Kontrolka tlaku oleje
Kontrolka tlaku oleje
Ahoj, uz jste se nekdo setkal s problemem problikavajici kontrolky mazani? Potrebuji nejake napady, protoze ja uz vazne nevim kde hledat...
Vse zacalo, kdyz jsem kvuli pretesneni vany musel vyndat olejove cerpadlo. Klasika, povolil jsem matku, ktera drzi ozubene kolo na hridelce, sundal kolo, povolil dve 13ky a cele cerpadlo vyndal. Po pretesneni velke vany jsem cerpadlo zase vratil zpet, nahodil kolo, zalepil matku a nasadil malou vanu.
A od te doby, mi po prohrati na provozni teplotu, zacne na volnobeh kolem 1000 otacek bud problikavat a nebo svitit kontrolka mazani.
Hledal jsem, jestli mi nevypadl nejaky tesnici o-krouzek nebo tak a nic. Mel jsem to uz cele vybrane znovu, cerpadlo komplet rozebrane, vycistene, namazane novym olejem a zpet slozene, ale vysledek je stale stejny. Dnes jsem dal i novy spinac tlaku oleje a je to mozna jeste horsi, protoze je to Facet a mel by spinat o 0.05 bar dele.
Nicmene pokud je auto v pohybu a otacky jsou zvysene, kontrolka nikdy neproblikne. Ani pri studenem startu, asi dokud je olej husty.
Uz vazne nevim kde hledat. Zkontroloval jsem snad vse a uz me nic nenapada. Motor jde tise, neozyva se z nej zadne klepani ani nic podobneho, takze ztrata tlaku vlivem opotrebeni asi nepripada v uvahu, obzvlast u motoru, ktery byl pred 14 mesici kompletne zgeneralkovan a je v nem vse nove...
Diky za napady.
Vse zacalo, kdyz jsem kvuli pretesneni vany musel vyndat olejove cerpadlo. Klasika, povolil jsem matku, ktera drzi ozubene kolo na hridelce, sundal kolo, povolil dve 13ky a cele cerpadlo vyndal. Po pretesneni velke vany jsem cerpadlo zase vratil zpet, nahodil kolo, zalepil matku a nasadil malou vanu.
A od te doby, mi po prohrati na provozni teplotu, zacne na volnobeh kolem 1000 otacek bud problikavat a nebo svitit kontrolka mazani.
Hledal jsem, jestli mi nevypadl nejaky tesnici o-krouzek nebo tak a nic. Mel jsem to uz cele vybrane znovu, cerpadlo komplet rozebrane, vycistene, namazane novym olejem a zpet slozene, ale vysledek je stale stejny. Dnes jsem dal i novy spinac tlaku oleje a je to mozna jeste horsi, protoze je to Facet a mel by spinat o 0.05 bar dele.
Nicmene pokud je auto v pohybu a otacky jsou zvysene, kontrolka nikdy neproblikne. Ani pri studenem startu, asi dokud je olej husty.
Uz vazne nevim kde hledat. Zkontroloval jsem snad vse a uz me nic nenapada. Motor jde tise, neozyva se z nej zadne klepani ani nic podobneho, takze ztrata tlaku vlivem opotrebeni asi nepripada v uvahu, obzvlast u motoru, ktery byl pred 14 mesici kompletne zgeneralkovan a je v nem vse nove...
Diky za napady.
Re: Kontrolka tlaku oleje
Neprohodil jsi si konektory cidla teploty vody a mazani?
Pripadne vadne cidlo mazani?
Pripadne vadne cidlo mazani?
e30 316i->e30 318is->e36 323i->Ford Mondeo ST220->Land Rover Discovery III->Ford Focus II ST300-> E30 318is Mtechnic II + E24 635csi
AUTOSERVIS VOZŮ VŠECH ZNAČEK:
http://www.hatesauto.cz
AUTOSERVIS VOZŮ VŠECH ZNAČEK:
http://www.hatesauto.cz
Re: Kontrolka tlaku oleje
M10 jsem měl ve svojí první tříce a dělalo mi to přesně to samé, co tobě a byl to zaseklý pístek v olejové čerpadle. V odkaze to je pozice č.8
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_0514
Po jeho uvolnění bylo všechno OK. Neříkám, že to je ono, ale mrkni na to, pokud si to neměl rozebrané.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_0514
Po jeho uvolnění bylo všechno OK. Neříkám, že to je ono, ale mrkni na to, pokud si to neměl rozebrané.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Kontrolka tlaku oleje
Změřit reálnej tlak, podle popisu to totiž vypadá, to fakt maže málo - to že jsi motor dělal, taky neznamená, že čerpadlo maže
Potom uvidíš zda budeš řešit elektrický problém a nebo mechanický - viz boostův poznatek.
Potom uvidíš zda budeš řešit elektrický problém a nebo mechanický - viz boostův poznatek.
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka tlaku oleje
Mno podle mě to taky nemá tlak... chce to budík a zjistit jak na tom doopravdy jsi
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
Re: Kontrolka tlaku oleje
Beda: Zapomnel jsem zminit motoru, u M10 toto nelze. Cidla jsou od sebe tak daleko, ze proste nelze.
Boost: Cerpadlo jsem mel prave rozebrane a presne tenhle pistek jsem kontroloval a jde volne i na sucho, kdyz jsem cele cerpadlo odmastil a vycistil. Pred slozenim jsem ho samozrejme promazal novym olejem, aby po nastartovani nebezelo uplne na sucho.
MattyX: Jak jsem psal, cerpadlo jsem mel rozebrane a nevypada, ze by bylo nejak zasadne opotrebene, aby uz nevytvorilo potrebny tlak.
Budik bude dnes, takze odpoledne zmeril realny tlak mazani za studena a pokud nebude fakt nizky, tak i za tepla.
Zajimave je, ze to opravdu zacalo delat az po tom, co jsem cerpadlo vyndal kvuli pretesneni vany. Pred tim jsem s tim nikdy nemel jediny problem. A cerpadlo jsem opravdu jen vyndal a zase zandal, nic jsem s nim nedelal. Az po druhe, kdyz jsem se snazil najit pricinu, jsem ho kompletne rozebral. Ale zadne poskozeni nebo problem jsem nenasel...
No, uvidime odpoledne. Kazdopadne kdyz jsem vcera menil cidlo tlaku oleje, tak po vyndani stareho, se z hlavy olej tlacil, takze to asi nejak maze. Kdyby tam olej nebyl, bylo by uz asi davno po motoru.
Boost: Cerpadlo jsem mel prave rozebrane a presne tenhle pistek jsem kontroloval a jde volne i na sucho, kdyz jsem cele cerpadlo odmastil a vycistil. Pred slozenim jsem ho samozrejme promazal novym olejem, aby po nastartovani nebezelo uplne na sucho.
MattyX: Jak jsem psal, cerpadlo jsem mel rozebrane a nevypada, ze by bylo nejak zasadne opotrebene, aby uz nevytvorilo potrebny tlak.
Budik bude dnes, takze odpoledne zmeril realny tlak mazani za studena a pokud nebude fakt nizky, tak i za tepla.
Zajimave je, ze to opravdu zacalo delat az po tom, co jsem cerpadlo vyndal kvuli pretesneni vany. Pred tim jsem s tim nikdy nemel jediny problem. A cerpadlo jsem opravdu jen vyndal a zase zandal, nic jsem s nim nedelal. Az po druhe, kdyz jsem se snazil najit pricinu, jsem ho kompletne rozebral. Ale zadne poskozeni nebo problem jsem nenasel...
No, uvidime odpoledne. Kazdopadne kdyz jsem vcera menil cidlo tlaku oleje, tak po vyndani stareho, se z hlavy olej tlacil, takze to asi nejak maze. Kdyby tam olej nebyl, bylo by uz asi davno po motoru.
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Kontrolka tlaku oleje
Tam nejde o to, že by to asi nemazalo vůbec, za studena ti to namaže dostatečně, protože olej je dost hustý a bez problémů máš už plný tlak oleje už na volnoběh. Podstatná informace bude až bude olej úplně zahřátý a říďounký, kde na volnoběh by se měl motat kolem 1bar, tobě se to asi dostává kolem 0,5 kde spíná kontrolní policajt pro kontrolku. Potom další podstatná věc bude kolik to namaže na horkej olej, s rostoucíma otáčkama by se tlak měl zvětšovat a pokud je motor správně těsněj tak kolem 3-4tis max. by jsi měl mít namazáno 5,5bar (u emka 4,5bar)
čerpadlo sedí na bloku dobře? Spíše to vypadá jak kdyby to někudy uchcávalo ...
okroužek č.19 je novej?
http://forum.bmw5.co.uk/applications/co ... ade2338d85
čerpadlo sedí na bloku dobře? Spíše to vypadá jak kdyby to někudy uchcávalo ...
okroužek č.19 je novej?
http://forum.bmw5.co.uk/applications/co ... ade2338d85
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Re: Kontrolka tlaku oleje
Tak mam zmereno a nenameril jsem moc pozitivni hodnoty. Mel jsem k dispozici manometr Yato s odstupnovanim 0.5 bar.
Za studena na volnobeh kolem 1 - 1.5 baru, v otackach do nejakych 2.5 tis. se to mota kolem 2.5 - 3 baru.
Jak se motor postupne ohriva, tlak oleje samozrejme klesa. Motor plne prohraty, rucicka na stredu, pusteny ventilator.
Na volnobeh toho moc nerozeznam, budik ukazuje 0.5 bar, ale kdyz ma cidlo spinat pri 0.3 baru a kontrolka problikava, ten pul bar tam urcite nebude.
Ve 2 tis. cca. 1 bar
3 tis. rucicka mezi 2 a 2.5 bar
4 tis. rucicka mezi 2.5 a 3 bar
5 tis. 3 bary
6 tis. rucicka kmita mezi 3 a 3.5 bar.
Podle toho co jsem nasel na netu, by mel byt mazaci tlak v otackach nekde kolem 5.5 baru, takze se mi tam nekde 1.5 - 2 bary ztraci. Ted uz to tedy jen najit a doufat, ze se motoru nic nestalo. I kdyz, to by uz asi bylo davno po...
Nekudy to musi urcite uchcavat. A vsazim prave na ten o-krouzek, ktery je na obrazku na pozici 19. Nic jineho tam totiz byt nemuze. V bloku, v dirach na srouby, ktere drzi cerpadlo, jsou ty krouzky, takze cerpadlo nelze dat nejak krive.
No, az bude volna dilna, shodim znovu vanu, prsa a rozvody, abych se dostal k te trubicce a podivam se na to. Tak uvidime, snad to bude ten problem.
Nevim, kdy se k tomu dostanu, takze pak dam vedet jak to dopadlo.
Za studena na volnobeh kolem 1 - 1.5 baru, v otackach do nejakych 2.5 tis. se to mota kolem 2.5 - 3 baru.
Jak se motor postupne ohriva, tlak oleje samozrejme klesa. Motor plne prohraty, rucicka na stredu, pusteny ventilator.
Na volnobeh toho moc nerozeznam, budik ukazuje 0.5 bar, ale kdyz ma cidlo spinat pri 0.3 baru a kontrolka problikava, ten pul bar tam urcite nebude.
Ve 2 tis. cca. 1 bar
3 tis. rucicka mezi 2 a 2.5 bar
4 tis. rucicka mezi 2.5 a 3 bar
5 tis. 3 bary
6 tis. rucicka kmita mezi 3 a 3.5 bar.
Podle toho co jsem nasel na netu, by mel byt mazaci tlak v otackach nekde kolem 5.5 baru, takze se mi tam nekde 1.5 - 2 bary ztraci. Ted uz to tedy jen najit a doufat, ze se motoru nic nestalo. I kdyz, to by uz asi bylo davno po...
Nekudy to musi urcite uchcavat. A vsazim prave na ten o-krouzek, ktery je na obrazku na pozici 19. Nic jineho tam totiz byt nemuze. V bloku, v dirach na srouby, ktere drzi cerpadlo, jsou ty krouzky, takze cerpadlo nelze dat nejak krive.
No, az bude volna dilna, shodim znovu vanu, prsa a rozvody, abych se dostal k te trubicce a podivam se na to. Tak uvidime, snad to bude ten problem.
Nevim, kdy se k tomu dostanu, takze pak dam vedet jak to dopadlo.
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Kontrolka tlaku oleje
Mrkni na ten kroužek, jiná možnost mě taky moc nenapadá...
čísla jsou teda smutný
čísla jsou teda smutný
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Re: Kontrolka tlaku oleje
Takze opraveno. Chybel mi tam jeden o-krouzek...
Maji tam byt totiz dva o-krouzky. Jeden mezi blokem a tou trubickou a druhy mezi cerpadle a trubickou. Ale v zadnem vyobrazeni prave ten mezi cerpadlem a trubickou neni. I pres to, ze v rozpisu dilu kolem cerpadla, je mnozstvi krouzku 2 kusy.
Nakonec jsem nasel nekoho, kdo neco podobneho resil. Toto je jeho obrazek s poznamkami a je tam i videt druhy o-krouzek.
No, takze jsem ho tam dodal, pred chvili jsem to mel nastartovane, nechal prohrat a uz kontrolka neproblikava.
Takze vyreseno.
Maji tam byt totiz dva o-krouzky. Jeden mezi blokem a tou trubickou a druhy mezi cerpadle a trubickou. Ale v zadnem vyobrazeni prave ten mezi cerpadlem a trubickou neni. I pres to, ze v rozpisu dilu kolem cerpadla, je mnozstvi krouzku 2 kusy.
Nakonec jsem nasel nekoho, kdo neco podobneho resil. Toto je jeho obrazek s poznamkami a je tam i videt druhy o-krouzek.
No, takze jsem ho tam dodal, pred chvili jsem to mel nastartovane, nechal prohrat a uz kontrolka neproblikava.
Takze vyreseno.