Motor 1,6 M40

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Petulka » 15. 01. 2011 20:55

Greeny píše:
Kubajz von Odry píše::lol: :lol: :lol: papirek si koupil uslintanou 1,6 a teď se snaží vsugerovat a všemožně si dokázat že "to není až tak blbej motor" :lol: :lol: :lol: - mezi náma k tomu co píše budha... - když má m20 nalítáno 500 000km a m40 ten stejný počet kiláků, m20 jede pořád tak jak má a m40 má zvuk šicího stroje a nejde vytočit přes 4500ot/min tak prostě je ten motor horší. na tom není co řešit 8)
vsechno to zalezi jen na kriteriich ktere hodnotis.

Stejne jako ty rikas ze m20 pri stejnych najetych km pujde vytocit vic (a mas pravdu), tak nekdo muze rict ze m40 zere min nez m20 a tim je to lepsi motor (a ma taky pravdu).. Zalezi to proste na tom co od auta chces a holt je pravdou ze od e30 chce vetsina lidi dobre svezeni a k tomu se prilis motor co nejde tolik vytacet nehodi, to ho ale nemusi nutne delat vyrazne horsim nez ostatni motory. Vicemene s tebou souhlasim, jen bych nerekl ze je to tak jednoznacne, vsechny motory co se davaly do e30 sou skvele, ale m40 je asi nejmin skvela :)

osobne mam taky m40, sije ale jede slusne za rozumne penize, vytocit jde az k 6000, ale ne vzdy, nekdy se stane ze vynecha driv.
sorry hochu, ale to sou strasny kecy. je prece jasny, ze htp bude zrat min jak m5 protoze ma tretinovej objem. a naucit se zit s tim, ze motor kterej ma tocit 6500 toci napr. jen 5000, protoze je proste na p..u mi prijde taky vtipny.

a dal nesouhlasim s nazorem, ze kdo kupuje e30 resi hlavne spotrebu. tricitka uz proste neni auto na denni jezdeni a tudiz si ji kupuje nekdo, kdo asi mozna rad ridi a vytahne ji na vikend atd. potom je snad jedni, jestli sezere 10 nebo 12. ... jo vlastne m40 zere ve meste 7. tak to uz chapu 8)

tady to neni diskuze, ale prosazovani svyho zbozi a kdyby pan papirek mel m20 tak je urcite taky nejlepsi.

a trhejte Obrázek
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 15. 01. 2011 21:29

Petulka píše: sorry hochu, ale to sou strasny kecy. je prece jasny, ze htp bude zrat min jak m5 protoze ma tretinovej objem. a naucit se zit s tim, ze motor kterej ma tocit 6500 toci napr. jen 5000, protoze je proste na p..u mi prijde taky vtipny.
To je pravda. Neco podobneho jsem chtel napsat jiz k Marlinovu prispevku...
marlin píše:já od podzima s M40 lítám a nějak si nemůžu stěžovat. Motorově zatím bez problémů, a že s tím jezdím za 10? Tak co. To auto je kupováno s tím, že až skončí technická, tak půjde na díly. A jestli mi do té doby odejde motor? Tak se koupí něco jiného a hlavně by už snad měla být hotová Kissa. Takže asi tak.
To s cim je, nebo neni auto kupovano zde moc nema misto, kdyz se diskutuje o kvalitach motoru. Kdyz se bavime o tom, ze neco neni po technicke stranke zcela stoprocentni, nemuzu argumentovat tim, ze "mi to nevadi" a pod. Kdyz si koupim nejakej motor, ktery bude mit takove problemy s mazanim, ze ho zadru kazdych 50 000km, nemuzu argumentovat tim, ze je to v poradku, protoze mi nevadi delat kazdych 50 000km GO. T.z. - nic to nemeni na tom, ze ma ten motor konstrukcni problem.

Petulka píše:tady to neni diskuze, ale prosazovani svyho zbozi a kdyby pan papirek mel m20 tak je urcite taky nejlepsi.

a trhejte Obrázek
Jinak si ale zase nemyslim, ze by z dosavadne diskuze plynulo, ze by tady Papirek nejak urputne obhajoval "svuj" motor.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 15. 01. 2011 22:34

spotřeba je pro mě i u e30 docela zásadní protože ji přes létou používám pro denní ježdění (a to dokonce cabrio) - ano, koupil jsem si ji pro radost z jízdy a protože rád jezdím nejen přes víkend ale každý den tak ji tak používám :o) (platí přes jaro leto podzim)

a z reakcí co jsem od papírka četl mě jasně vychází co jsem už psal - koupil si 1,6ku a teď se snaží aby mu ostatní potvrdili že to není až tak na kkt motor což se tu bohužel dloho nedělo tak remcal že to ho nezajima takove informace a až když se tu dočetl prní hodnocení co mu davalo aspon trchu naději tak se ho chytil že přesně to hledl. možná ho neobhajuje utrpně, ale na všechny racionáln a číselné hdnoty se díval s despektem...
Obrázek

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 15. 01. 2011 22:44

já se s tím nevytáčením a dušením naučil žít proto, že mě ta 1.8i stála čtvrtinu výplaty a není to žádná hitparáda - co taky chtít za ty prachy že :twisted: takže krom výměny oleje a diferu jsem na ní nedával nic do kupy...
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 828
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 16. 01. 2011 00:07

Petulka píše:
Greeny píše:
Kubajz von Odry píše::lol: :lol: :lol: papirek si koupil uslintanou 1,6 a teď se snaží vsugerovat a všemožně si dokázat že "to není až tak blbej motor" :lol: :lol: :lol: - mezi náma k tomu co píše budha... - když má m20 nalítáno 500 000km a m40 ten stejný počet kiláků, m20 jede pořád tak jak má a m40 má zvuk šicího stroje a nejde vytočit přes 4500ot/min tak prostě je ten motor horší. na tom není co řešit 8)
vsechno to zalezi jen na kriteriich ktere hodnotis.

Stejne jako ty rikas ze m20 pri stejnych najetych km pujde vytocit vic (a mas pravdu), tak nekdo muze rict ze m40 zere min nez m20 a tim je to lepsi motor (a ma taky pravdu).. Zalezi to proste na tom co od auta chces a holt je pravdou ze od e30 chce vetsina lidi dobre svezeni a k tomu se prilis motor co nejde tolik vytacet nehodi, to ho ale nemusi nutne delat vyrazne horsim nez ostatni motory. Vicemene s tebou souhlasim, jen bych nerekl ze je to tak jednoznacne, vsechny motory co se davaly do e30 sou skvele, ale m40 je asi nejmin skvela :)

osobne mam taky m40, sije ale jede slusne za rozumne penize, vytocit jde az k 6000, ale ne vzdy, nekdy se stane ze vynecha driv.
sorry hochu, ale to sou strasny kecy. je prece jasny, ze htp bude zrat min jak m5 protoze ma tretinovej objem. a naucit se zit s tim, ze motor kterej ma tocit 6500 toci napr. jen 5000, protoze je proste na p..u mi prijde taky vtipny.

a dal nesouhlasim s nazorem, ze kdo kupuje e30 resi hlavne spotrebu. tricitka uz proste neni auto na denni jezdeni a tudiz si ji kupuje nekdo, kdo asi mozna rad ridi a vytahne ji na vikend atd. potom je snad jedni, jestli sezere 10 nebo 12. ... jo vlastne m40 zere ve meste 7. tak to uz chapu 8)

tady to neni diskuze, ale prosazovani svyho zbozi a kdyby pan papirek mel m20 tak je urcite taky nejlepsi.

a trhejte Obrázek
obcas mam pocit ze se tu nekteri chodi hadat a ne diskutovat.. a ne, nebudu trhat.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 01. 2011 00:38

nicmene v tomhle pripade ma Petulka skutecne pravdu.

Uživatelský avatar
Greeny
Příspěvky: 828
Registrován: 13. 03. 2010 12:44
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greeny » 16. 01. 2011 00:58

Max-Max píše:nicmene v tomhle pripade ma Petulka skutecne pravdu.
vsak taky nikde nepisu ze nema, sam sem rekl ze m40 je nejmin povedeny motor co se do e30 daval, chtel sem jen podotknout ze to neni tak zle, pak to bylo bohuzel prekrouceno tak, ze se snazim vyvazit problemovou vacku spotrebou, coz neni pravda.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Petulka » 16. 01. 2011 20:44

nechodim se sem hadat. pravda, nekdy mam trochu prehnany reakce a jsem trosku prudsi. ale prece diskuze na tema podobna tomuto snad ani nejde bez ironie a nadhledu
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
318ikasnar
Příspěvky: 867
Registrován: 29. 09. 2009 09:59
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

..

Příspěvek od 318ikasnar » 16. 01. 2011 23:14

Kubajz von Odry píše::lol: :lol: :lol: papirek si koupil uslintanou 1,6 a teď se snaží vsugerovat a všemožně si dokázat že "to není až tak blbej motor" :lol: :lol: :lol: - mezi náma k tomu co píše budha... - když má m20 nalítáno 500 000km a m40 ten stejný počet kiláků, m20 jede pořád tak jak má a m40 má zvuk šicího stroje a nejde vytočit přes 4500ot/min tak prostě je ten motor horší. na tom není co řešit 8)
Tak to teda není pravda pokud by stím jezdil stejnej řidič dělal výměny oleje rozvodů řemenů atd.. atd.. a opotřebených mechanických částí tak pojedou uplně stejně i když budou mít 800 000 km já si myslím že je to o řidiči jestli ráno přijde nastartuje v -20 jedna dva tři plnej céres olej hustej jak vazelína tak se pak nedivte že něco cvaká nebo nemaže jak se k tomu chováte tak to je ruku na srdce kdo jak stím jezdíte každej bok každej omezovač tomu motoru ubýrá na životnosti oristě nechat zahřát kontrloval olej dávat rozvody netočit to jak motokáru do omezovače a klepat bude pořád..(Můj Tour..nejel,žral,cukal stačilo kabely ke svíčkám komplet,rozvody,řemeny,olej,filtry,palec rozdělaovače a auto je pružný svižný atd..údržba,údržba pak jezdit !! jestli někdo jezdí s olejem to vydrží to vydrží přejíždí ho o xxx tisíc pak ho vymění a nadává že m40 je jebačka že má obroušenou vačku atd.. přitom to má na práci a zachází stím jak prase nevím..nevím...Tot můj názor A HLAVNĚ NIKDO Z NÁS TADY NEVÍTE JAK SE K AUTU CHOVAL PRVNI MAJITEL JAK HO ZAJEL JAK MU DÁVAL NA PRDEL ATD.. a to se vše právě projeví po těch 200-300 000 km... :-)
WWW.PECEOVUZ.CZ
- Ruční mytí a čištení osobních vozidel -
- Renovace světlometů
- Renovace autolaků (profi)
-autoservis, odtahová služba,diagnostika

BMW E30 318i TOURING R.v 1993

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 16. 01. 2011 23:18

myslim kasnare ze tahle debata je zalozena na prdpokadu, za kazdej jiz zde zminenej motor dostava pravidelnou udrzbu...
Obrázek

Uživatelský avatar
318ikasnar
Příspěvky: 867
Registrován: 29. 09. 2009 09:59
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

v

Příspěvek od 318ikasnar » 16. 01. 2011 23:22

PÁREK píše:myslim kasnare ze tahle debata je zalozena na prdpokadu, za kazdej jiz zde zminenej motor dostava pravidelnou udrzbu...
No někdy když vidím tady v inzerci např. málo jeté rozvody atd..tak nevím ;) Napsal jsem svůj názor co si myslím hlavně je to o tom že fakt nevíte kterej ,,debil,, to mněl před váma a nalil tam mysto 10w40 nějákej 5w30 či co a jezdil stím 15tisíc a cvakal jak o život a vůbec nevědel ale more koupil jsem ho v kauflandu ne more byla sleva 50% ! :D Dělám si srandu ale myslím že je to tak ..
WWW.PECEOVUZ.CZ
- Ruční mytí a čištení osobních vozidel -
- Renovace světlometů
- Renovace autolaků (profi)
-autoservis, odtahová služba,diagnostika

BMW E30 318i TOURING R.v 1993

Uživatelský avatar
PÁREK
Příspěvky: 1493
Registrován: 30. 09. 2008 20:14

Příspěvek od PÁREK » 16. 01. 2011 23:57

kasnare myslim, ze tady nas rozhovor skoncil
Obrázek

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 17. 01. 2011 00:11

Kasnare, kolikrát jsi na M40 měnil sprchování vačky?
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 17. 01. 2011 08:56

PÁREK píše:kasnare myslim, ze tady nas rozhovor skoncil
:lol: :lol:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 17. 01. 2011 10:01

Se taky pridam k mistnim "motorarum / odbornikum" ... :)

1, M40 je 4 valec jako kazdy jiny, nektere dily jsou v nem nesmrtelne a neco zase nahovno, protoze jiste choulostive casti (napr. vacka, koniky a jejich mazanni) navrhnul ozralej Helmut za 1 dopoledne nekdy v 2.polovine rijna roku 1986 kdyz se vratil jak cep z Octoberfestu... Ono to nejak funguvalo, vsichni se druhy den vyspali a na to, ze je to nakokot vymyslene zapomneli.

2, M40 nezatracuji vsichni, ale hlavne "BMW vomladina" mezi 16-22 lety zivota, protoze to je malovalcovej vergl a "vsichni na srazu to stejne rikali". To, ze bokem jezdi par "pitomcu" a prevazna cast uzivatelu BMW obecne ma auto na to, aby se s dobrym pocitem presunuli z A do B je realita vsednich dnu a je potreba se na to tak i divat. A pro tyto fandy BMW je M40 vice nez spolehlivym partnerem.

3, Ano je pravdou, ze M40 nema nejstastneji vyrene mazani vacky, vyber hydraulickych "zdvihatek", vahadla jsou ovladany pouhym trenim bez rolny atd., ale pri dobre pravidelne udrzbe vymenite 1x za 200t vacku, vahadla a zdvihatka a frcite dal. "Spodek" motoru je tezce naddimenzovan a jedinou M40 mrtvou na spodek jsem videl u Zahyho kdyz mu za jizdy vylitla ojnice bokem a zmizela v poli. Mimochodem ten motor pouze zakulhal a auto jelo dal (duvodem vyletu byl povoleny sroub na ojnici). Kdyby nestrikal olej z bloku ven tak by ten motor jezdil na 3 dodnes.

4, Taky mi zvuk M40 primo rve usi (a je uplne jedno zda cvaka a nebo ma vacku a hydra nove), ale je to hodne odolny kus zeleza na denni jezdeni. V mem Touru mam 1.8 a ma na hrbu 400t. Lonsky rok jsem vymenil hydra, vacku a koniky a na dalsich 200 mam klid.

Tak to jen tak jak to je s M40 ve skutecnosti bez emoci - on ten motor bohuzel ke sve skode zadne emoce ani vzbudit neumi. A to je asi jeho jedina chyba...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

maik
Příspěvky: 385
Registrován: 06. 04. 2009 09:56
Bydliště: Velká Bystřice (OLOMOUC)

Příspěvek od maik » 17. 01. 2011 10:25

Vasa píše:Se taky pridam k mistnim "motorarum / odbornikum" ... :)...
+1 ..

já koupil mou první M40 před dvěma rokama , někde je tu i v klubovkách , a ta byla v kaši , to jo , ale podle mýho to bylo taky tím jak ten dotyčnej přede mnou jezdil .. už když přijel na prohlídku , bylo vidět , že se k tomu autu nechová nějak hezky , a ani nechoval , jen co je pravda .. po několika tisících ten motor umřel. Cvakalo to , víc než 100/hodinu to nejelo (začlo se to pak dusit), vytočit nešlo , nic .. vytáhli sme to ven , a dali tam M40 od jednoho starýho pána z DE , motor měl najeto cirka 90t km , pán se o to staral , jezdil pouze do BMW , tak jak měl. Ten motor byl (pro moje účely - ježdení každej den 100-200km po celej rok) dokonalej. Šicí stroj to nebyl , jel daleko líp než všecky M40 co jsem měl možnost zkusit (je fakt že jsem jel ještě tak ve čtyřech, ale ..) , a staral jsem se o něj jako o dítě a bylo všecko v cajku. Teď je u dalšího majitele , najeto má cca dalších 150t od naší výměny , a pořád jezdí skvěle.
Nechci tady někomu něco vyvracet nebo tak , nejsem automechanik a zas tak moc se v tom nevyznám , abych tu něco rozebíral , ale myslím si , že pravidelná údržba a "lidská jízda" (nastartuju , jedu z bodu A do B , a jedu v BMW , což si užívám) má vliv na to , že ten motor vydrží, a jezdí dobře.[/quote]
BMW E30 318i -> BMW E30 325i M-Technic II -> BMW E34 525TDs -> ?

Odpovědět