Daily BMW
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Daily BMW
Většinou to poznáš tak, že v místě kolem silentbloku nápravnice je kastle v ploše rezavaá pod plastizolem, narušila se tam ochranná vrstva začlo tam pod to téct trochu a chytlo to i v té puklině lišku trochu. Někdy je to schovaný tak, že to nejde vidět a objeví se to až po obroušení toho ochraného nástřiku. Někdy to nepoznáš nijak, někdy až je to utržený tak to trochu plave od zadní nápravy. Oprava je jednoduchá sundat nápravu a vyvařit, horší je až když se to škubne celý včetně závitové vložky - to musíš kuchnout i z vrchu podlahu v kufru a do toho nosníku to vyvařit ...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Daily BMW
Jak to tady dopadlo, to rozhodovani?
Resp ktery auto vyhralo "cernyho Petra"?
Resp ktery auto vyhralo "cernyho Petra"?
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Daily BMW
U mě? No koukám po E46 328i a 323i, nicméně se přiznám, že co je tady na prodej Albertovo E39 523i tak o něm jsem téměř rozhodnutej, jde teď jen o to zlomit manželku a prodat Peugeota ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Daily BMW
Jooo, zrovna vcera jsem na ni taky koukal. Vypada velmi zachovale. A tech 170 klusaku by melo stacit. Minuly tyden jsem zkousel e46 323i a jelo to jak raketa (aspon podle mojich meritek).
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Daily BMW
E46 323i nebo 328i double vanos je super volba Oba motory se dají levnými upgrady za pomocí sériových dílů dostat o třídu výš (co se týče výkonu)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Daily BMW
Popravde - vic jak vyssi vykon ocenim spolehlivost, resp vydrz bez poruch. Tedy v pripade, ze to auto ma slouzit jako daily.
A to je jeden z duvodu, proc prodavam moji e34 520i 24V.
A to je jeden z duvodu, proc prodavam moji e34 520i 24V.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Daily BMW
SwissCabrio
Popravde - vic jak vyssi vykon ocenim spolehlivost, resp vydrz bez poruch. Tedy v pripade, ze to auto ma slouzit jako daily.
A to je jeden z duvodu, proc prodavam moji e34 520i 24V.
Mám tomu rozumnět tak, že e34 520i 24V M50B20 není spolehlivá?
Popravde - vic jak vyssi vykon ocenim spolehlivost, resp vydrz bez poruch. Tedy v pripade, ze to auto ma slouzit jako daily.
A to je jeden z duvodu, proc prodavam moji e34 520i 24V.
Mám tomu rozumnět tak, že e34 520i 24V M50B20 není spolehlivá?
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Daily BMW
Asi jsem to spatne napsal - obecne spolehliva je (a ja s ni velmi rad jezdim), ale tu mi nefunguje toto, pak zase tamto. V podstate drobnosti, se kterymi si prumerne zdatny mechanik poradi ... ale pokud to mas jako daily, tak me ty drobnosti vytaci.
Mozna mam vysoke naroky, mozna sem naivni, ze novejsi auta jsou spolehlivejsi ...
Rozhodne motoricky spolehliva je ... tuk tuk tuk.
Asi bych jenom doplnil - pokud ma auto slouzit jako daily, asi to nebude lestenka. Resp auto, na kterym Ti zalezi a snazis se, aby by TipTop.
Pokud Te sejri kazdy skrabanec navic, tak to nemuze byt daily. Spousta lidi tu jezdi Komposta jako daily, bo jim na tom nezalezi.
Nekdo tu ma v podpisu napsano: Jezdenim se auta kurvi. A to je presne to.
Takze moje doporuceni na daily - neco, z ceho ma clovek radost (na pohled, na vykon), ale moc Ti na tom aute nezalezi (skrabance, nefungujici veci).
Co se tyce moji 520i 24V - jedno auto z moji garaze proste bude muset jit (bohuzel). Takze mam na vyber. Uz jsem zvazoval prodej i Aranky ...
Mozna mam vysoke naroky, mozna sem naivni, ze novejsi auta jsou spolehlivejsi ...
Rozhodne motoricky spolehliva je ... tuk tuk tuk.
Asi bych jenom doplnil - pokud ma auto slouzit jako daily, asi to nebude lestenka. Resp auto, na kterym Ti zalezi a snazis se, aby by TipTop.
Pokud Te sejri kazdy skrabanec navic, tak to nemuze byt daily. Spousta lidi tu jezdi Komposta jako daily, bo jim na tom nezalezi.
Nekdo tu ma v podpisu napsano: Jezdenim se auta kurvi. A to je presne to.
Takze moje doporuceni na daily - neco, z ceho ma clovek radost (na pohled, na vykon), ale moc Ti na tom aute nezalezi (skrabance, nefungujici veci).
Co se tyce moji 520i 24V - jedno auto z moji garaze proste bude muset jit (bohuzel). Takze mam na vyber. Uz jsem zvazoval prodej i Aranky ...
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Daily BMW
Pouziva se sani z m50, prijdes ale celkem o dost tocivyho momentu v nizkym spektru, jede to pak spis od 4500ot. Doporucuju to pripadne udelat v kombinaci s odlehcenim setrvacniku(moje zkusenost). Jinak se jeste pouzivaj vacky z m3 a klika z m54b30 ale to jsem ja nikdy nedelal jen o tom cetl, prevazne na cizich forech o tom najdes celkem dostatecny info
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Re: Daily BMW
Dík, už to taky čtu.
Basic NA M52 mods
I am thinking of price to performance ratios when making this list.
M50 manifold
ECU
CAI
Exhaust.
Sání z m50,klika m54 nebude problém sehnat, nicméně vacky z s52 budou horsi.
To se ztrátou kroutak ve spisu jsem četl,mel jsem 328ci v E46 a stejně mi přišlo že to jelo až od 3500ot/min
Basic NA M52 mods
I am thinking of price to performance ratios when making this list.
M50 manifold
ECU
CAI
Exhaust.
Sání z m50,klika m54 nebude problém sehnat, nicméně vacky z s52 budou horsi.
To se ztrátou kroutak ve spisu jsem četl,mel jsem 328ci v E46 a stejně mi přišlo že to jelo až od 3500ot/min
Re: Daily BMW
No tak ver se se este zhorsi, posune spis pod tech 5000ot. Ale jako ja mam treba radsi ty tocivy motory, je to celkem fajn, klidne bych to udelal znovu na soucasnym aute, ale jsem linej a navic to pak vic zere, celkem o dostNoaen píše: ↑04. 12. 2018 09:16Dík, už to taky čtu.
Basic NA M52 mods
I am thinking of price to performance ratios when making this list.
M50 manifold
ECU
CAI
Exhaust.
Sání z m50,klika m54 nebude problém sehnat, nicméně vacky z s52 budou horsi.
To se ztrátou kroutak ve spisu jsem četl,mel jsem 328ci v E46 a stejně mi přišlo že to jelo až od 3500ot/min
Na vacky z m3 bych se taky vyprdnul, to stoji desne penez
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Re: Daily BMW
To by byl celkem šok o proti nynějšímu Volvu s přeplňováním, to právě jede od spoda
Že to žere, o víc než dost je co? 1-2l nahoru? Točivý 6 válec je super.
Já teď v městském provozu s Volvem V50 T5 12.8/100km
Že to žere, o víc než dost je co? 1-2l nahoru? Točivý 6 válec je super.
Já teď v městském provozu s Volvem V50 T5 12.8/100km
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Daily BMW
Sání z M50 do double vanos E46 (M52tu, M54) fakt ne Nechápu proč to každý radí když to bez větších zásahů nepasuje...
Sání má úplně jiné kanály, musí se frézou naportovat hlava aby to sedělo, musí se vytáhnout 2 štefty z hlavy a zaslepit 6 kanálků, které by jinak s M50 sáním tahaly falešný vzduch. Potom je tam problém s klapkou, volnoběžným ventilem, separátorem... Dělal jsem to na svém motoru a nemít kdfi, tak se na to vyseru.
Funkční řešení pro úpravu M52tu s minimem zásahů:
M54B30 sání + redukce na M52tu klapku (dá se koupit hotová v PL)
Sací vačka z M54B30 (240° vs 228°) - doporučuji udělat pak remap, nebo se to pomocí fuel trims bude snažit pořád dorovnat směs (v nízkých otáčkách bohatší, ve vyšších chudší)
KAT OFF Prostě nějaké kroucené svody, schmiedmann dělá docela fajn z nerezu za málo peněz
Tohle stejné jde aplikovat na M54, akorát tam nemusíš řešit redukci na klapku při použití M54B30 sání...ale tam zas doporučuji si ještě pohrát s "drivers wish" mapou na plnový pedál. Kámoš má docela solidní mapu, se kterou si pak člověk nepřipadá jak krypl při každém rozjezdu
Sání má úplně jiné kanály, musí se frézou naportovat hlava aby to sedělo, musí se vytáhnout 2 štefty z hlavy a zaslepit 6 kanálků, které by jinak s M50 sáním tahaly falešný vzduch. Potom je tam problém s klapkou, volnoběžným ventilem, separátorem... Dělal jsem to na svém motoru a nemít kdfi, tak se na to vyseru.
Funkční řešení pro úpravu M52tu s minimem zásahů:
M54B30 sání + redukce na M52tu klapku (dá se koupit hotová v PL)
Sací vačka z M54B30 (240° vs 228°) - doporučuji udělat pak remap, nebo se to pomocí fuel trims bude snažit pořád dorovnat směs (v nízkých otáčkách bohatší, ve vyšších chudší)
KAT OFF Prostě nějaké kroucené svody, schmiedmann dělá docela fajn z nerezu za málo peněz
Tohle stejné jde aplikovat na M54, akorát tam nemusíš řešit redukci na klapku při použití M54B30 sání...ale tam zas doporučuji si ještě pohrát s "drivers wish" mapou na plnový pedál. Kámoš má docela solidní mapu, se kterou si pak člověk nepřipadá jak krypl při každém rozjezdu
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
Re: Daily BMW
Sorry ja jsem si nevsiml ze se bavite o e46, ja to nandal na m52 singlvanos
Ale pravda ze ani tam to neni ciste vymena kus za kus, holt clovek kdysi zkousel co slo a co mel doma, kor kdyz vedel ze neni prvni, zvedavost se obcas i vyplatila
Ale pravda ze ani tam to neni ciste vymena kus za kus, holt clovek kdysi zkousel co slo a co mel doma, kor kdyz vedel ze neni prvni, zvedavost se obcas i vyplatila
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Re: Daily BMW
Vytáhnu jednu mrtvolu - téma. Mám pobliz auto s M54b25 motorem a podle prodejce bere cca 0.5 litrů oleje na 1000 km. Je to touring z roku 2005 Mám se na to rovnou vysrat nebo mu mám dat šanci? Je pravda, že třicátých mi zrala tak dvojnasobek a celejch 110000km bez změny.
Nebo jinak - co mám vlastně zkoumat na M54 motoru?
Nebo jinak - co mám vlastně zkoumat na M54 motoru?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Re: Daily BMW
Tak ty motory jako takovy malinko trpely na ovalitu valcu, taky zalezi jak se s tim jezdi. Pul litru na 1000 je relativne dost, nicmene jako prvni bych resil separator oleje na odvetrani klikovky, to je mnohem pravdepodobnejsi. Zeptej se pana zda-li to nekdy menil a kdy? Pokud zjistis ze nikdy nebo pred sto tisicema tak bych se i vsadil kolik
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Daily BMW
Zalepené pístní kruhy...je to tak vždycky a u každé M54 Už jsem jich dost rozebral a nikdy to nebylo jinak. Takže raději M52tu a máš klid. Ta totiž je téměř identická jako M54, ale nemá ten debilní dvoudílný stírací kruh jak M54, ale klasicky třídílný
Jako "na hovado" jsme to řešili docela drastickou dekarbonizací a podařilo se nám ty kruhy na jednom B30 rozlepit, ale fungovalo to, protože nám to bylo jedno
Jako "na hovado" jsme to řešili docela drastickou dekarbonizací a podařilo se nám ty kruhy na jednom B30 rozlepit, ale fungovalo to, protože nám to bylo jedno
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Daily BMW
A hlavně počítej s tím že to je tak litr na tisíc a ne půl litr, protože jinak by to neprodal Takhle je to taková milosrdná lež ale já vám říkal že to bere olej...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Re: Daily BMW
No jo, ale to je prave vzdycky dusledek toho ze nikdo nemeni ty separatory a lita to sanim do komory. Za normalnich okolnosti ten motor nakrouti nesmysl
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni