Cena BMW E30

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Cena BMW E30

Příspěvek od Helldiver » 16. 01. 2007 22:54

Ahojte, som tu novy a rad by som sa spytal zopr veci ohladne E30. Konkretne ide o to, ze si jednu chcem kupit (prekvapivo 8)) : Som zatial student strednej skoly (maturitny rocnik), takze peniazmi moc neoplyvam, ale podarilo sa mi naskrabat do zaciatku skolskeho roka okolo 60K, bohuzial od rodicov na auto nedostanem nic (kedze ich nazor je jasny, budes jazdit rok s nami vo felde aby si sa nezabil). Ide mi o to, ze ci je realne kupit E30 v chodivom stave za 60K (ale pozor, 60K sk) a s mesacnimi vydavkami max 5K ju v nom dalej udrzovat (jazdil by som max 800km mesacne). Chcel by som nejaky model rv 87 a vyssie, sestvalec, najlepsie 323i alebo 325i. S mensimi opravami by som snad problem nemal, technicky som celkom zdatny typ (myslim si,teda) a potom co som kamaratovi na 125L vymenil gumennu spojku palivoveho potrubia a mame sviecky na felde mi prudko stuplo sebavedomie v tomto smere :lol: . Ide mi o to, ci je to za tie prachy realne, alebo sa mam na to vysrat a dalej setrit :( .
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 16. 01. 2007 22:57

realne. ber! :)
Obrázek

Mikka.M5
Příspěvky: 766
Registrován: 01. 11. 2005 21:28
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek od Mikka.M5 » 16. 01. 2007 23:10

Taky plánuju koupit e30 ikdyž bych měl na e36 (teď nebudu řešit peníze jak si psal ale auto). Bude to moje první auto a zárověn mnohem vykonější než to v čem sem jezdil doposud, ještě si vzpomínám co sem dělal pár mesíců po tom co sem dostal řidičák a mít v tu chvíli e30 325i tak by to byla téměř jistota, že jí někde rosekám, předpokládám že ty nechceš e30 jenom na normální ježdění a právě proto bych ti jí moc nedoporučoval, a jestli si myslíš že s ní nebudeš dělat blbosti tak to je omyl :)
ja chci e30 hlavně proto, že to bude můj první zadohrab s pořádným motorem (předpokládám, že u tebe taky) a je celkem reálny, že to nabourám a ptoto je lepší e30 za cca 50K než e36 za 100K
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 16. 01. 2007 23:29

Jj, v celku mas pravdu u mna to bude dokonca moje prve auto, ale: Ja si nanho skrabem popri skole uz peknych par mesiacov, tak sa k tomu budem spravat trosku inak, ako keby som od rodicov dostal feldu (este s tym, ze je to u nas druhe auto, takze moc nepouzivane), s nou by som sa asi moc nesral a rozbil by som ju asi dost skoro, tohto bawa si budem trocha vazit. Atiez sa pokladam za celkom zodpovedneho clovek a nehodlam sa znicit si zivot ked som ho poriadne este ani nezacal :) . Nehovorim, ze sa s tym nebudem snazit o drifty atd. ale uz som dve auto-nehodu zazil (na sedadle spolujazdca) a nechcem si to moc zopakovat, vtedy to bolo v starej dacii 1310 a cele auto sme dali na mieste do kopy (hruba plecharina polnymi lopatkami), bolo to mozno v 30km/h ale ajtak nic prijemne (druhy ucastnik skoncil horsie zniceny chladic a zadrena pneumatika, mal renault 19 - bolo to taky suboj vrakov :lol:)
E30 325i
E34 535i

Mikka.M5
Příspěvky: 766
Registrován: 01. 11. 2005 21:28
Bydliště: Moravské Budějovice

Příspěvek od Mikka.M5 » 16. 01. 2007 23:47

A jestli to bude i na drifty tak určitě je dost důležitej samosvor, ne jen proto že to s ním jde líp, ale bez samosvoru se to auto může chovat dost nepředvídaně - nevíš jestli bude pretáčivý nebo nedotáčivý. Kámoš jezdi drifty s 320 bez svoru a je tam hodně cítit že ten samosvor chybí.
e30 325i M-technik I -> e36 320i -> e30 323i M-technik I - > E36 323i M-technik = ekologické vozy

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Cena BMW E30

Příspěvek od Max-Max » 17. 01. 2007 07:27

Helldiver píše:Ahojte, som tu novy a rad by som sa spytal zopr veci ohladne E30. Konkretne ide o to, ze si jednu chcem kupit (prekvapivo 8)) : Som zatial student strednej skoly (maturitny rocnik), takze peniazmi moc neoplyvam, ale podarilo sa mi naskrabat do zaciatku skolskeho roka okolo 60K, bohuzial od rodicov na auto nedostanem nic (kedze ich nazor je jasny, budes jazdit rok s nami vo felde aby si sa nezabil). Ide mi o to, ze ci je realne kupit E30 v chodivom stave za 60K (ale pozor, 60K sk) a s mesacnimi vydavkami max 5K ju v nom dalej udrzovat (jazdil by som max 800km mesacne). Chcel by som nejaky model rv 87 a vyssie, sestvalec, najlepsie 323i alebo 325i. S mensimi opravami by som snad problem nemal, technicky som celkom zdatny typ (myslim si,teda) a potom co som kamaratovi na 125L vymenil gumennu spojku palivoveho potrubia a mame sviecky na felde mi prudko stuplo sebavedomie v tomto smere :lol: . Ide mi o to, ci je to za tie prachy realne, alebo sa mam na to vysrat a dalej setrit :( .
323i od 87 - zabudni, neexistuje, iba nejaka skaldacka
325i - za 60 to extra vonavka nebude takze tych 5 mesacne ti bude stacit tak na benzin a vonavy stromcek

result: ano, da sa zohnat, 320 u mraky, 325 az tak velmi nie, ale da sa...za 60 ale cakaj uz aj hrdzu, vady na elektronike, napravy tiez nebudu tip-top... proste auto za 60
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 17. 01. 2007 09:53

Šetri ďalej a ujo Max-Max ti predá svoju navoňanú 325i M-Tech II. To sa musíš ale snažiť a ešte veľa šetriť :lol:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 17. 01. 2007 11:25

Hmm, tak takto, pokial by malo byt 320i v dobrom stave (hlavne silentbloky, geometria naprav a loziska v nich,, trocha hrdze na podbehoch prezijem) tak berem za tych 60 radsej ju ako 325i napoly rozbitu, ledva pojazdnu. Len je skoda, ze na 320i aj na 325i by som platil rovnaku poistku, myslim si, ze spotreba by tiez nebola natolko ina (+ to auto chcem mat tak najviac rok a pol, potom si kupim nejake ine na bezne jazdenie a toto si necha na blbnutie, takze ma uz spotreba vobec nebude trapit)ale rozdiel vo vykone je aspon papierovo dost velky (a aj v krutaku). A to uz zasa neviem ci je az taky rozdiel medzi 320i a 318i (aj ked je to iba stvorvalec), ale poistku mam u 318i uz o 5k nizssiu :? , tak neviem. Viem ze to uz na drifty asi vobec neni, ale to je mi viac menej jedno, to som chcel len ako taky bonus a rad sa toho vzdam, ked bude auto na rozdiel od 325i v dobrom stave...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 17. 01. 2007 13:14

Takto, keď to má byť tvoje prvé auto, chceš príjemné zvezenie a žiadny hardcore a musíš prihliadať na poistku a spotrebu, kúp si 318iS, alebo si došetri na E36 318iS... a máš po probléme. Väčšina ti sem napíše, že to má málo valcov, ale ja si myslím, že na 4 valec sú to hodne dobré motory a vyhovujú presne tomu, na čo to potrebuješ...
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 17. 01. 2007 14:00

jako první auto bych ti tohle nedoporučil, navíc pokud nemáš peníze to život...předpokládám, že s autem chceš jezdit a ne se jen přesouvat, takže počítej tak 12 na sto min plus palba za pojistku, navíc jak bylo řečeno 325 za 60slovenských nebude velký terno a určitě bude potřebovat častejší investici...na 320 se vykašli to je ještě vetší blbost a radši se poohlídni po nějakým 4valci na začátek. idealně iso, ale to by byla za ty peníze taktež vrana, takže jediná rozumná volba pro tebe je 318i M10. auto je to na začátek ce se týče síly naprosto dostačující a už s tímhle budeš mít plný ruce práce...tak ten rok si nech na vyježdění, pošetři a sežen dobrou práci a pořid si auto o kterým ted sníš.

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 17. 01. 2007 14:28

Dakujem za odpovede, asi bude skutocne rozumnejsi ten stvorvalec, teraz uz len zohnat tu 318i v dobrom stave za 60 klackov :) . Inak dobru pracu uz mam len sa jej nemozem venovat naplno, lebo maturujem a tak mi to vynasa iba 5K mesacne, ale to sa snad zmeni a ked sa trochu naucim jazdit tak pojdem do toho sestvalca... Ale na zaciatok teda radsej stvorvalec :) . BTW nebol by namiesto tej M10 lepsi motor M40? rozdiel vo vykone je tam cez 10 kw co je podla mna celkom dost. Zasa aby to auto nebolo prilis lenive.
E30 325i
E34 535i

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 17. 01. 2007 14:54

Helldiver píše:Dakujem za odpovede, asi bude skutocne rozumnejsi ten stvorvalec, teraz uz len zohnat tu 318i v dobrom stave za 60 klackov :) . Inak dobru pracu uz mam len sa jej nemozem venovat naplno, lebo maturujem a tak mi to vynasa iba 5K mesacne, ale to sa snad zmeni a ked sa trochu naucim jazdit tak pojdem do toho sestvalca... Ale na zaciatok teda radsej stvorvalec :) .
opravdu to tak bude lepší a pokud ti mužu poradit, tak do te 318 nevrážej celou sumu, kup klidně něco horšího, stejně to bude jen přechodná stanice a je docela pravděpodobnost, že to při nějakým nacviku někam pošleš...

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 17. 01. 2007 15:04

Jj, len ono je tazke nevrazat do toho celu sumu ked chce clovek auto s podvozkom a motorom v slusnom stave (mensie kozmeticke vady, korozia, potrhane potahy sedaciek atd. mi moc nevadia) a ma na to 60K :) . Vyraznejsie pod tu sumu to idu asi iba fakt vraky a to zasa nechcem.
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 17. 01. 2007 15:20

Keď 318 tak by som volil to iS a je pekná blbosť že niesú za 60k SKK. Uvedomte si že sú to plečky spred 17-20 rokov. A v prípade M10 vs. M40 by som ja osobne šiel do M40...
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Charvy
Příspěvky: 18
Registrován: 10. 12. 2006 00:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Charvy » 17. 01. 2007 16:25

SlimShady píše:Keď 318 tak by som volil to iS a je pekná blbosť že niesú za 60k SKK. Uvedomte si že sú to plečky spred 17-20 rokov. A v prípade M10 vs. M40 by som ja osobne šiel do M40...
Sice nejsem nějaký znalec e30 ale nemůžu s tebou souhlasit. Pokud típek chce auto aby mu drželo a rozhodl se pro 4 válec tak mu musím doporučit 1.8 M10 , protože pokud neví nic o hydroštelech a má příjem 5 tis měsíčně tak 1.8 M10 je jasná volba. Jinak čistě můj názor, nekamenujte mě :lol:

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 17. 01. 2007 16:31

To jsou zase " odborné " rady :shock:
Jakože s 325 nepůjde pod 12 litrů apod ... :lol:

Zkus pohledat, podobné téma je tu cca každejch 14 dní. Příp. na http://www.e30.cz máš pár rad, jak si vybrat e30.

Relativně slušný auto koupíš i pod 30 tis. CZK, když budeš trochu shánět a ještě ti zbyde na opravy a benzín :wink:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Bawor
Příspěvky: 670
Registrován: 08. 06. 2005 21:37
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bawor » 17. 01. 2007 16:41

já by sem spíš doporučil ještě chvilu počkat nějáký korunky přihodit a koupit si nějákou libovku. Té 325i by sem se vůbec nebál taky sem s ní začínal a pokud si budeš dávat trochu pozor a nebudeš si hrát na mistra světa tak se to dá v pohodě ukočírovat. A ohledně té ceny nevím jak se pohybujou ceny třicítek u vás, ale být tebou tak koupím už vážně něco pořádnýho taky mluvím z vlastní zkušenosti většinou o co je auto levnější oproti normálu tak do toho ještě dvojnásobek vrazíš. Taky sem koupil toura za nižší cenu se špatným lakem a teď budu dávat 25 za celolak plus ještě hafo víc za další blbosti, ale to už sou spíš moje uchylný nápady, který sem si vymyslel aby se mě doma nehromadily peníze :lol:

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 17. 01. 2007 16:44

Tak ja neviem teraz vobec uz vobec :) . Ale pohladam este fore, urcite sa to tu uz riesilo stokrat, ze aku e30... Este by ma zaujimalo v com je M40 1.8 natolko zaludna oproti M10 1.8 rad sa dozviem nieco nove :) .
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Charvy
Příspěvky: 18
Registrován: 10. 12. 2006 00:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Charvy » 17. 01. 2007 16:54

Helldiver píše:Tak ja neviem teraz vobec uz vobec :) . Ale pohladam este fore, urcite sa to tu uz riesilo stokrat, ze aku e30... Este by ma zaujimalo v com je M40 1.8 natolko zaludna oproti M10 1.8 rad sa dozviem nieco nove :) .
M40 má hydraulický zdvihátka ventilů, tzn že odpadá seřizování ventilů. Z toho ale vyplývá že po opotřebení budeš muset vyměnit vahadla, vačku (?), a tyto motory mají hodně najeto takže vpodstatě nenajdeš perfektní hlavu na M40, pokud není nově dělaná. Doufám že nemelu z cesty :) Takže shrnutí: Pokud ti stačí nižší výkon se spoelhlivým motorem tak bych volil 1.8 M10. Z R6 je obecná pravda že 2.0i nemá cenu kvůli pojistce apod -> tudíž raději si přidat a pořídit pěknou 2.5i . Motor iS nehodnotim protože o něm nic nevim :D Je to jen na tobě ! 8)

ales.
Příspěvky: 652
Registrován: 04. 09. 2004 17:21
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od ales. » 17. 01. 2007 17:15

Dan td píše:To jsou zase " odborné " rady :shock:
Jakože s 325 nepůjde pod 12 litrů apod ... :lol:

Zkus pohledat, podobné téma je tu cca každejch 14 dní. Příp. na http://www.e30.cz máš pár rad, jak si vybrat e30.

Relativně slušný auto koupíš i pod 30 tis. CZK, když budeš trochu shánět a ještě ti zbyde na opravy a benzín :wink:
nevím beru vlastní zkušenost, jezdím sice po městě,kde se hlídám, ale jinak to mám jako auto pro radost, kde se rad svezu a vím jak vypadalo prvnich par měsícu co sem si to auto kopil:-)

Odpovědět