maturitní výr. pro BMW -za jedna!
- chamuraphi
- Příspěvky: 1782
- Registrován: 28. 11. 2006 17:43
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
maturitní výr. pro BMW -za jedna!
Mám k vám prosbu
Potřebuji informace k motoru M40 a jeho průběh výkonu a krouťáku,předem dík
SZ nebo cwojta@seznam.cz
//*
Maturita se pomalu blíží a s ní i maturitní výrobek. Rozhodl sem se dělat přeplňování M40 elektrokompresorem.Jednalo by se o malé tlaky,pro které není třeba dalších úprav(písty,ojnice,vstřiky,...).K tomu to výrobku mě přivedl nález v dílně po pradědovi.Objevil sem v prachu starý elektro kompresor s nádherným vlnovcem(ala turbo). Zjistím co je to vůbec za elektro motor a popřípadě vyměním za vhodnější. Budu snímat otáčky motoru a přes řídící a akční člen regulovat otáčky el.motoru,tudíž i jeho plnící tlak.
Mám představu 3 režimů:
1)zahřívací - kompresor se bude chovat,jako by tam nebyl,dokud se motor nezahřaje na potřebnou pracovní teplotu
2)běžný provoz - kopresor bude plnit max. 0,15baru
3)ostrý režim - používal by se jen na okruhu,RZ,sprintech a plnil by tak 0,20-0,25baru
Jednalo by se konkrétně o motor 1,6 M40 bezkatová verze
*//
Zatím je to v plenkách a hodnoty jsou zatím jen orientační.
díky za vaše názory,návrhy a rady
Jsem na elektro,tkž otázka proč to neženu řemenem je zbytečná, neprošlo by to komisí...
Potřebuji informace k motoru M40 a jeho průběh výkonu a krouťáku,předem dík
SZ nebo cwojta@seznam.cz
//*
Maturita se pomalu blíží a s ní i maturitní výrobek. Rozhodl sem se dělat přeplňování M40 elektrokompresorem.Jednalo by se o malé tlaky,pro které není třeba dalších úprav(písty,ojnice,vstřiky,...).K tomu to výrobku mě přivedl nález v dílně po pradědovi.Objevil sem v prachu starý elektro kompresor s nádherným vlnovcem(ala turbo). Zjistím co je to vůbec za elektro motor a popřípadě vyměním za vhodnější. Budu snímat otáčky motoru a přes řídící a akční člen regulovat otáčky el.motoru,tudíž i jeho plnící tlak.
Mám představu 3 režimů:
1)zahřívací - kompresor se bude chovat,jako by tam nebyl,dokud se motor nezahřaje na potřebnou pracovní teplotu
2)běžný provoz - kopresor bude plnit max. 0,15baru
3)ostrý režim - používal by se jen na okruhu,RZ,sprintech a plnil by tak 0,20-0,25baru
Jednalo by se konkrétně o motor 1,6 M40 bezkatová verze
*//
Zatím je to v plenkách a hodnoty jsou zatím jen orientační.
díky za vaše názory,návrhy a rady
Jsem na elektro,tkž otázka proč to neženu řemenem je zbytečná, neprošlo by to komisí...
Naposledy upravil(a) chamuraphi dne 17. 06. 2008 11:37, celkem upraveno 10 x.
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
- ***Apollo***
- Příspěvky: 316
- Registrován: 20. 01. 2006 07:47
- Bydliště: České Budějovice
- chamuraphi
- Příspěvky: 1782
- Registrován: 28. 11. 2006 17:43
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Tak to prošlo a bylo schváleno,tkž dokud nebudu přeplňovat tak neodmaturuju, prostě 2 mouchy jednou ranou
Venca- O tom el.motoru co tam je zatím nic bližšího nevím... Až ho přivezu tak podám info a nafotím,je to fakt nádhera
adam320- Plnící tlaky jsou orientační,nevím s kolika si poradí řídící jednotka ,aby nepřišel k úhoně.Jináč mám zatím k dispozici jen jeden motor,ale pokud to vyjde a budu mít další,tak se experimentů nebojím
Apollo-neboj budu informovat
Nemáte někdo ten graf z "výkonový" brzdy vaší M40?
Venca- O tom el.motoru co tam je zatím nic bližšího nevím... Až ho přivezu tak podám info a nafotím,je to fakt nádhera
adam320- Plnící tlaky jsou orientační,nevím s kolika si poradí řídící jednotka ,aby nepřišel k úhoně.Jináč mám zatím k dispozici jen jeden motor,ale pokud to vyjde a budu mít další,tak se experimentů nebojím
Apollo-neboj budu informovat
Nemáte někdo ten graf z "výkonový" brzdy vaší M40?
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Souhlasím, s tím by se mělo počítat, jen tak přemýšlím a myslím, že budeš muset upravit i řídící jednotku, když tam jde víc vzduchu, musí i paliva(chudá směs), možná by to šlo částečně obejít většíma vstřikama, možná i lepší pumpou, nejsem expert, takže jen teoreticky.Fx píše:Mě by spíš zajímalo, jaký to bude mít odběr, protože tím budeš zas navíc zatěžovat alternátor a tím i motor - aby to nebyla změna k horšímu
Jinak přeji hodně při matuře úspěchu a štěstí při realizaci.
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
koukni sem do Archivu
http://www.e30.de/
http://www.e30.de/
A ze stejnýho důvodu zajímá mně ten výkon, resp. příkon.adam320 píše:přesně tak jsem to myslelFx píše:Mě by spíš zajímalo, jaký to bude mít odběr, protože tím budeš zas navíc zatěžovat alternátor a tím i motor - aby to nebyla změna k horšímu
Výkon elektromotoru by musel být pěkných pár kW, aby to něco skutečně natlačilo a mělo efekt.
A tím pádem by na pokrytí odběru nestačily zdroje - alternátor dá cca 1 kW a baterie rychle "zhasne".
Celý experiment považuju za takovou malou srandičku, nic to nemůže přinést.
- chamuraphi
- Příspěvky: 1782
- Registrován: 28. 11. 2006 17:43
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
ten kompresor vypadá něak takhle: http://www.power-tuning.fr/fr/moteur/tu ... 17160.html ,proto jsem o tom začal hned uvažovat když sem ho našel
Hoonnza: SPŠE slaboproud VAT(automatizační technika a programování ):lol: ,ale auta mám mnohem radši než ňáký tranzistory a pod.
uvidím jak s tím odběrem,ale neviděl bych v tom problém. Zatím teoreticky předpokládám odběr jako sahara,kdyby běžela immer vehre
Hoonnza: SPŠE slaboproud VAT(automatizační technika a programování ):lol: ,ale auta mám mnohem radši než ňáký tranzistory a pod.
uvidím jak s tím odběrem,ale neviděl bych v tom problém. Zatím teoreticky předpokládám odběr jako sahara,kdyby běžela immer vehre
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Teoreticky odběr jako větrák na chladiči..?chamuraphi píše:ten kompresor vypadá něak takhle: http://www.power-tuning.fr/fr/moteur/tu ... 17160.html ,proto jsem o tom začal hned uvažovat když sem ho našel
uvidím jak s tím odběrem,ale neviděl bych v tom problém. Zatím teoreticky předpokládám odběr jako sahara,kdyby běžela immer vehre
Tam je cca 80-250W, zbytečný tam dávat, nic to nenatlačí, leda se sám přesvědčíš o zbytečnosti takových pokusů.
Ta ptákovinka na francouzských stránkách má takový odběr, že vycucne baterie během pár vteřin - proč je tam taky asi o nich zmínka...
Čili to bude těch několik kW výkonu motoru, který jsou skutečně schopný něco natlačit.
- Lukáš Brandejs
- Příspěvky: 718
- Registrován: 28. 05. 2006 17:12
- Bydliště: Praha
Chamuraphi, ja ti fandim
Podle toho fr webu lze shrnout par zakladnich parametru:
(jen ty sileny nemetricky jednotky ve Francii, kolebce metricke soustavy, v Parizi maji schvanej oficialni metr )
ten jejich zazrak CEA lze pouzit pro evropske motory do objemu valcu 5.7L (nechapu proc tak presne )
elektricky prikon kompresoru 5 az 8 Ch tedy HP, PS, nebo konskych sil, je 3.7 az 6kW.
1 az 3 elektromotory motory na 24V (1.2 az 4 kW kazdy)
moznost pouziti 40 x 15 sekund, nez se akumulatory vybiji
Plnici tlak je 12 Psi (poundu na ctverecni palec) = 0.816 baru , dosazeny behem 1 sekundy.
muj koment:
potreba akumulatoru 24V , tedy 2 ks 12V ktere se budou elektronicky prepinat a za normalni neturbo jizdy dobijet.
Ten proud je silenej: 24V * 200A = 4.8kW a jeste k tomu nejake ztraty navrch. Nekdo tu poznamenal startery, upravene z nakladaku to bude ono...
Potrebna kapacita accu, odhad:
40*15 sec = 600sec = 10min = 0.167 hod
0.167h *200 A = 34Ah protoze je nelze vybijet do mrte, je potreba kapacitu vyssi mozna 55Ah.
Je potreba:
a) hlidat vybijeni napetovym komparatorem, ochrana proti hlubokemu vybiti accu.
b) merit proud a napeti, hlidat a odpinat accu pri nadproudu (=zkratu ? > 400A ? )
c) merit teplotu accu, hlidat a odpinat accu pri vysoke teplote
d) merit tlak a teplotu vzduchu
Jak regulovat plnici tlak? Patrne PWM regulatorem, ktery bude regulovat proud do elektromotoru. Jako vykonovy clen jeden kovarskej MOSFET z tramvaje, nebo nekolik (8??) mensich na 55A paralelne. Uz jsou k dispozici fety s odporem v sepnutem stavu Rds 2mOhmy. Nebo pouzit "inteligentni spinace" jako je treba IRF3313, ...
Mozna to neregulovat a jen nechat tlacit co to da.
Bez toho mocneho tranzistoroveho spinace se ale neobejdes!
hodne stesti
rekl bych, ze je to spis namet na diplomku
Podle toho fr webu lze shrnout par zakladnich parametru:
(jen ty sileny nemetricky jednotky ve Francii, kolebce metricke soustavy, v Parizi maji schvanej oficialni metr )
ten jejich zazrak CEA lze pouzit pro evropske motory do objemu valcu 5.7L (nechapu proc tak presne )
elektricky prikon kompresoru 5 az 8 Ch tedy HP, PS, nebo konskych sil, je 3.7 az 6kW.
1 az 3 elektromotory motory na 24V (1.2 az 4 kW kazdy)
moznost pouziti 40 x 15 sekund, nez se akumulatory vybiji
Plnici tlak je 12 Psi (poundu na ctverecni palec) = 0.816 baru , dosazeny behem 1 sekundy.
muj koment:
potreba akumulatoru 24V , tedy 2 ks 12V ktere se budou elektronicky prepinat a za normalni neturbo jizdy dobijet.
Ten proud je silenej: 24V * 200A = 4.8kW a jeste k tomu nejake ztraty navrch. Nekdo tu poznamenal startery, upravene z nakladaku to bude ono...
Potrebna kapacita accu, odhad:
40*15 sec = 600sec = 10min = 0.167 hod
0.167h *200 A = 34Ah protoze je nelze vybijet do mrte, je potreba kapacitu vyssi mozna 55Ah.
Je potreba:
a) hlidat vybijeni napetovym komparatorem, ochrana proti hlubokemu vybiti accu.
b) merit proud a napeti, hlidat a odpinat accu pri nadproudu (=zkratu ? > 400A ? )
c) merit teplotu accu, hlidat a odpinat accu pri vysoke teplote
d) merit tlak a teplotu vzduchu
Jak regulovat plnici tlak? Patrne PWM regulatorem, ktery bude regulovat proud do elektromotoru. Jako vykonovy clen jeden kovarskej MOSFET z tramvaje, nebo nekolik (8??) mensich na 55A paralelne. Uz jsou k dispozici fety s odporem v sepnutem stavu Rds 2mOhmy. Nebo pouzit "inteligentni spinace" jako je treba IRF3313, ...
Mozna to neregulovat a jen nechat tlacit co to da.
Bez toho mocneho tranzistoroveho spinace se ale neobejdes!
hodne stesti
rekl bych, ze je to spis namet na diplomku
to samiq: slušný, asi se v elektru vyznáš, jinak konečně něco rozmného
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e
http://www.e30-portal.de/html/motor/LEI ... AGRAMM.jpg
tohle je ten prubeh 318i, akorat je problem ze musis od sesbe rozlisit cernou caru 318i a cernou caru 318is
tohle je ten prubeh 318i, akorat je problem ze musis od sesbe rozlisit cernou caru 318i a cernou caru 318is