To jo, ale zkutečná rychlost bude jiná. Když tam daš 13" tak na dosažení 120km/h se budou muset otočit wýcekrát něž s 15" a tudíž to bude ukazowat wětší rychlost.Kemal318i píše:Nemůžu si pomoct, ale panuje ve mě přesvědčení že rozměr kol nemá na rychlost, kterou ukazuje tachometr žádnej vliv. Podle mě bude tacho ukazovat např. při 120 km/h - 3500rpm, ať sou tam 13´´ nebo 16´´...
220km/h s e30 318i m40
Asi si pleteš pojmy.Kemal318i píše:Nemůžu si pomoct, ale panuje ve mě přesvědčení že rozměr kol nemá na rychlost, kterou ukazuje tachometr žádnej vliv. Podle mě bude tacho ukazovat např. při 120 km/h - 3500rpm, ať sou tam 13´´ nebo 16´´...
Tzv. "tachometr", jak se zde v Čechách říká, je rychloměr.
To je ten přístroj se stupnicí v km/h.
Údaj např. 3500 rpm ukazuje otáčkoměr. Ten nemá s rychlostí vozidla nic společného, indikuje jen otáčky motoru.
---
Obvod kol samozřejmě má vliv na zkreslení údaje o rychlosti.
Pokud bys chtěl měřit rychlost vozidla bez tohoto zkreslení, musel bys zapracovávat právě ten údaj o rozměru kola - jako u těch cyklocomputerů, kde je nutné ho zadávat.
pánové hlavně neplést pojmy a dojmy - nezaměňovat výraz kolo a ráfek
když dáš místo 14" ráfku 16" tak se semozřejmě mění i výška gumy a tím pádem i obvod gumy - záleží jestli byla zvolena správná velikost pneumatiky aby obvod 16" pneumatiky odpovídal tomu, který měla 14" pneumatika - pokud neodpovídá, tak bude rychloměr ukazovat zákonitě jinak
když dáš místo 14" ráfku 16" tak se semozřejmě mění i výška gumy a tím pádem i obvod gumy - záleží jestli byla zvolena správná velikost pneumatiky aby obvod 16" pneumatiky odpovídal tomu, který měla 14" pneumatika - pokud neodpovídá, tak bude rychloměr ukazovat zákonitě jinak
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
jj, takhle sem to myslel, akorát sem se špatně vyjádřilhonzeeek píše:To jo, ale zkutečná rychlost bude jiná. Když tam daš 13" tak na dosažení 120km/h se budou muset otočit wýcekrát něž s 15" a tudíž to bude ukazowat wětší rychlost.Kemal318i píše:Nemůžu si pomoct, ale panuje ve mě přesvědčení že rozměr kol nemá na rychlost, kterou ukazuje tachometr žádnej vliv. Podle mě bude tacho ukazovat např. při 120 km/h - 3500rpm, ať sou tam 13´´ nebo 16´´...
A tu poslední větu s tim tachometrem a otáčkoměrem sem blbě napsal, se omlouvám...
BMW e30 318i -> BMW e30 320ic -> BMW e36 328i
Opel Ascona B 1600 ´78
Opel Ascona B 1600 ´78
- Kuba318ie30
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 17. 08. 2007 07:56
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- scandinavian
- Příspěvky: 618
- Registrován: 11. 02. 2006 15:52
- Bydliště: Praha
- Kuba318ie30
- Příspěvky: 1602
- Registrován: 17. 08. 2007 07:56
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Flery
- Bazarník
- Příspěvky: 6079
- Registrován: 16. 05. 2003 23:55
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
proc by nejel otazkou je kde a jakej je dif v aute ja kdyz mel v M10 1,8i 3,64 tak to verte neverte jelo krasnych 230 dle tacho - z kopce z berouna dolu kdo zna vi ze tam i mates jede 170 ale se seriovym diferencialem co tam ma byt je to spis maximalni mozna hranice kterou lze na pomeru 4,11 docilit otazkou je jestli to byla rovina nebo mirnj kopecek dolu.
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D
____________________
E39 525D
Jak je to s tou psanou maximálkou? Někde jsem četl že je to na předposlední rychlost do omezovače... Je to tak? Protože se služební fabií jezdím i 20km/h přes maximálku. (z kopce)Max-Max píše:spis pokvetou hrabe nez pojede seriova 1.8 M40 220 (i dle tacho, pac max ma psano 185, coz by dle tacho mohlo byt pri stavu z fabriky cca 205 tacho).
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW
Žádná předposlední rychlost a žádnej omezovač.magiccc píše:Jak je to s tou psanou maximálkou? Někde jsem četl že je to na předposlední rychlost do omezovače... Je to tak? Protože se služební fabií jezdím i 20km/h přes maximálku. (z kopce)
Jako max. (konstrukční) rychlost se uvádí hodnota, kterou vozidlo musí udržet na rovině an nejvyšší převod. Určeny jsou další parametry - předepsaná zátěž, délka dráhy.
Určitě se tu najde někdo, kdo to ví přesněji, deatily se nepamatuju.
jo je to garantovana rychlost vyrobcem, do ni zaroveň vyrobce ručí že auto bude dělat to co maVenca píše:Žádná předposlední rychlost a žádnej omezovač.magiccc píše:Jak je to s tou psanou maximálkou? Někde jsem četl že je to na předposlední rychlost do omezovače... Je to tak? Protože se služební fabií jezdím i 20km/h přes maximálku. (z kopce)
Jako max. (konstrukční) rychlost se uvádí hodnota, kterou vozidlo musí udržet na rovině an nejvyšší převod. Určeny jsou další parametry - předepsaná zátěž, délka dráhy.
Určitě se tu najde někdo, kdo to ví přesněji, deatily se nepamatuju.
- k.o.u.d.y.e30
- člen E30.cz
- Příspěvky: 243
- Registrován: 13. 10. 2007 23:34
- Bydliště: Brno,Vysočina,Znojmo
- dj-vevis
- Příspěvky: 227
- Registrován: 14. 05. 2007 21:13
- Bydliště: Duchcov 419 01 ,BROOKLYN 2
- Kontaktovat uživatele:
Lidi tak k tomu to tématu musím dodat opravdu své..Jelikož e30 1.6 M40 co vlastním o výkonu 73Kw mi jede se 17 koly podle tachometru kterej určitě proměřuje mi ukazuje rychlost na plnej plyn 212km..No a to má psanejch v techničáku 182km/h..Určitě to jede víc něž co je psanejch v techničáku,vždy to udělá o těch 30více ..Mám to odskoušené u více aut..No a měl jsem i e30 1.8 M40 co měla výkon 84Kw a ta opravdu mi jela zase podle budíků nějakejch 220..Věřím tomu že to mohlo ukázat dobře,ale více bych věřil tomu,že jsem mohl jet těch 210 a tamto bude proměřovat,protože jsem to zkoušel s jedním týpkem co jsem jel z Prahy na Teplice po dálnici a někde 20Km za Prahou jsme se potkali na dálnici při rychlosti 100km/h,tak bylo vidět že kolega se chtěl s e30 mojí 1.6 M40 honit a tak jsme oba na to šláply...No sice mě předjel,ale jeli jsme oba stejně rychle na maximálku a to jsem já mu byl v těstném závěsu za ním..No tak bych soudil že oba vozy jeli stejně..Na nejbližší benzínce mě přinutil odbočit a dát si kafe a tak jsme pokecali o tom kdo co má za obsah a kolik mu to žere a on měl 1.8 M40 podle toho co říkal a prej jel podle budíků 218Km/h a já měl tam zase 212Kmh..No tak asi když jsme byli stejně rychlí,tak jsme mohli ve skutečnosti jet tou rychlostí co jsem měl na tachometru já a to určitě ještě proměřovalo..No tak nevím kde je skutečná pravda,ale určitě bych soudil že ta 1.8 táhne lépe na odpich a do kopců na sílu,jinak to asi pojede stejně,pač to bude mít asi stejnou převodovku...Možná se pletu,ale říkám jen to co jsem viděl..Pokud jste jiného názoru,nikomu z vás to opravdu neberu..Každopádně s kamarádem ve 2.5 jsme tachometr položili na 240 a honilo se snámi e30 ve 2.0 a ta jela před námi 230kmúh tak asi to docela jede..On nám zase tvrdil že mu to ukazovalo pouze 210 u toho 2.0,ale nám ta 2.5 ukazovala 240 když jsme ho předjížděli...Myslím si že těch 230 opravdu jel a my 240 taktéž..Pokud tachometr proměřoval,to už se nikdy nedozvím...Tady jsem zodpověděl moudra odemě,tak se mějte a přeji hezký den..
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
bla bla bla.... tady vsichni kecate jako kdyby ste meli na 100% ty difery co ste meli od vyroby, ty same kola, gumy, vse jak pred 20 lety. Picoviny. 320i NIKDY nepojede 230, a dokonce ani tacho, pac aeroodpor je uz tak velikej ze to ten moturek neprotlaci, bavime se o spravnem rozmeru gum. Pokud si tam date 15" a 195/50 tak at vam to ukaze treba 260, ale tacho vam keca jako krava. nastudujte neco malo o uhlove a obvodove rychlosti, prevodech a budete moudrejsi, ale to by chcelo trochu snahy.
Jeden by nerekl, jak 20ti lete auto s podvozkem a mnohdy i kastli pred smrti je tak bajecne ze jede 240. Se proberte uz.
Jeden by nerekl, jak 20ti lete auto s podvozkem a mnohdy i kastli pred smrti je tak bajecne ze jede 240. Se proberte uz.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Kde si koupil digitalni tachometr? Bylo to drahy? Jeste shanim takovej pruh ledek misto otackomeru, jak mel Knight Rider, desne se mi to libi, to nemas nahodou?dj-vevis píše:podle tachometru kterej určitě proměřuje mi ukazuje rychlost na plnej plyn 212km..
..podle toho co říkal a prej jel podle budíků 218Km/h a já měl tam zase 212Kmh..
- bmwm3
- Lon Don
- Příspěvky: 2437
- Registrován: 14. 08. 2003 08:20
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jenom bych upravil, že to není nejvyšší rychlost, kterou musí vozidlo na rovině udržet na nejvyšší rychlostní stupeň, ale je to prostě maximální rychlost, kterou musí vozidlo udržet na rovině. Třeba některý malý mrdky mají V-max na IV....adam320 píše:jo je to garantovana rychlost vyrobcem, do ni zaroveň vyrobce ručí že auto bude dělat to co maVenca píše:Žádná předposlední rychlost a žádnej omezovač.magiccc píše:Jak je to s tou psanou maximálkou? Někde jsem četl že je to na předposlední rychlost do omezovače... Je to tak? Protože se služební fabií jezdím i 20km/h přes maximálku. (z kopce)
Jako max. (konstrukční) rychlost se uvádí hodnota, kterou vozidlo musí udržet na rovině an nejvyšší převod. Určeny jsou další parametry - předepsaná zátěž, délka dráhy.
Určitě se tu najde někdo, kdo to ví přesněji, deatily se nepamatuju.
Jinak k tématu 1,8i, já jsem měl 2,5, která jezdila docela good a na sériovejch gumách jsem prostě víc ja 220 nedal, tak mi je pak divný, že 1,8i dá taky 220, když na sprintu jsem 1,8 pojel i když jsem točil pouze do 4 000rpm, což všichni víme, že u 2,5i není zrovna vrchol výkonu.
Takže všem M40kařtům - 220 JE TOTÁLNÍ KUNDOVINA !!!!!
Kurva už to pochopte, to není měsíc, aby tady někdo nevytáhl, že 1,8 líta 220-230.
není problem z m40 vytáhnout 220 ale za jakých podmínek a jak dlouho to trvá tak to už konečně vyznavači 2,5 pochopte že ta 1,8 uděla 220 ale z kopce a trvá ji to déle než 2,5 na rovině o tom je ten rozdílný výkon vždyť ja se s jemně polazenou stotřicitkou udělal na rovince 180 dle tacho
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost