Volnoběh vs. spojka

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
sukura
Příspěvky: 127
Registrován: 22. 10. 2004 09:06

Volnoběh vs. spojka

Příspěvek od sukura » 12. 04. 2005 20:49

Kdyz to startnu se spojkou, chvíli ji držím ... auto ve volnoběhu zní určitým způsobem. Pak spojku (stále na neutral) pustím a zvuk volnoběhu se trochu změní.. hlubší. Dělá to tak normálně? Popř. svědčí to o něčem zlém? Mimochodem ten volnoběh pak zní stejně jakoby měl každou chvíli zdechnout, ale drží se.

Uživatelský avatar
Michal e34
Příspěvky: 774
Registrován: 11. 08. 2004 13:27
Bydliště: Praha-Černošice malá ves......

Příspěvek od Michal e34 » 12. 04. 2005 20:58

Tohle mi to dělalo taky.Údajně špatné spojkové ložisko.
Pežot 406 v plný polní a driftwagen E28

Stejně jako boží hudba chlapíků LedZeppelin,
lahodí uchu když zahučí Temelín.....

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 12. 04. 2005 21:28

Michal e34 píše:Tohle mi to dělalo taky.Údajně špatné spojkové ložisko.
potvrzuji stejnou zkušennost
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 12. 04. 2005 22:42

Taky tak, začíná mi též hučet :(

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 12. 04. 2005 23:06

Chlapci myslím že obnova spojky vás nemine :D Jako mě.
Obrázek Obrázek

Tady je to slavné ložisko :D
Obrázek Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 04. 2005 23:38

Najviac ma fascinuju tie plastove opuzdrenia spojkoveho loziska od SKF, sam som zvedavy, kolko vydrzi ked som ho menil
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 13. 04. 2005 06:52

Max-Max píše:Najviac ma fascinuju tie plastove opuzdrenia spojkoveho loziska od SKF, sam som zvedavy, kolko vydrzi ked som ho menil
Taky jsem na to koukal nedůvěřivě :roll:

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh vs. spojka

Příspěvek od Boban » 13. 04. 2005 10:07

sukura píše:Kdyz to startnu se spojkou, chvíli ji držím ... auto ve volnoběhu zní určitým způsobem. Pak spojku (stále na neutral) pustím a zvuk volnoběhu se trochu změní.. hlubší. Dělá to tak normálně? Popř. svědčí to o něčem zlém? Mimochodem ten volnoběh pak zní stejně jakoby měl každou chvíli zdechnout, ale drží se.
Jestli mas volnobeh s vystavenou (seslapnutou :) ) spojkou dobry a teprve po uvolneni pedalu ti klesnou volnobezne otacky, tak to rozhodne neni spojkove lozisko. V takovem pripade je neco spatne v prevodovce - moc husty olej, pridrene lozisko (to by ale dlouho nevydrzelo, Ondra_m muze vypravet), ....
Spatne spojkove lozisko se pozna hucenim pri vystaveni spojky (seslapnuti pedalu)...

Uživatelský avatar
sukura
Příspěvky: 127
Registrován: 22. 10. 2004 09:06

Příspěvek od sukura » 13. 04. 2005 12:50

Jo tak...pri sešlápnuté spojce je ten volnoběh "asi lepší" při puštení pedálu se ten zvuk sníží o necelý pultón (pro ty,kteří na něco umí hrát:). Není tam patrný žádný výrazný rachot nebo tak..jen jakoby otáčk něco trochu přibržďovalo..

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 13. 04. 2005 13:22

Jestli se ti do toho chce, tak to udělej.
Když se motor ohřeje, dělá to taky?

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh vs. spojka

Příspěvek od Tweety » 13. 04. 2005 14:02

Boban píše:teprve po uvolneni pedalu ti klesnou volnobezne otacky....
...moc husty olej...
Může to dělat to, že je tam oleje třeba málo ? Když mám auto studené, dvojka tam nejde zrovna nejlépe :roll:

Uživatelský avatar
Spooky-0987
Příspěvky: 2232
Registrován: 29. 07. 2003 04:07
Bydliště: západní čechy - KV kraj

Příspěvek od Spooky-0987 » 13. 04. 2005 14:15

me to dela taky, mam new spojku, lozisko, pritlacak, lozisko na kardanu, mno a takhle debilne mi huci ne teda moc, ale preci dif
e30/320i rv 88

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 13. 04. 2005 14:48

Hlavně v zimě je mírnej pokles otáček při puštění spojky zaviněnej hustým, možná špatným olejem v převodovce. Zkus vyměnit za olej do automatu. Jestli je ale převodovka dost jetá, bude po výměně o trochu víc hučet.
To je moje zkušenost :wink:
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh vs. spojka

Příspěvek od Boban » 14. 04. 2005 09:41

Tweety píše:Může to dělat to, že je tam oleje třeba málo ? Když mám auto studené, dvojka tam nejde zrovna nejlépe :roll:
Jestli to dela trochu, tak je to normalni. Ty synchrony uz maji neco za sebou. Nejel jsem s BMW, ve kterem by se radila dvojka za studena (zvlast pri teplotach pod nulou) snadno. Ja jsem pri vymene prevodovky preventivne dolil misto chybejiciho oleje ATF Dexron, ktery je ridsi. Opravdu to radi lepe, nez stara prevodovka, ale jestli je to tim asi ctvrtlitrem ridsiho oleje, to vazne nevim. Na kompletni vymenu za ridky jsem nemel odvahu - teda hlavne se mi nechtelo ho pak znova vymenovat, az bych zjistil, ze vsude tece.

Jestli mas malo oleje, zkus dolit to ATF, treba se to zlepsi.

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 14. 04. 2005 09:52

sukura píše:Jo tak...pri sešlápnuté spojce je ten volnoběh "asi lepší" při puštení pedálu se ten zvuk sníží o necelý pultón (pro ty,kteří na něco umí hrát:). Není tam patrný žádný výrazný rachot nebo tak..jen jakoby otáčk něco trochu přibržďovalo..
Prirozene ta prevodovka ma nejaky odpor, ktery by ale pri zahrate prevodovce mel byt spise neznatelny. Dela to porad stejne, nebo je to zahrate lepsi?
Zkontroluj, jestli je v prevodovce dost oleje, jestli z ni olej nechcije zezadu guferama.
Jestli pri pusteni spojky otacky motoru klesnou a zustanou tak, asi nemas uplne v poradku volnobezny ventil, ten by mel otacky udrzet stejne (teda zalezi na typu motoru, u karburatoru nic takovyho neni).

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 14. 04. 2005 10:20

Nevim, jak moc to poslouchas, ale me se zda, ze u kazdyho auta jde poznat podle zvuku chvile, kdy pustis spojku- i u novejch i u starejch a je fakt, ze u myho bramboraka je po pusteni spojky ten zvuk taky malinko jinej. Moc bych to neresil. Otacky mi ale nekolisaji.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 14. 04. 2005 10:52

KuaJa píše:Nevim, jak moc to poslouchas, ale me se zda, ze u kazdyho auta jde poznat podle zvuku chvile, kdy pustis spojku
Taky se mi zda, ze jsem zatim nesedel v aute, v kterym bys to nepoznal...
E39 535i sedan

Odpovědět