e34 motory

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
slapec
Příspěvky: 41
Registrován: 25. 01. 2006 17:59
Bydliště: Praha

e34 motory

Příspěvek od slapec » 21. 05. 2006 20:16

Cau chlapi, jaky mate nazory na motory 2,5i (m50), 2,4td (m21) a 2,5tds (m51)??? Jak drzej, spotreba, zkusenosti atd. Dik moc za rady-rozhoduji se.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Re: e34 motory

Příspěvek od DAN » 23. 05. 2006 09:36

slapec píše:Cau chlapi, jaky mate nazory na motory 2,5i (m50), 2,4td (m21) a 2,5tds (m51)??? Jak drzej, spotreba, zkusenosti atd. Dik moc za rady-rozhoduji se.
Všechno o co je dobře staráno, s čím je dobře zacházeno tak drží. Je to BMW, není to žádná italská, francouzská mrdka, kde se kdykoli, cokoli může bez varování posrat z nějakýho jejich specifickýho důvodu - že je to třeba poddimenzovaný,...
Diesely, na který se ptáš - jsou předkomůrkáče - je zde možnost prasklý hlavy - jako u každýho předkomůrkáče - u 2.4 td motoru M21 je ta pravděpodobnost vyšší, TDs byly lepší. M21 měly rozvody řemenem.
U TDs je třeba dát bacha na nesmysl v podobě vodní pumpy, která má plastovou turbínku - to se dělalo do roku, myslím 92 - často se turbínka rozpadla - a ten, kdo chtěl dojet za každou cenu, tak pak měl prasklou hlavu.
2.5i M50 - s Vanosem nebo bez Vanosu, když seženeš - jsou dobrý motory, nemaj žádnou slabinu - že by se něco chronicky sralo, rozvody řetězem .
Pak ještě docela dobrá motorizace je 2.5i M20. Jediná nevýhoda - rozvody řemenem. Jinak je 2.5i M20 výbornej motor.

Optimální motorizaci pro těžkou pětku za rozumný peníze je 3.5 M30, pak samozřejmě 4.0 M60 a 3.0 M60, ale 4.0l bude lepší - bude možná paradoxně míň chlastat a nesrovnatelně líp pojede. O motorizacích M5 S38 nemá cenu psát - to je zasejc jiná pohádka.

e34 je těžká, třeba 325i e30 a 525i e34 se v dynamice moc nedá srovnávat - na rozjezd, předjíždění - je e30 o mnoho lepší, ale v rychlostech od 130 km/h už v ní není tak příjemno jako v e34 - mám z toho subjektivní pocit, že se dá e34 víc rozjet - e34 u mě vyhrává na cestování ve vyšších rychlostech na našich silnicích a na jízdu po městech
Takže je potřeba rozvážit, co chceš, očekáváš. Rozhodně s 525TDs nebudeš "předjížděcí king" - budeš muset dycky rozvážit, jestli to stihneš. S 540i už tak kalkulovat řidič nemusí - dá koním pít a jede do hajzlu :twisted: - opouští krizovou situaci.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Rendis
člen E30.cz
Příspěvky: 1527
Registrován: 25. 12. 2004 15:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rendis » 23. 05. 2006 13:20

Moc pěkně napsaný čéče.
e34/M540i
e34/M5 3.6
e34 2.5 24v vanos
ex e36 1.8i R.I.P
2x podauto: 2x1,3 MPi
Schmiedmann.cz

slapec
Příspěvky: 41
Registrován: 25. 01. 2006 17:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od slapec » 23. 05. 2006 20:44

Super diky moc!! Prosim muze mi jeste nekdo vysvetlit co je vanos??? Jo a jaka je asi spotreba u vyse popsanych motoru (mesto, venku, cihla a snaha o usporu). A co dily daj se v poho sehnat? Jeste jednou dik.

Uživatelský avatar
ajfel
Příspěvky: 1091
Registrován: 10. 02. 2005 10:02
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajfel » 25. 05. 2006 05:44

vanos - variabilni casovani ventilu ...
hledej v historii ....
motor s vanosem bude zrat tak o litr min nez bez vanosu ...
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...

Odpovědět