e34 motory
e34 motory
Cau chlapi, jaky mate nazory na motory 2,5i (m50), 2,4td (m21) a 2,5tds (m51)??? Jak drzej, spotreba, zkusenosti atd. Dik moc za rady-rozhoduji se.
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Re: e34 motory
Všechno o co je dobře staráno, s čím je dobře zacházeno tak drží. Je to BMW, není to žádná italská, francouzská mrdka, kde se kdykoli, cokoli může bez varování posrat z nějakýho jejich specifickýho důvodu - že je to třeba poddimenzovaný,...slapec píše:Cau chlapi, jaky mate nazory na motory 2,5i (m50), 2,4td (m21) a 2,5tds (m51)??? Jak drzej, spotreba, zkusenosti atd. Dik moc za rady-rozhoduji se.
Diesely, na který se ptáš - jsou předkomůrkáče - je zde možnost prasklý hlavy - jako u každýho předkomůrkáče - u 2.4 td motoru M21 je ta pravděpodobnost vyšší, TDs byly lepší. M21 měly rozvody řemenem.
U TDs je třeba dát bacha na nesmysl v podobě vodní pumpy, která má plastovou turbínku - to se dělalo do roku, myslím 92 - často se turbínka rozpadla - a ten, kdo chtěl dojet za každou cenu, tak pak měl prasklou hlavu.
2.5i M50 - s Vanosem nebo bez Vanosu, když seženeš - jsou dobrý motory, nemaj žádnou slabinu - že by se něco chronicky sralo, rozvody řetězem .
Pak ještě docela dobrá motorizace je 2.5i M20. Jediná nevýhoda - rozvody řemenem. Jinak je 2.5i M20 výbornej motor.
Optimální motorizaci pro těžkou pětku za rozumný peníze je 3.5 M30, pak samozřejmě 4.0 M60 a 3.0 M60, ale 4.0l bude lepší - bude možná paradoxně míň chlastat a nesrovnatelně líp pojede. O motorizacích M5 S38 nemá cenu psát - to je zasejc jiná pohádka.
e34 je těžká, třeba 325i e30 a 525i e34 se v dynamice moc nedá srovnávat - na rozjezd, předjíždění - je e30 o mnoho lepší, ale v rychlostech od 130 km/h už v ní není tak příjemno jako v e34 - mám z toho subjektivní pocit, že se dá e34 víc rozjet - e34 u mě vyhrává na cestování ve vyšších rychlostech na našich silnicích a na jízdu po městech
Takže je potřeba rozvážit, co chceš, očekáváš. Rozhodně s 525TDs nebudeš "předjížděcí king" - budeš muset dycky rozvážit, jestli to stihneš. S 540i už tak kalkulovat řidič nemusí - dá koním pít a jede do hajzlu

BMW The Ultimate Driving Machine