Daily BMW

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Daily BMW

Příspěvek od MattyX » 19. 10. 2018 06:58

Většinou to poznáš tak, že v místě kolem silentbloku nápravnice je kastle v ploše rezavaá pod plastizolem, narušila se tam ochranná vrstva začlo tam pod to téct trochu a chytlo to i v té puklině lišku trochu. Někdy je to schovaný tak, že to nejde vidět a objeví se to až po obroušení toho ochraného nástřiku. Někdy to nepoznáš nijak, někdy až je to utržený tak to trochu plave od zadní nápravy. Oprava je jednoduchá sundat nápravu a vyvařit, horší je až když se to škubne celý včetně závitové vložky - to musíš kuchnout i z vrchu podlahu v kufru a do toho nosníku to vyvařit ...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Daily BMW

Příspěvek od SwissCabrio » 01. 11. 2018 11:34

Jak to tady dopadlo, to rozhodovani?
Resp ktery auto vyhralo "cernyho Petra"?
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Daily BMW

Příspěvek od Gabo » 01. 11. 2018 12:22

U mě? No koukám po E46 328i a 323i, nicméně se přiznám, že co je tady na prodej Albertovo E39 523i tak o něm jsem téměř rozhodnutej, jde teď jen o to zlomit manželku a prodat Peugeota ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Daily BMW

Příspěvek od SwissCabrio » 01. 11. 2018 12:45

Jooo, zrovna vcera jsem na ni taky koukal. Vypada velmi zachovale. A tech 170 klusaku by melo stacit. Minuly tyden jsem zkousel e46 323i a jelo to jak raketa (aspon podle mojich meritek).
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Daily BMW

Příspěvek od alkaba » 01. 11. 2018 13:05

E46 323i nebo 328i double vanos je super volba :) Oba motory se dají levnými upgrady za pomocí sériových dílů dostat o třídu výš (co se týče výkonu) :)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Daily BMW

Příspěvek od SwissCabrio » 01. 11. 2018 13:09

Popravde - vic jak vyssi vykon ocenim spolehlivost, resp vydrz bez poruch. Tedy v pripade, ze to auto ma slouzit jako daily.
A to je jeden z duvodu, proc prodavam moji e34 520i 24V.
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Stanley30
Příspěvky: 58
Registrován: 11. 10. 2017 07:41

Re: Daily BMW

Příspěvek od Stanley30 » 02. 11. 2018 08:15

SwissCabrio
Popravde - vic jak vyssi vykon ocenim spolehlivost, resp vydrz bez poruch. Tedy v pripade, ze to auto ma slouzit jako daily.
A to je jeden z duvodu, proc prodavam moji e34 520i 24V.

Mám tomu rozumnět tak, že e34 520i 24V M50B20 není spolehlivá?

SwissCabrio
člen E30.cz
Příspěvky: 2711
Registrován: 17. 11. 2015 20:34

Re: Daily BMW

Příspěvek od SwissCabrio » 02. 11. 2018 09:12

Asi jsem to spatne napsal - obecne spolehliva je (a ja s ni velmi rad jezdim), ale tu mi nefunguje toto, pak zase tamto. V podstate drobnosti, se kterymi si prumerne zdatny mechanik poradi ... ale pokud to mas jako daily, tak me ty drobnosti vytaci.
Mozna mam vysoke naroky, mozna sem naivni, ze novejsi auta jsou spolehlivejsi ...
Rozhodne motoricky spolehliva je ... tuk tuk tuk.

Asi bych jenom doplnil - pokud ma auto slouzit jako daily, asi to nebude lestenka. Resp auto, na kterym Ti zalezi a snazis se, aby by TipTop.
Pokud Te sejri kazdy skrabanec navic, tak to nemuze byt daily. Spousta lidi tu jezdi Komposta jako daily, bo jim na tom nezalezi.
Nekdo tu ma v podpisu napsano: Jezdenim se auta kurvi. A to je presne to.

Takze moje doporuceni na daily - neco, z ceho ma clovek radost (na pohled, na vykon), ale moc Ti na tom aute nezalezi (skrabance, nefungujici veci).

Co se tyce moji 520i 24V - jedno auto z moji garaze proste bude muset jit (bohuzel). Takze mam na vyber. Uz jsem zvazoval prodej i Aranky ...
1986 318i Coupe (aktualne na prodej - 2024)
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan

1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)

Uživatelský avatar
Noaen
Příspěvky: 104
Registrován: 16. 10. 2014 20:08
Bydliště: Frýdek-Místek (Severní Morava)

Re: Daily BMW

Příspěvek od Noaen » 04. 12. 2018 08:45

alkaba píše:
01. 11. 2018 13:05
E46 323i nebo 328i double vanos je super volba :) Oba motory se dají levnými upgrady za pomocí sériových dílů dostat o třídu výš (co se týče výkonu) :)
Mohl by si být konkrétní?
Vím že někdo dává dani z m54 nebo m50.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Daily BMW

Příspěvek od adam320 » 04. 12. 2018 09:08

Pouziva se sani z m50, prijdes ale celkem o dost tocivyho momentu v nizkym spektru, jede to pak spis od 4500ot. Doporucuju to pripadne udelat v kombinaci s odlehcenim setrvacniku(moje zkusenost). Jinak se jeste pouzivaj vacky z m3 a klika z m54b30 ale to jsem ja nikdy nedelal jen o tom cetl, prevazne na cizich forech o tom najdes celkem dostatecny info
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Noaen
Příspěvky: 104
Registrován: 16. 10. 2014 20:08
Bydliště: Frýdek-Místek (Severní Morava)

Re: Daily BMW

Příspěvek od Noaen » 04. 12. 2018 09:16

Dík, už to taky čtu.

Basic NA M52 mods
I am thinking of price to performance ratios when making this list.
M50 manifold
ECU
CAI
Exhaust.

Sání z m50,klika m54 nebude problém sehnat, nicméně vacky z s52 budou horsi.
To se ztrátou kroutak ve spisu jsem četl,mel jsem 328ci v E46 a stejně mi přišlo že to jelo až od 3500ot/min

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Daily BMW

Příspěvek od adam320 » 04. 12. 2018 09:26

Noaen píše:
04. 12. 2018 09:16
Dík, už to taky čtu.

Basic NA M52 mods
I am thinking of price to performance ratios when making this list.
M50 manifold
ECU
CAI
Exhaust.

Sání z m50,klika m54 nebude problém sehnat, nicméně vacky z s52 budou horsi.
To se ztrátou kroutak ve spisu jsem četl,mel jsem 328ci v E46 a stejně mi přišlo že to jelo až od 3500ot/min
No tak ver se se este zhorsi, posune spis pod tech 5000ot. Ale jako ja mam treba radsi ty tocivy motory, je to celkem fajn, klidne bych to udelal znovu na soucasnym aute, ale jsem linej a navic to pak vic zere, celkem o dost

Na vacky z m3 bych se taky vyprdnul, to stoji desne penez
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Noaen
Příspěvky: 104
Registrován: 16. 10. 2014 20:08
Bydliště: Frýdek-Místek (Severní Morava)

Re: Daily BMW

Příspěvek od Noaen » 04. 12. 2018 09:46

To by byl celkem šok o proti nynějšímu Volvu s přeplňováním, to právě jede od spoda :)
Že to žere, o víc než dost je co? 1-2l nahoru? Točivý 6 válec je super.
Já teď v městském provozu s Volvem V50 T5 12.8/100km

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Daily BMW

Příspěvek od alkaba » 04. 12. 2018 10:34

Sání z M50 do double vanos E46 (M52tu, M54) fakt ne :roll: Nechápu proč to každý radí když to bez větších zásahů nepasuje...
Sání má úplně jiné kanály, musí se frézou naportovat hlava aby to sedělo, musí se vytáhnout 2 štefty z hlavy a zaslepit 6 kanálků, které by jinak s M50 sáním tahaly falešný vzduch. Potom je tam problém s klapkou, volnoběžným ventilem, separátorem... Dělal jsem to na svém motoru a nemít kdfi, tak se na to vyseru.

Funkční řešení pro úpravu M52tu s minimem zásahů:
M54B30 sání + redukce na M52tu klapku (dá se koupit hotová v PL)
Sací vačka z M54B30 (240° vs 228°) - doporučuji udělat pak remap, nebo se to pomocí fuel trims bude snažit pořád dorovnat směs (v nízkých otáčkách bohatší, ve vyšších chudší)
KAT OFF :D Prostě nějaké kroucené svody, schmiedmann dělá docela fajn z nerezu za málo peněz

Tohle stejné jde aplikovat na M54, akorát tam nemusíš řešit redukci na klapku při použití M54B30 sání...ale tam zas doporučuji si ještě pohrát s "drivers wish" mapou na plnový pedál. Kámoš má docela solidní mapu, se kterou si pak člověk nepřipadá jak krypl při každém rozjezdu :) :D
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Daily BMW

Příspěvek od adam320 » 04. 12. 2018 11:00

Sorry ja jsem si nevsiml ze se bavite o e46, ja to nandal na m52 singlvanos :oops:
Ale pravda ze ani tam to neni ciste vymena kus za kus, holt clovek kdysi zkousel co slo a co mel doma, kor kdyz vedel ze neni prvni, zvedavost se obcas i vyplatila
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Re: Daily BMW

Příspěvek od Gabo » 04. 01. 2021 13:23

Vytáhnu jednu mrtvolu - téma. Mám pobliz auto s M54b25 motorem a podle prodejce bere cca 0.5 litrů oleje na 1000 km. Je to touring z roku 2005 Mám se na to rovnou vysrat nebo mu mám dat šanci? Je pravda, že třicátých mi zrala tak dvojnasobek a celejch 110000km bez změny.
Nebo jinak - co mám vlastně zkoumat na M54 motoru?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Daily BMW

Příspěvek od adam320 » 04. 01. 2021 13:39

Tak ty motory jako takovy malinko trpely na ovalitu valcu, taky zalezi jak se s tim jezdi. Pul litru na 1000 je relativne dost, nicmene jako prvni bych resil separator oleje na odvetrani klikovky, to je mnohem pravdepodobnejsi. Zeptej se pana zda-li to nekdy menil a kdy? Pokud zjistis ze nikdy nebo pred sto tisicema tak bych se i vsadil :D kolik
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Daily BMW

Příspěvek od alkaba » 04. 01. 2021 16:57

Zalepené pístní kruhy...je to tak vždycky a u každé M54 :) Už jsem jich dost rozebral a nikdy to nebylo jinak. Takže raději M52tu a máš klid. Ta totiž je téměř identická jako M54, ale nemá ten debilní dvoudílný stírací kruh jak M54, ale klasicky třídílný :)

Jako "na hovado" jsme to řešili docela drastickou dekarbonizací a podařilo se nám ty kruhy na jednom B30 rozlepit, ale fungovalo to, protože nám to bylo jedno :D
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Daily BMW

Příspěvek od MattyX » 04. 01. 2021 19:56

A hlavně počítej s tím že to je tak litr na tisíc a ne půl litr, protože jinak by to neprodal :-D Takhle je to taková milosrdná lež :-D ale já vám říkal že to bere olej... :-D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: Daily BMW

Příspěvek od adam320 » 04. 01. 2021 20:20

No jo, ale to je prave vzdycky dusledek toho ze nikdo nemeni ty separatory a lita to sanim do komory. Za normalnich okolnosti ten motor nakrouti nesmysl
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Odpovědět