e39 530d vs. e61 530d

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

e39 530d vs. e61 530d

Příspěvek od Gerchan » 27. 09. 2014 00:40

Ahoj,
řeším dilema a rád bych radu od majitelů e39 530d a e61 530d nebo 535d s automatama.
Mezi těmito modely se rozhoduju, který nahradí mé dosavadní, nikdyměnezklamající, ale žel už dost orezlé 325TDS :-)
Moje požadavky na e39 jsou následující: kombik, automat, asi naftu, M-paket, velkou navigaci, celokožak žlutou nebo černou kůži, rok výroby min.2003
Požadavky na e61 - to samé :-)

K čemu jsem zatím dospěl:
e39 výhody – cena kolem 100.000 – 140.000, levné díly, věřím, že je to ještě poctivý spolehlivý auto,
e39 nevýhody – možný výskyt koroze
e61 výhody – nehrozí výskyt koroze (doufám), pravděpodobně vyspělejší automaty
e61 nevýhody – cena cca 200.000, možná vyšší spotřeba?

Potřebuju poradit s tímto:
- jak jsou na tom v porovnání automaty e39 a e61 – je to velký rozdíl v komfortu?
- za kolik s těma 530d jezdíte? Prosím o reálnou spotřebu, žádný pohádky... S 325TDS jezdím dlouhodobě za 7,3l/100km – normální jízdou, neomezuju se, nejezdím klobouka, ale už mi není 20, takže brzda plyn mě už taky přešla... :-)
Teď jsem zkoušel e61 535d s kterou kamarád jezdí průměrně za 10,8 a to jí nešetří. Já jsem se s ní byl projet (20-30km) a jel jsem skoro klobouka a za 8,7...taková jízda mě ale nebavila...a abych s rodinným autem jezdil za 9-10 se mi taky nechce... :-) Takže 535d asi vyřazuju z kandidátní listiny :-)...teda jestli je 530d úspornější alespoň o litr...
- co spolehlivost e61? Nějaké časté problémy s elektronikou?

Díky za rady.

Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 159
Registrován: 24. 05. 2011 21:12

Příspěvek od volf-m » 27. 09. 2014 13:29

Osobně nevlastním ani jedno. Měl jsem ale E39 525TDS a jel jsem snad se všema motorizacema, E60/61 má spousta mých kamarádů a všichni v naftě. Začal bych hodnocením E39. Na internetu vznikl skoro kult tohohle modelu a osobně si myslím, že neoprávněně. Určitě to není poslední kvalitní BMW a tak. Spolu s E46 mají společnou příslušnost ke klasickému konzervativnímu vzhledu, to je ale asi tak všechno. I na dnešní poměry je ale E39 relativně pohodlné auto s dobrými jízdními vlastnostmi. V porovnání s E36 je trošku nemotornější ve městě, zejména při parkování ale není to žádná tragédie. Pokud jedu po pěkné cestě, cítím z E36 takovou tu jistotu cca do 160, u E39 se dá jet ještě o 20km rychleji v relativním klidu. Pro spoustu lidí je podle mě výhoda, že už se všude válí spoustu vraků a tak se dají závady řešit za pár korun, což ale u auta za 100-140t asi řešit nebudeš, takže tím tato výhoda padá. Další věc je, že 530D o výkonu 135kW je ze všech BMW CR motorů asi nejspolehlivější. Automat od GM taková sláva není, ale vyloženě špatná převodovka to také není, jen si moc nerozumí s vysokým točivým momentem turbodieselů. Výhodou je, že repase je poměrně levná, většina lidí se vešla do 20 tisíc korun. Tím bych asi výhody E39 ukončil. Většina kousků, zejména v naftě má svá nejlepší léta za sebou a budeš asi muset hodně hledat, abys narazil na zachovalý kousek. Chronické problémy E39 zná asi každý, vše řešitelné za pár korun ale "nasere to".
E60/E61 je úplně jiné auto. Je výrazně pohodlnější, hlavně komfortní sedačky jsou na úplně jiné úrovni než v E39, také audiosystém HK Logic7 je opravdu pecka. Déle přináší spoustu technologií jako je iDrive, Adaptivní tempomat nebo aktivní řízení, které dokáže téměř zázraky. Auto je pak i na 18" kolech pohodlné a v zatáčkách drží jak přibité. Co se týká spotřeby, tak s 525D vychází čistě město kolem 10 litrů, delší kombinovaná trasa 7.5. U 535D je to určitě tak o litr nahoru, ale dá se o ní říci, že opravdu jede. Zase má ale dvě turba a převodovka s ním vydrží většinou méně než u modelů bez sekvenčního přeplňování. Spoustě lidem se nelíbí interiér a mě taky moc ne, s výjimkou M modelů a individualů, ale není to nic na co by se nedalo zvyknout. Za mě plusy jednoznačně převažují. Vyšší spotřeby se určitě neboj, vychází to zhruba stejně. E39 v manuálu umí s rozumnou nohou jet za málo - pod 6.5l ale musíš se hlídat a určitě to nebude na krátkých trasách. S E61 a automatem budeš pravděpodobně dlouhodobě někde mezi 8-9 litry.

Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 159
Registrován: 24. 05. 2011 21:12

Příspěvek od volf-m » 27. 09. 2014 17:40

volf-m píše:Osobně nevlastním ani jedno. Měl jsem ale E39 525TDS a jel jsem snad se všema motorizacema, E60/61 má spousta mých kamarádů a všichni v naftě. Začal bych hodnocením E39. Na internetu vznikl skoro kult tohohle modelu a osobně si myslím, že neoprávněně. Určitě to není poslední kvalitní BMW a tak. Spolu s E46 mají společnou příslušnost ke klasickému konzervativnímu vzhledu, to je ale asi tak všechno. I na dnešní poměry je ale E39 relativně pohodlné auto s dobrými jízdními vlastnostmi. V porovnání s E36 je trošku nemotornější ve městě, zejména při parkování ale není to žádná tragédie. Pokud jedu po pěkné cestě, cítím z E36 takovou tu jistotu cca do 160, u E39 se dá jet ještě o 20km rychleji v relativním klidu. Pro spoustu lidí je podle mě výhoda, že už se všude válí spoustu vraků a tak se dají závady řešit za pár korun, což ale u auta za 100-140t asi řešit nebudeš, takže tím tato výhoda padá. Další věc je, že 530D o výkonu 135kW je ze všech BMW CR motorů asi nejspolehlivější. Automat od GM taková sláva není, ale vyloženě špatná převodovka to také není, jen si moc nerozumí s vysokým točivým momentem turbodieselů. Výhodou je, že repase je poměrně levná, většina lidí se vešla do 20 tisíc korun. Tím bych asi výhody E39 ukončil. Většina kousků, zejména v naftě má svá nejlepší léta za sebou a budeš asi muset hodně hledat, abys narazil na zachovalý kousek. Chronické problémy E39 zná asi každý, vše řešitelné za pár korun ale "nasere to".
E60/E61 je úplně jiné auto. Je výrazně pohodlnější, hlavně komfortní sedačky jsou na úplně jiné úrovni než v E39, také audiosystém HK Logic7 je opravdu pecka. Déle přináší spoustu technologií jako je iDrive, Adaptivní tempomat nebo aktivní řízení, které dokáže téměř zázraky. Auto je pak i na 18" kolech pohodlné a v zatáčkách drží jak přibité. Co se týká spotřeby, tak s 525D vychází čistě město kolem 10 litrů, delší kombinovaná trasa 7.5. U 535D je to určitě tak o litr nahoru, ale dá se o ní říci, že opravdu jede. Zase má ale dvě turba a převodovka s ním vydrží většinou méně než u modelů bez sekvenčního přeplňování. Spoustě lidem se nelíbí interiér a mě taky moc ne, s výjimkou M modelů a individualů, ale není to nic na co by se nedalo zvyknout. Za mě plusy jednoznačně převažují. Vyšší spotřeby se určitě neboj, vychází to zhruba stejně. E39 v manuálu umí s rozumnou nohou jet za málo - pod 6.5l ale musíš se hlídat a určitě to nebude na krátkých trasách. S E61 a automatem budeš pravděpodobně dlouhodobě někde mezi 8-9 litry.
OT: Většina lidí, co shání BMW chce m-paket. Mě to nikdy nějak důležitá součást výbavy nepřišla. Proč je tady taky podmínkou?

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 27. 09. 2014 17:53

volf-m píše:
OT: Většina lidí, co shání BMW chce m-paket. Mě to nikdy nějak důležitá součást výbavy nepřišla. Proč je tady taky podmínkou?
Protože např e60/e61 je bez paketu něco tak děsně nevkusně odpornýho a obyčejnýho až to neni možný :-D :-D

Taky bych jí bez paketu nekupoval... a pokud to není slátanina, tak černý strop je součástí paketu a je hezčí, mkovej volant taky, tudíž i zevnitř je to fajne :wink:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

Příspěvek od Gerchan » 27. 09. 2014 19:30

Zavarenec píše:
volf-m píše:
OT: Většina lidí, co shání BMW chce m-paket. Mě to nikdy nějak důležitá součást výbavy nepřišla. Proč je tady taky podmínkou?
Protože např e60/e61 je bez paketu něco tak děsně nevkusně odpornýho a obyčejnýho až to neni možný :-D :-D

Taky bych jí bez paketu nekupoval... a pokud to není slátanina, tak černý strop je součástí paketu a je hezčí, mkovej volant taky, tudíž i zevnitř je to fajne :wink:
Jak píše Zavařenec - je to o vzhledu...e61 s M paketm je vzhledově zvenku super...zevnitř to alespoň trochu zachraňuje ten volant, jinak se mi vnitřek skoro bych až řekl že nelíbí...to bych řekl, že byla cesta špatným směrem...ale na to bude každý jiný názor...dá se to trochu zachránit výběrem pěkné kůže a barvy lišt přístrojovky...

Je tady někdo, kdo přešel z e39 na e61 že by se podělil o zkušenosti?
Stále mě zajímá jaký je v reálu rozdíl spotřeby e39 530d vs. e61 530d vs.e61 535d. A jaký je pocitově rozdíl v jízdě s automatem e39 a e61?

Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 159
Registrován: 24. 05. 2011 21:12

Příspěvek od volf-m » 27. 09. 2014 19:40

Automat GM v E39 řadí o něco pomaleji, ale přeřazení je takové méně znatelnější (je méně cítit). Pokud je ale auto v pořádku, tak jsou obě převodovky na jízdu v pohodě. M-Paket je samozřejmě hezčí, o tom žádná.

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

Příspěvek od Gerchan » 27. 09. 2014 19:49

Teď ještě někdo napíše, že e39 méně žere a je to jasný. Koupim si e39 a kilo ušetřím :-)

Ideální by ale bylo zkusit ten automat na vlastní kůží...nebyl by někdo ochotný mě svézt - Kolín a okolí? Samozdřejmě bych dal na naftu a pívo :-)

Uživatelský avatar
Daudgen
Příspěvky: 756
Registrován: 06. 08. 2008 20:35

Příspěvek od Daudgen » 28. 09. 2014 00:15

E61 ne, vsechno v interieru vrze a navic je to uplne hnusny.

Sam mam e39 530daT spotřeba nafty mezi 7-8 litry Praha mimo Prahu 6-7 jezdim v klidu.

M-paket je základ.
Obrázek
BMW 530dAt M-paket - Dailycar
BMW 544iAt - 400m 15,51 - Plný auto lidí a plnej kufr :D
BMW 320i - Showcar, funcar, oldcar etc.

Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 159
Registrován: 24. 05. 2011 21:12

Příspěvek od volf-m » 28. 09. 2014 08:05

Mě se taky ze začátku E60/61 nelíbila, ale musím s odstupem času uznat, že tam je pokrok znát. Neříkám, že je to nejskvělejší auto, ale pokud někdo má rozpočet na novější generaci a její servis, nevidím důvod proč se zahrabat ve starší (neberu víkendovky a auta pro radost). Interiér v E39 umí bejt krásně tichej i po 300tkm na kočičích hlavách, ale jakmile se v tom někdo jednou hrabal, tak už je tohle nenávratně pryč. Určitě bych radši přežil, kdyby mi na nějaké nerovnosti občas vrzlo v palubce než horší sedačky, muziku, podvozek...
Obrázek BMW E38 740iA + BMW E36 323ti + BMW E36 316i Compact //šotolina edition (ex E39 525tdsA, E30 316i touring, E36 316i compact individual)

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

Příspěvek od Gerchan » 28. 09. 2014 20:59

Daudgen píše:E61 ne, vsechno v interieru vrze a navic je to uplne hnusny.

Sam mam e39 530daT spotřeba nafty mezi 7-8 litry Praha mimo Prahu 6-7 jezdim v klidu.

M-paket je základ.
Taková spotřeba je pro mě vyhovující - dík za info.
Vnitřek u tý e61 je designově špatnej...to je jasný...

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

Příspěvek od Gerchan » 28. 09. 2014 20:59

Daudgen píše:E61 ne, vsechno v interieru vrze a navic je to uplne hnusny.

Sam mam e39 530daT spotřeba nafty mezi 7-8 litry Praha mimo Prahu 6-7 jezdim v klidu.

M-paket je základ.
Taková spotřeba je pro mě vyhovující - dík za info.
Vnitřek u tý e61 je designově špatnej...to je jasný...

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

Příspěvek od Gerchan » 28. 09. 2014 21:12

volf-m píše:Mě se taky ze začátku E60/61 nelíbila, ale musím s odstupem času uznat, že tam je pokrok znát. Neříkám, že je to nejskvělejší auto, ale pokud někdo má rozpočet na novější generaci a její servis, nevidím důvod proč se zahrabat ve starší (neberu víkendovky a auta pro radost). Interiér v E39 umí bejt krásně tichej i po 300tkm na kočičích hlavách, ale jakmile se v tom někdo jednou hrabal, tak už je tohle nenávratně pryč. Určitě bych radši přežil, kdyby mi na nějaké nerovnosti občas vrzlo v palubce než horší sedačky, muziku, podvozek...
Počkej na servis rozpočet nemám :-) Počítám, že ji koupim a bude to jezdit bezporuchově jako moje současné TDS, nebo doba jde snad jiným směrem?? :-)
Je pravda, že když ty 2 kila na auto mám, tak je docela těžký nepodlehnout tomu nutkání si koupit novější verzi...ale...na druhou stranu ta e61 by se mi nejvíc líbila už po faceliftu...lepší materiály v interiéru, tapecírung dveří hezčí, joystick, diodový lampy...tam už by se dala koupit specifikace, která by se mi líbila jak zvenku, tak zevnitř...jenže to už jsme s cenou kolem 280-300...a to už je zase na mě moc...
Takže to asi...nejspíš...asi...udělám tak, že si na následujících pár let koupím e39 a až ta facelifovaná e61 padne do 200, tak do ní půjdu...a mezitím za ušetřený prachy nechám udělat celolak na 540i... :-)
No budu sledovat inzeráty na obě varianty a uvidí se...

Nahoďte ještě někdo spotřebu e61 530d v automatu, ať vím co mě eventuálně čeká...
nebo cokoliv co by mě ještě mohlo ovlivnit :-)

Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 159
Registrován: 24. 05. 2011 21:12

Příspěvek od volf-m » 29. 09. 2014 04:09

U E39 jsem během prvního půl roku měnil při nákupu klasika - náplně a přední brzdy, pak ještě neplánovaně jednu stahovačku, alternátor, "ježka" topení a ABS jednotku a i když to nebyla žádná raketa, taky to nebylo úplně zadarmo, stát se může všechno. Dva kámoši, co vlastní e61 jsou na tom zatím relativně dobře, ten s 525D měnil čidlo bezpečnostního pásu, jinak spotřebky a ten s 535D nechal repasovat převodovku a odešel mu jeden xenon modul. Znám ale i případy propálených pístů a podobně k takovému autu je diagnostika nutnost. Obě ty e61 byly ze spodní cenové kategorie, koupené v ČR. Koupi E39 vůbec nezatracuju jak by se mohlo zdát, ale když už tak bych šel do 523/528i za 60-70, jinak bych si priplatil za novější.
Obrázek BMW E38 740iA + BMW E36 323ti + BMW E36 316i Compact //šotolina edition (ex E39 525tdsA, E30 316i touring, E36 316i compact individual)

Odpovědět