ostrá vačka
ostrá vačka
Budu rozdělávat motor M40 1.8i a chtěl jsem se zeptat jestli není někde nějakej návod jak udělat z obyčejnej vačky ostrou vačku.
Díky za odpověď.
Díky za odpověď.
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
no ovsem, jak jinak bys tam chtel pridat material?adam320 píše:cože, ted si děláš srandu nebo to myslíš vážně?
ale vidim ze jsi moudry chlapec, modurit vydrzi vic

no ale pro anonymniho tunera: ostra vacka je terminus technikus ponekud zavadejici. zminovana ostrost neznaci vlastni tvar (spicatost) vacky ale ostrejsi zlom v prubehu zavreni/otevreni ventilu.
esli teda uz moc nezvastam...

- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
Jj, V tom je právě rozdíl.. Pokud se nepletu, tak u ostré vačky jde hlavně o to, aby byl jak sací tak výfukový ventil pokud možno co nevíc otevřen po co nejdelší možnou dobu aby se válec mohl vyprázdnit a také nasát co nejvíc směsi... Možná ťápu, ale v tomto smyslu jsem o tom četl..Fikux píše:Asi bych to nedefinoval jako tupější, ale spíš oblejší na výstupcích nebo jak to popsat
No smoke, no fun...


- Blumen_071
- member of yacht club Monaco
- Příspěvky: 2422
- Registrován: 11. 02. 2003 08:52
Dá sa urobiť aj zo sériovej vačky ostrejšia, ale nie je to ono. Dá sa podbrúsiť základná kružnica na vačke a použiť dlhšie, resp. podkladané ventily. Tým sa dosiahne to, že ventil bude viac otvorený. Ale je to oveľa zložitejšie, vačka je veľká veda... Robia sa aj asimetrické vačky t.j iný rádius palca vačky na nábehu a iný na chrbte, ale tam je potom problém zladiť strihanie sacích a výfukových ventilov
Takže zober fortunu a pusti sa do toho...





- CharlitoCZ
- Příspěvky: 218
- Registrován: 04. 11. 2005 19:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
to je zatím jediný rozumný příspěvek v týdle sračceprodrive píše:Dá sa urobiť aj zo sériovej vačky ostrejšia, ale nie je to ono. Dá sa podbrúsiť základná kružnica na vačke a použiť dlhšie, resp. podkladané ventily. Tým sa dosiahne to, že ventil bude viac otvorený. Ale je to oveľa zložitejšie, vačka je veľká veda... Robia sa aj asimetrické vačky t.j iný rádius palca vačky na nábehu a iný na chrbte, ale tam je potom problém zladiť strihanie sacích a výfukových ventilovTakže zober fortunu a pusti sa do toho...
![]()
![]()

Ty se v tom asi docela vyznáš, chci se zeptat - vačky v motorech M20, M40 jsou odlitky nebo výkovky.
Pak po přebroušení by se to asi mělo nitridovat - kalit, popouštět,... a možná znova přebrousit ?
Dělaj to tak profíci ? Pokud se teda chtěj srát se starou vačicí.
BMW The Ultimate Driving Machine
Sériové vačky sú výkovky, ktoré sa opracujú brúsením a potom sa povrchovo upravujú, nitridujú ako si napísal. Ale ostré závodné vačky sa vyrábajú z ocelovej gulatiny samozrejme primeranej kvality. Vysústružia sa základné kružnice, potom sa brúsia palce. Povrchová vrstva sa karbonitriduje a znovu prebrusuje. Prebrusovanie seriových vačiek je lacná alternatíva, dosť efektívna, ale s malou životnosťou. Moc záleží aj na tom aké základné kružnice má seriová vačka. Čím sú základné kružnice väčšie, tým je viac priestoru na prebrúsenie palcov.
Mrkni se na www.pipercams.co.uk www.kentcams.com, nebo www.dbilas-dynamic.de, na bawo asi bude delat i dr.schrick, ale nemam link.