Alternátor

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Alternátor

Příspěvek od Rudkoo » 09. 03. 2006 11:08

Zdravím všetkých fanúšikov som tu začiatočník BMW mám ešte len týždeň. A už mám jeden problémik. Ale od začiatku : Typ 323i rok 84
problém spočíva že auto nedobíja batériu. Prečítal som všetky príspevky no ani v jednom som podobný problém nenašiel .

Alternátor je vymenený uhlíky sú v poriadku skúšané s dvoma baterkami.
Zaujímavosť pokiaľ naštartujem a zdvihnem otáčky okolo 3500 dobíjanie nabehne až do doby pokiaľ znova nevypnem motor.

Na tenkom kábli na alternátore 0,4V. Na hrubom napetie baterky. Nesvieti ani žiarovka baterky na prístrojovke. žiarovka vporiadku. help prosííím
BMW 323i

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 09. 03. 2006 11:23

Ukostření...?

Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Rudkoo » 09. 03. 2006 11:35

Ukostrenie vporiadku prešrobované zmerané.
Trápi ma to budiace napetie že nieje žiadne. No neviem odkiaľ ide.
BMW 323i

Uživatelský avatar
Pivson
Příspěvky: 411
Registrován: 12. 02. 2003 09:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pivson » 09. 03. 2006 11:51

Sice píšeš že altík vyměněn, ale je OK regulátor napětí?
S BMW na věčné časy!

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 09. 03. 2006 13:25

prehadzoval som regulátor aj s uhlikmy manik ktorý mi ho dával tvrdil že je funkčný. A nezdá sa mi že by na dvoch bola tá istá chyba na dvoch alternátoroch.

Nevie niekto odkial ide budenie???

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 09. 03. 2006 14:59

regulátor je to čo je na alternátore ak to správne chápem.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 03. 2006 18:25

BMW ma alternatory budene z rovnakeho kabla ako potom ide dobijanie - hryby kabel. tenky je na ziarovku v palubke. Podla tvojho popisu tipujem ze si bol kvalitne ojebany a altik nie je opraveny.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Rudkoo » 10. 03. 2006 09:58

Takže problém vyriešený. Na kontakt D+ ( malý tenký kontakt na alternátore) je pripojený cez žiarovku v prístrojovke a tá by mala byť zapojená na +12. Vyriešil som to zatiaľ externou žiarovkou pri motori zapojenou medzi +12v(5w) z bat. a tenký kontakt na alternátore.
takže funguje to tak že na kontakte D+ (alternátor je pri zapnutom zapaľovaní 0V. po naštartovaní sa objaví 12v a žiarovka zhasne. Ten istý princíp funguje aj pri škodovkách.

Ešte musím zistiť prečo neprichádza napetie na žiarovku v palubovke.

Ďakujem všetkým za pomoc a inšpiráciu.
BMW 323i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 03. 2006 17:10

Rudkoo píše:Ešte musím zistiť prečo neprichádza napetie na žiarovku v palubovke.

Ďakujem všetkým za pomoc a inšpiráciu.
skus sa pozriet na prepojovaci konektor motor-karoseria, jednym z jeho kontaktov ide tvoj chybajuci signal.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

bejvalo

Příspěvek od bejvalo » 13. 03. 2006 21:27

U e30 z prvních pár let než se na to přišlo, když se spálí ona žárovka na palubce tak se baterie nedobíjí.

Uživatelský avatar
Pepper
Příspěvky: 1576
Registrován: 08. 09. 2003 15:39

Příspěvek od Pepper » 14. 03. 2006 10:53

Rudko: mam stejný problém, auto r.v. 85 , altiky jsem vyměnil 2 a furt to samý, dobíjet to začíná okolo 3000 ot. a žárovička také nesvítí.

Alespoň už vím jak na to :wink:

Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Rudkoo » 15. 03. 2006 16:45

ja som to vyriešil tak že som z cievky (+) vedla motora zapojil 5w žiarovku na budiaci vstup. zapneš klúčik žiarovka zasvieti, naštartuješ žiarovka zhasne. Ešte som nemal čas pozrieť prečo napetie neprichádza alebo neodchádza budenie z palubovky. Ako dočasné riešenie funguje.
BMW 323i

Uživatelský avatar
Pepper
Příspěvky: 1576
Registrován: 08. 09. 2003 15:39

Příspěvek od Pepper » 15. 03. 2006 16:51

Já to vyřeším přídavným voltmetrem :wink:

Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Rudkoo » 15. 03. 2006 16:54

ja našťastie voltmeter mám namontovaný no bolo mi ľúto vytáčať ho do otáčok v takomto počasí a občas sa stalo že som zabudol a potom som ostal na križovatke.
BMW 323i

Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Rudkoo » 15. 03. 2006 16:55

ps ešte jedna vec pokial ho aj nabudíš pridaním nedobíja dobre ide asi len na polovicu výkonu. teraz dobíja podstatne lepšie. odsledované voltmetrom
BMW 323i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 03. 2006 22:12

Rudkoo píše:ps ešte jedna vec pokial ho aj nabudíš pridaním nedobíja dobre ide asi len na polovicu výkonu. teraz dobíja podstatne lepšie. odsledované voltmetrom
ja len nechapem, preco to riesite vytacanim motora, a bastlenim picovin. Bolo povedane: starsie e30 mali problem v palube - ked sa vypalila indikacna kontrolka, nedobijalo. Skontroloval si ju? Alternator si dal druhy? Kto ti zarucil, ze tvoj repasovany altik je dobry alebo sa neposralo v nom nieco ine?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca.

Příspěvek od Venca. » 16. 03. 2006 06:16

Max-Max píše: Bolo povedane: starsie e30 mali problem v palube - ked sa vypalila indikacna kontrolka, nedobijalo. Skontroloval si ju? Alternator si dal druhy? Kto ti zarucil, ze tvoj repasovany altik je dobry alebo sa neposralo v nom nieco ine?
Já byl na tom, že je to zapojení u všech stejný.

V čem je rozdíl?

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 16. 03. 2006 10:51

ako som písal altík v poriadku. žiarovka v palubke v poriadku.
Neprichádza napájanie žiarovky do palubky.
viem že žiarovka pri motore je bastlenie no nebol čas a počasie na hladanie chyby v palubke.

Uživatelský avatar
Rudkoo
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 03. 2006 10:50
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od Rudkoo » 16. 03. 2006 10:52

ten anonym som bol ja zabudol som sa prihlásiť
BMW 323i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 03. 2006 16:11

Venca. píše:
Max-Max píše: Bolo povedane: starsie e30 mali problem v palube - ked sa vypalila indikacna kontrolka, nedobijalo. Skontroloval si ju? Alternator si dal druhy? Kto ti zarucil, ze tvoj repasovany altik je dobry alebo sa neposralo v nom nieco ine?
Já byl na tom, že je to zapojení u všech stejný.

V čem je rozdíl?
pry pres zarovku byl uzavren obvod buzeni, osobne sem to nevidel, ale vic lidi uz tohle psalo. Predpokladam ze to bylo do cca 85.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět