Balzam na moji dusi......

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 02. 2004 09:23

Geront píše:Hmm, takhle možná ano, teda pro osobák, ale u bagrů, nebo jinejch zemních sajrajtů se to dělá i v serii.
Tohle je forum o BMW a obcas o jinych znackach, ne o bagrech a letadlech.
Slovickaris jako GeRoX (ze by to bylo podobnou prezdivkou?), me nevytocis jako se nechali jini :-)

Neberte to osobne, kluci. Proberem to vecer na biftekach.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 20. 02. 2004 09:29

pokud vim...tak biturbo jsou dve turba zapojene tak za tlaci nonstop oba najednou...jako treba porsche....

a twin turbo jsou turba zapojene za sebe tzn...zacina mala turbina a pri urcitem tlaku se pripoji druha vetsi turbina...jako treba ma supra z 1992...cili to NENI ZADNA NOVINKA...novinak to je u ropaku...loni to predstavil opel na 1,9 tdi....neco kolem 200 psů....a ted bmw...

cili mezi bi a twinturbem JE ROZDIL....!!!!

... A TOHLE NENI SLOVICKARENI... 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 02. 2004 09:37

GeRoX píše:... A TOHLE NENI SLOVICKARENI... 8)
a takhle to vypada kdyz potrefena hus zagaga :-) :D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 20. 02. 2004 09:38

2 Francis

Ježišmarjááá, já se Tě přece nesnažím vytočit, ani neslovíčkařím, já jen že je to poměrně známý technický řešení, jak narovnat výkonovou křivku. 'se hned neurážej :roll:
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 20. 02. 2004 09:42

Francis píše:
GeRoX píše:... A TOHLE NENI SLOVICKARENI... 8)
a takhle to vypada kdyz potrefena hus zagaga :-) :D
jojo...ale to byla jen provokace....:)

vzdyt vis ze ja rad ozivuji atmosferu na foru... :lol: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 02. 2004 09:48

Geront píše: 2 Francis

Ježišmarjááá, já se Tě přece nesnažím vytočit, ani neslovíčkařím, já jen že je to poměrně známý technický řešení, jak narovnat výkonovou křivku. 'se hned neurážej :roll:
Neurazils me, na konci odpovedi byl smajlik. S vytacenim to bylo mysleno taktez zertem.

Mohu uvest jine priklady technologii, ktere se mimo automobilni prumysl puzivaji bezne a na silnici je to horka novinka. Napriklad systemy rizeni by-wire. V letectvi je to stara znama vec, na silnici vykrik techniky. Velke casove rozdily jsou i mezi jednotlivymi vyrobci - kdyz pred lety Skoda zavedla drive-by-wire (elektronicky plynovy pedal), delala z toho kdovico, a pritom 2.4td od BMW toto mel tusim od roku 1988. Novinky jsou nekdy relativni, je to jen prunik technologie z jednoho oboru do druheho.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 02. 2004 09:50

GeRoX píše:jojo...ale to byla jen provokace....:)

vzdyt vis ze ja rad ozivuji atmosferu na foru... :lol: 8)
Tohle vim uz davno. :P 8)
GeRoX píše:a twin turbo jsou turba zapojene za sebe tzn...zacina mala turbina a pri urcitem tlaku se pripoji druha vetsi turbina...jako treba ma supra z 1992...cili to NENI ZADNA NOVINKA...
A tohle jsem nevedel, asi mam mezery ve vzdelani. :-) Japonske znacky me nejak neberou. :-(
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 20. 02. 2004 10:05

O.K. :D Ono totiž automobilkám moc prostoru ke konkurenčnímu boji nezbývá, aerodynamika - téměř vyčerpané téma, spotřeba - no, co dodat, komfort - upřímně, kdo má doma koženou sedačku s klimatizací a poskokem, který hlásí kolik stupňů je venku, že se Ti rozvázala tkanička a že v lednici došlo pivo. Jednoduše na to kašlou, musejí zlepšovat tam, kde se jim moc nechce. Mimochodem, víte, že existuje malá serie BMW s motory na vodík/benzín?
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 20. 02. 2004 10:09

v pohode...alespon taky mam co konstruktivniho rict ... :lol: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 20. 02. 2004 10:11

Geront píše:existuje malá serie BMW s motory na vodík/benzín?
No to by som nenazval seriou, to su tiez experimentalne vozidla urcene na vyskum a existuju uz zopar rokov, tusim to bola rada 5 s ktorou zacali 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 20. 02. 2004 10:19

Hmm, tak jsem to našel, je to článek z Modrobílé Revue z roku 2000.BMW

BMW 750hL - budeme jezdit na vodík?

Ideálním palivem budoucnosti pro spalovací motory je vodík, jehož zásoby na Zemi jsou prakticky nevyčerpatelné. Automobilka BMW pracuje na vodíkovém pohonu 22 let a nyní představila vodíkový automobil BMW 750hL, reprezentující pátou generaci vývoje vodíkových vozidel. Upravený dvoupalivový dvanáctiválcový motor o zdvihovém objemu 5,4 l v prodlouženém sedanu BMW 750iL dosahuje shodného výkonu asi 150 kW (204 k) při provozu jak na vodík, tak na běžný benzin. U BMW totiž pracují v rámci programu Clean Energy (čistá energie) na tom, aby vodíková pohonná jednotka dosáhla stejného stupně využitelnosti jako klasický spalovací motor na benzin nebo naftu. Prototyp BMW 750hL ujede až čtyři stovky kilometrů na jednu nádrž vodíku, superpod- chlazeného na teplotu -253oC. Pokud se vodíková nádrž vyprázdní, řidič jednoduše přepne na benzinovou a pokračuje dál v jízdě. BMW 750hL vyhovuje všem bezpečnostním požadavkům a me-zinárodním předpisům. Vodíková nádrž prošla veškerými druhy nárazových testů ve vozidle a prokázala přinejmenším stejnou bezpečnost jako palivová nádrž na benzin. Řada bezpečnostních systémů zaručuje, že tlak v nádrži nikdy nepřevýší hodnotu 4 barů. I při těžké havárii je jakékoli nebezpečí vyvolané vodíkovou nádrží vyloučeno. Vodíkový dvanáctiválec BMW 750hL je už pátou generací vodíkového pohonu, v němž se vodík spalováním mění na vodní páru. Zkapalněný vodík se v programu Powered by BMW with Sun and Water (pohon BMW ve spolupráci se sluncem a vodou) vyrábí elektrolýzou z vody. Samozřejmě za přispění sluneční energie nebo hydroenergie, čímž vzniká ekologicky nezávadný vratný cyklus, kdy se voda převádí z páry znovu na vodu. Přírodní zásoby se tím nezmenšují a kvalita životního prostředí se nemění. Další ukázkou možností moderních technologií je absence akumulátorové baterie. Ve voze ji nahrazuje sada vodíkových palivových článků, které zásobují elektrický systém, aniž by běžel motor. Tato výhoda se využije zejména v horkých klimatických podmínkách, kdy při zastavení vozu pracuje klimatizace právě jen na energii z palivových článků a nevznikají žádné výfukové emise. Automobilka BMW na jaře vyrobila pro ověření tohoto projektu omezenou sérii automobilů BMW řady 7 na vodíkový pohon, aby prokázala, že je připravena na jejich sériovou výrobu. Flotila BMW 750hL bude sloužit mezi Mnichovem a Hannoverem po dobu světové výstavy EXPO 2000. V Hannoveru na letišti v Mnichově byla postavena první veřejná automatizovaná plnicí stanice. Pokud politici a petrolejářské koncerny tento ekolo-gický program podpoří výstavbou čerpacích stanic, pak už nebudou vodíková vozidla vizí budoucnosti, ale stanou se realitou všedního dne.
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 20. 02. 2004 10:27

Zajimalo by me jak dlouho to vydrzi bejt takhle studeny -253 - to je dost - 20 nad absoulutni nulou - tohle uchladit taky nebude zrovna energeticky usporny.

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 20. 02. 2004 10:31

Počítám, že to bude něco na téma termoska a elektrické chlazení živené právě těmi vodíkovými články. Něco podobného měli američani s sebou na měsíci při programu Apollo.
BMW RULEZZZ !

Odpovědět