BBS et 41 iX -> i

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

BBS et 41 iX -> i

Příspěvek od DC » 03. 02. 2005 21:46

čau, máte někdo zkušenost zda-li jdou ráfky origo BBS 7x15 et41 z iXa na klasickej zadohrab aspoň na zadní nápravu? nebudou někde škrtat?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 03. 02. 2005 22:08

takže dle Francise to dozadu pujde, dopredu jen s podlozkama

pro pripad, ze by to jeste nekdo nekdy zjistoval
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 03. 02. 2005 22:25

a důvod proč se ptam ->
tyhle ráfky mi už řikaj pane, ale helmut zapomněl napsat že jsou iXoidní a já jsem si toho z fotky taky nevšim :)

Obrázek
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 03. 02. 2005 22:41

a copak, pan Hartge uz neni kamos? :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 03. 02. 2005 22:43

Max-Max píše:a copak, pan Hartge uz neni kamos? :wink:
ale je, ale musim mit neco na Sosnovou :)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 03. 02. 2005 22:51

Mam doma podlozky 22mm. Staci kdyz prikoupis dlouhe srouby.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 04. 02. 2005 09:05

Sorry za OT, ale jak taková podložka vypadá :oops:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 04. 02. 2005 09:20

mizuh píše:Sorry za OT, ale jak taková podložka vypadá :oops:
Kovovy kotouc s dirou 57,2mm vprostred a ctyrma okolo s rozteci 100mm, dava se mezi kolo a naboj.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 04. 02. 2005 13:25

Francis píše:
mizuh píše:Sorry za OT, ale jak taková podložka vypadá :oops:
Kovovy kotouc s dirou 57,2mm vprostred a ctyrma okolo s rozteci 100mm, dava se mezi kolo a naboj.
:lol: To mi došlo, ale nebyl jsem si jistej jak je vyřešená ta díra uprostřed. Už jsem si našel nějaký fotky a jsem chytřejší.

Uživatelský avatar
Lukashe
Příspěvky: 400
Registrován: 10. 04. 2003 08:25
Bydliště: Jaroměř

Příspěvek od Lukashe » 04. 02. 2005 13:35

Francis píše:
mizuh píše:Sorry za OT, ale jak taková podložka vypadá :oops:
Kovovy kotouc s dirou 57,2mm vprostred a ctyrma okolo s rozteci 100mm, dava se mezi kolo a naboj.
Jak moc je nutné na tý podložce udělat i nástavec na díru (57,2 mm) v kole? Slyšel jste už někdo, že by někdy byl nějakej problém, když je kolo přišroubované jen k ploše bez vymezení střed. díry?

Ještě jeden dotázek. Z jakého lehce dostupného materiálu se takový podložky daj udělat? Co takhle z železa? Nebo hliník, nemůže to prasknout nebo něco podobnýho?

sorry za OT
E34 ruullleeeeezzzzzz

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 04. 02. 2005 13:45

Lukashe píše:Jak moc je nutné na tý podložce udělat i nástavec na díru (57,2 mm) v kole? Slyšel jste už někdo, že by někdy byl nějakej problém, když je kolo přišroubované jen k ploše bez vymezení střed. díry?

Ještě jeden dotázek. Z jakého lehce dostupného materiálu se takový podložky daj udělat? Co takhle z železa? Nebo hliník, nemůže to prasknout nebo něco podobnýho?sorry za OT
Problém může nastat při velké tloušťce podložky, každopádně je lepší udělat osazení vždy a to 57,1 i na podložce, zabráníš tak případným vibracím.

Materiál nejlépe dural či hliník, železo je kvůli své hmotnosti nevhodné.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Lukashe
Příspěvky: 400
Registrován: 10. 04. 2003 08:25
Bydliště: Jaroměř

Příspěvek od Lukashe » 04. 02. 2005 13:51

Hanis píše: Problém může nastat při velké tloušťce podložky, každopádně je lepší udělat osazení vždy a to 57,1 i na podložce, zabráníš tak případným vibracím.

Materiál nejlépe dural či hliník, železo je kvůli své hmotnosti nevhodné.
a jakou tlouštku mám považovat za malou a jakou velkou? řekněme do 2 cm v poho, a širší je lepší odělat i s osazením?

není hliník moc měkej materiál? nemůže se to nějak deformovat?
E34 ruullleeeeezzzzzz

Uživatelský avatar
Lukashe
Příspěvky: 400
Registrován: 10. 04. 2003 08:25
Bydliště: Jaroměř

Příspěvek od Lukashe » 04. 02. 2005 13:55

a průměr tý podložku má být stejný jako dosedací plocha kola?

připadám si jak neználek na měsíci :lol: , ale nikdy jsem takovou podložku ani neviděl :oops: a jednou je třeba budu potřebovat
E34 ruullleeeeezzzzzz

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 04. 02. 2005 13:58

To osazení je dobrý udělat vždy, do 5mm bych asi nebál ale u 20mm podložky je osazení nutnost. Hliník se deformovat nebude, to by jsi musel jezdit s povolenejma kolama a to asi nebudeš :)
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 04. 02. 2005 13:59

Lukashe píše:
Hanis píše: Problém může nastat při velké tloušťce podložky, každopádně je lepší udělat osazení vždy a to 57,1 i na podložce, zabráníš tak případným vibracím. Materiál nejlépe dural či hliník, železo je kvůli své hmotnosti nevhodné.
a jakou tlouštku mám považovat za malou a jakou velkou? řekněme do 2 cm v poho, a širší je lepší odělat i s osazením?
není hliník moc měkej materiál? nemůže se to nějak deformovat?
Trochu jsem hledal inspiraci na netu
http://www.distancni-podlozky.kvalitne.cz/
http://www.chrom.actualtrade.cz/distance.html

Uživatelský avatar
Lukashe
Příspěvky: 400
Registrován: 10. 04. 2003 08:25
Bydliště: Jaroměř

Příspěvek od Lukashe » 04. 02. 2005 14:00

tak paráda, díky za cené informace.

Zase jsem o něco chytřejší 8)
E34 ruullleeeeezzzzzz

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 04. 02. 2005 14:02

Lukashe píše:a průměr tý podložku má být stejný jako dosedací plocha kola?

připadám si jak neználek na měsíci :lol: , ale nikdy jsem takovou podložku ani neviděl :oops: a jednou je třeba budu potřebovat
A takto to vypadá
Obrázek
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Lukashe
Příspěvky: 400
Registrován: 10. 04. 2003 08:25
Bydliště: Jaroměř

Příspěvek od Lukashe » 04. 02. 2005 14:06

jo tydle vidle :shock:

ale tahle je už nějaká víc namakaná, ne? dělaj se i s jen 4/5 dírama, ty snad nejsou o nic horší ... no jsou a nejsou
E34 ruullleeeeezzzzzz

_Boban

Příspěvek od _Boban » 04. 02. 2005 14:37

Z vlastni zkusenosti :-) vam mohu sdelit, ze vystredit kolo bez strediciho osazeni je prace pro lidi se zvysenou trpelivosti (zasrana pakarna). Pri diskuzi o tom, jaka tloustka podlozek je jeste v pohode nejvic zalezi na tom, jak vypada srazeni hrany stredici diry v kole. Myslim, ze typicke srazeni je neco jako 4 az 5 mm x 45 stupnu, ale tolik litejch kol jsem zase nevlastnil, tak nevim. Aby bylo mozny kolo namontovat a vystredit aniz by to clovek mel chut rozkopat, je treba dosahnout aspon minimalniho (cca 1 mm) styku stredici diry v kole a strediciho osazeni na naboji. To osazeni na naboji na mym aute (325i plast) je cca 9 az 10 mm, to znamena, ze podle toho, jaky mate kola, je nejsirsi podlozka bez stredeni cca 3 az 5 mm. Se sirsi to vystredit prakticky nejde, je to spis o stesti a tento ukon je treba opakovat pri kazdem sundani kola.
Vzhledem k hloubce toho osazeni na naboji je nejuzsi (teoreticky) podlozka se stredicim osazenim asi 12 - 13 mm, prakticky jsem videl 15 mm. Takze cokoliv mezi cca 5 a 15 mm je nefunkcni...
Podlozek 20 az 30 mm (pokud budou z duralu a odvrtany jako reseto) bych se vubec nebal, ale pouze se stredicim osazenim...
Jinak je taky dobry pouzit srouby, ktere budou zasroubovane v naboji aspon tak 8 mm (proste asi 5 az 6 otacek), kdyz je to mene, tak se mi to zda trochu o usta... Kdyz jsou naopak moc dlouhe, tak vpredu drou o plechovy stit, vzadu nevim, ale urcite tam taky neco prekazi.
Tak prijemnou zabavu :-)

Odpovědět