úprava motoru M30 "racing"

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Brutalni Monstrum Wole
Příspěvky: 817
Registrován: 07. 03. 2007 21:38

úprava motoru M30 "racing"

Příspěvek od Brutalni Monstrum Wole » 05. 04. 2018 20:00

Ahoj nemáte tu náhodou někdo "podomácky" upravenou atmosverickou M30B35 ?

zajímalo by mě, jak funguje motor po kompletním odlehčení SÉRIOVÝCH ojnic, čepů, pístů, klikové hřídele, spojky atd ?

dále třeba vyleštění ojnic a kliky, zda má smysl?

a v neposlední řadě jaké zvolit laděné svody a vačku+ software + popř ITB (klapkové sání)

např odlehčení ojnic
https://youtu.be/GFaLD40VAo8
https://youtu.be/OW8xBDqTa9c

byl jsem jednou u staršího pána, co měl staré závodní BMW E9, 2002Tii atd a vyprávěl mi o těchto úpravách, tak když tu mám nějaké motory navíc, něco bych otestoval :)
Naposledy upravil(a) Brutalni Monstrum Wole dne 06. 04. 2018 19:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: úprava motoru M30 racing

Příspěvek od adam320 » 05. 04. 2018 20:17

Zkusennosti nemam, ale osobne si myslim ze Te vyjde i do budoucna si koupit s38, je to sice drahej motor, ale zatim ne zas tak aby melo smysl ztracet cas s krumplem o 12ti ventilech, pokud nejsi pacient jako MattyX(nic ve zlym... respekt)
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: úprava motoru M30 racing

Příspěvek od MattyX » 05. 04. 2018 20:46

Jo je to tak, dá se z toho vyladit určitě 300ps, ale bude to stát víc než koupě S38 a její repas :D
Budeš se s tím hodně trápit a budeš rád když se dostaneš na výkon alpiny - 240ps :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Brutalni Monstrum Wole
Příspěvky: 817
Registrován: 07. 03. 2007 21:38

Re: úprava motoru M30 racing

Příspěvek od Brutalni Monstrum Wole » 05. 04. 2018 22:27

Kluci to je mi tak nějak jasný, ale nemyslel jsem, že tam těch 300koní chci... S38 určitě ne, to raději oturbím M30 :D bych víc sháněl díly než jezdil.. :lol:

Ano jsem pacient, mám doma asi 5motorů M30 a jednu pěknou 535i Zender paket a chci zachovat agregát.

Jen mě prostě láká odlehčit ten předimenzovaný motor co to jde a mít radost z toho, jak to jde lépe do otáček :)

Tak by mě zajímali nějaké návody, tipy a zkušenosti ostatních :wink:

dále by mě zajímalo, zda se dají použít větší písty z jiných motorizací..

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: úprava motoru M30 racing

Příspěvek od MattyX » 06. 04. 2018 06:02

Písty z ničeho jinýho nepoužiješ, nic nemá větší vrtání nez M30 :D

Můžeš začít sadou pístů na vyšší kompresi, lehčí ojnice, do kliky ani nehrab to je zbytečný ...
hlavu pošlu do NG motorsport aby ti tam rovnou osadili supertech ventily, kup novou vačku, sadu vahadel - ideálně roller kit kdyby byl na m30 , pak nasadíš itb z S38 a na závěr na to položís elektriku a budeš rád že budeš rád a asi o 300 chudší - budgetová verze neexistuje, v případě m30 to není ani vytloukání klínu klínem ale vrtání se v rozvrtaným hovně už ...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru M30 racing

Příspěvek od alkaba » 06. 04. 2018 08:31

Já myslím, že v případě m30 není to turbo až tak špatný nápad :twisted:
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava motoru M30 racing

Příspěvek od DC » 06. 04. 2018 10:29

hledej na netu M30 stroker ;-)

např.
http://metricmechanic.com/6-cylinder-engine-kits-m30/
https://www.pureperformancemotorsport.c ... r-kit.html

ale pozor, když budeš dělat brutal sport úpravu, tak ten motor půjde na volnoběh jak pumpa na sračky, pojede jen od 4 tisíc vejš apod. - to je dobrý jen do závoďáku - na silnici z toho nebudeš happy
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Brutalni Monstrum Wole
Příspěvky: 817
Registrován: 07. 03. 2007 21:38

Re: úprava motoru M30 "racing"

Příspěvek od Brutalni Monstrum Wole » 06. 04. 2018 19:12

blbě jsem se vyjádřil a upravil příspěvek :oops: jde mi o úpravu odlehčením sériových dílu- oijnic, čepů, pístů, klikovky atd.. jen takový pokus :)

zkoušel to už někdo tady? díky

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: úprava motoru M30 "racing"

Příspěvek od MattyX » 06. 04. 2018 19:45

zkoušel, kliku nedělej , je to dost práce a ten výsledek není takový co by jsi čekal...
písty ubereš stejně jen mimo překlápecí stranu (asi 5g hliníku :) ), čepy vykrojíš v ose pod nějakým úhlem (do 10g) a na ojnicích sebereš maximálně tak závačí který tam jsou navíc (koupí tuningových ojnic získáš asi 100g na každé ... ) :)

Každopádně držím palce s tím, že chceš z hovna plést bič :D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: úprava motoru M30 "racing"

Příspěvek od adam320 » 07. 04. 2018 12:14

No a podle toho jak jsi upravil puvodni prispevek me napada ôtazka: to chces delat sam ? Neni lepsi s tim jezdit dokud to jede ?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Brutalni Monstrum Wole
Příspěvky: 817
Registrován: 07. 03. 2007 21:38

Re: úprava motoru M30 "racing"

Příspěvek od Brutalni Monstrum Wole » 07. 04. 2018 19:45

adam320 píše:
07. 04. 2018 12:14
No a podle toho jak jsi upravil puvodni prispevek me napada ôtazka: to chces delat sam ? Neni lepsi s tim jezdit dokud to jede ?
lepší je vždycky to co vymyslí druzí :D ne prostě jde o to, že tu mám motory navíc, auto bude v klidu jezdit a mezitím se v garáži bude chystat pokusný králík :-)

MattyX píše:
06. 04. 2018 19:45
zkoušel, kliku nedělej , je to dost práce a ten výsledek není takový co by jsi čekal...
písty ubereš stejně jen mimo překlápecí stranu (asi 5g hliníku :) ), čepy vykrojíš v ose pod nějakým úhlem (do 10g) a na ojnicích sebereš maximálně tak závačí který tam jsou navíc (koupí tuningových ojnic získáš asi 100g na každé ... ) :)

Každopádně držím palce s tím, že chceš z hovna plést bič :D
já vím co se jak dělá na netu je toho plno, ale hlavně nechci nic kupovat, jen si chci zkoušet pitchovinky, když mi tu toho leží plná garáž :)

na ojnicích bych mohl dát 100g určitě
https://youtu.be/OW8xBDqTa9c

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Re: úprava motoru M30 "racing"

Příspěvek od adam320 » 07. 04. 2018 20:07

Tak to proste zkus ne, ja osobne si myslim ze srani s tim bude vic nez uzitku, ale nikdo netvrdi ze nebude zadnej...Ja kdysi delal podobny ptakoviny s m20. Plus jsem Zvetsoval a lestil a pasoval kanaly se sanim a svodama, odlehcoval setrvak, tunil regulator tlaku paliva apod.
Muzu potvrdit ze to jelo uplne jinak nez klasicka 2,5...Ale ze bych z toho dostal jedinyho kone navic by bylo blaznovstvi tvrdit, nevim nikdy jsem to neoveroval, kolik g jsem dostal z ojnic uz nevim, ale moc to nebylo
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Odpovědět