Proc 2,7
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proc 2,7
2.5e=cca 2,7litr="Eta"Anonymous píše:se chci zeptat proc se vyrabel ten motor2,7 pro koho byl urceny.Kdyz z toho obsahu dava vykon jako Dvojlitr.Diky za odpovedi a prosim nekamenujte mne fakt se v tom nevyznam.
Nevim proč se vyráběl, ale je to výbornej motor. Má velkej krouťák 230 Nm při nižších otáčkách. Max. výkon je branej taky při nižších otáčkách, kdyby točil jako dvoulitr, měl by udávanej vyšší výkon.
Je to takovej "benzínovej diesel". Vychází to z konstrukce, to už tady vyčerpávajícím způsobem (jednou nebo vícekrát) rozebíral Francis, už nevím v jakým tématu. To si najdi, přečti a věc Ti bude jasná.

Ety jsou dvě "verze". Ta druhá (novější) je samozřejmě lepší. Jde líp do otáček, je tam "jiná" hlava, řj.
BMW The Ultimate Driving Machine
http://www.e30eta.com/specs.htm
...it was designed during the Seventies' fuel crunch, the Eta (Greek letter denoting effeciency to engineers) was tuned for maximum effeciency and fuel savings. The BMW engineers used fewer cam bearings, softer valve springs, and a cam/chip package which was tuned for lean running to accomplish their goal of good fuel economy...
...it was designed during the Seventies' fuel crunch, the Eta (Greek letter denoting effeciency to engineers) was tuned for maximum effeciency and fuel savings. The BMW engineers used fewer cam bearings, softer valve springs, and a cam/chip package which was tuned for lean running to accomplish their goal of good fuel economy...
Faszom a seggedbe verem te buzi 

- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
Mno, měl jsem ETu a řeknu Vám, jaký z ní mám dojem. Je to vysloveně vymyšlený pro meziměstské a dálniční cestování za rozumnou spotřebu, vyniká nízkou, a troufám si tvrdit nejnižší z e30, hladinou hluku od motoru v kabině. Jízda v nízkých otáčkách bez jakýchkoli vibrací s převodem v diferenciálu dlouhým jak Lovosice je fajn, když nemáte potřebu zažívat ostrou sportovní jízdu. Podle grafů na www.325e.de je zřejmé, že ETA koncept nahrazoval v benzínovém provedení analogicky motory 2,4td a lehce je překonával jízdními vlastnostmi. Spotřeba byla papírově při 90 - 5,9 l / 100, při 120 - 7,8 l / 100km, což je zhruba o litr méně, než 325i, která pro srovnání na V. qualt s diffem 3,73 při 100 km /h točí 2650 n/min a ETA s nejtěžším diffem 2,79 jen 1950 n / min. Nadruhou stranu mě mrzí, že jsem si ETY nevážil a přešel postupně přez 325i na 327i, protože ctižádost pocitu ze zrychlení u mne hravě zvítězila nad ekonomičností provozu. Jinak bych se k ETě rád vrátil, na daleké cesty pohoda jazz
Ano Melisek dal vycerpavajici odpoved. Jenom doplnim co jsem nekde cetl. A sice proc BMW po celkem kratke dobe (asi 4 roky) stahlo etu z vyroby: Je to motor, ktery se proste do bavoraku nehodil - velky obsah a pritom liny jak cikani. BMW je auto pro sportovni jizdu, navic hodne drahe, prioritou rozhodne neni spotreba, takze motor 2,7 ktery ma stejny vykon jako motor 2.0 s tim, ze zere o nakou tu deci min, nema v BMW co delat. Tot duvod proc eta neprezila.
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
To s těma cikánama je dobrýRotten píše:Ano Melisek dal vycerpavajici odpoved. Jenom doplnim co jsem nekde cetl. A sice proc BMW po celkem kratke dobe (asi 4 roky) stahlo etu z vyroby: Je to motor, ktery se proste do bavoraku nehodil - velky obsah a pritom liny jak cikani. BMW je auto pro sportovni jizdu, navic hodne drahe, prioritou rozhodne neni spotreba, takze motor 2,7 ktery ma stejny vykon jako motor 2.0 s tim, ze zere o nakou tu deci min, nema v BMW co delat. Tot duvod proc eta neprezila.

230 Nm je slušná palebná síla na roztrhání každýho thébichdechťáku.
Jestli toto někdo napsal, tak asi nezná pravej důvod.
Proč teda dělali třeba 1.6 ? Z šestiválců je bezkonkurenčně nejhorší dvoulitr ( 164 Nm/4000 ot je podle mě hodně málo na 6v 2.0l ) - ten bych zrušil spíš jak Etu.
Já myslím, že to nejni pravej důvod - línej jak móres.

Možná, že jim vadilo to, že Eta vydrží obrovskou porci km. Nic se na ni nesralo.
BMW The Ultimate Driving Machine
- Melisek^076
- Příspěvky: 154
- Registrován: 11. 02. 2003 20:04
- Bydliště: Karlovy Vary
No, abych trošku obhájil majitele bývalé ETY Rottena
), tak osobně hodnotím jako zajímavější motor na ostřejší svezení rozhodně dvoulitra, ačkoli zrychlení a topspeed jsou v podstatě shodné, tak v ETě si připadáte charakterem zátahu opravdu jak v dieselu, kdežto ve dvoulitru se cítíte jako v ostrém závoďáku. Pocit ze sportovní jízdy, vytáčení se zátahem jednoznačně dvoulitr, pohodička a rychlé cestování ETA! Opravdu jsem obě auta bezprostředně porovnával. Jinak je pravda, že ETám jsem vděčný za svůj nynější pohonný agregát (a 325i také). Ta kombinace se mi líbí. Točivost dvoulitru a spodek ETY. Kdyby to vývojáři v roce 1985 při uvedení na trh tušili, to by bylo facek, jaůůů

Cus draci
Nechci vas nasrat ale do nedavna sem mel 320i mam ji uz asi 2roky a kamos se do E30 zblaznil taky. koupily jsme pekne potlucenou a vylitanou ETU s 90kw. moje 320i mela najeto poctivych 209tkm a byla servisovana ve svycarech. Pokazdy me s ni spraskal at na max nebo sprint. Takze i 10cikanu jsou proti ni mrtvoly!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uz tam mam 2,5i takze je klid...........
Nechci vas nasrat ale do nedavna sem mel 320i mam ji uz asi 2roky a kamos se do E30 zblaznil taky. koupily jsme pekne potlucenou a vylitanou ETU s 90kw. moje 320i mela najeto poctivych 209tkm a byla servisovana ve svycarech. Pokazdy me s ni spraskal at na max nebo sprint. Takze i 10cikanu jsou proti ni mrtvoly!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uz tam mam 2,5i takze je klid...........
Tak to jsi trochu posral asi si ji v živo tě neměl¨nevíš o čem mluvíš.Eta je nahodou dobrá mam ji a i 2,3 si vyhraji záleži hlavně na řidiči asi to neumíš jink bys mluvil jinak.Rotten píše:Ano Melisek dal vycerpavajici odpoved. Jenom doplnim co jsem nekde cetl. A sice proc BMW po celkem kratke dobe (asi 4 roky) stahlo etu z vyroby: Je to motor, ktery se proste do bavoraku nehodil - velky obsah a pritom liny jak cikani. BMW je auto pro sportovni jizdu, navic hodne drahe, prioritou rozhodne neni spotreba, takze motor 2,7 ktery ma stejny vykon jako motor 2.0 s tim, ze zere o nakou tu deci min, nema v BMW co delat. Tot duvod proc eta neprezila.