E30 vs E36

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

E30 vs E36

Příspěvek od BOOST » 26. 02. 2004 18:35

Zdravím všechny baworáky a E30cítkáře zvlášť,
tak jsem koukal na starý videa ze sosnový a byla tam jedna E36 a drifty nic moc, tak mě tak napadlo, jakej je rozdíl v E30 oproti E36 na blbnutí (drifting, burnouty a vůbec ovladatelnost a rychlost v ostrých zatáčkách nebo slalomu...). Nemůžu srovnávat z vlastní zkušenosti v E36 jsem nejel, ale myslím si, že E30 bude se stejným obsahem motoru, přovodovkou a diferákem vždycky rychlejší a obratnější, přece jenom E36 je o dost větší a asi i těžší nebo ne? Jenom by mě zajímalo, jak to ve skutečnosti je.
Díkec.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 26. 02. 2004 20:58

Abych rekl pravdu, tak by me to taky zajimalo - taky bych chtel casem poridit E36 - ovsem da kazdodeni jezdeni, takze kdo neco vite sem s tim.
Ale radsi vlastni zkusenosti - ne: "...nekde sem cetl....."

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 26. 02. 2004 22:02

Na každodenní ježdění je lepší E36. Na blbnutí byla lepší E30.

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 26. 02. 2004 23:32

s E36 se da blbnout taky a dost dobre ver že jo ale už to neni motokara E30 takže furt ti nezbyde nic jinýho než mít dvě auta :lol: :twisted:
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 26. 02. 2004 23:36

Nevim, co znamená výraz "o dost větší" to bude asi tím, že jsi v e36 nejel bezprostředně po e30. Shrnutí z mojí zkušenosti je, že pocitově se e36 origo proti e30 v zatáčkách méně naklání a pocit z jízdy v kabině je v pozitivním smyslu méně intenzivní, z hlediska minimální hlučnosti a přenášených vibrací. Tedy těžko srovnávat auta, která nemají najeto stejný počet km.

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 27. 02. 2004 09:44

Peťas píše:Na každodenní ježdění je lepší E36. Na blbnutí byla lepší E30.
To sem si presne myslel.

Uživatelský avatar
Peťas
Příspěvky: 644
Registrován: 14. 07. 2003 08:00

Příspěvek od Peťas » 27. 02. 2004 21:26

Flery píše:s E36 se da blbnout taky a dost dobre ver že jo ale už to neni motokara E30 takže furt ti nezbyde nic jinýho než mít dvě auta :lol: :twisted:
Dá se blbnout, ale ty opravy vyjdou jaksi dráž. Dvě auta jsem chvilku taky praktikoval.

V té E30 byl ten dojem, jak zmiňoval melíšek, intezivnější. Třeba v zimě nebyl problém na E30 "utrhnout" prdel, ale ono to většinou nějak potom samo jelo jak chtělo a snadno se to rozkmitalo. Zatím co E36 musíš k tomu utržení prdele donutit víc plynem, takže si to víc řídíš sám, a taky se zpátky líp chytne a rozkmitat se mi ji ještě nepovedlo. E36 ti prostě víc "odpustí" a je jistější - na normální každodenní ježdění je to ideální.

Pokud na to máš a chceš auto na ježdění a auto na blbnutí, tak asi musíš mít opravdu dvě :twisted: .

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 28. 02. 2004 00:28

Proto mam ted Nissana Micra 1,0i a k tomu na blbnuti E30. Ale to, co popisujes, tj. rozkmitani, jsem nejak nepozoroval :-), ale je fakt, ze do toho nejdu s plnym nasazenim :-)
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 29. 02. 2004 10:56

Jezdil se v e21, e30 i e36. Tezko porovnat prilis rozdilne modely a stav. konkretne:e21 318i, rv82- ma total v haji pr. tlumaky- e30 to byl trochu basta: 324d v touringu rv88 stav ???- e36 opet 318i rv92 v dobrem stavu. Rozhodne nejnizsi z nich byla e30 - a zadnej snizenej podvozek. Nejrychleji se daj projizdet zatacky e36, ale na blbnuti jsou mozna starsi modely lepsi, minimalne jsou lehci ...
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
Raon
Příspěvky: 1572
Registrován: 18. 10. 2003 10:54
Bydliště: Shark's not Dead !!!

Příspěvek od Raon » 29. 02. 2004 11:01

Melisek_076 píše:Nevim, co znamená výraz "o dost větší" to bude asi tím, že jsi v e36 nejel bezprostředně po e30. Shrnutí z mojí zkušenosti je, že pocitově se e36 origo proti e30 v zatáčkách méně naklání a pocit z jízdy v kabině je v pozitivním smyslu méně intenzivní, z hlediska minimální hlučnosti a přenášených vibrací. Tedy těžko srovnávat auta, která nemají najeto stejný počet km.
Jinak souhlasim s Meliskem
([316i e30], 318i e36, M530xdA e60), 324td tour e30, 318i e21, 324d e30, 732iA e23, 524td e28, Obrázek535i e28, 325i e30 coupe, 635CSi e24, 540i tour 6q e34 -> 318i tour e30

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 29. 02. 2004 16:54

Myslim ze E36 je lepsi nez E30 stejne tak jako E46 je lepsi nez E36. Vyvoj jde proste dal ale blbnout se da se vsim. I s dieslem :-)

http://test.axonsystems.cz/bmwklub/LukasH_drifts.avi

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 29. 02. 2004 20:50

osobně mám rád auta která za mě nerozhodují viz různé záchranné el.hydraulické systémy, na druhou stranu je pravdu že vývoj zastavit nelze, ale třeba M 3-E36 lepší nebyla, měla sice větší výkon atd. ale neposkytovala takovou zábavu jako M 3 E30

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 01. 03. 2004 00:26

Mirek píše:osobně mám rád auta která za mě nerozhodují viz různé záchranné el.hydraulické systémy, na druhou stranu je pravdu že vývoj zastavit nelze, ale třeba M 3-E36 lepší nebyla, měla sice větší výkon atd. ale neposkytovala takovou zábavu jako M 3 E30
Predpokladam, ze jsi mel tu ces jet kotel s obema, kdyz o tom tak zasvecene mluvis... :?:

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 01. 03. 2004 00:50

nechci se nikoho zastávat ale M3 E30 je lepsi na zrychleni jak M3 E36 aspon co kde bylo psano,videa a tak
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 01. 03. 2004 04:55

Mirek píše:osobně mám rád auta která za mě nerozhodují viz různé záchranné el.hydraulické systémy, na druhou stranu je pravdu že vývoj zastavit nelze, ale třeba M 3-E36 lepší nebyla, měla sice větší výkon atd. ale neposkytovala takovou zábavu jako M 3 E30
Neco mi rika ze si v tom aute nikdy nejel.

Uživatelský avatar
LOPOLO
Příspěvky: 594
Registrován: 17. 02. 2004 07:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LOPOLO » 01. 03. 2004 04:58

Flery píše:nechci se nikoho zastávat ale M3 E30 je lepsi na zrychleni jak M3 E36 aspon co kde bylo psano,videa a tak
lituji, ale to je nesmysl. Chapu, ze ty auta mate radi ale jak se zacnou ignorovat fakta ....

Lukas-e21
Příspěvky: 4744
Registrován: 12. 02. 2003 21:31
Bydliště: Prague

Příspěvek od Lukas-e21 » 01. 03. 2004 08:41

LOPOLO píše:
Flery píše:nechci se nikoho zastávat ale M3 E30 je lepsi na zrychleni jak M3 E36 aspon co kde bylo psano,videa a tak
lituji, ale to je nesmysl. Chapu, ze ty auta mate radi ale jak se zacnou ignorovat fakta ....
M3 e36 byla a je lepší na každodenní ježdění než M3 e30 to je všeobecně známo, jen opravdoví fajnšmekři tvrdí že M3 E30 je lepší, maj sic pravdu, ale to se týká jen ježdění na okruhu a pod.

P.S. prosím nekamenovat...

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 01. 03. 2004 08:59

Taky trošku přileju do ohně :lol:
Jistě, E36 je technicky dokonalejší, používá modernější techniku, ale pravej, RYZÍ pocit z jízdy Ti nabídne jen E30.
A pokud se jedná o kasli, tak o tom už vůbec nemluvím...E30, poslední bavor dělanej lidským mozkem, od E36 je to již jen CAD na compu :twisted:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 03. 2004 09:02

Ace píše:...poslední bavor dělanej lidským mozkem...
Veľmi pekne napísané.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 01. 03. 2004 09:08

Já bohužel nejel ani v jedný z těch M3 ale jel jsem v obou 325 a dojem se shodoval s tím co mi řekl člověk který vlastnil obě verze M3 a to je:

E30 je jako motokára a všechno cítíš hodně intenzivně.
U e36 je všechno víc v klidu ale jedeš stejně rychle a v max. rychlostech je mnohem jistější. Prostě co se týče hluku pohodlí vibrací atd. To potom dělá celkově pocit bezpečí spíš u tý E36.

Odpovědět