xenony (celodenní svícení)
xenony (celodenní svícení)
Mají xenony nějak omezenou životnost?Nebo jim je celodenní svícení jedno?
---:: www.desp.ic.cz ::--- BMW fun site
=M40 šicí stroj=
=M40 šicí stroj=
-
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 15. 02. 2003 12:21
xenony ti dalekovic vydrzi nez zarovka a hadej proc ....
neni v nich zadne vlakno ktere se pretavi ci utrhne vlivem drncani a trepani auta
neni tak nachylne na zmenu teplot a proudove razy jako zarovka ....
jinak receno hur jak se zarovkou na tom nebudes to se neboj
nejaky clanek :
Na prvních automobilech se používaly plynové lampy, poté klasické žárovky, světlomety využívající technologii usměrněných paprsků “sealed beam” a nakonec známé halogeny. V posledních letech jsme si začali zvykat na jasné světlo xenonových výbojek, jimiž vybavují výrobci zatím hlavně vozy vyšší třídy.
Vysoce výkonné výbojky využívají elektrický výboj mezi dvěma elektrodami, umístěnými ve skleněné trubici naplněné plynem, většinou xenonem. Odtud také název xenonové lampy. A jaké jsou hlavní výhody? Předně vysoká svítivost dosahovaná při nižší spotřebě elektrické energie. 35wattová výbojka poskytne téměř 3x více světla v porovnání s 55 W halogenovou žárovkou, kterou teče proud 10 až 15 A. K nastartování výbojky je sice potřeba proud 20 A, avšak ihned poté se spotřeba rapidně sníží.
Vysoký jízdní komfort a dobrá viditelnost umožňují řidiči jezdit i v noci, aniž by nadměrně namáhal zrak a zároveň se snižuje pocit únavy, což je jeden z nejdůležitějších kladů zmiňovaného systému osvětlení, důležitý zejména v dnešní době silného provozu. Napomáhá tomu nejen vyšší svítivost, ale i spektrum světla podobné dennímu. Za zmínku stojí také životnost, která je u xenonových výbojek troj- až pětinásobně vyšší, než u halogenových žárovek. Používáme-li světla přibližně 2 hodiny denně, pak nám výbojka vydrží asi 4 roky (3000 hodin provozu).
neni v nich zadne vlakno ktere se pretavi ci utrhne vlivem drncani a trepani auta
neni tak nachylne na zmenu teplot a proudove razy jako zarovka ....
jinak receno hur jak se zarovkou na tom nebudes to se neboj
nejaky clanek :
Na prvních automobilech se používaly plynové lampy, poté klasické žárovky, světlomety využívající technologii usměrněných paprsků “sealed beam” a nakonec známé halogeny. V posledních letech jsme si začali zvykat na jasné světlo xenonových výbojek, jimiž vybavují výrobci zatím hlavně vozy vyšší třídy.
Vysoce výkonné výbojky využívají elektrický výboj mezi dvěma elektrodami, umístěnými ve skleněné trubici naplněné plynem, většinou xenonem. Odtud také název xenonové lampy. A jaké jsou hlavní výhody? Předně vysoká svítivost dosahovaná při nižší spotřebě elektrické energie. 35wattová výbojka poskytne téměř 3x více světla v porovnání s 55 W halogenovou žárovkou, kterou teče proud 10 až 15 A. K nastartování výbojky je sice potřeba proud 20 A, avšak ihned poté se spotřeba rapidně sníží.
Vysoký jízdní komfort a dobrá viditelnost umožňují řidiči jezdit i v noci, aniž by nadměrně namáhal zrak a zároveň se snižuje pocit únavy, což je jeden z nejdůležitějších kladů zmiňovaného systému osvětlení, důležitý zejména v dnešní době silného provozu. Napomáhá tomu nejen vyšší svítivost, ale i spektrum světla podobné dennímu. Za zmínku stojí také životnost, která je u xenonových výbojek troj- až pětinásobně vyšší, než u halogenových žárovek. Používáme-li světla přibližně 2 hodiny denně, pak nám výbojka vydrží asi 4 roky (3000 hodin provozu).
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
Hm díky to vypadá celkem dobře.A máte někdo zkušenost jak se tváří policajti a třeba na technický když jsou na E30 xenony?
---:: www.desp.ic.cz ::--- BMW fun site
=M40 šicí stroj=
=M40 šicí stroj=
- [CZ]Airwolf[OC]
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 29. 01. 2005 11:38
- Bydliště: Praha
- maca
- člen E30.cz
- Příspěvky: 6234
- Registrován: 02. 01. 2005 17:51
- Bydliště: osek-teplice
- Kontaktovat uživatele:
ja je mam dva roky a pohoda, na stk....no commentjinak sem si sehnal i primo cocky z octavie na xenony a dal do bmw svetel, je to super, sviti to jak ma, vybojku vpohode vyndas kdykoli, a hlavne sem mel uz slepy paraboly a tyhle byli novy a za obe sem dal 1000
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi
maca píše:ja je mam dva roky a pohoda, na stk....no commentjinak sem si sehnal i primo cocky z octavie na xenony a dal do bmw svetel, je to super, sviti to jak ma, vybojku vpohode vyndas kdykoli, a hlavne sem mel uz slepy paraboly a tyhle byli novy a za obe sem dal 1000
A ta oktavka ma stejny paraboly?Nejak tomu nerozumim.Nebo spis nevim co mam teda shanet.Jo a jeste jedna vec mate nastavovani vysky svetel?Nebo to taky je jedno?
---:: www.desp.ic.cz ::--- BMW fun site
=M40 šicí stroj=
=M40 šicí stroj=
http://www.e30.cz/technika/xenony.htmlbiker píše:...bejval tu fotonavod asi zalovim,protoze ja mam desnou bludicku
Docela mě zarazil dodatek uplně dole:
P.S. Podle zákonů Evropské Unie, není zapotřeba u vozidel s dodatečně montovanými Xenony před rokem výroby 1996
aby bylo vybaveno s dynamickou regulaci sklonu světlometů a odstřikovači, tak jak je to povinnost u všech nových
vozidel vybavené Xenony! Stačí pouze manualní nastavení z kokpitu a odstřikovače jsou doporučené......
To jsem nevěděl. Platí to ještě?
Měl jsem vždycky za to, že musíš! mít automatickou regulaci světel, abys neoslnoval. I kdyby to platilo, je to naproto nesmyslnej zákon. Proč nový auta skon musej mít a starý káry, ktreý maj po většinou všechno rozeštelovaný, ten sklon mít nemusej ? To fakt nechápu...
P.S. Podle zákonů Evropské Unie, není zapotřeba u vozidel s dodatečně montovanými Xenony před rokem výroby 1996
aby bylo vybaveno s dynamickou regulaci sklonu světlometů a odstřikovači, tak jak je to povinnost u všech nových
vozidel vybavené Xenony! Stačí pouze manualní nastavení z kokpitu a odstřikovače jsou doporučené......
To jsem nevěděl. Platí to ještě?
Měl jsem vždycky za to, že musíš! mít automatickou regulaci světel, abys neoslnoval. I kdyby to platilo, je to naproto nesmyslnej zákon. Proč nový auta skon musej mít a starý káry, ktreý maj po většinou všechno rozeštelovaný, ten sklon mít nemusej ? To fakt nechápu...
dikARMAN píše:http://www.e30.cz/technika/xenony.htmlbiker píše:...bejval tu fotonavod asi zalovim,protoze ja mam desnou bludicku
E+5
Takze musim mit alespon tohle nastaveni z kokpitu nebo proste nemusi byt zadny?Koby píše:Docela mě zarazil dodatek uplně dole:
P.S. Podle zákonů Evropské Unie, není zapotřeba u vozidel s dodatečně montovanými Xenony před rokem výroby 1996
aby bylo vybaveno s dynamickou regulaci sklonu světlometů a odstřikovači, tak jak je to povinnost u všech nových
vozidel vybavené Xenony! Stačí pouze manualní nastavení z kokpitu
---:: www.desp.ic.cz ::--- BMW fun site
=M40 šicí stroj=
=M40 šicí stroj=
Herák: Musíš mít el. nastavení z auta!
Nový auto co maj xenony už z výroby mají dynamické nastavení, což znamená že se pořád automaticky regulují do nejlepší pozice, aby nikoho neoslnovaly. Stačí se mrknout třeba na nějaký autíčko s xenonama, který přejede zpomalovací pruh, a jde vidět, jak se svtětla nejdřív sklopí dolu, a pak zase na puvodní místo
Nový auto co maj xenony už z výroby mají dynamické nastavení, což znamená že se pořád automaticky regulují do nejlepší pozice, aby nikoho neoslnovaly. Stačí se mrknout třeba na nějaký autíčko s xenonama, který přejede zpomalovací pruh, a jde vidět, jak se svtětla nejdřív sklopí dolu, a pak zase na puvodní místo