Alternátor
Alternátor
Zdravím všetkých fanúšikov som tu začiatočník BMW mám ešte len týždeň. A už mám jeden problémik. Ale od začiatku : Typ 323i rok 84
problém spočíva že auto nedobíja batériu. Prečítal som všetky príspevky no ani v jednom som podobný problém nenašiel .
Alternátor je vymenený uhlíky sú v poriadku skúšané s dvoma baterkami.
Zaujímavosť pokiaľ naštartujem a zdvihnem otáčky okolo 3500 dobíjanie nabehne až do doby pokiaľ znova nevypnem motor.
Na tenkom kábli na alternátore 0,4V. Na hrubom napetie baterky. Nesvieti ani žiarovka baterky na prístrojovke. žiarovka vporiadku. help prosííím
problém spočíva že auto nedobíja batériu. Prečítal som všetky príspevky no ani v jednom som podobný problém nenašiel .
Alternátor je vymenený uhlíky sú v poriadku skúšané s dvoma baterkami.
Zaujímavosť pokiaľ naštartujem a zdvihnem otáčky okolo 3500 dobíjanie nabehne až do doby pokiaľ znova nevypnem motor.
Na tenkom kábli na alternátore 0,4V. Na hrubom napetie baterky. Nesvieti ani žiarovka baterky na prístrojovke. žiarovka vporiadku. help prosííím
BMW 323i
Takže problém vyriešený. Na kontakt D+ ( malý tenký kontakt na alternátore) je pripojený cez žiarovku v prístrojovke a tá by mala byť zapojená na +12. Vyriešil som to zatiaľ externou žiarovkou pri motori zapojenou medzi +12v(5w) z bat. a tenký kontakt na alternátore.
takže funguje to tak že na kontakte D+ (alternátor je pri zapnutom zapaľovaní 0V. po naštartovaní sa objaví 12v a žiarovka zhasne. Ten istý princíp funguje aj pri škodovkách.
Ešte musím zistiť prečo neprichádza napetie na žiarovku v palubovke.
Ďakujem všetkým za pomoc a inšpiráciu.
takže funguje to tak že na kontakte D+ (alternátor je pri zapnutom zapaľovaní 0V. po naštartovaní sa objaví 12v a žiarovka zhasne. Ten istý princíp funguje aj pri škodovkách.
Ešte musím zistiť prečo neprichádza napetie na žiarovku v palubovke.
Ďakujem všetkým za pomoc a inšpiráciu.
BMW 323i
- Max-Max
- Moderátor e30.cz