Jak poznat motor 3,5 Alpina?
Jak poznat motor 3,5 Alpina?
Mám možnost koupit vrak s motorem M30 3,5, prej je to alpina. Ale jak to poznám? Na ventildeklu je normální znak BMW, vejfuky sou normálně 2x 3->1, vejfuk je celej obyč... Řídící jednotku sem neviděl. Nemělo by aspoň na ní bejt něco charakteristickýho? Nebo, já nevim, třeba to poznat na vačce, bloku, držácích motoru...
Díky za případný odpovědi.
Díky za případný odpovědi.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
je to v puvodnim autě? tedy E34?
každopádně to má nápis Alpina na Airboxu vzd. váhy
nápis bmw na ventildeklu je vpořádku
vejfuky to má jiný i svody to má jiný než normální m30
nápis Alpina je i na RJ
každopádně to má nápis Alpina na Airboxu vzd. váhy
nápis bmw na ventildeklu je vpořádku
vejfuky to má jiný i svody to má jiný než normální m30
nápis Alpina je i na RJ
Naposledy upravil(a) adam320 dne 10. 02. 2007 21:40, celkem upraveno 2 x.
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Adam320: je to v e30 touring, údajně je to zapsaný v techničáku, ale ten sem neviděl. Jediný kde sem viděl znak nebo nápis Alpina byla řadička
Airbox tam neni, je tam kužel (opět
) Na tom ventildeklu právě neni nápis jak sem u Alpin viděl, ale znak. Nezbejvá než zkontrolovat řj.
PÍŤÁK: vačka tam asi je
Ne, vážně, já vim že bude jiná, ale jestli, resp. jak jí poznam?
Eště jednou moc díky, mam dost dilema, neni to totiž nejlevnější a nerad bych vyhodil tolik peněz za obyč 3,5ku, i když je pěkně připravená do e30...
PÍŤÁK: vačka tam asi je
Eště jednou moc díky, mam dost dilema, neni to totiž nejlevnější a nerad bych vyhodil tolik peněz za obyč 3,5ku, i když je pěkně připravená do e30...
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
no tak to je peh, každopádně ten ventidekl to u b10 nemá ten nápis...aspon já ten motor viděl originál ve 34ce a nápis byl akorát na tom airboxu, a co stopro mít musí jsou ty svody, to má každá alpina!!!
ale těžko říct jestli to tam někdo nenarval bez nich no...každopádně už bych to tlačil s cenou zásadně dolu...normálně to má v tý 34ce i celý udělaný vejfuky se sportovníma katama apod...
jak poznat tu vačici to taky netušim
jako na tý jednotce musí bejt štítek, jak tam nebude tak na to ser...řadičku seženeš v německu za 1500 novou
ale těžko říct jestli to tam někdo nenarval bez nich no...každopádně už bych to tlačil s cenou zásadně dolu...normálně to má v tý 34ce i celý udělaný vejfuky se sportovníma katama apod...
jak poznat tu vačici to taky netušim
jako na tý jednotce musí bejt štítek, jak tam nebude tak na to ser...řadičku seženeš v německu za 1500 novou
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
To auto je v takovým stavu že se asi i na odtahovku bude muset naložit jeřábem, takže brzda padá
Jinak by to bylo samozřejmě řešení.
S těma svodama si právě moc jistej nejsem, prohledal sem net a jenom málo B6 (myslim že takový označení má 3,5 v e30 ) mělo svody. Asi se tam standardně nevejdou a bylo to za eště větší příplatek
. Ale kdo ví, "na net píše všechno co má aspoň jednu ruku"
Anebo jenom blbě vidim.
S těma svodama si právě moc jistej nejsem, prohledal sem net a jenom málo B6 (myslim že takový označení má 3,5 v e30 ) mělo svody. Asi se tam standardně nevejdou a bylo to za eště větší příplatek
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
- bmwm3
- Lon Don
- Příspěvky: 2437
- Registrován: 14. 08. 2003 08:20
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mělo by se to nechat poznat podle sání.
Na celým netu nemůžu najít žádný obrázky..
Jinak si všimni, že sání je z druhý strany.
Jenže nevím, jestli to mají všechny Alpiny takhle.
Jak jsem dával to video - m3-b6-m3-3-8-t36355.html - tak to vypadá, že to pravá alpina není dle záběrů z motorového prostoru. Leda, že by B6 dělala dvě verze, což si nemyslím.

Na celým netu nemůžu najít žádný obrázky..
Jinak si všimni, že sání je z druhý strany.
Jenže nevím, jestli to mají všechny Alpiny takhle.
Jak jsem dával to video - m3-b6-m3-3-8-t36355.html - tak to vypadá, že to pravá alpina není dle záběrů z motorového prostoru. Leda, že by B6 dělala dvě verze, což si nemyslím.

byl jsem s tonym kouknout na tu E30 a na motoru jsem žádný nápis alpina neviděli, ani na tom sání takže pokud je to alpina tak je implantovaná z E34, co se týče svodu tak mě taky překvapilo, že jsou stejné jako u normal 3,5. Teď by se ještě chtělo kouknout na jednotku ...adam320 píše:jsou tři verze toho motoru od Alpiny, tohle je fotka přímo z E30 ale pak jsou eště dva typy v E34 a ty maj to sání normálně
EX- BMW E30 316I Beránek ve vlčím rouše
BMW E39 528i T

BMW E39 528i T

- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
ty obyc svody tam taky nekdo mohl dat schvalne kvuli tomu, aby nemusel predelavat podlahu u spolujezdce.... viz e30.degeorg píše:byl jsem s tonym kouknout na tu E30 a na motoru jsem žádný nápis alpina neviděli, ani na tom sání takže pokud je to alpina tak je implantovaná z E34, co se týče svodu tak mě taky překvapilo, že jsou stejné jako u normal 3,5. Teď by se ještě chtělo kouknout na jednotku ...adam320 píše:jsou tři verze toho motoru od Alpiny, tohle je fotka přímo z E30 ale pak jsou eště dva typy v E34 a ty maj to sání normálně
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d
Koukám rad - bludů je tady docela dost. 
Ke každému motoru Alpina by měl existovat papír dokumentující jeho úpravy.
Nicméně hodně záleží z jakého auta ten motor je, nápisy alpina na něm být nutně nemusí. Musí to mít jen jiné - alpiňácké označní bloku (tam co je vyťukanej typ motoru) a další věci pozná jen zkušené oko (písty, příp vačka). Součástí takového motoru jsou i tzv. laděné svody. A ř.j. je normálně origo BMW (bosch) s nalepenou nálepkou označující číslo dílu Alpina.
Dá se lehce usuzovat, z toho, že Alpina používala jenom některé typy ř.j.
Lakování víka a sání, je kvalitní s překryvným bezbarvým lakem.
Ale nic z toho není takové, že by se nedalo s trouchou snahy napodvádět. (Vyjma výfuku, na kterém jsou jasné a vytepané nápisy).
Záleželo dost na tom, jestli to bylo auto zn.Alpina, nebo BMW upravené v Alpině, na první pohled malý rozdíl, ale v detailech viditelný.
Ke každému motoru Alpina by měl existovat papír dokumentující jeho úpravy.
Nicméně hodně záleží z jakého auta ten motor je, nápisy alpina na něm být nutně nemusí. Musí to mít jen jiné - alpiňácké označní bloku (tam co je vyťukanej typ motoru) a další věci pozná jen zkušené oko (písty, příp vačka). Součástí takového motoru jsou i tzv. laděné svody. A ř.j. je normálně origo BMW (bosch) s nalepenou nálepkou označující číslo dílu Alpina.
Dá se lehce usuzovat, z toho, že Alpina používala jenom některé typy ř.j.
Lakování víka a sání, je kvalitní s překryvným bezbarvým lakem.
Ale nic z toho není takové, že by se nedalo s trouchou snahy napodvádět. (Vyjma výfuku, na kterém jsou jasné a vytepané nápisy).
Záleželo dost na tom, jestli to bylo auto zn.Alpina, nebo BMW upravené v Alpině, na první pohled malý rozdíl, ale v detailech viditelný.
Ondra ex.M-Fahrer
no hlavně že tys to rozsekl
kdybys ty motory někdy viděl tak bys možná i věděl jaký věci na nich jsou vždycky...a jaký na nich nejsou, tys tu akorát zopakoval to co jsme tu napsali my a to ještě dost pochybně
že to má jiný označení na bloku motoru je celkem jasný každýmu ale co toho kluka zajímá je asi vědět tam by mělo zhruba bejt ne?
a když už jsi u zkušenýho oka tak mu třeba porad jak tu vačku poznat co pane blude?
a když jseš u tý RJ tak ta se rozhodně neliší od bmw jen tim že by měla nákou nálepku, kžadopádně je na ní ještě mimo nálepku čárkovej kod z fabriky alpina ale taky jine jsoftware
a co je uplně zjevný je to že ten motor do toho touringa nepatří a to proto že má sání na správnou stranu
krom toho ten airbox co tam má bejt má ten nápis každopádně a ta váha se taky liší od serie
tot veškerý blud který jsem na vlastní oči v E34 b10 mohl shledat pane staviteli, a leželo mi to před dílnou nákej ten pátek
nashledanou
kdybys ty motory někdy viděl tak bys možná i věděl jaký věci na nich jsou vždycky...a jaký na nich nejsou, tys tu akorát zopakoval to co jsme tu napsali my a to ještě dost pochybně
že to má jiný označení na bloku motoru je celkem jasný každýmu ale co toho kluka zajímá je asi vědět tam by mělo zhruba bejt ne?
a když už jsi u zkušenýho oka tak mu třeba porad jak tu vačku poznat co pane blude?
a když jseš u tý RJ tak ta se rozhodně neliší od bmw jen tim že by měla nákou nálepku, kžadopádně je na ní ještě mimo nálepku čárkovej kod z fabriky alpina ale taky jine jsoftware
a co je uplně zjevný je to že ten motor do toho touringa nepatří a to proto že má sání na správnou stranu
krom toho ten airbox co tam má bejt má ten nápis každopádně a ta váha se taky liší od serie
tot veškerý blud který jsem na vlastní oči v E34 b10 mohl shledat pane staviteli, a leželo mi to před dílnou nákej ten pátek
nashledanou
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
- Fido
- Velký bratr ..... Hartge
- Příspěvky: 2117
- Registrován: 12. 02. 2003 10:27
- Bydliště: Southfork aka Chateau
- Kontaktovat uživatele:
Pan vrchní stavitel motor o kterém se bavíme nejenom viděl, ale i vyndaval z auta, rozebíral a dával zase dohromady, jakožto spolupachatel mu to mohu dosvědčit (dodnes nezapomenu na to, jak jsme tenhle M30 motor včetně převodovky a kardanu - vcelku, nakládali do mé Fabie kombi autojeřábem - Tatrou 148 a poté to přes celou Prahu takhle v celku vezli
) V té E34, ze které jsme to kuchali, byl normální airbox a na první pohled zkrátka nebylo poznat, že ten motor je Alpina. Prvotní diagnostiku jsme provedli právě podle bloku, svodů, katu a ŘJ. Kromě toho k tomu byla origo dokumentace, ale jelikož papír snese lecos, přesvědčily nás teprve výše zmíněné znaky.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li
Díky za rady, včera se mu volal, vychrlil sem to na něj a výsledek je takovej že prej snad dodá nějaký papíry z němec. Uvidíme večer, s čím se vytasí. Eště jednou všem moc díky. Tony.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
Tak nic. Stojé si za tim že je to alpina ale to je tak všechno. Zezačátku říkal že k tomu papíry sou a najednou ne... Na řj taky nic neni. Aspoň se mi vyřešilo dilema
Díky všem za rady a snahu.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.
608 / 057 967
Naposledy upravil(a) bavor dne 16. 03. 2007 19:40, celkem upraveno 1 x.
Salute to bmw: http://www.youtube.com/watch?v=MYdOZitM67M
Super Drift: http://www.youtube.com/watch?v=5aXnMt0yUFI
Alpina Klasik: http://www.youtube.com/watch?v=8ACPYKBNDLU
ex:E3O sedan 316i M10 plast => 325i Touring M50-power + 325i Touring M20-power
Super Drift: http://www.youtube.com/watch?v=5aXnMt0yUFI
Alpina Klasik: http://www.youtube.com/watch?v=8ACPYKBNDLU
ex:E3O sedan 316i M10 plast => 325i Touring M50-power + 325i Touring M20-power





