holy motor M52TUB25 vs M54B25 - rozdily

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

holy motor M52TUB25 vs M54B25 - rozdily

Příspěvek od honzabiker1 » 22. 12. 2015 11:37

Ahoj, je to trochu ot, snad to nebude nikomu vadit, ale uz se celkem dlouho snazim najit odpoved a porad se mi to nedari..

Mam v aute motor M54B22, ma nizkou kompresi na jednom valci a zere hodne olej. Podle toho, co jsem zjistil by misto neja sla bez problemu dat M54B25 - staci jen prehrat sw v ridici jednotce, nemusi se resit ews, vymena kabelaze, atd.

M54B25 se prodavaji vetsinou cca okolo 20k a je u nich velka pravdepodobnost, ze budou take vice, nebo mene zrat olej. Z jineho auta mam zkusenost s M52TUB25 - motor je bezproblemovy, olej nezere vubec a celkove by na to M52TU mely byt mene nachylne. Kdybych chtel do sveho auta zastavet kompletni M52TU, musela by se menit komplet kabelaz (mam LPG, takze ho znovu zapojit), vymenit ridici jednotka (takze resit sparovani imobilizeru), dodelat lanko od plynu, atd..

Napadlo me tedy, jestli by nesel pouzit holy motor M52TU a vse ostatni (elektriku, rj, sani, svody, atd) pouzit stavajici z M54 co mam v aute.

Motor je vzhledove stejny, podle etk je uplne stejna hlava (vcetne vacek, vanosu, atd). Stejny zdvih i vrtani, stejny kompresni pomer. Vse to vypada, ze by mohl byt rozdil jen v pouziti jinych pistu s pistimi krouzky (s nizsim trenim).

Netusi nekdo, jestli tahle kombinace bude fungovat?

Diky.. :)
E30 320i Saloon 89' Diamantschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Re: holy motor M52TUB25 vs M54B25 - rozdily

Příspěvek od BobbySD » 22. 12. 2015 13:50

neni nic jednodussiho nez to zkusit :) jedine v cem by podle me mohl byt trosku rozdil jak jsi psal o tech pistech ze to bude mit jiny kompresni pomer a tudiz to ze zacatku muze byt bohate/chude ale asi to nebude zadna katastrofa a lambda pokud funguje by to mela zregulovat. kdyz ma stejnou hlavu celou i zdvih a vrtani tak asi neni moc duvod aby to tak nefungovalo. si nejsem ale uplne jisty jestli je stejny vanos. abys treba nedosel k tomu ze ti tam nebudou pasovat nejake patice. jinak m52TU lanko nema ma uz elektriku ;) aspon teda urco od r99

kazdopadne, si myslim ze uplne nejjednodussi vec je opravit tvuj stavajici motor :-D na 90% to bude chtit jen udelat hlavu a jezdis vesele dal, daleko min prace, min penez, min problemu. moje m52tu ted o weekendu prekrocila 445k km a hlava ji taky ceka :)
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Re: holy motor M52TUB25 vs M54B25 - rozdily

Příspěvek od Zavarenec » 22. 12. 2015 14:34

Někdo tvrdí, že jsou jiné kanály chlazení a že to nejde...

Nicméně by mě to docela zajímalo už jen ze zvědavosti...
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Re: holy motor M52TUB25 vs M54B25 - rozdily

Příspěvek od honzabiker1 » 22. 12. 2015 21:16

Zavarenec: Chladici kanaly vevnitr v motoru? Nebo ty trubky, ktere jsou pripojene k bloku? Vodni pumpa a termostat jsou stejne, zbytek jsem nekontroloval pres etk..

BobbySD: nerad bych kupoval a menil motor a pak zjistil, ze to fungovat nebude.. :D Kompresni pomer je stejny.. M52TU ma sice elektricky ovladanou klapku (tempomat uz nepotrebuje vlastni servomotorek), ale od plynu ke klapce stale vede lanko.. u M54 uz neni plynovy pedal s klapkou nijak mechanicky spojeny..

Oprava je take moznost, ale vzhledem k tomu, ze motor zere naprostou vetsinu oleje pres jeden valec (zrejme delsi dobu), obavam se, ze to mohlo zanechat nasledky a nepujde to jednoduse opravit (svicka byla uplne KO po 20kkm - nanosy spaleneho oleje a upalene elektrody zrejme kvuli vysoke teplote pri paleni oleje). Navic pro vymenu pistnich krouzku je stejne potreba vyndat motor..
E30 320i Saloon 89' Diamantschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Re: holy motor M52TUB25 vs M54B25 - rozdily

Příspěvek od BobbySD » 05. 01. 2016 13:16

tak kdyz se to veme kolem a kolem tak na vymenu krouzku motor vytahovat nemusis. ale venku je to lehci :lol: kazdopadne prioprave vis presne co mas a co delas a ze vsecko bude pasovat :) olej to muze zrat jak chce, pokud je blok dobry tak hold vymenis kruhy, udelas hlavu a jezdis... ja bych vubec ni jako nejake skladani neceho nekam nekombinoval a opravil bych puvodni pripadne sehnal druhy stejny motor
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Odpovědět