gumy 195/50 R15
gumy 195/50 R15
pouzivate nekdo tento rozmer gum?
bez problemu?
koupil jsem auto na techto letnich gumach ..
2 jsou ko a dve jeste jdou ...
chtel jsem koupit nejaky normalni (shvaleny) rozmer ...
ale vsiml jsem si, ze dany rozmer je dooost levnejsi nez vsechno okolo ....
akorat ma nizkou nosnost ... nicmene, odpovida zatizeni napravy (ale ne minimalni nosnosti z TP) ...
dik za postrehy
petr
bez problemu?
koupil jsem auto na techto letnich gumach ..
2 jsou ko a dve jeste jdou ...
chtel jsem koupit nejaky normalni (shvaleny) rozmer ...
ale vsiml jsem si, ze dany rozmer je dooost levnejsi nez vsechno okolo ....
akorat ma nizkou nosnost ... nicmene, odpovida zatizeni napravy (ale ne minimalni nosnosti z TP) ...
dik za postrehy
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
rychlostni rozdil mezi nima je 5,3%, coz mi pripada dost prijatelne ....DC píše:jezdí na tom dost lidí právě kvůli ceně, nevýhoda spočívá ve větších otáčkách potřebným k dosažení určité rychlosti, takže kdo jezdí spíše delší cesty, tak jsou schválené 205/55/15 rozumnějším řešením
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
jj ale ten rozdíl tam prostě je, a pozná se to i třeba na spotřebovanym palivu - a i 5% se někdy hodíajfel píše: rychlostni rozdil mezi nima je 5,3%, coz mi pripada dost prijatelne ....
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
petr

mě už na auto nic jinýho než 205/55/15 nesmí
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
kdyz me je lito vyhodit 2 dobre gumyDC píše:jj ale ten rozdíl tam prostě je, a pozná se to i třeba na spotřebovanym palivu - a i 5% se někdy hodíajfel píše: rychlostni rozdil mezi nima je 5,3%, coz mi pripada dost prijatelne ....
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
petr
mě už na auto nic jinýho než 205/55/15 nesmí

a dokoupit 2 (195-50-15) za 3000 nebo kupovat 4 (205-55-15) za 12tkc je sakra rozdil

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
ja vim a dik za neDC píše:no to je samosebou pochopitelnyajfel píše: kdyz me je lito vyhodit 2 dobre gumy
a dokoupit 2 (195-50-15) za 3000 nebo kupovat 4 (205-55-15) za 12tkc je sakra rozdil
petr
ptal ses ale na nazory, dostals je

petr
BMW X5 4.4i (2001)
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
Subaru Legacy Kombi 2.0R (služební)
ex - e30 318i, 525ix Touring ...
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Těmhle počtům vůbec nerozumim.DC píše:jj ale ten rozdíl tam prostě je, a pozná se to i třeba na spotřebovanym palivu - a i 5% se někdy hodíajfel píše: rychlostni rozdil mezi nima je 5,3%, coz mi pripada dost prijatelne ....
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
petr
mě už na auto nic jinýho než 205/55/15 nesmí


Takže, když budu mít např. válce o šíři 265mm, ale budou schválený na danej typ auta a dám si na ně pneu o šíři třeba těch 195mm, ale budou mít menší poloměr, tak mi to bude chlastat víc paliva číselně přesně podle nějakejch procent vycházejících z rozdílu ( 5% rozdíl v rozměrech = 5% rozdíl ve spotřebě) v poloměrech



Myslel jsem, že sou daleko víc určující věci jako valivej odpor - kerej je michodem většinou větší při větší šíři, způsob jízdy, zpřevodování,....
195/50 R15 maj navíc nižší profil - další plus - minimálně menší aerodynamickej odpor,....
Myslel sem, že je to zhruba takhle, to co píšeš DC mě nikdy nenepadlo - třeba máš pravdu, ale moc se mi to nezdá.
BMW The Ultimate Driving Machine
DANe ty to nějak moc žereš 
nejsem na tohle žádnej expert, ale logicky - čim větší jsou otáčky motoru potřebný pro dosažení určité rychlosti, tím bude větší potřeba paliva - v praxi se ten rozdíl pozná spíš při dlouhodobém testu neb se nedají vždy nasimulovat stejné podmínky pro jízdu
ten rozdíl je minimální a neřeknu Ti kolik je přesně procent, ale bude to něco kolem těch 5

nejsem na tohle žádnej expert, ale logicky - čim větší jsou otáčky motoru potřebný pro dosažení určité rychlosti, tím bude větší potřeba paliva - v praxi se ten rozdíl pozná spíš při dlouhodobém testu neb se nedají vždy nasimulovat stejné podmínky pro jízdu
ten rozdíl je minimální a neřeknu Ti kolik je přesně procent, ale bude to něco kolem těch 5
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
myslel jsem si taky to samý co Dan
A nehraje tam roli síla potřebná na rozpohybování toho kola do takovejch otáček? Měl jsem vždy za to že větší kolo spotřebuje víc paliva a větší šířka tuplem, nicméně když vedle sebe postavim 13 185 65 a 15 205 55 tak je to stejně velký...průměr, ale 205 bude žrát víc než 185 ne?
A nehraje tam roli síla potřebná na rozpohybování toho kola do takovejch otáček? Měl jsem vždy za to že větší kolo spotřebuje víc paliva a větší šířka tuplem, nicméně když vedle sebe postavim 13 185 65 a 15 205 55 tak je to stejně velký...průměr, ale 205 bude žrát víc než 185 ne?
samozrejme ze jde o souhru vice faktoru - treba valiveho odporu
treba aerodynamický má v tomto porovnání vliv minimální
pokud se furt bavíme o rozdílu 205/55/15 a 195/50/15 tak jsou tyto odpory velmi podobné
pneu s kratší obvodovou délkou se rychleji roztočí, ale je zapotřebí vyšších otáček na udržení stejné rychlosti oproti pneu s delším obvodem
treba aerodynamický má v tomto porovnání vliv minimální
pokud se furt bavíme o rozdílu 205/55/15 a 195/50/15 tak jsou tyto odpory velmi podobné
pneu s kratší obvodovou délkou se rychleji roztočí, ale je zapotřebí vyšších otáček na udržení stejné rychlosti oproti pneu s delším obvodem
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
to chápu, samozřejmě, já jsem si spíž vždycky klasdl otázku....jsou li obě kola stejně široký je vhodnější delší obvod kola, ale pokud bude i zároveň širší, tak co je větčí činitel působící na sílu motoru potřebnou k udržení takovejch otáček ?DC píše:
pneu s kratší obvodovou délkou se rychleji roztočí, ale je zapotřebí vyšších otáček na udržení stejné rychlosti oproti pneu s delším obvodem
samo že je to už asi přehnaný rozebírání detailu, mam stejnak radši širší.. líp vypadaj a seděj, teda dokud nezvlhne povrch


Re: gumy 195/50 R15
pokud pán počká ..uvidí je na mym autí // mám tam 195/15/50 Pirelli Drago Formula nebo tak nejak // jek vošéfuju servo tak si bawo dovezu na VŠ koleje,ajfel píše:pouzivate nekdo tento rozmer gum?
bez problemu?
koupil jsem auto na techto letnich gumach ..
2 jsou ko a dve jeste jdou ...
chtel jsem koupit nejaky normalni (shvaleny) rozmer ...
ale vsiml jsem si, ze dany rozmer je dooost levnejsi nez vsechno okolo ....
akorat ma nizkou nosnost ... nicmene, odpovida zatizeni napravy (ale ne minimalni nosnosti z TP) ...
dik za postrehy
petr
ex 325i Touring
320i
my phone 732/866610
320i
my phone 732/866610
Když budeš jezdit 195/50R15, tak je to menší kolo než 205/55R15. Takže na stejnou trasu se musí víckrát otočit. Takže dle tacho najedeš víc kiláků, než na větších pneu. Takže spotřeba ti vyjde menší. Ale není pravdivá, protože jsi ujel třeba 95km místo 100km co ti ukázal tacháč. Mám pravdu?
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520