Zimni vs Celorocni pneu
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2717
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Zimni vs Celorocni pneu
Panove, uvazuji o nahrazeni letni a zimni sady kol za jednu universalni, tedy celorocni sadu. Konkretne Michelin CrossClimate, na moji daily e34 520i.
Posledni dobou jsou ty zimy stejne pomerne kratky a teply, takze to vidim jako schudny reseni.
Letos jsem opravdovy snih zacil jeden den ...
Navic s sebou vozim retezy (a pytlik s piskem), pro pripad nouze nejvyssi.
Takze se ptam na zkusenosti, nazory, doporuceni ...
PS: na nasem rodinnem aute (Ford Maverick / Kuga) jezdime celorocky uz temer 10 let a zatim stale spokojenost ...
Posledni dobou jsou ty zimy stejne pomerne kratky a teply, takze to vidim jako schudny reseni.
Letos jsem opravdovy snih zacil jeden den ...
Navic s sebou vozim retezy (a pytlik s piskem), pro pripad nouze nejvyssi.
Takze se ptam na zkusenosti, nazory, doporuceni ...
PS: na nasem rodinnem aute (Ford Maverick / Kuga) jezdime celorocky uz temer 10 let a zatim stale spokojenost ...
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Ono není zima jako zima, v Beskydech je jiná než v Polabské nížině.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Ted jsem odjezdil zimu na celoročních Nexen nPriz 4s (koupil jsem je nahodou s disky, jinak bych celorocni nekupoval). Prekvapilo mne, jak dobře se pneu chovaly na snehu/ledu - minimalne srovnatelne jako prumerne zimaky. Ale na leto to asi nebude zadna slava, jak se otepluje, je znat, ze se při rychlejsi jizde (v zatáčkách) prehrivaji..
E30 320i Saloon 89' Diamantschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Dobré univerzaly jsou celkem drahé. Nezapomeň, že univerzály musí mít přes zimu vzorek min. 4 mm, takže potom už jsou stejně jen na léto. Ono asi záleží kde jezdíš, třeba u nás ve vsi se to bez pořádnejch zimáků nedá abych dojel do práce ... U nás se jen prohrnuje a to tak trochu sportovně a na silnici míváme sníh tak 2 - 3 měsíce. Podle zimy.
Podle mě, pokud jezdíš aspoň 15000 km ročně, tak je lepší mít sadu letních/zimních gum, protože ty gumy stejně sjedeš.
Podle mě, pokud jezdíš aspoň 15000 km ročně, tak je lepší mít sadu letních/zimních gum, protože ty gumy stejně sjedeš.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2717
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Tak s timto se da urcite jenom souhlasit ...
Momentalne rocne najezdim kolem 9.000 km, z 90% na stejne trase do prace a zpet.
Dalkove dalnicni (= vyssi) trate a rychlosti ani nedelam, takze to nebude az tak horky. Silnice jsou tu taky vetsinou cisty, jak jsem rekl letos jsem bych prichycen jenom jednou ...
Pred tydnem jsem byl s rodinou na dovolene v Livignu (IT) a tam silnice taky jenom odklizeji, ale nesoli ... A musim rict, ze me nase celorocky (GoodYear Vecor 4 Seasons Gen-2) dost prijemne podrzely, ze jsem ani povinne retezy nemusel nasazovat (i kdyz jsem od toho nebyl daleko).
Za 3 roky, co mam moji e34, tak jsem na letnich najezdil zhruba 12.000 km a na zimnich asi 14.000 km. Timhle tempem je sjedu na vymenu za nejakych 9 let ( pri prumerne trvanlivosti ~40.000 km). A to uz ty zimni budou davno za zenitem (tvrde) a letni taky nebudou hitparada ...
Kdyz mam jenom jednu sadu, tak ji sjedu za tech 4-5 let, coz je akorat doba na vymenu gum (z hlediska stari).
Momentalne rocne najezdim kolem 9.000 km, z 90% na stejne trase do prace a zpet.
Dalkove dalnicni (= vyssi) trate a rychlosti ani nedelam, takze to nebude az tak horky. Silnice jsou tu taky vetsinou cisty, jak jsem rekl letos jsem bych prichycen jenom jednou ...
Pred tydnem jsem byl s rodinou na dovolene v Livignu (IT) a tam silnice taky jenom odklizeji, ale nesoli ... A musim rict, ze me nase celorocky (GoodYear Vecor 4 Seasons Gen-2) dost prijemne podrzely, ze jsem ani povinne retezy nemusel nasazovat (i kdyz jsem od toho nebyl daleko).
Za 3 roky, co mam moji e34, tak jsem na letnich najezdil zhruba 12.000 km a na zimnich asi 14.000 km. Timhle tempem je sjedu na vymenu za nejakych 9 let ( pri prumerne trvanlivosti ~40.000 km). A to uz ty zimni budou davno za zenitem (tvrde) a letni taky nebudou hitparada ...
Kdyz mam jenom jednu sadu, tak ji sjedu za tech 4-5 let, coz je akorat doba na vymenu gum (z hlediska stari).
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
- Huska
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimni vs Celorocni pneu
mám zkušenost s Michelin a Pirelli celoročníma na X3 a X5 znovu bych to nekoupil. Nejsou dobré v zimě, v létě to docela jde. Každopádně je to výhodné jen do doby než člověk nabourá z důvodu nevhodných pneu.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Coloročky patří do Afriky!
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Mám na W124 cross climate, mišáky tedy. Ale vzhledem k tomu že jen jezdím a pozoruju korozi, můžu konstatovat že v zimě dobrý, v létě ten grip takovej není, ale vzhledem k provozu a to že 90% času se člověk někde plazí za kamionem tak dobrý. A pro ty co rejpaj do celoroček to napíšu narovinu:
Mám NOVOU gumu, sjedu a zase mám NOVOU gumu, když se moc nejezdí a jenom přezouvá, výsledkem jsou tvrdý a nepoužitelný zimáky a starý a mizerný letnáky. O dojíždění zimních nemluvě. Takže asi tak. Navíc miše nehučej a maj 40tkm výdrž, tj. v mém provozu 4 výměny oleje a jedno vyvaření. Nemusim to sundávat skladovat apd, naleju BIO, nažhavim a fičim.
Mám NOVOU gumu, sjedu a zase mám NOVOU gumu, když se moc nejezdí a jenom přezouvá, výsledkem jsou tvrdý a nepoužitelný zimáky a starý a mizerný letnáky. O dojíždění zimních nemluvě. Takže asi tak. Navíc miše nehučej a maj 40tkm výdrž, tj. v mém provozu 4 výměny oleje a jedno vyvaření. Nemusim to sundávat skladovat apd, naleju BIO, nažhavim a fičim.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2717
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Zimni vs Celorocni pneu
DEKUJI - jako by jsi mi z duse mluvil. To jsem rad, ze nemam tento nazor sam. Moji soucasnou zimni sadu uz jsem dal na prodej, letni dam brzo tez. A jdu do tech CrossClimatu taky. Jestli vydrzi 40 tisic, tak je to akorat na 3 roky plus minus.Semry píše: Mám NOVOU gumu, sjedu a zase mám NOVOU gumu, když se moc nejezdí a jenom přezouvá, výsledkem jsou tvrdý a nepoužitelný zimáky a starý a mizerný letnáky. O dojíždění zimních nemluvě. Takže asi tak. Navíc miše nehučej a maj 40tkm výdrž, tj. v mém provozu 4 výměny oleje a jedno vyvaření. Nemusim to sundávat skladovat apd, naleju BIO, nažhavim a fičim.
Diky ....
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Já už taky z toho experimentování vyrostl, levný Vredestainy = nic moc, Dunlopy zimní mi zase hučely. Od té doby si kupuju výhradně Mišáky, ono se to prostě vyplatí. Máme je i na 550i a to byl sakra rozdíl při přechodu. Největší pokrok jsem zaznamenal u Vitary. Dal jsem tam něco Latitude cross už se nepamatuju. Vzorek jak offroad, vyslechl jsem si celou řadu negativ na tuhle MS gumu včetně toho jak to bude hučet. Dal jsem to na auto, uplně jiná kára, sedí, nehučí, v terénu prokouše všechno a po 25 tis km je tam polovina vzorku!
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2717
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Super, to rad slysim.
Ja vozil na rodinnem aute (Ford Maverick/Mazda Tribute) Nokiany WR ... vydrzely 80.000 km a byl jsem velmi spokojeny. Ted mame na Kuge celorocni Good Year a predek ma po necelych 20.000 uz temer pulku pryc. Musim je tento tyden prohodit se zadnima, aby se za dalsich 20.000 mohla koupit cela nova sada.
Ja vozil na rodinnem aute (Ford Maverick/Mazda Tribute) Nokiany WR ... vydrzely 80.000 km a byl jsem velmi spokojeny. Ted mame na Kuge celorocni Good Year a predek ma po necelych 20.000 uz temer pulku pryc. Musim je tento tyden prohodit se zadnima, aby se za dalsich 20.000 mohla koupit cela nova sada.
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Zimni vs Celorocni pneu
A jak to řešíš, když máš na gumách méně než 4 mm vzorku a jezdíš v zimě? (tím myslím v zimě podle počasí, ne podle kalendáře) Já vím, že s bengama se dá lecos ukecat, hlavně na to, že nemají kalibrované měřidlo, pokud chcou měřit hloubku vzorku, ale ...Semry píše:Mám na W124 cross climate, mišáky tedy. Ale vzhledem k tomu že jen jezdím a pozoruju korozi, můžu konstatovat že v zimě dobrý, v létě ten grip takovej není, ale vzhledem k provozu a to že 90% času se člověk někde plazí za kamionem tak dobrý. A pro ty co rejpaj do celoroček to napíšu narovinu:
Mám NOVOU gumu, sjedu a zase mám NOVOU gumu, když se moc nejezdí a jenom přezouvá, výsledkem jsou tvrdý a nepoužitelný zimáky a starý a mizerný letnáky. O dojíždění zimních nemluvě. Takže asi tak. Navíc miše nehučej a maj 40tkm výdrž, tj. v mém provozu 4 výměny oleje a jedno vyvaření. Nemusim to sundávat skladovat apd, naleju BIO, nažhavim a fičim.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimni vs Celorocni pneu
To u mě nehrozí, kupuju měkčí "lepivější" letní na jednu sezonu, zimáky mám tak na dvě sezony, celkem ročně dám 40k km nebo lehce více. Nestihnou ztvrdnoutSemry píše:... napíšu narovinu: Mám NOVOU gumu, sjedu a zase mám NOVOU gumu, když se moc nejezdí a jenom přezouvá, výsledkem jsou tvrdý a nepoužitelný zimáky a starý a mizerný letnáky ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2717
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Ja myslim, ze v tom je ten smysl tady ... Jezdis do 4 mm, pak das zase nove ... V podstate jako kdyby jsi jezdil zimni gumy stale, ale mely vic letni chovani ...
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2717
- Registrován: 17. 11. 2015 20:34
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Tak toto je jasny pripad na letni a zimni sadu.Francis píše:To u mě nehrozí, kupuju měkčí "lepivější" letní na jednu sezonu, zimáky mám tak na dvě sezony, celkem ročně dám 40k km nebo lehce více. Nestihnou ztvrdnoutSemry píše:... napíšu narovinu: Mám NOVOU gumu, sjedu a zase mám NOVOU gumu, když se moc nejezdí a jenom přezouvá, výsledkem jsou tvrdý a nepoužitelný zimáky a starý a mizerný letnáky ...
Ale kdyz najezdis 8-10 tisic za rok (4-5 na kazde sade), tak uz to za zvazeni stoji ...
1990 325iA Cabrio
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
1994 540i V8 Sedan
1981 Golf 1 Cabrio (vzpomínka)
1986 318i Coupe (vzpomínka)
1989 320i Cabrio (vzpomínka)
1990 520i 24V Sedan (vzpomínka)
1992 325is Coupe (vzpomínka)
1990 Z1 (dream)
2001 Z8 (ultimate dream)
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Já jezdím celoročně zimní Vraníky na Žiugulu - v zimě to neurveš a v létě si podriftuješ...
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Zkoumal nekdo spotrebu pres leto- letni guma vs celorocni ?
Re: Zimni vs Celorocni pneu
No jo vrány, to bych taky mohl zkusit. Spotřeba u 300D je neměřitelná, je to konstanta, Michelin si na to dává pozor takže si myslím že to bude stejný. A na 4mm v zimě nehraju, možná je to prasečina ale já vím v jakém stavu mám auto a gumy a podle toho jedu. 90% času je na silnici břečka nebo voda, 4mm jsou asi kvůli sněhu, to bezesporu, nicméně kombi nemá tak mizernou trakci jak by se mohlo zdát, takže jsem zatim neměl problém a vozim řetězy kdyby náhodou. Je to asi jako když máš na letnákách (povolenejch) 1,6 tak asi taky nepojedeš po morký D1 150km/h i když to lidi běžně dělaj... Jedu tak abych neublížil sobě ani ostatním. Jinak ze zkušenosti právě vím že někdy je důležitější směs než vzorek, ztvrdlý zimáky s 8mm jsou daleko horší, to dokáže ztrestat. Ale jak říkám provozuju relativně pomalý auto a jezdim víceméně vklidu. A tlak hlídám, což nedělá skoro nikdo, takže polovina republiky jezdí na podhuštěnejch pneu a pak se divěj jak mizej.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
Re: Zimni vs Celorocni pneu
Potom ale přece můžu do 4 mm sjíždět zimáky a ty pak prodat dál (což je při mým nájezdu 12-15 tkm/rok tak akorát - já dávám pryč zimáky cca s 4-5 mm nebo je dojíždím v létě) a letní totéž. Pořád je dost střelců kteří si jeté gumy rádi koupíSwissCabrio píše:Ja myslim, ze v tom je ten smysl tady ... Jezdis do 4 mm, pak das zase nove ... V podstate jako kdyby jsi jezdil zimni gumy stale, ale mely vic letni chovani ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Re: Zimni vs Celorocni pneu
A benga tě už někde prudili kvůli hloubce vzorku pneu?Semry píše:No jo vrány, to bych taky mohl zkusit. Spotřeba u 300D je neměřitelná, je to konstanta, Michelin si na to dává pozor takže si myslím že to bude stejný. A na 4mm v zimě nehraju, možná je to prasečina ale já vím v jakém stavu mám auto a gumy a podle toho jedu. 90% času je na silnici břečka nebo voda, 4mm jsou asi kvůli sněhu, to bezesporu, nicméně kombi nemá tak mizernou trakci jak by se mohlo zdát, takže jsem zatim neměl problém a vozim řetězy kdyby náhodou. Je to asi jako když máš na letnákách (povolenejch) 1,6 tak asi taky nepojedeš po morký D1 150km/h i když to lidi běžně dělaj... Jedu tak abych neublížil sobě ani ostatním. Jinak ze zkušenosti právě vím že někdy je důležitější směs než vzorek, ztvrdlý zimáky s 8mm jsou daleko horší, to dokáže ztrestat. Ale jak říkám provozuju relativně pomalý auto a jezdim víceméně vklidu. A tlak hlídám, což nedělá skoro nikdo, takže polovina republiky jezdí na podhuštěnejch pneu a pak se divěj jak mizej.
Jako mě osobně je šumák na čem kdo jezdí, hlavně když nezrakví někoho dalšího případně nezablokuje na kdovíjak dlouho silnici. Oni jsou povinné zimní pneu debilní výmysl ..
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA