, že co kus, to originál. Co se týče nepravidelnosti volnoběhu u M20, tak dle kolegů z e30.de je chyba v jediných 2 věcech:
1) neseřízená vůle ventilů, doporučují držet vyšší hranici 0,35 mm
2) zdrojem všech problémů palec a rozdělovač, který u nás ovšem stojí nějaké peníze a na pohled se závada nepozná. Sám z toho samého důvodu nový nemám, ale letos si ho snad konečně dopřeji.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 04. 2004 19:42

Rotten píše:... Ale s tou vačkou myslim, že to přeháníš. Ty na to jdeš moc profi, ale nikdo koho znám co měnil vačku se tim tak nezabejval, prostě vyndáš starou a dáš jinou - pokud se tam nacpe a točí se, tak je hotovo. A tohle zas takovej problém neni, to udělá kdeko.
No tak jednoduche to zase neni. Vacka nad 280 stupnu potrebuje tuzsi ventilove pruziny, jinak se ventily nestihaji vracet a mohou se "potkat" s pistem. Ovsem kdyz das moc tuhe, ventily pri dovreni odskakuji, trpi ventilova sedla. Resenim je vymenit ventily za lehci, vahadla za jina z lehkych slitin, ... Tento problem je daleko vetsi pri zvetseni maximalnich otacek motoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 04. 2004 19:48

Melisek_076 píše:Krásný by bylo, tedy v našich případech změřit si své motory a pak laborovat, znovu změřit a porovnávat...
Az se znovu otepli, zacnu snad konecne pracovat na bezkatove 323i, kde bych rad toto provedl. Uz mam pro nej nachystanou "lepsi" vacku, jen bych nekde na mereni puvodniho stavu potreboval zapujcit originalni bezkatovy vyfuck.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 06. 04. 2004 19:59

Bmw-rally píše:Ale potom je to jenom vačka z jinýho auta, ale těžko lze mluvit o ostrej vačce. I když název ostrá vačka je dost relativní pojem, ale při prodeji to kouzelné slovo udělá svoje. A novej majitel si potom namlouvá jak koupil dobře. S Francisem plně souhlasím a je tu krásně vidět DCho "ostrá vačka" v akci. DC má na brzdě změřeno o několik desítek koní míň než Frencis, kterej nemá "ostrou vačku"...
copak já vim, co tam mam :)

houby tomu rozumim, zas což se nestydim, ale většina lidí co auto viděli a slyšeli se domnívali, že tam něco takovýho je...
majitel předemnou tomu taky echt nerozuměl, jen řikal, že to dobře jede...

a vzhledem k výsledkum z brzdy, kde je vidět absolutně jinej průběh krouťáku...

vačku jsem viděl a nejni nijak prodřená ani jinak výrazněji poškozená

a ve vyšších točkách (nad 5000 ot. min (tam kde jde výkon dolu)) zní motor plechově - tak to rozeberem a zjistíme co a jak...
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 06. 04. 2004 20:00

Francis píše:Az se znovu otepli, zacnu snad konecne pracovat na bezkatove 323i, kde bych rad toto provedl. Uz mam pro nej nachystanou "lepsi" vacku, jen bych nekde na mereni puvodniho stavu potreboval zapujcit originalni bezkatovy vyfuck.
Origoš bezkatový výfuck můžu zapůjčit. :twisted:
Jakou "lepčí" vačici ? Rozhovoř se :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 04. 2004 20:03

DAN píše:Origoš bezkatový výfuck můžu zapůjčit. :twisted:
Jakou "lepčí" vačici ? Rozhovoř se :D
Za nabidku k zapujceni vyfuku diky, ozvu se az to bude aktualni. Jakou lepsi vacku? Starou osvedcenou z karburatoroveho dvoulitru M20B20VE. Koupil jsem celou hlavu za 500 Kc :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 06. 04. 2004 20:09

Francis píše:
DAN píše:Origoš bezkatový výfuck můžu zapůjčit. :twisted:
Jakou "lepčí" vačici ? Rozhovoř se :D
Za nabidku k zapujceni vyfuku diky, ozvu se az to bude aktualni. Jakou lepsi vacku? Starou osvedcenou z karburatoroveho dvoulitru M20B20VE. Koupil jsem celou hlavu za 500 Kc :-)
Ách jo. Za pětikilés :roll: Kdyby se někde ještě wobjevila stejná nebo lepší ségra, beru.
Ten vejfuk mám z 325i, dyk víš. To bude doufám stejný.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
luissa
Příspěvky: 81
Registrován: 05. 09. 2003 20:09

Příspěvek od luissa » 06. 04. 2004 23:40

Vetsina E30 ma nalitano 200-300k km nebo i vice. Nekteri "tuneri" je oplastuji/olaminuji, daji barevne navleky na hadice ale viko ventilu radeji neotviraji aby nemeli depresi z "projete" vacky a radsi daji nekrestanske penize za iridiove svicky a motorovy olej 0W-60. O deravych hadicich sani mezi vahou a skrtici klapkou nebo deravem vlnovci na vyfukovem potrubi a prisavani vzduchu k lambde radsi ani nepisu. Kdyby uvedli motor do puvodniho stavu, peclive vycistili a pretesnili sani a hadice k posilovaci brzd, nemeli vyfuk se zvukem startujiciho Messerschmittu, mozna by se divili.

S tím nemohu jinak než souhlasit!!!!! Bohužel většina lidí investuje do co nejvíc brutálních plastů, hodně velkého subwooferu a samozřejmě kol, ale chudák motor! Ten dostává kouř jako prase. Včera jsem zrovna jednoho takovýho potkal, auto celý stálo kus ode mě a večer když jsme odjížděli z práce tak za to vzal jako prase a chudák m20 dostala čočku asi po sto metrech jízdy........... Co na to říct............

Jinak s tím třesením. Mě se motor třese chvilku po nastartování, když je studenej, ale je to svíčkama. Mám tam Beru xxxx ( nepamatuju si označení ) a ty to dělají. Ale hned jak se trochu ohřejí, je to pryč a vše je ok.

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 07. 04. 2004 17:16

Francis píše: :oops: Vetsina E30 ma nalitano 200-300k km nebo i vice. Nekteri "tuneri" je oplastuji/olaminuji, daji barevne navleky na hadice ale viko ventilu radeji neotviraji aby nemeli depresi z "projete" vacky a radsi daji nekrestanske penize za iridiove svicky a motorovy olej 0W-60. O deravych hadicich sani mezi vahou a skrtici klapkou nebo deravem vlnovci na vyfukovem potrubi a prisavani vzduchu k lambde radsi ani nepisu. Kdyby uvedli motor do puvodniho stavu, peclive vycistili a pretesnili sani a hadice k posilovaci brzd, nemeli vyfuk se zvukem startujiciho Messerschmittu, mozna by se divili.
AMEN 8) :wink:

Odpovědět