příliš bohatá směs u E30 323i

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

příliš bohatá směs u E30 323i

Příspěvek od castro » 25. 11. 2007 19:52

Máme problém u E30 323i chromák r.85 se spalováním.

Nevíte někdo zda může lambda sonda tak rapidně ovlivnit bohatost směsi? Auto strašně žere (třeba 20-25litrů), svíčky jsou začouzený a z výfuku jde neuvěřitelnej smrad s nespáleným benzínem (po nastartování za studena ) stejně tak volnoběh někde na 1500ot.

Parkujeme v garáži kde jsou čidla na emise. V pohodě tam může být auto 10-15minut nastartované než začne svítit varování abysme vypli motor. Po nastartování s E30 se rozsvicí po 10vteřinách. Je to fakt síla.

Otevřeli jsme potenciometrickou váhu vzduchu, zkontrolovali uhlíkovou dráhu i jezdce, vše se zdá být v naprostém pořádku, a myslim že i je.

Další příčinu teda hledám už jen v sondě lambda před katem (jiná tam neni). Ale je možný aby to takhle spalovalo kvuli lambdě?

Na autě je dodělávanej KAT a je na něm dost atypickej vejfuk, protože jde o původně auto vyrobené pro USA. Ale vždy jezdilo bez problémů
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 11. 2007 21:17

nechci delat chytryho nebo ti neco neverit, ale ses si jistej ze tam tu lambdu mas? pac 323i ji ofiko nema, a pokud je dodelana, neumim si predstavit jakej manazment z ni bere data
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Leni
Příspěvky: 251
Registrován: 17. 08. 2004 13:04
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Leni » 26. 11. 2007 00:12

je tam nějak dodělávanej KAT, nevim přesně, asi byla dodělávaná i jednotka, kdo ví. Musíme se asi zeptat předchozího majitele.

Celej vejfuk je dost atypickej, dlouho jsem zkoumal z jakýho auta vubec je a nějak už ani nevim čeho jsem se dobral ale vypadalo to jak na ETU nebo podobnej jak na 318i. Ale snad ani jeden z toho, prostě všechno takový podivný...

Lambda je tam připojená v podstatě jen jedním drátkem, víc z ní nevede, což mi taky nedává moc smysl. z¨zjistim kam to vede, z motoru to jde někam ke kaslíku spolujezdce.

Včera jsme nad tim bádali a zjistili že na drátku z lambdy se přetrhl drát, napájel jsem to zpět ale žádná změna. Bu'd je už starej a někde přetrhlej nebo tam fakt ta lambda vubec nemá být. Je to divný.

Ale každopádně pokud je váha v pořádku, co teda m¨ůže ovlivňovat aby byla ta směs tak bohatá?

Jo a pokud vim tak 323i se dělali 2, my máme tu 110kW.
E30 323i usa edition
Ex - E36 318i cabrio

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 26. 11. 2007 00:20

prilis bohatou smes muze delat spatne teplotni cidlo pro RJ...nebo taky vaha na prd
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3776
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 26. 11. 2007 00:22

ja taky nechci delat chytryho nebo tak... ale 323 se pro USA nedelala ne?
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 26. 11. 2007 00:58

Ja jen doplnim, ze vyfuk je u svodu dve trubky spojene do jedne - priruba - stredni dil s katem a lambdou, z lambdy vede jeden drat a opravdu JEN jeden drat (uvnitr buzirky), prislo mi, ze to tam je spis jen jako zatka a jako by se nekdo jen snazil aby to vypadalo, ze tam ta lambda ma byt funkcni; jedna trubka - koncovy tlumic.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 26. 11. 2007 07:59

Maranelo píše:ja taky nechci delat chytryho nebo tak... ale 323 se pro USA nedelala ne?
tohle auto bylo tzv. šedej dovoz do USA - individuální + přestavba na KAT kvůli emisím

já bych prozkoumal co kam vede a tu katovou zbastleninu bych z toho auta úplně vyloučil... myslim jak elektriku tak časem i výfuk
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 26. 11. 2007 11:10

no hlavne u 323i je asi tak milion moznosti proc to zere vcetne toho volnobehu
jednak 1500ot ma studenej ljetronic na zacatku kazdej nez se zacne ohrejvat
tak je dost dulezity esli je na tom serizenej predstih, vzhledem mechanickymu rozdelovaci v bloku dost castej jev i u 320i chromackejch, teplotni cidlo kdyz se vysere tak to udela velkou neplechu a zda se neco odehrava v kabelech od lambdasondy se da celkem zjistit takze spekulace nad tim pri popisu u monitoru je celkem neefektivni
s volnobehem taky muze souviset vydreny podtlakovy soupatko ovladajici polohu dorazu klapky sani
jinak emise u 323i jsou po studenym startu opravdu zasadne velky uz od vyroby
jinak palec a vicko rozdelovace plus svicky vcetne kabelu te na tohle auto vyjdou asi do 2000kc takze tim bych asi zacal, hovno investice a budes mit aspon jistotu ze to ma zapalovani v cajku, plus ten predstih
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 26. 11. 2007 11:40

adam320 píše:no hlavne u 323i je asi tak milion moznosti proc to zere vcetne toho volnobehu
jednak 1500ot ma studenej ljetronic na zacatku kazdej nez se zacne ohrejvat
tak je dost dulezity esli je na tom serizenej predstih, vzhledem mechanickymu rozdelovaci v bloku dost castej jev i u 320i chromackejch, teplotni cidlo kdyz se vysere tak to udela velkou neplechu a zda se neco odehrava v kabelech od lambdasondy se da celkem zjistit takze spekulace nad tim pri popisu u monitoru je celkem neefektivni
s volnobehem taky muze souviset vydreny podtlakovy soupatko ovladajici polohu dorazu klapky sani
jinak emise u 323i jsou po studenym startu opravdu zasadne velky uz od vyroby
jinak palec a vicko rozdelovace plus svicky vcetne kabelu te na tohle auto vyjdou asi do 2000kc takze tim bych asi zacal, hovno investice a budes mit aspon jistotu ze to ma zapalovani v cajku, plus ten predstih

to podtlakový šoupátko se nám taky zdálo nějaký tuhý ale zajíždí po promazání si myslim vpohodě. Šlo i před tim jen jsme nevěděli jestli ne moc ztuha. Navíc se Leni jednou i nějak zasekl plyn, ale o tom ví víc fx, já u toho nebyl.

Ten rozdělovač jsme chtěli rozdělat ale pak jsme od toho upustili protože jsme nevěděli jak, aby nám z něj něco nevylítlo ven a pak nevěděli jak ho dát dohromady = neodjet s autem domů... :-( Ale asi budem muset, je to jedna z variant, to máš pravdu. Kdyby byla nějaká rada jak ho rozdělat aby jsme ho nepo****, budu rád :-)

mrknu ta to čidlo teploty, jestli neni někde odpojený, kde ho přesně kdyžtak najdu? u M20 moc nevim.

Dále ještě zkontroluju ten drát k lambdě.

Auto má v 2.000ot uplne mrtvej výkon, vubec nezrychluje ani s plynem na podlaze, a včera když jela Leni po dálici s lehkou nohou - spotřeba někde mezi 13-16litry a asi na vteřinu klesla na 4L, jakoby se něco chytlo...

díky moc za věcný poznámky, máme tu E30 moc rádi ale zase se tak v M20 nevyznáme, takže díky za každou radu... ;-)
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 27. 11. 2007 19:15

vylozene rozdelovac nerozdelavej

jen sundej vicko abys videl v jakym stavu je palec a ono samo(tema dvouma hlavickama co ho drzej zahaklej otoc o pul otacky a oni se ti odchlipnou ty pacicky co jsou provleceny pruzinkou...zvenku na vicku...od levyho podbehu kdyz si stoupnes tak vidis na strane vicky jednu...tim ho sundas, druha je ze strany z bloku, to staci, palec je jen nasazenej, ten sundas tahem nahoru...predstih jak se nastavuje asi nahouby vysvetlovat, navic bez stroboskopicky pistole to neudelas nikdy dokonale, ja to ladil takhle uz asi stokrat a vzdycky mi to pak prislo naky divny...jakoze vseco funguje ale stejne mam furt tu sugesci ze to je nahovno :lol: to ti ale nekde v servisu kde ji maj udelaj podle me za deset minut...

to cislo ty teploty je v mistech u konce vstrikovaci listy, vede do nej konektor ze svazku z pod sani(cele ze strany od praveho podbehu vepredu) a ten konektor ma modrou barvu, nejsem si uplne jistej ale mozna jsou tam dve(jedno jeste hnedy???) nechci kecat, ale to si overis v ETK nebo nekdo doplni

jinak co se tyce tech kabelu a vicka plus palce tak bych se nebal to koupit novy, fakt to stoji malo a pokud to neni auto na zniceni/zabavu, ale chces ho nakou dobu mit tak nezavahas
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 27. 11. 2007 19:20

adam320 píše:vylozene rozdelovac nerozdelavej

jen sundej vicko abys videl v jakym stavu je palec a ono samo(tema dvouma hlavickama co ho drzej zahaklej otoc o pul otacky a oni se ti odchlipnou ty pacicky co jsou provleceny pruzinkou...zvenku na vicku...od levyho podbehu kdyz si stoupnes tak vidis na strane vicky jednu...tim ho sundas, druha je ze strany z bloku, to staci, palec je jen nasazenej, ten sundas tahem nahoru...predstih jak se nastavuje asi nahouby vysvetlovat, navic bez stroboskopicky pistole to neudelas nikdy dokonale, ja to ladil takhle uz asi stokrat a vzdycky mi to pak prislo naky divny...jakoze vseco funguje ale stejne mam furt tu sugesci ze to je nahovno :lol: to ti ale nekde v servisu kde ji maj udelaj podle me za deset minut...

to cislo ty teploty je v mistech u konce vstrikovaci listy, vede do nej konektor ze svazku z pod sani(cele ze strany od praveho podbehu vepredu) a ten konektor ma modrou barvu, nejsem si uplne jistej ale mozna jsou tam dve(jedno jeste hnedy???) nechci kecat, ale to si overis v ETK nebo nekdo doplni

jinak co se tyce tech kabelu a vicka plus palce tak bych se nebal to koupit novy, fakt to stoji malo a pokud to neni auto na zniceni/zabavu, ale chces ho nakou dobu mit tak nezavahas
Psal jsem už Castrovi Sz,ty čidla tam jsou dvě druhý je hnědý,to modrý má 2piny,ten předstih mě taky napadl dělá to opravdu hodně když je rozhašenej
Obrázek

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 28. 11. 2007 13:48

ten předstih se na tom rozdělovači musí nějak zvlášť nastavovat?

popř. jak se to dělá?
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 28. 11. 2007 20:29

jo, je to čistě mechanicka zalezitost u 323i

ten samotnej rozdělovač je prichycenej takovou rekneme podkovou k bloku motoru a pokracuje dole k náhonu(tycky od cerpadla oleje)
na ty podkove je jeden sroub kterej kdyz povolis, umozni ti pootocit rozdelovacem na jednu nebo druhou strany...otacenim menis polohu kontaktu jednoitlivejch kabelu vuci palci...respektive pohon toho palce k nim...vysvetluje se to nahovno :lol: no a proste jde o to tocit tak dlouho az to natocis tak aby to spalovalo uplne presne ve vsech otackach...kdyz s nim otocis moc chcipne motor, to si vyzkousis...jde o to ze na volnobeh to treba pak pobezi dobre a ve vyssich otackach se tomu nebude chtit apod...zveda to i volnobeh kdyz je to rozhozeny...chce to si hrat, a davej bacha at nedostanes ranu od probijejiciho kabelu :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 28. 11. 2007 20:41

jen nevim jestli je dobry aby to nastavoval podle ucha nekdo kdo to nikdy predtim nedelal, sam bych si asi na svym motoru taky netrouf :-)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
zamknuto
Příspěvky: 156
Registrován: 14. 09. 2006 16:19
Bydliště: Zlínský kraj

Příspěvek od zamknuto » 28. 11. 2007 20:48

Zdravím! Nevím jestli to k něčemu bude ale řešily sme podobný problém na jednom autě žralo to jak kráva volnoběh lítal a držel dost vysoko příliš bohatá směs zničila lambdu všecko bylo vyměněný už nebylo co až kdosi poradil palivový filtr a nastalo skoro 100% zlepšení+ nová lambda :roll:
E34 520i M50

Uživatelský avatar
Cvrcek Martin
Příspěvky: 589
Registrován: 02. 04. 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cvrcek Martin » 28. 11. 2007 23:06

...jen potvrdím 323i s L-Jetronikem ofic lambdu nemá, má analogovou ŘJ a info z lambdy tedy neumí spracovat--tzn. že budeš mít asi určitě jinou řídící jednoku a ve spojení s tim džetronikem si to nějak nedokážu představit :twisted: ,, ale jak už bylo řečeno opravdu hodně záleží(u origa) na :teplotním čidle, hodnotě předstihu, (váhu to nemá,pouze měřič množství) stavu odporové dráhy na tomto měřiči a spínače pod škrt.klapkou --to se nejvíc rozdrbává...
ex E30 323i, ex E36 325i, nyní Octavia TDi s šestijádrovym ECU a turbem ze Zetoru -odbržděných 700Kw na stavebním válci Obrázek
Veškeré opravy vozů všech značek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 29. 11. 2007 00:31

DC píše:jen nevim jestli je dobry aby to nastavoval podle ucha nekdo kdo to nikdy predtim nedelal, sam bych si asi na svym motoru taky netrouf :-)
však jsem to psal...ja to delal Xkrat, nastavit to rozhodne jde ale je to zbytecny srani s nejistym vysledkem, vesmes to nakonec vzdycky takhle delam nebo jsem delal jen pro to ze jsem byl linej nekam s tim jet :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 30. 11. 2007 17:48

nesetl jsem to cely ...ale jen pro info: takhle se chovala eta po namontovani kompresoru...utahl jsem asi o 10 zoubku vahu a vse v poho...
Obrázek

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 30. 11. 2007 20:11

.............
MB S212 E350 BlueTec 4-matic
Děfka pro fsechno f autobazaru

Uživatelský avatar
castro
Příspěvky: 289
Registrován: 23. 02. 2006 12:15

Příspěvek od castro » 05. 12. 2007 09:15

GeRoX píše:nesetl jsem to cely ...ale jen pro info: takhle se chovala eta po namontovani kompresoru...utahl jsem asi o 10 zoubku vahu a vse v poho...
utahl váhu o 10 zoubků? tomu nerozumim :-) prosím vysvětlit... :oops: ;-)
Obrázek

Odpovědět