BMW i3
myslim že elektricky pohon ma budoucnost, i3 vs m3e92 http://www.youtube.com/watch?v=PO5z32L32aY
tak a je to tady https://www.youtube.com/watch?v=RDrWL0d1img prej je to dobry
A základní údaje nikde - jako obvykle....ARMAN píše:tak a je to tady https://www.youtube.com/watch?v=RDrWL0d1img prej je to dobry
Horní odkaz = bez důležitých údajů.ARMAN píše:nějake info je tady
http://www.novinky.cz/auto/testy/327540 ... videl.html
http://www.auto.cz/test-bmw-i3-elektric ... luce-79318
Dolní odkaz obsahuje důležitý údaj:
"Elektrická energie se ukládá do vysokonapěťového lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 22 kWh" a údaj o hmotnosti jednotky 230 kg.
Stále však chybí údaj o životnosti.
Dokud elektrosrace neujedou alepson 500km, nenabijou se za max 10min (na dalsich 500km) a aku nevydrzi alepson 10 let tak je PORAD MRTVA TECHNOLOGIE.
A je uplne jedno jak to jede.
PS:pres 100km na jedno nabiti ujely elektrosrace uz pred 100 lety.
A je uplne jedno jak to jede.
PS:pres 100km na jedno nabiti ujely elektrosrace uz pred 100 lety.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Podstatné údaje jsou ty, co se vztahují k akumulátorům.
Vše ostatní je nedůležité - tratarů lze vyrobit všeho druhu hafo, malých i velkých.
Elektromotory taky nejsou problém - nedávno jsem držel v dlani váleček 60 mm průměr a 65 mm délka, výkon 10 kW.
Je to jen o zdrojích a jejich kapacitě možnostech rychlého dobíjení, jejich hmotnosti, náročnosti na výrobu, životnosti a ceně.
Vše ostatní je nedůležité - tratarů lze vyrobit všeho druhu hafo, malých i velkých.
Elektromotory taky nejsou problém - nedávno jsem držel v dlani váleček 60 mm průměr a 65 mm délka, výkon 10 kW.
Je to jen o zdrojích a jejich kapacitě možnostech rychlého dobíjení, jejich hmotnosti, náročnosti na výrobu, životnosti a ceně.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Na přímětskou jízdu dobré, ale "na otočku" bych se s tím z Vrchlabí do HK bál, cestou zpět bych zůstal stát někde v polích mezi Dvorem Králové a Hostinným. Pro Pražáky: z Čerňáku na otočku max do Poděbrad, ze Zličína max do Sadské
Dynamika proti 328ti není úchvatná, maximálka pro přímestské okresky dostačující. Cena necelých 0,90 Kč/km poloviční oproti mým běžným 2 Kč/km na LPG, avšak s přihlédnutím k životnosti a pořizovací ceně akumulátorů je to srovnatelné.
Shrnnutí: cenově žádná výhra, výkonově na okresky dostačující, tragicky nedostatečný dojezd mě odpuzuje.
Ekologický dopad sporný, elektřinu je třeba někde vyrobit, tudíž je znečištění produkováno jinde, ale produkováno je. Výroba a likvidace aku ekologii degraduje, ve finálním dopadu na prostředí je to horší než spalovací motor na LPG.
Dynamika proti 328ti není úchvatná, maximálka pro přímestské okresky dostačující. Cena necelých 0,90 Kč/km poloviční oproti mým běžným 2 Kč/km na LPG, avšak s přihlédnutím k životnosti a pořizovací ceně akumulátorů je to srovnatelné.
Shrnnutí: cenově žádná výhra, výkonově na okresky dostačující, tragicky nedostatečný dojezd mě odpuzuje.
Ekologický dopad sporný, elektřinu je třeba někde vyrobit, tudíž je znečištění produkováno jinde, ale produkováno je. Výroba a likvidace aku ekologii degraduje, ve finálním dopadu na prostředí je to horší než spalovací motor na LPG.
Naposledy upravil(a) Francis dne 15. 02. 2014 18:25, celkem upraveno 1 x.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ne, žádnej pokrok.ARMAN píše:ano, je to ukazka "pokroku" značky pro zakazniky, že maji seriově vraběne elektricke auto, mouchy typu dojezd, nabijeni a ekologie se vychytaji v dalšich letech
Nabouchat sériově elektrický auta není problém, támhle kousek za Pivovarovem v lese se vyráběly taky a jeden čas i dokonce přímo u nás ve vsi.
Mouchy, jo?
Ne, to nejsou mouchy, ale základní problém, na kterým vše stojí - ten není čím vychytat.
Máš naivní představy.
Pokud bys chtěl brnkat na ekologickou, pak jsou cesty jinudy, než záplavou elektrických poskakovátek.
.
Venca píše:Ne, žádnej pokrok.ARMAN píše:ano, je to ukazka "pokroku" značky pro zakazniky, že maji seriově vraběne elektricke auto, mouchy typu dojezd, nabijeni a ekologie se vychytaji v dalšich letech
Nabouchat sériově elektrický auta není problém, támhle kousek za Pivovarovem v lese se vyráběly taky a jeden čas i dokonce přímo u nás ve vsi.
Mouchy, jo?
Ne, to nejsou mouchy, ale základní problém, na kterým vše stojí - ten není čím vychytat.
Máš naivní představy.
Pokud bys chtěl brnkat na ekologickou, pak jsou cesty jinudy, než záplavou elektrických poskakovátek.
.
Dobre, pokud ti tedy elektrovozy prijdou jako pitomost, cim tedy ty by jsi ekologii, lepereceno zlepseni ekologie resil? Ono tech moznosti v autoobilovem prumyslu moc neni. Elektrina, to resi treba Tesla motors nebo ted BMW, vodik to vim pouze o BMW, ale urcite dalsi automobilky byly, franouzi delali nejaky pokusy snad s vodou ci co? Ale moc alternativniho nevim...
Ne že mi jen tyhle hračky jako pitomost přijdou - tohle pitomosti jsou.PÁREK píše: Dobre, pokud ti tedy elektrovozy prijdou jako pitomost, cim tedy ty by jsi ekologii, lepereceno zlepseni ekologie resil? Ono tech moznosti v autoobilovem prumyslu moc neni. Elektrina, to resi treba Tesla motors nebo ted BMW, vodik to vim pouze o BMW, ale urcite dalsi automobilky byly, franouzi delali nejaky pokusy snad s vodou ci co? Ale moc alternativniho nevim...
22 kWh v 320 kg versus cca 400 kWh v 100 kg nádrži s uhlovodíkovým palivem (byť je účinnost využití jen 25-30%).
Tam je problém, který naivkové nevidí.
Vodík nepřináší komplexní řešení, to je taky jen výstřelek.
A o tý vodě to vůbec nezkoušej, perpetuum mobile neexistuje.
Skutečně ekologický řešení není zrovna pro tebe a podobný moc populární...
.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Elektromobily tak jak jsou řešeny dnes ekologii neřeší.PÁREK píše:Dobre, pokud ti tedy elektrovozy prijdou jako pitomost, cim tedy ty by jsi ekologii, lepereceno zlepseni ekologie resil? ...
1) Elektřinu je třeba vyrobit, ekoterroristi jsou proti atomu, vody teče málo, vítr fouká jak se mu zachce a slunko nápodbně. Zbývá uhlí a zemní plyn, emise opět vznikají, jen jinde než je auto provozováno. Ekologické zlepšení = 0
2) Uskladnit elektřinu v autech umíme v olověných akumulátorech (velmi těžké, olovo nám EU prohlásila za toxické a tak jím ani nepájíme ani nevyvažujeme kola), LiIon nebo LiPol akumulátorech které jsou o něco méně těžké ale o to více zamořují prostředí zplodinami nejen při výrobě ale i při likvidaci. Ekologické zlepšení je vlastně zhoršení.
3) Aby elektrovůz měl dojezd alespoň několik stovek km, vozí s sebou rodiiný vůz 500 kg balastu ve formě akumulátorů, které zvyšují spotřebu paliva. Opět ekologické zhoršení.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Vsak ja se nesnazim tvrdit, ze je to perfekni reseni a vsichni supajda a nakupovat elektromotory. Na co se snazi poukazat je, ze cilem tohodle vystrelku chapu snizeni dopadu skodlivin ve primarne ve mestech. Na spouste mistech funguje treba car sharing, coz treba toto mi pro to pripada jako idealni vec.
Saozrejme na delsi vzalenosti je to pitomost. DO chvile dokud nebude dojezd alespon 800 km tak tohle nema smysl resit. To, ze se dana elektrina musi nekde vyrobit je samozrejme vec druha. Ja tyhle veci, a je jedno jestli se bavime o i3 nebo Nissan Lief ci jak se to jmenuje, chapu hlavne jako mestsky priblizovadlo. Tot vse. Otazku ekologie nebo snizeni nejakych nasledku hlavne pro velka mesta. A na to mi to neprijde jako pitomost. Na dojezd 40 km denne, pres noc u baraku nabit...
Venco, poprosil bych te, nech si svoje staromladenecky nevyboureny snahy urazet pro svoje decka. Tady diskutujou dospeli, ne zivotem shrzeli mladenci (viz.: Skutečně ekologický řešení není zrovna pro tebe a podobný moc populární...)
Saozrejme na delsi vzalenosti je to pitomost. DO chvile dokud nebude dojezd alespon 800 km tak tohle nema smysl resit. To, ze se dana elektrina musi nekde vyrobit je samozrejme vec druha. Ja tyhle veci, a je jedno jestli se bavime o i3 nebo Nissan Lief ci jak se to jmenuje, chapu hlavne jako mestsky priblizovadlo. Tot vse. Otazku ekologie nebo snizeni nejakych nasledku hlavne pro velka mesta. A na to mi to neprijde jako pitomost. Na dojezd 40 km denne, pres noc u baraku nabit...
Venco, poprosil bych te, nech si svoje staromladenecky nevyboureny snahy urazet pro svoje decka. Tady diskutujou dospeli, ne zivotem shrzeli mladenci (viz.: Skutečně ekologický řešení není zrovna pro tebe a podobný moc populární...)