spotreba e34 535i ??

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

spotreba e34 535i ??

Příspěvek od Bobik » 07. 11. 2007 15:52

chci se zeptat,kolik je prumerna spotreba jak ve meste,mimo meste a dalnice? nemyslim tim total klobouka (pomalou jizdu) spis takovou v normme, dalnice kolem 150 , nejlepsi napsat vsechny 3 styly jizdy jak klobouk,tak svizne tak i podlahu jestli by slo,jelikoz premyslim ze si poridim e34 tak se informuju.Dekuji
jelikoz jestli se rozhodnu pro e34 tak se rozhoduju mezi 2.5 a 3.5
Obrázek

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 07. 11. 2007 19:43

nikdo nic? nejde mi o papirovou spotrebu ale spise spotrebu uzivatele,preci jen ty motory maj neco najezdeno uz
Obrázek

Uživatelský avatar
duska
Příspěvky: 616
Registrován: 28. 11. 2004 13:29
Bydliště: Třebíč/Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od duska » 07. 11. 2007 19:48

Pravidelný sponzor zlínské policie Obrázek

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 07. 11. 2007 20:16

město:
pohodová, pomalá jízda bez zbytečného zrychlování : 12-13l
večerní jízda pro zábavu, vychutnávání otáček, zrychlení a občas výlet přes 100km/h pokud je kde: 14-15l

dálky:
"eko jízda": 10l (nedoporučuju, je to pakárna a člověk se musí dost kontrolovat :-) )
pohodová jízda bez předjíždění ochcávek: 11-12l
jízda pro požitek z řízení, výlety do max 150km/h 13-14l

dálnice:
80% 140km/h + občasný "závod" do kopce s nasranými škodovkáři do 190km/h (více jsem s ním zatím vážně nejel) cca 11,5l
eko jízdu po dálnici jsem nezkoušel :-). Na 5stup. točí při 150km/h cca 2300ot.

3,5l je prostě "velká šestka", má jen dva ventily a tak má trochu více hlad, zato se o motoru říká, že je nesmrtelný. Má hezkou charakteristiku, točivý moment 240Nm už v 1tis a max 305Nm ve 4tis, mezi 3000-5500ot je to prostě "kopanec". Max výkon 211HP je ve 5700ot. 0-100km/h 7,8sec

535i měla většinou i lepší výbavu

525 - šel bych do ní jen v případě, že se jedná o 24v motor nejlépe s vanosem, jinak si nemyslím, že by spotřeba byla nějak výrazně nižší. E34 je těžší auto (1645kg prázdná) a tak potřebuje silnější motor. Já jezdím nejraději sám, mých necelých 70kg je pro auto hračka a jen tehdy je 535 "raketa", jakmile vezu 3 lidi a plný kufr, už se mi i 3,5l zdá málo. Pokud by jsi chtěl dělat úpravy na motoru, tak 3,5l je na to jako dělaný, viz Schnitzer 535 s 245HP (jen úprava sání a výfuku) nebo Alpina B10 535 se 360HP (biturbo a milion dalších věci :-) ) Ten motor toho vydrží prostě hodně, pokud je o něj dobře staráno.
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 07. 11. 2007 20:21

berkelay píše:město:
pohodová, pomalá jízda bez zbytečného zrychlování : 12-13l
večerní jízda pro zábavu, vychutnávání otáček, zrychlení a občas výlet přes 100km/h pokud je kde: 14-15l

dálky:
"eko jízda": 10l (nedoporučuju, je to pakárna a člověk se musí dost kontrolovat :-) )
pohodová jízda bez předjíždění ochcávek: 11-12l
jízda pro požitek z řízení, výlety do max 150km/h 13-14l

dálnice:
80% 140km/h + občasný "závod" do kopce s nasranými škodovkáři do 190km/h (více jsem s ním zatím vážně nejel) cca 11,5l
eko jízdu po dálnici jsem nezkoušel :-). Na 5stup. točí při 150km/h cca 2300ot.

3,5l je prostě "velká šestka", má jen dva ventily a tak má trochu více hlad, zato se o motoru říká, že je nesmrtelný. Má hezkou charakteristiku, točivý moment 240Nm už v 1tis a max 305Nm ve 4tis, mezi 3000-5500ot je to prostě "kopanec". Max výkon 211HP je ve 5700ot. 0-100km/h 7,8sec

535i měla většinou i lepší výbavu

525 - šel bych do ní jen v případě, že se jedná o 24v motor nejlépe s vanosem, jinak si nemyslím, že by spotřeba byla nějak výrazně nižší. E34 je těžší auto (1645kg prázdná) a tak potřebuje silnější motor. Já jezdím nejraději sám, mých necelých 70kg je pro auto hračka a jen tehdy je 535 "raketa", jakmile vezu 3 lidi a plný kufr, už se mi i 3,5l zdá málo. Pokud by jsi chtěl dělat úpravy na motoru, tak 3,5l je na to jako dělaný, viz Schnitzer 535 s 245HP (jen úprava sání a výfuku) nebo Alpina B10 535 se 360HP (biturbo a milion dalších věci :-) ) Ten motor toho vydrží prostě hodně, pokud je o něj dobře staráno.
diky za vycerpavajici informace, jeden ji tady u nas ma a jezdi fakt pekne ta e34 od schnitzera , no budu se muset svezt v nejaky 535 abych mohl posoudit sam, jeste jednou velky diky :D
Obrázek

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 07. 11. 2007 21:17

nemáš zač, určitě si auto projeď, pokud máš tu možnost a pak se pochlub, co jsi nakonec koupil :)
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 07. 11. 2007 21:19

berkelay píše:nemáš zač, určitě si auto projeď, pokud máš tu možnost a pak se pochlub, co jsi nakonec koupil :)
no prave ja premyslim , ze bych sel znova do e30 ale 2.5 objem, jelikoz sem mel tedka 2.0 e30 a neni to spatny ale nic moc sportovniho,tak prave mam takovy vnitrni boj jestli radsi pohodlny korab a nebo rychlejsi mensi,lehci kupecko , no kupni cenu bych videl kolem 80t jak jedno nebo druhe auto.
Obrázek

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 07. 11. 2007 21:35

2,5l v e30 uz je docela fajn, Tweety ti urcite rekne, ze uz to jede dost dobre a to ma kombika :) . Jak rikas, zalezi to na tobe, co chces vice, jestli zabavu v e30, nebo pohodli v e34. Ja se obcas vydam na pres 600km dlouhou jizdu domu a tak je pro mne e34 idealni, zase ale nechci ve meste jezdit s tankem, takze e34 je takovy kompromis. Nevim jak to baworaci delaji, ale i po tak dlouhe jizde vystoupim z auta odpocaty a s usmevem, ale asi je to tim, ze kdyz clovek ridi sve vysnene auto ktere ma rad, tak je to o necem jinem.
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 07. 11. 2007 21:42

berkelay píše:2,5l v e30 uz je docela fajn, Tweety ti urcite rekne, ze uz to jede dost dobre a to ma kombika :) . Jak rikas, zalezi to na tobe, co chces vice, jestli zabavu v e30, nebo pohodli v e34. Ja se obcas vydam na pres 600km dlouhou jizdu domu a tak je pro mne e34 idealni, zase ale nechci ve meste jezdit s tankem, takze e34 je takovy kompromis. Nevim jak to baworaci delaji, ale i po tak dlouhe jizde vystoupim z auta odpocaty a s usmevem, ale asi je to tim, ze kdyz clovek ridi sve vysnene auto ktere ma rad, tak je to o necem jinem.
2,5 jede fajn a na svůj věk je to ještě soupeř pro velké množství dnešních sportovně laděných aut. Ale po půl roce už ti taky bude připadat že nejede. Do budoucna plánuju už taky zástavbu něčeho silnějšího. Ale nejprve chci doladit exteriér, plnou výbavu, interiér a pak příjde na řadu pohoná jednotka. Nicméně z 2.0 do 2.5 byl pro mne velmi příjemný skok. Ta síla, když jsem poprvé vyjížděl z ulice do kopce mě prostě brala :) Takže 2,5 velmi doporučuji

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 07. 11. 2007 21:52

Tweety píše:
berkelay píše:2,5l v e30 uz je docela fajn, Tweety ti urcite rekne, ze uz to jede dost dobre a to ma kombika :) . Jak rikas, zalezi to na tobe, co chces vice, jestli zabavu v e30, nebo pohodli v e34. Ja se obcas vydam na pres 600km dlouhou jizdu domu a tak je pro mne e34 idealni, zase ale nechci ve meste jezdit s tankem, takze e34 je takovy kompromis. Nevim jak to baworaci delaji, ale i po tak dlouhe jizde vystoupim z auta odpocaty a s usmevem, ale asi je to tim, ze kdyz clovek ridi sve vysnene auto ktere ma rad, tak je to o necem jinem.
2,5 jede fajn a na svůj věk je to ještě soupeř pro velké množství dnešních sportovně laděných aut. Ale po půl roce už ti taky bude připadat že nejede. Do budoucna plánuju už taky zástavbu něčeho silnějšího. Ale nejprve chci doladit exteriér, plnou výbavu, interiér a pak příjde na řadu pohoná jednotka. Nicméně z 2.0 do 2.5 byl pro mne velmi příjemný skok. Ta síla, když jsem poprvé vyjížděl z ulice do kopce mě prostě brala :) Takže 2,5 velmi doporučuji
jj prave,taky to vidim casem na nejaky swap ,cas ukaze co bude nebo nebude,takze fakt to bude premysleni ohledne tech dvou typu, co se tyce 3jky tak sem spokojeny s komfortem jizdy , jelikoz mam mista dost ,nejsem zrovna nejmensiho vzrustu a vzadu nejezdim, prave taky bych chtel koupit e30 co v nejlepsi vybave a hned se sperou a s tim 2.5 z nemecka .Uz sem vicemene domluveny s jednim uzivatelem tohoto fora ze by se mnou zajel a pomohl mi , jelikoz nemecky umim minimalne a urco bych se nedomluvil.Uvidime jestli bude mit v tu dobu zrovna cas na to .
Zkusim se nechat svezt v 535 tak i v 325tce,jelikoz sem nejel ani v jedne motorizaci.
Obrázek

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 07. 11. 2007 22:00

Bobik píše:
Tweety píše:
berkelay píše:2,5l v e30 uz je docela fajn, Tweety ti urcite rekne, ze uz to jede dost dobre a to ma kombika :) . Jak rikas, zalezi to na tobe, co chces vice, jestli zabavu v e30, nebo pohodli v e34. Ja se obcas vydam na pres 600km dlouhou jizdu domu a tak je pro mne e34 idealni, zase ale nechci ve meste jezdit s tankem, takze e34 je takovy kompromis. Nevim jak to baworaci delaji, ale i po tak dlouhe jizde vystoupim z auta odpocaty a s usmevem, ale asi je to tim, ze kdyz clovek ridi sve vysnene auto ktere ma rad, tak je to o necem jinem.
2,5 jede fajn a na svůj věk je to ještě soupeř pro velké množství dnešních sportovně laděných aut. Ale po půl roce už ti taky bude připadat že nejede. Do budoucna plánuju už taky zástavbu něčeho silnějšího. Ale nejprve chci doladit exteriér, plnou výbavu, interiér a pak příjde na řadu pohoná jednotka. Nicméně z 2.0 do 2.5 byl pro mne velmi příjemný skok. Ta síla, když jsem poprvé vyjížděl z ulice do kopce mě prostě brala :) Takže 2,5 velmi doporučuji
jj prave,taky to vidim casem na nejaky swap ,cas ukaze co bude nebo nebude,takze fakt to bude premysleni ohledne tech dvou typu, co se tyce 3jky tak sem spokojeny s komfortem jizdy , jelikoz mam mista dost ,nejsem zrovna nejmensiho vzrustu a vzadu nejezdim, prave taky bych chtel koupit e30 co v nejlepsi vybave a hned se sperou a s tim 2.5 z nemecka .Uz sem vicemene domluveny s jednim uzivatelem tohoto fora ze by se mnou zajel a pomohl mi , jelikoz nemecky umim minimalne a urco bych se nedomluvil.Uvidime jestli bude mit v tu dobu zrovna cas na to .
Zkusim se nechat svezt v 535 tak i v 325tce,jelikoz sem nejel ani v jedne motorizaci.
Mám zkušenost s akamarádovou 535 že mu po městě s 325 ujedu...ale na dálnici je jasná převaha...takže jde o to, jak jezdíš a hlavně kde

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 07. 11. 2007 22:13

Tweety píše:
Bobik píše:
Tweety píše: 2,5 jede fajn a na svůj věk je to ještě soupeř pro velké množství dnešních sportovně laděných aut. Ale po půl roce už ti taky bude připadat že nejede. Do budoucna plánuju už taky zástavbu něčeho silnějšího. Ale nejprve chci doladit exteriér, plnou výbavu, interiér a pak příjde na řadu pohoná jednotka. Nicméně z 2.0 do 2.5 byl pro mne velmi příjemný skok. Ta síla, když jsem poprvé vyjížděl z ulice do kopce mě prostě brala :) Takže 2,5 velmi doporučuji
jj prave,taky to vidim casem na nejaky swap ,cas ukaze co bude nebo nebude,takze fakt to bude premysleni ohledne tech dvou typu, co se tyce 3jky tak sem spokojeny s komfortem jizdy , jelikoz mam mista dost ,nejsem zrovna nejmensiho vzrustu a vzadu nejezdim, prave taky bych chtel koupit e30 co v nejlepsi vybave a hned se sperou a s tim 2.5 z nemecka .Uz sem vicemene domluveny s jednim uzivatelem tohoto fora ze by se mnou zajel a pomohl mi , jelikoz nemecky umim minimalne a urco bych se nedomluvil.Uvidime jestli bude mit v tu dobu zrovna cas na to .
Zkusim se nechat svezt v 535 tak i v 325tce,jelikoz sem nejel ani v jedne motorizaci.
Mám zkušenost s akamarádovou 535 že mu po městě s 325 ujedu...ale na dálnici je jasná převaha...takže jde o to, jak jezdíš a hlavně kde
prevazne po meste a obcas mimo mesto , na dalnicich jezdim minimum a hlavne na dalnici jezdim vetsinou tak tech 130 jelikoz rychleji na dalnici jezdit nemusim a ani me to nebavi,zkousel sem jednou kolik vytahne muj 2.0 a stacilo to,dalnice neni to pravy orechovy pro e30
Obrázek

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 07. 11. 2007 23:08

M30 3.5 rulez :twisted:

Musím říct, že svojí charakteristikou i konstrukcí mi naprosto vyhovuje. Mechanicky jednoduchej, výkonnej (neříkám nejvýkonnější) a rozumně žravej motor. Třeba s 2.5iX teď jezdím za 13-14l (pravda jenom krátký trasy nebo lehkej offroad) a to je to samý jako s 6kou velmi svižně :-)

S lehkou nohou je 3,5 opravdu schopná jezdit kolem 10l (alespoň v 6ce ano, je ale o cca 150kg lehčí než E34) a není to klobouk jízda.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 4284
Registrován: 20. 02. 2003 08:05
Bydliště: Kousek od Ml Boule
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo » 08. 11. 2007 08:10

Já jsem s Moji 535i jezdil kolem 13l
Život je jen náhoda .....

Uživatelský avatar
khonza318
Příspěvky: 232
Registrován: 26. 09. 2005 13:22
Bydliště: štěpánov u olomouce

Příspěvek od khonza318 » 08. 11. 2007 09:34

sorry že se vtírám do tématu :oops: ale není to úplně od věci:
jak je na tom 535i ve srovnání s 530iV8 - jak se spotřebou tak dynamikou
díky
dřív jsem byl normální zdravý uživatel 318i E30 TOURING
ale pak jsem onemocněl - diagnosis: V8 POSITIVE - virus 530i E34 ( MOJE PEŤKA)
Obrázek
www.v8bandits.com

Uživatelský avatar
horis
Slabší duchem
Příspěvky: 1322
Registrován: 29. 09. 2006 12:57

Příspěvek od horis » 08. 11. 2007 15:04

khonza318 píše:sorry že se vtírám do tématu :oops: ale není to úplně od věci:
jak je na tom 535i ve srovnání s 530iV8 - jak se spotřebou tak dynamikou
díky
To by mě taky zajímalo... Také chci skočit z e30 do e34. Třeba teď někoho naseru, měl jsem e30 325i - jela jako blázen-porazila i e36 325i coupé, teď mám e30 320i, je tam rozdíl, jen bych neřekl že né až tak znatelný.... I v e30 320i se člověk docela "sveze". Hlavně od 3500 ot a nahoru. Ale mám pocit, že mi 320i teď docela papká .... :cry: Každopádně teď zavažuji motorizaci u e34. Jestli 2,5i M50, nebo 3,5i M30 a snad i 530i V8- tuším těch 160 kw.. Zatím vyhrává 3,5i M30, mám ji už vyhlédlou, ale v automatu. Teď už stačí jen prodat e30 8)
Naposledy upravil(a) horis dne 08. 11. 2007 15:08, celkem upraveno 1 x.
e30 323i :arrow: e30 320i :arrow: e34 535i :arrow: e30 320Ci :arrow: e39 528i :arrow: e30 325i

Uživatelský avatar
horis
Slabší duchem
Příspěvky: 1322
Registrován: 29. 09. 2006 12:57

Příspěvek od horis » 08. 11. 2007 15:07

berkelay píše:město:
pohodová, pomalá jízda bez zbytečného zrychlování : 12-13l
večerní jízda pro zábavu, vychutnávání otáček, zrychlení a občas výlet přes 100km/h pokud je kde: 14-15l

dálky:
"eko jízda": 10l (nedoporučuju, je to pakárna a člověk se musí dost kontrolovat :-) )
pohodová jízda bez předjíždění ochcávek: 11-12l
jízda pro požitek z řízení, výlety do max 150km/h 13-14l

dálnice:
80% 140km/h + občasný "závod" do kopce s nasranými škodovkáři do 190km/h (více jsem s ním zatím vážně nejel) cca 11,5l
eko jízdu po dálnici jsem nezkoušel :-). Na 5stup. točí při 150km/h cca 2300ot.

3,5l je prostě "velká šestka", má jen dva ventily a tak má trochu více hlad, zato se o motoru říká, že je nesmrtelný. Má hezkou charakteristiku, točivý moment 240Nm už v 1tis a max 305Nm ve 4tis, mezi 3000-5500ot je to prostě "kopanec". Max výkon 211HP je ve 5700ot. 0-100km/h 7,8sec

535i měla většinou i lepší výbavu

525 - šel bych do ní jen v případě, že se jedná o 24v motor nejlépe s vanosem, jinak si nemyslím, že by spotřeba byla nějak výrazně nižší. E34 je těžší auto (1645kg prázdná) a tak potřebuje silnější motor. Já jezdím nejraději sám, mých necelých 70kg je pro auto hračka a jen tehdy je 535 "raketa", jakmile vezu 3 lidi a plný kufr, už se mi i 3,5l zdá málo. Pokud by jsi chtěl dělat úpravy na motoru, tak 3,5l je na to jako dělaný, viz Schnitzer 535 s 245HP (jen úprava sání a výfuku) nebo Alpina B10 535 se 360HP (biturbo a milion dalších věci :-) ) Ten motor toho vydrží prostě hodně, pokud je o něj dobře staráno.
Jinak díky za super odpověď, je vidět že víš o čem mluvíš. Prostě se pozná znalec .... :D
e30 323i :arrow: e30 320i :arrow: e34 535i :arrow: e30 320Ci :arrow: e39 528i :arrow: e30 325i

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 08. 11. 2007 18:40

no spíš si rád hraju s BC :D má tam dvě "paměti" takže jde krásně vidět jak člověk jel teď a jak jízdu před tím. Jen je škoda, že tam není i tlačítko pro max. rychlost dne :-)
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

marťan
Příspěvky: 79
Registrován: 28. 11. 2006 10:21
Bydliště: Větrná hůrka u Brna

Příspěvek od marťan » 09. 11. 2007 13:51

Záleží i na převodu, měl jsem jednu 535i ze Švýcar, na dvojku dělala 100, na trojku 150, tacho měla do 260km, když jsem to zkoušel, tak šla ještě kousek za, než odstavila. Dlouhodobá spotřeba byla asi 11 l. Po městě, mimo město, žádné loudání, dálnice kolem 150km/h, sem tam závod, asi jako všichni. Dálkové jízdy - třeba Chorvatsko za 9,5, žádné loudání. Ale na druhou stranu - jízda v zimě po Brně, cca 5km se studeným motorem - palubák ukázal 18 l/100 km.
Pak jsem měl 535i z Němec, měla jinej převod, nevím, jestli originál, ta dělala na dvojku "jen" 95km/h, max. už nevím. Byla pocitově živější, ale papala asi o litr víc, na dálce do Antwerp po německých dálnicích 10 l/100km.
Jinak můžu potvrdit to co ostatní, super motor, držák bez problémů, kdybych nepotřeboval touringa a nekoupil proto 540i E34, asi bych po nějaké 535i zase pokukoval.

Paganini
Příspěvky: 687
Registrován: 07. 05. 2006 12:13

Příspěvek od Paganini » 12. 11. 2007 00:31

khonza318 píše:sorry že se vtírám do tématu :oops: ale není to úplně od věci:
jak je na tom 535i ve srovnání s 530iV8 - jak se spotřebou tak dynamikou
díky
535i vs 530i V8 je podobny rozdil jako v e30 325e a 320i, maji vlastne stejny vykon, ale kazdy ho podava uplne za jinych podminek. 530i V8 dole vubec nejede a kdyz po ni neco chces, musis ji strasne zdimat a pak papa i vic nez 535i. Ty prvni motory maji vetsi objem a tak se vaha auta krasne vozi jenom na kroutaku a s lehkou nohou vubec nezerou tak, jak by clovek od jejich velikosti cekal :wink:

Odpovědět