maturitní výr. pro BMW -za jedna!

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

maturitní výr. pro BMW -za jedna!

Příspěvek od chamuraphi » 18. 09. 2007 19:11

Mám k vám prosbu :)
Potřebuji informace k motoru M40 a jeho průběh výkonu a krouťáku,předem dík :wink:
SZ nebo cwojta@seznam.cz

//*
Maturita se pomalu blíží a s ní i maturitní výrobek. Rozhodl sem se dělat přeplňování M40 elektrokompresorem.Jednalo by se o malé tlaky,pro které není třeba dalších úprav(písty,ojnice,vstřiky,...).K tomu to výrobku mě přivedl nález v dílně po pradědovi.Objevil sem v prachu starý elektro kompresor s nádherným vlnovcem(ala turbo). Zjistím co je to vůbec za elektro motor a popřípadě vyměním za vhodnější. Budu snímat otáčky motoru a přes řídící a akční člen regulovat otáčky el.motoru,tudíž i jeho plnící tlak.
Mám představu 3 režimů:
1)zahřívací - kompresor se bude chovat,jako by tam nebyl,dokud se motor nezahřaje na potřebnou pracovní teplotu
2)běžný provoz - kopresor bude plnit max. 0,15baru
3)ostrý režim - používal by se jen na okruhu,RZ,sprintech a plnil by tak 0,20-0,25baru
Jednalo by se konkrétně o motor 1,6 M40 bezkatová verze

*//
Zatím je to v plenkách a hodnoty jsou zatím jen orientační.
díky za vaše názory,návrhy a rady :wink:
Jsem na elektro,tkž otázka proč to neženu řemenem je zbytečná, neprošlo by to komisí... :?
Naposledy upravil(a) chamuraphi dne 17. 06. 2008 11:37, celkem upraveno 10 x.
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 18. 09. 2007 19:51

Výkon, resp. příkon elektromotoru je kolik?

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4563
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 18. 09. 2007 21:04

max. tlak 0,25 Baru elektromotorem? :lol: To tam mužeš pustit meluzínu z pod okapu

Uživatelský avatar
***Apollo***
Příspěvky: 316
Registrován: 20. 01. 2006 07:47
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od ***Apollo*** » 18. 09. 2007 21:52

az to das dohromady tak se podel s vysledkama docela me to zajima :wink:
Škoda Favorit 136L ==>> BMW E30 318i Touring M40 r.v. 94

***Apollo*** CAR

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 19. 09. 2007 08:49

Tak to prošlo a bylo schváleno,tkž dokud nebudu přeplňovat tak neodmaturuju, prostě 2 mouchy jednou ranou :wink: :lol:

Venca- O tom el.motoru co tam je zatím nic bližšího nevím... Až ho přivezu tak podám info a nafotím,je to fakt nádhera :twisted:

adam320- Plnící tlaky jsou orientační,nevím s kolika si poradí řídící jednotka ,aby nepřišel k úhoně.Jináč mám zatím k dispozici jen jeden motor,ale pokud to vyjde a budu mít další,tak se experimentů nebojím :)

Apollo-neboj budu informovat :wink:

Nemáte někdo ten graf z "výkonový" brzdy vaší M40?
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 19. 09. 2007 09:05

Mě by spíš zajímalo, jaký to bude mít odběr, protože tím budeš zas navíc zatěžovat alternátor a tím i motor - aby to nebyla změna k horšímu :)
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 19. 09. 2007 09:49

Fx píše:Mě by spíš zajímalo, jaký to bude mít odběr, protože tím budeš zas navíc zatěžovat alternátor a tím i motor - aby to nebyla změna k horšímu :)
Souhlasím, s tím by se mělo počítat, jen tak přemýšlím a myslím, že budeš muset upravit i řídící jednotku, když tam jde víc vzduchu, musí i paliva(chudá směs), možná by to šlo částečně obejít většíma vstřikama, možná i lepší pumpou, nejsem expert, takže jen teoreticky.

Jinak přeji hodně při matuře úspěchu a štěstí při realizaci.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4563
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 19. 09. 2007 09:56

Fx píše:Mě by spíš zajímalo, jaký to bude mít odběr, protože tím budeš zas navíc zatěžovat alternátor a tím i motor - aby to nebyla změna k horšímu :)
přesně tak jsem to myslel :wink:

Uživatelský avatar
nugget
Příspěvky: 655
Registrován: 11. 07. 2007 21:51
Bydliště: Hoštejn

Příspěvek od nugget » 19. 09. 2007 11:21

koukni sem do Archivu
http://www.e30.de/

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 09. 2007 11:26

adam320 píše:
Fx píše:Mě by spíš zajímalo, jaký to bude mít odběr, protože tím budeš zas navíc zatěžovat alternátor a tím i motor - aby to nebyla změna k horšímu :)
přesně tak jsem to myslel :wink:
A ze stejnýho důvodu zajímá mně ten výkon, resp. příkon.

Výkon elektromotoru by musel být pěkných pár kW, aby to něco skutečně natlačilo a mělo efekt.
A tím pádem by na pokrytí odběru nestačily zdroje - alternátor dá cca 1 kW a baterie rychle "zhasne".

Celý experiment považuju za takovou malou srandičku, nic to nemůže přinést.

Uživatelský avatar
Hoonnza
Příspěvky: 1264
Registrován: 04. 04. 2007 12:35
Bydliště: Praha 18 Letňany,Mlázovice

Příspěvek od Hoonnza » 19. 09. 2007 11:58

a kam že to chodíš na školu?
Toyota KE35, AE86, Golf Mk2 20v turbo, BMW E30 335i tour, E30 335i Turbo coupe, E30 324td chromák sedan, E34 520i tour

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 19. 09. 2007 14:05

ten kompresor vypadá něak takhle: http://www.power-tuning.fr/fr/moteur/tu ... 17160.html ,proto jsem o tom začal hned uvažovat když sem ho našel 8)

Hoonnza: SPŠE slaboproud VAT(automatizační technika a programování ):lol: ,ale auta mám mnohem radši než ňáký tranzistory a pod.

uvidím jak s tím odběrem,ale neviděl bych v tom problém. Zatím teoreticky předpokládám odběr jako sahara,kdyby běžela immer vehre
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 09. 2007 14:33

chamuraphi píše:ten kompresor vypadá něak takhle: http://www.power-tuning.fr/fr/moteur/tu ... 17160.html ,proto jsem o tom začal hned uvažovat když sem ho našel 8)

uvidím jak s tím odběrem,ale neviděl bych v tom problém. Zatím teoreticky předpokládám odběr jako sahara,kdyby běžela immer vehre
Teoreticky odběr jako větrák na chladiči..?
Tam je cca 80-250W, zbytečný tam dávat, nic to nenatlačí, leda se sám přesvědčíš o zbytečnosti takových pokusů.

Ta ptákovinka na francouzských stránkách má takový odběr, že vycucne baterie během pár vteřin - proč je tam taky asi o nich zmínka...
Čili to bude těch několik kW výkonu motoru, který jsou skutečně schopný něco natlačit.

Uživatelský avatar
Lukáš Brandejs
Příspěvky: 718
Registrován: 28. 05. 2006 17:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš Brandejs » 19. 09. 2007 15:02

vypadá to jak turbo křížené se startérem, dle mě to to bude mít efekt nula k nule pošla. Ikdyž za 2 éčka by to mohlo fungovat :lol:
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 19. 09. 2007 17:13

sem na tenhle pokus hodně zvědav a sem mírný optimista :wink:
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 19. 09. 2007 19:02

Chamuraphi, ja ti fandim :!:

Podle toho fr webu lze shrnout par zakladnich parametru:
(jen ty sileny nemetricky jednotky :roll: ve Francii, kolebce metricke soustavy, v Parizi maji schvanej oficialni metr :twisted: )

ten jejich zazrak CEA lze pouzit pro evropske motory do objemu valcu 5.7L (nechapu proc tak presne :D )

elektricky prikon kompresoru 5 az 8 Ch tedy HP, PS, nebo konskych sil, je 3.7 az 6kW.

1 az 3 elektromotory motory na 24V (1.2 az 4 kW kazdy)

moznost pouziti 40 x 15 sekund, nez se akumulatory vybiji

Plnici tlak je 12 Psi (poundu na ctverecni palec) = 0.816 baru , dosazeny behem 1 sekundy.


muj koment:
potreba akumulatoru 24V , tedy 2 ks 12V ktere se budou elektronicky prepinat a za normalni neturbo jizdy dobijet.

Ten proud je silenej: 24V * 200A = 4.8kW a jeste k tomu nejake ztraty navrch. Nekdo tu poznamenal startery, upravene z nakladaku to bude ono...

Potrebna kapacita accu, odhad:
40*15 sec = 600sec = 10min = 0.167 hod

0.167h *200 A = 34Ah protoze je nelze vybijet do mrte, je potreba kapacitu vyssi mozna 55Ah.

Je potreba:
a) hlidat vybijeni napetovym komparatorem, ochrana proti hlubokemu vybiti accu.
b) merit proud a napeti, hlidat a odpinat accu pri nadproudu (=zkratu ? > 400A ? )
c) merit teplotu accu, hlidat a odpinat accu pri vysoke teplote
d) merit tlak a teplotu vzduchu

Jak regulovat plnici tlak? Patrne PWM regulatorem, ktery bude regulovat proud do elektromotoru. Jako vykonovy clen jeden kovarskej MOSFET z tramvaje, nebo nekolik (8??) mensich na 55A paralelne. Uz jsou k dispozici fety s odporem v sepnutem stavu Rds 2mOhmy. Nebo pouzit "inteligentni spinace" jako je treba IRF3313, ...

Mozna to neregulovat a jen nechat tlacit co to da.

Bez toho mocneho tranzistoroveho spinace se ale neobejdes!

hodne stesti :)



rekl bych, ze je to spis namet na diplomku :idea:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 09. 2007 19:13

No, takže co jsem tu odbyl pěti řádky, tu samiq zcela neprůstřelně a profesionálně rozebral.

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 19. 09. 2007 20:31

to samiq: slušný, asi se v elektru vyznáš, jinak konečně něco rozmného :wink:
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

mihals
člen E30.cz
Příspěvky: 789
Registrován: 22. 01. 2007 23:32
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mihals » 19. 09. 2007 21:37

vim o tom kulovy, tak ti drzim palce at to vyjde!!!

hodne stesti Vojto! :wink:

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 21. 09. 2007 12:43

http://www.e30-portal.de/html/motor/LEI ... AGRAMM.jpg

tohle je ten prubeh 318i, akorat je problem ze musis od sesbe rozlisit cernou caru 318i a cernou caru 318is :lol:

Odpovědět