Daily BMW
Daily BMW
Pánové,
situace se mění a já opět začínám koukat po BMW na denní ježdění. Rozhodně to bude benzín s LPG, šestiválec (nebo osmi ...) to je koneckonců jedinej požadavek. Teď o čemu uvažuju:
E46 (optimáně 328i, případne 323i Compact), E36 (též 328 i optimálně případně compact 325i), E39 (opět optimálně 528i), okrajově E38 (kromě nafty a V12). Co z tohoto je nejrozumnější volba? Jde mi o servisovatelnost svépomocí, mechanickou spolehlivost, agilnost a odolnost proti korozi (ale jak to po sobě čtu, tak bude u všeho podobná).
Má někdo přímé porovnání?
Přiznám se, že nejbližší je mi E36, protože by měl být nejlehčí. E38 je fakt spíš okrajová, protože solidní kus, bude nad můj rozpočet. A propos k rozpočtu - měl bych se vejít do 100 000, základní servis nepočítám.
situace se mění a já opět začínám koukat po BMW na denní ježdění. Rozhodně to bude benzín s LPG, šestiválec (nebo osmi ...) to je koneckonců jedinej požadavek. Teď o čemu uvažuju:
E46 (optimáně 328i, případne 323i Compact), E36 (též 328 i optimálně případně compact 325i), E39 (opět optimálně 528i), okrajově E38 (kromě nafty a V12). Co z tohoto je nejrozumnější volba? Jde mi o servisovatelnost svépomocí, mechanickou spolehlivost, agilnost a odolnost proti korozi (ale jak to po sobě čtu, tak bude u všeho podobná).
Má někdo přímé porovnání?
Přiznám se, že nejbližší je mi E36, protože by měl být nejlehčí. E38 je fakt spíš okrajová, protože solidní kus, bude nad můj rozpočet. A propos k rozpočtu - měl bych se vejít do 100 000, základní servis nepočítám.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2732
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Daily BMW
Tak toto me tez zajima, mam temer identicke dilema.
Moje dosavadni zjisteni jsou:
- M52B28 muze byt single nebo double Vanos - udajne single je spolehlivejsi.
- E39 je asi nejrobustnejsi auto
- E46 rado rezne
- oba Compact-y jsou asi praktictejsi, vzhledova stranka je na kazdem z nas.
- E38 je asi na denni jezdeni (sam) trosku moc velka a s B28 nevyrazna, resp slaba
Drzim palce do rozhodovani.
SC
Moje dosavadni zjisteni jsou:
- M52B28 muze byt single nebo double Vanos - udajne single je spolehlivejsi.
- E39 je asi nejrobustnejsi auto
- E46 rado rezne
- oba Compact-y jsou asi praktictejsi, vzhledova stranka je na kazdem z nas.
- E38 je asi na denni jezdeni (sam) trosku moc velka a s B28 nevyrazna, resp slaba
Drzim palce do rozhodovani.
SC
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Daily BMW
- e36 328i horko těžko dneska sehnat pěknou, neshnilou nahovna do kila...
- e46 328 mi přijde jako daily asi ideální z toho co píšeš... je to relativně jednoduchý pořád, je jich hodně, dílů všude hromady
- e39 s tímhle limitem bude spíše dost na hraně... už je o dost složitější a nákladnější na běžný servis v porovnání s 3er podstatně.
- e38 je 2.8 blbost si myslim... a taky to bude solidní studna.
kompost je věc sama o sobě... e36 komposty jsou všechny shnilý a za hezkýho dát kilo je docela úlet...
- e46 328 mi přijde jako daily asi ideální z toho co píšeš... je to relativně jednoduchý pořád, je jich hodně, dílů všude hromady
- e39 s tímhle limitem bude spíše dost na hraně... už je o dost složitější a nákladnější na běžný servis v porovnání s 3er podstatně.
- e38 je 2.8 blbost si myslim... a taky to bude solidní studna.
kompost je věc sama o sobě... e36 komposty jsou všechny shnilý a za hezkýho dát kilo je docela úlet...
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2732
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Daily BMW
Ja bych to videl podobne - 328i sedan nebo kombik (jestli potrebujes vozit zebrik).
Ale tento motor se delal jenom do roku 2000, resp. 2001.
Ale tento motor se delal jenom do roku 2000, resp. 2001.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Daily BMW
Co tohle ?
https://auto.bazos.cz/inzerat/95242401/ ... 147-kw.php
Nevim o tom nic, jen jsem na to narazil nahodou
https://auto.bazos.cz/inzerat/95242401/ ... 147-kw.php
Nevim o tom nic, jen jsem na to narazil nahodou
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2732
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Daily BMW
Dneska jsem se svezl s 323i (170 PS) a taky to nebylo spatny. Jasne, ze 328i a 325i (oboje 192 PS) pojede lip, maji i vetsi kroutak.
Mozna i 325ix by nebylo od veci na zamysleni, bo na Vysocine to urcite vyuzijes.
Mozna i 325ix by nebylo od veci na zamysleni, bo na Vysocine to urcite vyuzijes.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Daily BMW
Jako já se asi nejvic klonim k E46, ale priznam se, ze E36 se mi libi vic. Ale cim dal vic se mi libi compacty, stejne jezdim max ve dvou vetsinou a kdyz potřebuju velkej kufr, beru si od manzelky octavku.
Jinak iX - já nevim, prijde mi to skoro zbytecne, pocasi na to, abych uzivil 4x4 je tady na vysocine stejne tak 20 dni v roce a je otazka, zda to za vetsi potencialni servisni naklady stoji ... S E30 jsem mel za celejch 8 let denniho jezdeni problem 2x a z toho jednou za to mohla moje blbost a sjete gumy, podruhy na ledovce v kopci zastavila dodavka a ja se pak 10 minut rozjizdel ...
Proto jsem toto tema otevrel
Jinak iX - já nevim, prijde mi to skoro zbytecne, pocasi na to, abych uzivil 4x4 je tady na vysocine stejne tak 20 dni v roce a je otazka, zda to za vetsi potencialni servisni naklady stoji ... S E30 jsem mel za celejch 8 let denniho jezdeni problem 2x a z toho jednou za to mohla moje blbost a sjete gumy, podruhy na ledovce v kopci zastavila dodavka a ja se pak 10 minut rozjizdel ...
Proto jsem toto tema otevrel
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Daily BMW
na 4x4 se úplně vyser, o problém méně
E46 328 nebo compact 325 motorově v pohodě, tam to nejsou takový trable, má to svoje evergreeny, ale nic neřešitelného
Největší problém vidím jen korozi, hnije to jako prase ty e46, občas mě přijde že snad víc jak e30
e39 je super, velkej vnitřní prostor v kombíku, jízdní vlastnosti fakt dobrý na svoji dobu i dnes - jen ta koroze zase a motorově je to stejný jen podvozek někdy může vyjít dráž než u e46 třeba (hliníkové tlumiče) a nějaký capiny. JEn najít e39 touring se zdravýma kufrovýma vratama je si myslím skoro nemožný v tvé cenové relaci
E46 328 nebo compact 325 motorově v pohodě, tam to nejsou takový trable, má to svoje evergreeny, ale nic neřešitelného
Největší problém vidím jen korozi, hnije to jako prase ty e46, občas mě přijde že snad víc jak e30
e39 je super, velkej vnitřní prostor v kombíku, jízdní vlastnosti fakt dobrý na svoji dobu i dnes - jen ta koroze zase a motorově je to stejný jen podvozek někdy může vyjít dráž než u e46 třeba (hliníkové tlumiče) a nějaký capiny. JEn najít e39 touring se zdravýma kufrovýma vratama je si myslím skoro nemožný v tvé cenové relaci
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- Ropák
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 1280
- Registrován: 03. 05. 2007 23:14
- Bydliště: Hluboká n/Vlt.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Daily BMW
Souhlas.
To můžu potvrdit - prostě už to každej bral jako "nový auto, který nerezne", takže na to sral. Ale OK, pořád jsou, dílů všude hromada, je tam jednodušší př. náprava a trochu míň kurvítek než v e39, takže pokud nepotřebuješ tahat plato, šel bych spíš do e46 a úplně nejvíc do toho komposta. E36 je víc analogová, ale už to bohužel začíná bejt veterán, stejně jako tříca.
Nemám třícu
Re: Daily BMW
Měl jsem E39 523i Touring s LPG. Bylo to nejlepší z mých asi 15-ti aut na denní ježdění. Sice není E39 před faceliftem moc pěkné auto, ale pocit řídit ten útulný tank byl parádní. Výkonu bych si uměl představit i víc, 125 kW není na tu váhu moc, ale úplně málo taky ne..
Prodal jsem ji proto, že se začalo projevovat stáří: tam prdlo lanko, tam hadička, atd. atd.
S velikou chutí bych si ale těch 5 let dal znovu, bylo to parádní auto
Prodal jsem ji proto, že se začalo projevovat stáří: tam prdlo lanko, tam hadička, atd. atd.
S velikou chutí bych si ale těch 5 let dal znovu, bylo to parádní auto
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2732
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Daily BMW
A jak hodnotis e46?
Ale po e39 to byl asi trosku krok zpet, oder?
Ale po e39 to byl asi trosku krok zpet, oder?
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Daily BMW
Mě by spíš zajímalo , kdy si něco koupíš ?
Přijde mi, že to už omyvas několik let, ale furt nic.
Neber to zle
Za mě E46 328i(c), na kompakty se nedá dívat a E36 bez packetu je taky dobrý sikan kár.
https://auto.bazos.cz/inzerat/95691385/ ... -528ia.php
Mě se to líbí, ta barva kola, kola i když to prodává bez nich
Přijde mi, že to už omyvas několik let, ale furt nic.
Neber to zle
Za mě E46 328i(c), na kompakty se nedá dívat a E36 bez packetu je taky dobrý sikan kár.
https://auto.bazos.cz/inzerat/95691385/ ... -528ia.php
Mě se to líbí, ta barva kola, kola i když to prodává bez nich
Re: Daily BMW
E46 byla fajn, je hezčí zvenčí, ale E39 je lepší auto jako takové, ikdyž není tak pěkné...SwissCabrio píše: ↑16. 10. 2018 20:30A jak hodnotis e46?
Ale po e39 to byl asi trosku krok zpet, oder?
Tak si vyber, co je pro Tebe priorita
Kdyby se někde našla E39 Touring v plynu v super ověřeném stavu, jdu po ní jak po uzeném
Re: Daily BMW
ja si vozim prdel v e39 už deset let. (200tis km)
nemam se kam posunout, protože novějši modely stoji za hovno.
Proto jsem pořidil druhou do foroty a třeti na díly
e39 je komfortem a podvozkem někde jinde jak e46
nemam se kam posunout, protože novějši modely stoji za hovno.
Proto jsem pořidil druhou do foroty a třeti na díly
e39 je komfortem a podvozkem někde jinde jak e46
e39 528i touring
e83 x3 3.0ia
e85 Z4 2.5i Merlot rot
e32 740ia Alpina look
e30 328i coupe M-Technik II m20b28
R1100s Mandarin
R1150gs twin spark
e83 x3 3.0ia
e85 Z4 2.5i Merlot rot
e32 740ia Alpina look
e30 328i coupe M-Technik II m20b28
R1100s Mandarin
R1150gs twin spark
Re: Daily BMW
Tak omílám to už celkem dlouho, ale teď to vypadá, že se blýská na lepší časy a na navý auto nějaká kačka zbude.
A propos k E46 - motory v 325i, 328i a 330i - rozdíly? Spolehlivost? dětské nemoci? Věděl by někdo? Víceméně se všude píše, že 328i je nejlepší ...
Jsou nějaké zásadní technický rozdíly v E46 předface a poface?
A propos k E46 - motory v 325i, 328i a 330i - rozdíly? Spolehlivost? dětské nemoci? Věděl by někdo? Víceméně se všude píše, že 328i je nejlepší ...
Jsou nějaké zásadní technický rozdíly v E46 předface a poface?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Re: Daily BMW
325,330i v E46 jsou m54 a vím, že jsou náchylné na spotřebu oleje o proti m52.
Že by fl tolik nehnil?
Že by fl tolik nehnil?
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Re: Daily BMW
Pred fl e46 mely problemy s vytrhavanim zadni napravy, pokud uz to nekdo v minulosti neresil, tak je to po letech s postupujici korozi, zvlast u silnejsich motorizaci riziko. Vyresene by to melo byt cca od poloviny roku 2000, ale to uz jsou zase modely s novejsimi m54 motory.
Rozdily mezi M54 (320i 125kW, 325i a 330i) a M52TU (320i 110kw, 323i, 328i) jsou v upravenych pistnich krouzcich (s nizsim trenim, proto M54 zerou olej), plne elektricka klapka (M52TU mela castecne elektrickou, jeste do ni vedlo lanko). 330i ma jeste dalsi odlisnosti - sani, skrtici klapka, vacky, atd.
Mnohem vetsi rozdily jsou mezi double vanos M52TU a single vanos M52 - podle mne dost k horsimu - vyhrivany termostat (pri nizkem zatizeni vysoka teplota, takze odchazi vse gumove a plastove), hadice chlazeni na bajonet misto klasickych utahovacich objimek (drazsi), svicky za 200+/ks misto cca 80/ks, katalyzatory ve svodech hned u motoru (takze srouby spoje svody/vyfuk jsou nize a vice se zahrivaji - i u neschnilych aut prakticky nepovolitelne), jednodussi separator a sani u M52 - ke vsemu se lepe muze, mnohem rychleji se zahriva, 0BD2 u M52TU - potencialni problemy u emisi i kvuli prkotine, atd.. Vyhoda M52TU jsou ocelove vlozky valcu misto nikasilu - ale to je spis teoreticka nevyhoda, u motoru, ktere se dozily dneska uz bych se poskozeneho nikasilu asi nebal..
single vanos motory se do e46 nedavaly, davaly se do e36 a do e39 pred cca 6/98. Od roku 1998 doporucuje longlife vymeny oleje, takze zachovale motory z 1997 a starsi jsou vevnitr krasne ciste a maji mensi sklony ke spotrebe oleje.
Za sebe bych doporucil e36 323i/328i, ale chce to hodne trpelivosti. Sehnat se da..
Rozdily mezi M54 (320i 125kW, 325i a 330i) a M52TU (320i 110kw, 323i, 328i) jsou v upravenych pistnich krouzcich (s nizsim trenim, proto M54 zerou olej), plne elektricka klapka (M52TU mela castecne elektrickou, jeste do ni vedlo lanko). 330i ma jeste dalsi odlisnosti - sani, skrtici klapka, vacky, atd.
Mnohem vetsi rozdily jsou mezi double vanos M52TU a single vanos M52 - podle mne dost k horsimu - vyhrivany termostat (pri nizkem zatizeni vysoka teplota, takze odchazi vse gumove a plastove), hadice chlazeni na bajonet misto klasickych utahovacich objimek (drazsi), svicky za 200+/ks misto cca 80/ks, katalyzatory ve svodech hned u motoru (takze srouby spoje svody/vyfuk jsou nize a vice se zahrivaji - i u neschnilych aut prakticky nepovolitelne), jednodussi separator a sani u M52 - ke vsemu se lepe muze, mnohem rychleji se zahriva, 0BD2 u M52TU - potencialni problemy u emisi i kvuli prkotine, atd.. Vyhoda M52TU jsou ocelove vlozky valcu misto nikasilu - ale to je spis teoreticka nevyhoda, u motoru, ktere se dozily dneska uz bych se poskozeneho nikasilu asi nebal..
single vanos motory se do e46 nedavaly, davaly se do e36 a do e39 pred cca 6/98. Od roku 1998 doporucuje longlife vymeny oleje, takze zachovale motory z 1997 a starsi jsou vevnitr krasne ciste a maji mensi sklony ke spotrebe oleje.
Za sebe bych doporucil e36 323i/328i, ale chce to hodne trpelivosti. Sehnat se da..
E30 320i Saloon 89' Diamantschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Daily BMW
s tou zadní podlahou je to uplně jedno jaká je to verze, trpí na to všechny od 316 až po M3, rozsračkovaných podlah jsem viděl už tolik, že žádný pravidlo v tom není
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Re: Daily BMW
Coz je stejnej pripad jako e36 a u tech to je rekl bych mnohem castejc
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Re: Daily BMW
Pad problémy s rozsrackovanou podlahou - je to na autě vidět bez odstrojování, případně lze to nějak rozumně odhalit při testovací jízdě? A jak je to s opravama tohoto problému?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA