Měnil jsem pumpu, termostat, trubku s odvzdušňovákem, bílou postraní nádobku na chladiči, dal jsem novou těsnící gumu origo na dno bílé nádobky, odvzdušňuji, odvzdušňuji, dle návodů, auto chladí, topí, ale voda mizí, pořád to teče, tak jako před výměnou všech těch věcí, výše napsaných, dole kde je zasazena bílá nádobka..(až po zahřátí na provoz.)
Asi ale voda stéká odněkud shora, ale nevím už fakt kde, kudy..
Jen když je natlakováno, voda někudy teče. Včera jsem to znovu před cestou z Německa nalil, odvzdušnil se zaplým klíčkem a topením, když vyšel všechen vzduch, zavřel jsem oba odvzdušňováky, vysál hadicí k risce KALT a vyrazil jsem na 16Okm vzdálenost do ČR. Teplota krásně na půlce, topilo to, ovšem asi po 30km jsem zastavil na cígo a už to kapalo..Jel jsem, musel jsem, jinak byc se domu nedostal.
25km před cílem už jsem zaznamenal, že to tolik netopilo, jen když byl motor více v otáčkách, např. v 4,5 foukalo to o poznání více horký vzduch( jak točilia rychleji pumpa, hnala více horkou vodu), ale bylo to špatný. Fakt 15km před domem teplota stoupala. Hned jsem zastavil a votevřel to. Z odvzdušňováku jsem vypustil páru, pak i z víčka, nebylo to brutál, byl jsem už připraven, vodu jsem měl, tak jsem celý proces s baterkou opakoval, odvzdušnil a v poho domu dojel s teplotou na půlce a s teplem v kabině..
Fakt už nevím kde může být problém? Něco přicpaného? Vím, že se na toto téma píše odvzdušnit, odvzdušnit a nakonec dobře odvzdušnit..
Odvzdušňuji dle návodů a nedaří se. Voda v oleji není, olej ve vodě také ne. Vždy když to odvzdušnim za studena, vybublaj vzduchové bublinky a až když teče jen voda, zavřu oba šroubky. Pak vysaji vodu z bílé nádobky na hladinku kalt, dám víčko a natočim to. Když vyleze teplota na 90C projedu to, topí krasně, teplota nestoupá.
Když zastavim, třeba po 20minutách jízdy, vypnu motor tak si v motoru, u motoru, ale nevim kde, něco pšoukne, odfoukne a po chvíli z pod auta, u spoje bílé nádobky a černého těla chladiče, trošku teče. Když upustim víčkem vzduch přestane téct. Nedolévám a třeba zas někam jedu , např 10km, zastavim, vypnu a nic neteče. Prostě někdy to neteče. Ale někde to trošku ulévá. Předešlá bílá nádobka měla praskliny, tak jsem myslel, že to bylo tím, ale tato nově koupená(jetá) praskliny nemá a ještě jsem ji dole preventivně přetěsnil. Chladič děravý není, ani jiná hadice. Problém je u té bílé nádobky..
Už si nevím rady.
Může být ještě něco zacpané? Po čem mám jít? Jinak to odfouknutí po vypnutí motoru je normální? Myslím že ne, že to dříve nedělalo..
Mohl byste mi někdo poradit, co s tím?
Díkys za cokoliv, popřípadně bych si to nechal u někoho z Vás, kdo do toho děláte, překontrolovat a případně nechal závadu odstranit..
Ovšem do generálky motoru a chladící soustavy na staré E39 523i za 40tis.Kč nejdu..
Díky za pozornost a jakékoliv postřehy děkuji.
E39 523i, sedan před FL - hledám specialistu, jde o chlazení!!!
- Huska
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 523i, sedan před FL - hledám specialistu, jde o chlazení!!!
Zavez to do servisu. Takove domaci opravovani když nemas zkušenosti je na nic. Osobne to vidim na tri moznosti: Spatne odvzdusnene (ja svou 323i e36 delal vyvevou ) , nebo tece chladic mezi pastovou a hlinikovou casti (delava tonjwn po zahrati) nebo praskle tesneni/hlava a tlakuje to a prepadem ti ubyva kapaliny.
Born to be for BMW
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT
Re: E39 523i, sedan před FL - hledám specialistu, jde o chlazení!!!
Mě takhle neznatelně kapala voda z mikropraskliny v přírubě topení... nebyla nikde vidět, jen cítit nemrzka občas. Přišel jsem na to až po čase, kdy se ta prasklina zvětšila, stříkala z toho voda a následně se uplně odlomila. Taky jsou pod ní O-kroužky, který byly total ztvrdlý... šlo o E36, ale asi to na E39 nebude nějak výrazně odlišný.
BMW 323i E36
Re: E39 523i, sedan před FL - hledám specialistu, jde o chlazení!!!
Napada mne dalsi problem, neni to dostatecne odvzdusnene.
U M52 trva docela dlouho, nez se otevre termostat. Mereni teploty je softwarem zamerne znecitlivene kolem prostredni carky na budiku. Tedy rucicka stoji spravne v prostredku, ale teplota byva jeste nizsi a trochu se muze pohybovat. U E30 M40 to je "linearne", bez sw uprav.
Termostat se otevre az po 10 az 20km jizdy, v zime mozna i pozdeji. Pak to neni odvzdusnene spravne a jak termostat otevre, poklesne hladina a zacinaj problemy.
Ale mozna ti to tece jinudy, pripadne pukla hlava?
Rudolf by ti to mohl zkontrolovat/udelat, umi to dobre.
muzes ho zkusit:
mistr Bartůněk
603 455 087
Kolbenova ul. Praha 9
U M52 trva docela dlouho, nez se otevre termostat. Mereni teploty je softwarem zamerne znecitlivene kolem prostredni carky na budiku. Tedy rucicka stoji spravne v prostredku, ale teplota byva jeste nizsi a trochu se muze pohybovat. U E30 M40 to je "linearne", bez sw uprav.
Termostat se otevre az po 10 az 20km jizdy, v zime mozna i pozdeji. Pak to neni odvzdusnene spravne a jak termostat otevre, poklesne hladina a zacinaj problemy.
Ale mozna ti to tece jinudy, pripadne pukla hlava?
Rudolf by ti to mohl zkontrolovat/udelat, umi to dobre.
muzes ho zkusit:
mistr Bartůněk
603 455 087
Kolbenova ul. Praha 9