ostrá vačka

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Návštěvník

ostrá vačka

Příspěvek od Návštěvník » 02. 01. 2006 15:22

Budu rozdělávat motor M40 1.8i a chtěl jsem se zeptat jestli není někde nějakej návod jak udělat z obyčejnej vačky ostrou vačku.
Díky za odpověď.

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 02. 01. 2006 16:07

no leda ji na vhodnych mistech omotat izolepou nebo neco na ten zpusob
ostra vacka je terminus technicus ponekud zavadejici

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 02. 01. 2006 16:09

Blumen_071 píše:no leda ji na vhodnych mistech omotat izolepou nebo neco na ten zpusob

:shock: cože, ted si děláš srandu nebo to myslíš vážně? :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 02. 01. 2006 16:14

adam320 píše: :shock: cože, ted si děláš srandu nebo to myslíš vážně? :lol:
no ovsem, jak jinak bys tam chtel pridat material?
ale vidim ze jsi moudry chlapec, modurit vydrzi vic
Obrázek

no ale pro anonymniho tunera: ostra vacka je terminus technikus ponekud zavadejici. zminovana ostrost neznaci vlastni tvar (spicatost) vacky ale ostrejsi zlom v prubehu zavreni/otevreni ventilu.
esli teda uz moc nezvastam... :)

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 02. 01. 2006 16:17

no abych to shrnul tak v podstate ostra vacka je oproti seriove tupejsi :D

Uživatelský avatar
Fikux
Příspěvky: 4233
Registrován: 14. 02. 2003 19:22
Bydliště: Zewlákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fikux » 02. 01. 2006 16:32

Blumen_071 píše:no abych to shrnul tak v podstate ostra vacka je oproti seriove tupejsi :D
Asi bych to nedefinoval jako tupější, ale spíš oblejší na výstupcích nebo jak to popsat :)
Zewl-crew "M3 E3O rulezzzzz"

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 02. 01. 2006 19:11

Fikux píše:Asi bych to nedefinoval jako tupější, ale spíš oblejší na výstupcích nebo jak to popsat :)
Jj, V tom je právě rozdíl.. Pokud se nepletu, tak u ostré vačky jde hlavně o to, aby byl jak sací tak výfukový ventil pokud možno co nevíc otevřen po co nejdelší možnou dobu aby se válec mohl vyprázdnit a také nasát co nejvíc směsi... Možná ťápu, ale v tomto smyslu jsem o tom četl..
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 01. 2006 19:27

"ostra" vacka je opravdu tupejsi.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Blumen_071
member of yacht club Monaco
Příspěvky: 2422
Registrován: 11. 02. 2003 08:52

Příspěvek od Blumen_071 » 02. 01. 2006 19:30

a tak to funguje

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 02. 01. 2006 21:05

Diky za odpovědi,přímo já to sice dělat nebudu,znám pár šikovných lidí,ale nevěděli co přesně s tím udělat,tak ty odpovědi předám.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 01. 2006 21:24

Anonymous píše:Diky za odpovědi,přímo já to sice dělat nebudu,znám pár šikovných lidí,ale nevěděli co přesně s tím udělat,tak ty odpovědi předám.
no dle tve odpovedi doporucuji tim lidem nedat do ruky ani kliku od dveri.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 02. 01. 2006 21:37

Dá sa urobiť aj zo sériovej vačky ostrejšia, ale nie je to ono. Dá sa podbrúsiť základná kružnica na vačke a použiť dlhšie, resp. podkladané ventily. Tým sa dosiahne to, že ventil bude viac otvorený. Ale je to oveľa zložitejšie, vačka je veľká veda... Robia sa aj asimetrické vačky t.j iný rádius palca vačky na nábehu a iný na chrbte, ale tam je potom problém zladiť strihanie sacích a výfukových ventilov :lol: Takže zober fortunu a pusti sa do toho... :D :D :D

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 218
Registrován: 04. 11. 2005 19:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ » 02. 01. 2006 21:41

woe to jsou debaty :D

jestli chceš ostrou vačici, tak to dej někam profíkům ať to udělaj, pilník stajl ti moc nepomůže, protože se musí naložit do nějakýho humusu aby vytvrdla :D
BMW 320i Saloon 110kW/5900 190Nm/4700
http://charlitocz.wz.cz/

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 01. 2006 21:46

prodrive píše:Dá sa urobiť aj zo sériovej vačky ostrejšia, ale nie je to ono. Dá sa podbrúsiť základná kružnica na vačke a použiť dlhšie, resp. podkladané ventily. Tým sa dosiahne to, že ventil bude viac otvorený. Ale je to oveľa zložitejšie, vačka je veľká veda... Robia sa aj asimetrické vačky t.j iný rádius palca vačky na nábehu a iný na chrbte, ale tam je potom problém zladiť strihanie sacích a výfukových ventilov :lol: Takže zober fortunu a pusti sa do toho... :D :D :D
to je zatím jediný rozumný příspěvek v týdle sračce :?

Ty se v tom asi docela vyznáš, chci se zeptat - vačky v motorech M20, M40 jsou odlitky nebo výkovky.
Pak po přebroušení by se to asi mělo nitridovat - kalit, popouštět,... a možná znova přebrousit ?
Dělaj to tak profíci ? Pokud se teda chtěj srát se starou vačicí.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 02. 01. 2006 22:05

Sériové vačky sú výkovky, ktoré sa opracujú brúsením a potom sa povrchovo upravujú, nitridujú ako si napísal. Ale ostré závodné vačky sa vyrábajú z ocelovej gulatiny samozrejme primeranej kvality. Vysústružia sa základné kružnice, potom sa brúsia palce. Povrchová vrstva sa karbonitriduje a znovu prebrusuje. Prebrusovanie seriových vačiek je lacná alternatíva, dosť efektívna, ale s malou životnosťou. Moc záleží aj na tom aké základné kružnice má seriová vačka. Čím sú základné kružnice väčšie, tým je viac priestoru na prebrúsenie palcov.

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 02. 01. 2006 22:07

a sranie so starou vačicou stojí asi 5000,-Sk :P

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 01. 2006 22:08

Jasně, dík, super. Konečně to vim.

Mám to čecko už v kebuli pomotaný :twisted: . Dneska už jsou prej litiny, kerý splňujou požadvaky líp jak výkovky.
Takže už neplatí kovaný = lepší jak odlitek.
BMW The Ultimate Driving Machine

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 03. 01. 2006 06:08

Panove a nemate nekdo nejake stranky na tyto ostre vacky

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 03. 01. 2006 08:05

Mrkni se na www.pipercams.co.uk www.kentcams.com, nebo www.dbilas-dynamic.de, na bawo asi bude delat i dr.schrick, ale nemam link.

futura
Příspěvky: 20
Registrován: 18. 02. 2004 08:03

Příspěvek od futura » 03. 01. 2006 08:08

Sorry, nejak jsem se neprihlasil.

Odpovědět